بازدید 10706
۶

واکنش وزارت امور خارجه به تصویب تمدید تحریم‌ها

کد خبر: ۶۴۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 02 December 2016
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصویب طرح تمدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان در سنای آن کشور اظهار کرد: مصوبه اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران مخالف برجام است.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی تصریح کرد: همانگونه که مکررا توسط مقامات عالی رتبه کشور اعلام شده است، مصوبه اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران مخالف برجام و تعهدات آمریکا در حقوق بین‌الملل مبنی بر عدم مداخله در روابط داخلی و بین المللی سایر کشورها است. بر اساس اصول اولیه حاکم بر روابط بین الملل، دولت آمریکا مسئول اجرای تعهدات بین المللی آن کشور است و تحولات سیاسی داخل آمریکا و ارتباطات میان قوای مقننه و مجریه آن کشور نمی تواند توجیهی برای اهمال و یا استنکاف از اجرای تعهدات بین المللی آن کشور محسوب شود.

قاسمی ادامه داد : رئیس جمهور ایالات متحده در برجام پذیرفته است که با استفاده از کلیه اختیارات خود، از قانونی و اجرایی شدن موارد مخالف برجام، منجمله مصوبه اخیر کنگره، جلوگیری نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که به توافقات بین المللی خود پایبند است ولی برای کلیه شرایط پیش بینی های متناسب را به عمل آورده و آمادگی لازم برای پاسداری مؤثر، قوی و مدبرانه از حقوق مردم ایران در هر شرایطی را ایجاد کرده است.  

قاسمی در پایان افزود: وزارت امور خارجه، رفتار دولت آمریکا در این زمینه را به صورت دقیق رصد نموده و گزارشی کامل به هیئت نظارت بر اجرای برجام به منظور تصمیم گیری و اقدام مقتضی ارائه خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۶
خسته نشدين از بس رصد كردين ؟
يه كم هم عمل بد نيستا
مطمئنم که هیچ واکنش در خوری نشون نخواهید داد....پس الکی های و هوی نکنید...
کجاش مخالف برجامه؟
این تحریمهای امریکا بیش از ده سال است که وجود دارد و به مراتب کم اثرتر از تحریمهای گسترده سازمان ملل علیه ما به خطر غنی سازی است .
باید متوجه باشیم که به خاطر تلافی اقدام امریکا خود را مشمول تحریمهای گسترده قبل از برجام نکنیم در ضمن آنکه پاسخ مناسبی به تمدید تحریمهای امریکا داشته باشیم. شاید این تله از طرف تندروهای امریکا باشد تا باز اتحادی جهانی علیه ما ایجاد کنند و ما نباید مهره بازی آنها شویم
چرا وقتی گفتن ایران دو بار بیش از حد مجاز آب سنگین ذخیره کرده نگفتید برجام رو زیر پا گذاشتیم؟؟؟؟!!!!! متاسفم برای مقام ارشد کشور که فقط هوچی گری میکنه
با برجام یا بدون برجام ما در رنج و فشاریم.پس همان بهتر که برجامی در کار نباشد اینجوری حداقل شرفمان حفظ شده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها