بازدید 23472

وزیر دفاع آینده ایالات متحده به شدت از ایران متنفر است / «سگ دیوانه» محور تعریف سیاست های مربوط به ایران خواهد بود +ویدیو

دونالد ترامپ تصمیم نهایی خود برای انتخاب ژنرال سابق پنتاگون یعنی جیمز ماتیس عنوان وزیر دفاع دولت خود اتخاذ کرده است. ماتیس ملقب به سگ دیوانه پیش از این گفته بود که در کشتن افراد طالبان سرگرمی فوق العاده ای وجود دارد، رهبران عراقی را تهدید کرده بود که اگر با وی بیش از حد درگیر شوند آنها را خواهد کشت و دولت باراک اوباما را به خاطر توافق هسته ای با ایران بی خرد و بی عقل خطاب کرده بود.
کد خبر: ۶۴۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 02 December 2016
دونالد ترامپ تصمیم نهایی خود برای انتخاب ژنرال سابق پنتاگون یعنی جیمز ماتیس عنوان وزیر دفاع دولت خود اتخاذ کرده است. ماتیس ملقب به سگ دیوانه پیش از این گفته بود که در کشتن افراد طالبان سرگرمی فوق العاده ای وجود دارد، رهبران عراقی را تهدید کرده بود که اگر با وی بیش از حد درگیر شوند آنها را خواهد کشت و دولت باراک اوباما را به خاطر توافق هسته ای با ایران بی خرد و بی عقل خطاب کرده بود.

به گزارش «تابناک» علیرغم همه این اظهار نظرها اما ماتیس چهرهای بسیار جدی و مهم در ایالات متحده است. وی را به عنوان یکی از مغزهای بزرگ استراتژی میشناسند که در داخل و خارج از پنتاگون احترام بسیاری دارد و بخش مهمی از این حرمت به خاطر هوش و ذکاوت وی و اراده اش برای ارزیابی های صریح و بی پرده از استراتژی های کاخ سفید حتی به قیمت پست و مقام خود است.

کاخ سفید و دولت اوباما ژنرال ماتس را به دلیل انتقادات ادامه دار و شدید وی از توافق هسته ای با ایران و روند تنش زدایی با ایران از آخرین مقام نظامی خود برکنار کرد.

به شکلی جالب توجه پیش از این برخی از چهره های محافظه کار در ایالات متحده ژنرال ماتیس را تشویق به شرکت در رقابت های انتخاباتی و رقابت با کسی کرده بودند که قرار است ماتیس در اینده نزدیک در کابینه وی خدمت کند. اکنون اخبار رسمی از انتصاب ژنرال ماتیس به وزارت دفاع دولت ترامپ از شب گذشته منتشر شده است و دونالد ترامپ نیز این موضوع را در یک سخنرانی در اوهایو این موضوع را تایید کرده است.

دونالد ترامپ در حالی که به طنز و شوخی به طرفداران خود گفت که این خبر را تا زمان اعلام رسمی در روز دوشنبه مخفی نگاه دارند گفت: ما قرار است سگ دیوانه ماتیس را به عنوان وزیر دفاع منصوب کنیم. گفته میشود که وی نزدیک ترین چهره به ژنرال پاتون است.

وزیر دفاع آینده ایالات متحده به شدت از ایران متنفر است / سگ دیوانه کابینه ترامپ محور تعریف سیاست های مربوط ایران خواهد بود 

ژنرال ماتیس که یک چهره بسیار شناخته شده در میان ژنرال جدید و قدیم پنتاگون است، چندی سال از زمان خدمت خود را صرف هشدار و گوشزد در مورد تهدید هایی کرده است که از سوی ایران متوجه آمریکا و امنیت این کشور است. این شاید مهم ترین نکته ای است که باید در مورد وزیر دفاع جدید ایالات متحده به آن توجه داشت.

دونالد ترامپ طی رقابت های انتخاباتی خود جملات و گفته های زیادی در مورد انتقاد از ایران و توافق هسته ای بر زبان رانده بود اما در مورد اقداماتی که به شکل عملی در برابر ایران صورت خواهد داد سرنخ های اندکی در دست است.

اکنون کاملا مشخص است که ژنرال ماتیس – تندرو ای که ایران را تنها تهدید مداوم و مستمر برای صلح و امنیت خاورمیانه خطاب کرده بود – محور و مبنی شکل دهی به سیاست های جدید دولت آمریکا در برابر ایران خواهد بود. وی همچنین از چهره هایی است که قطعا روزی به دونالد ترامپ برای امکان استفاده از نیروی نظامی علیه ایران میتواند مشاوره و راهنمایی دهد.

سگ دیوانه ترامپ از ایران متنفر است

ماتیس فرماندهی تکاوران دریایی آمریکا در استان الانبار عراق را در سال 2004 بر عهده داشت. بعد از آن نیز مقامات ارشد و بالای متفاوت و گوناگونی را در رده های مختلف نظامی در آمریکا به دست داشته تا آنکه از سال 2010 تا 2013 در ستاد مرکزی فرماندهی نظامی آمریکا به عنوان ناظر ارشد جنگ در عراق و افغانستان خدمت کرد.

وی در زمانی از موقعیت خود در این نهاد کنار رقت که عمیقا بر این باور بود که ایران از نظامیان شیعه در عراق حمایت جدی میکند و در نتیجه تهران مسئول مستقیم کشته شدن صدها نیرو و سرباز نظامی آمریکا در عراق است. ماتیس معتقد بود – و هست – که توافق هسته ای دولت اوباما با ایران فرصت بیشتری در اختیار ایران قرار میدهد که تاثیر و نفوذ خود را در منطقه بیشتر کند.

این ژنرال بازنشسته بخشی از دیدگاه های خود در مورد ایران را در طی یک سخنرانی در ماه آوریل و در مرکز تحقیقات و مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن بیان کرده است.

وزیر دفاع آینده ایالات متحده به شدت از ایران متنفر است / سگ دیوانه کابینه ترامپ محور تعریف سیاست های مربوط ایران خواهد بود 

ماتیس در این سخنرانی به مخاطبان خود گفت که وی دلایل دولت اوباما برای تصمیم به برقراری توافق هسته ای با ایران درک میکند و به این مسئله که این توافق میتواند دسترسی ایران به بمب هسته ای را به تاخیر اندازد باور دارد. اما ماتیس همچنین بیان کرد که کاخ سفید اشتباه بزرگی را مرتکب شده است که مانع بیشتری بر سر راه ایران برای جلوگیری از ارسال سلاح و کمک مالی و نیروی نظامی برای دولت بشار اسد، و ارسال تسلیحات گسترده به یمن، ایجاد نکرده است.

ماتیس در این سخنرانی اعلام کرد که ایران چهار تهدید مشخص را متوجه ایالات متحده و همپیمانان این کشور کرده است و این چهار تهدید صرف نظر از توافق هسته ای است: اول توسعه و ترقی مداوم صنایع موشکی و بالستیک این کشور که در نهایت زمانی قادر به هدف گیری اسرائیل و اروپا خواهد بود؛ دوم تهدیدات مکرر ایران برای بستن آبراه حیاتی مانند تنگه هرمز؛ سوم قابلیت های روب ه ترقی و افزایش سایبری و حملات سایبری ایران و چهارم حمایت و کمک به نایبانی نظامی در منطقه که از حزب الله در لبنان تا حوثی ها در یمن ادامه دارد.

وی گفت: ایران تنها بازیگر شورشی و متخاصمی است که در خاورمیانه باقی مانده است و رفتار ثابت این کشور از 1979 تا کنون نشان از هیچ تغییری در این کشور نمیدهد.

ماتیس طی سالهای خدمت خود در ستاد مرکزی فرماندهی نظامی آمریکا نیز اعتقادات و دیدگاه های شدید خود در مورد ایران را با مقامات ارشد دولت اوباما در جریان میگذاشت. اما این مقامات برخلاف نظر ماتیس بر این عقیده بودند که یک فرصت دیپلماتیک میتواند مشکلات را حل و رفع نماید.

این تضاد و تناقض در افکار منجر به آن شد که اوباما در اوایل سال 2013 به شکلی ناگهانی ماتیس را از مقام خود برکنار کند. تام ریکز گزارشگر نظامی کاخ سفید بعدا در گزارشی بیان کرد که این اقدام به این خاطر آن بوده است که مقامات ارشد ماخ سفید از تکرار سخنان ژنرال در مورد این که تهدید های ایران ورای برنامه هسته ای این کشور است، خسته شده بودند.

به گفته ریکز ژنرال ماتیس به شکلی دیوانه وار از مقامات سوال میپرسید که: اگر توافق هسته ای با ایران حل و رفع شد و ایران همچنان یک دشمن و مخالف باقی ماند چه میکنید؟ چه میکنید اگر ایران اقدام به توسعه سلاح های متعارفی کرد که برای نیروی دریایی ما در خلیج فارس تهدید اولیه به وجود آورد؟

این همه نشان میدهد که ژنرال ماتیس که اکنون به عنوان وزیر دفاع آینده ایالات متحده آمریکا خدمت میکند، بر خلاف بسیاری از جمهوری خواهان در کابینه ترام پ تنها مشکلش با توافق هسته ای نیست. وی تهدید های ایران را فراتر از برنامه هست های میداند و طی همه سالهای خدمت خود در پنتاگون رویای رویارویی نظامی با ایران را دیده است.

هر چند نه دونالد ترامپ و نه ماتیس سخنی از استفاده از نیروی نظامی علیه ایران نکرده اند، و هرچند نیویورک تایمز چندی پیش به شکل تلویحی بیان کرد که ماتیس به ترامپ پیشنهاد داده که مستقیما زیر برنامه هسته نزند، اما واقعیت آن است که سگ دیوانه کابینه دونالد ترامپ هیچ دل خوشی از ایران ندارد و به شدت از ایران متنفر است. و این که اکنون ژنرال ماتیس میتواند محور و مبنی جدی برای سیاست های کابینه جدید ایالات متحده در خصوص ایران باشد.

 
تعداد بازدید : 30
دانلود 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۵
انتشار یافته: ۲۷
روزی میرسه دنبال اوباما میگردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اوباما ما رو بدبخت کرد با شکستن رکورد تحریم ها
آخ جون جنگ میشه همه میمیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
دوست دارم امریکایی بکشم. یا خیلی با تخفیف زجر کشیدنشون رو ببینم
بايد جنگ اتمي بشه و همه بميريم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
برای ایران نیاز به جنگ اتمی نیست. تو جنگ جهانی هم ایران بدون درگیری تسلیم شد. البته کار عاقلانه ای بود، چون از خسارت به کشور جلوگیری شد. در غیر اینصورت با توجه به توان متفقین، کشور نابود و بعد تسلیم میشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
به کشورهایی که بمب دارن نمیشه حمله کرد حتی توانایی ساخت بمب امریکا به هیچ قدرت هسته ای حمله نکرده حضرات
روانشناسا میگن یکی از ابزار تدافعی برای آدمای ترسو تهدید کردنه دیگرانه تا خطرشون و اینجوی از خودشون دور کنن توی دشمنی با ما هیچ دولتی از آمریکاییا کم نذاشته فقط روشهای متفاوتی دارن
به نظرم اگه امکان جنگ مستقیم داشتن قبلا اقدام کرده بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
دقیقا اصولا به خاطر همین به سمت جنگ اقتصادی آمدن
تا زمانی که ایران توانایی ساخت بمب رو داشته باشه و حماقت های لیبی و عراق رو در خلع سلاح کامل حتی متعارف اجرا نکنه جنگی در کار نیست
یه سری از بزرگان و نخبه های دست اندر کاران جناب ترامپ را بر کلینتون ترجیح می دادند چی فکر می کردند و چی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
یک سری از نخبگان! و دست اندرکاران هم فکر می کردند کلینتون با ترامپ فرق داره !! در حالیکه هر چی تحریم بود در زمان دموکرات ها جدی بر سر ایران نازل شد!! و البته فحش ها و حمله می کنم، حمله می کنم هم در زمان جمهوری خواهان.
باید دید اون فحش ها بیشتر آسیب زد یا تحریم ها ...
اگر هم ترامپ امروز درنده تر شده به این خاطره که همون دولت دموکرات شرایطی را براش فراهم کرد که ایران را تبدیل به یک شیر بی یال و دم و اشکم کرد ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
در جواب ناشناس دوم جنگ عراق و افغانستان در زمان جورج بوش و جمهوری خواهان بود. اصلا تفاوت جمهوری خواهان با دموکرات ها در دیدگاهشون نسبت به جنگ است
چقدر ترسو تو تابناكه!

شما فكر ميكنين بقيه دولتهاي امريكا از ايران دل خوشي داشتند؟ يا براي مردم ما دل ميسوزاندند؟

مطمئن باشيد امريكا هر زمان و لحظه كه ما را ضعيف بيابد حمله ميكرد و ميكند! سياست خارجه ي امريكا به فرد وابسته نيست !

اوباما هم كاره اي نبود و سنا و كنگره همه كاره بودند.

جنگ به ايران براي امريكا طبعات زيادي خواهد داشت. وگرنه تا حالا بارها به ما حمله كرده بود.

بايد هميشه هوشيار باشيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اگر 100 سرباز امریکایی بمیره سناتور های امریکا به دربدری اجتماعی می افتند.
دلار ٥٠٠٠ تومان
کسی که ایران را خوب شناخته را دستکم نگیرید وعجیبه که برادران انتظار جنگ دیگری را دارند در حالی که ما در چندین جبهه اقتصادی و نظامی مدتهاست می جنگیم و واقعا برجام لحظاتی هجمه را کاهش داد ونفسی کشیدیم ولی اینبار با تکنیک وتاکتیک ما را می خواهند خفه کنند
نکته ایی در باره ترجمه متن

اصطلاح mad dog در فارسی به "سگ هار" ترجمه می شود نه "سگ دیوانه".
جنگ خوب نیست ولی
ماییم و نوای بی نوایی...............بسم الله اگر حریف مایی
هممون میمیرین و راحت میشیم الان دیگه مردن بهترین راه حله
بنام خدا و با سلام
تابناك عزيز به قول برخى دوستان گزينه جنگ براى اونها خيلى گرون تمام ميشه و بعنوان يك ابر قدرت اين اشتباه تاريخى رو نخواهند كرد ،حتى در زمانى كه بحث حمله خيلى جدى شده بود برجام مورد قبول قرار گرفت ، ايران مقتدر و صلح طلب يعنى اينكه ما ميتونيم وزيران خارجه كشورهاى بزرگ دنيا رو چهل روز تو يك هتل نگه داريم و نهايتا برجام رو ازشون بگيريم ، پس ما ميتونيم و قدرت داريم ولى از جنگ متنفريم و اين رو به حضرات جنگ طلب داخلى هم ميگم .
لطفا از الفاظ بد مثل سگ ديوانه استفاده نكنيم ، شما مثلا ژورناليست هستيد و اگر خودشون هم اين الفاظ دور از ادب رو بكار ببرند ما بعنوان ايرانى مسلمان متمدن اين الفاظ رو بكار نخواهيم برد.
با تشكر
نکنه وزیرجنگ قبلی وقبلی تروقبلی ترشون برای ما دلشون ضعف می رفت؟؟!!کلام امام (ره) :آمریکاهیچ غلطی نمی تواندبکند.مکتبی که شهادت دارداسارت ندارد...آری حسین حسین شعارماست/شهادت افتخارماست.
دوست ما صحیح میگویندبایدهمیشه هوشیارباشیم وبدون توجه به تهدیدهاو وراجیهای آمریکا
تامیتوانیم نیروی نظامی وساختاروتجهیزات نظامی رابروز وفوق العاده قوی کنیم . ازتهدیدهای
آنهانهراسیم وکاخودمان رابکنیم . تهدیهای آنان طبل توخالیست وهرگزبطورمستقیم واردجنگ
باایران مقتدرنخواهندشدچونکه تجربه بسیارتلخ وشکننده ای درحمله به عراق نصیبشان شد .
این ژنرال ماتیس که بهش میگن سگ دیوانه اون افکارباصطلاح مخربش راهم به ترامپ احمق
تزریق بکنه باتمام نفرتش به ایران هم هیچ غلطی نمیتواندبکند چونکه ملت ایران مثل مردم
کشورهای عربی بزدل وترسونیستندبلکه مثل آهن گداخته قوی وشجاع وبی باک هستند و
ازکشورشان درکنارنیروهای مسلح نظامی وبسیج وانتظامی دفاع جانانه خواهندکردتاالگوئی
برای سایرکشورهای جهان گردند. درودبرجمهوری اسلامی ایران پاینده ایران سرافرازومقتدر
بنظر خیلیها امریکاییها به ایران حمله نمیکنن زمانی که خود ما ایرانیها در حال نابود کردن کشورمان هستیم بی مدیریتی ،اختلاص ،فساد،نابود کردن منابع طبیعی کشورمان..........
این فرد از ایران متنفر نیست بلکه از نظام ایران متنفر است
ببینید چه کردید با مردم بی گناه ایران که آرزوی مرگ و جنگ میکنند. کشور با این همه منابع و سرمایه مردم اینطوری تحت فشار واقعا جای تاسف داره
بخدا بیاین پولهارا برگردونن بخزانه دولت واز خدا بخواهید که شماها را عفو کند خدا بخشنده و مهربانست انشاالله مردم هم شماها را خواهند بخشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل