بازدید 14295
پیمانه اقتصادی

از «دارایی کابینه‌ای که معادل GDP یکصد کشور است» تا «دومینوی اجاره‌ای‌ ها به حساب‌های بانکی رسید»

این پیمانه موضوعاتی همچون: عقب نشینی دلار، یورو و درهم، کاهش 5 هزار تومانی سکه تمام، طلا آماده برای تجربه سقوط، 10‌ میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران افزوده می‌شود، لغو 900 پرواز شرکت هواپیمایی لوفت‌ هانزای آلمان، بانک انگلستان اسکناس های پنج پوندی را عوض می کند، قیمت مرغ عادلانه است، نقد شدن پرتقال های سرما زده مازندران، صادرات آب آناناس به افغانستان و آذربایجان و افزایش شمار کارگران خارجی در روسیه را در بر دارد.
کد خبر: ۶۴۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 02 December 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت  و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی» این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون: عقب نشینی دلار، یورو و درهم، کاهش 5 هزار تومانی سکه تمام، طلا آماده برای تجربه سقوط، 10‌ میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران افزوده می‌شود، لغو 900 پرواز شرکت هواپیمایی لوفت‌ هانزای آلمان، بانک انگلستان اسکناس های پنج پوندی را عوض می کند، قیمت مرغ عادلانه است، نقد شدن پرتقال های سرما زده مازندران، صادرات آب آناناس به افغانستان و آذربایجان و افزایش شمار کارگران خارجی در روسیه را در بر دارد.


دارایی کابینه‌ای که معادل GDP یکصد کشور است

به نقل از پایگاه خبری  «کوارتز»، روزنامه «واشنگتن پست» با بررسی دارایی های اعضای کابینه احتمالی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور منتخب آمریکا به یک نتیجه باور نکردنی رسید. بر اساس تحقیق انجام گرفته بر روی دارایی اعضای کابینه احتمالی «ترامپ» می توان به این نتیجه رسید که مجموع دارایی های آنها معادل رشد تولید ناخالص داخلی یکصد کشور جهان در سال ۲۰۱۵ میلادی است. در برآورد اولیه مشخص شد که مجموع ثروت اعضای میلیاردر کابینه احتمالی «دونالد ترامپ» ۳۵ میلیارد دلار است که از این مقدار، ۱۰ میلیارد دلار به «دونالد ترامپ» تعلق دارد. همچنین ثروت خانواده «بتسی دیواس»، وزیر احتمالی آموزش دولت «ترامپ» ۵.۱ میلیارد دلار است که با احتساب دارایی های دونالد «ترامپ»، چیزی معادل تولید ناخالص داخلی ۷۹ کشور مانند موزامبیک با جمعیت ۲۸ میلیون نفر است. در همین حال ثروت «هارولد هام» وزیر احتمالی انرژی کابینه «دونالد ترامپ» هم ۱۴.۹ میلیارد دلار، و دارایی «ویلبر راس»، وزیر احتمالی تجارت نیز ۲.۹ میلیارد دلار برآورد شده است. به گزارش مهر، بر همین اساس مجموع دارایی های اعضای احتمالی کابینه ترامپ از دارایی نفتی بحرین که ۳۲.۲ میلیارد دلار گزارش شده، تجاوز می کند.  

عقب نشینی دلار، یورو و درهم پس از تعطیلی یک روزه

در پایان معاملات روز پنجشنبه 11 آذر ماه، قیمت هر دلار آمریکا با کاهش 564 ریالی نسبت به روز سه شنبه، به طور میانگین به قیمت 38 هزار 46 ریال فروخته شد. همچنین هر یورو در بازار آزاد، با کاهش 251 ریالی به رقم 39 هزار و 953 ریال رسید و هر درهم امارات نیز با میانگین 10 هزار و 390 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز سه شنبه، 37 ریال ارزان تر شده بود.

کاهش 5 هزار تومانی سکه تمام در پایان هفته

در آخرین روز هفته، در بازار سکه تهران، هر سکه تمام طرح قدیم با کاهش 5 هزار تومانی به رقم 1 میلیون و 110 هزار تومان رسید. همچنین هر سکه تمام بهار آزادی بدون تغییر قیمت به قیمت 1 میلیون و 128 هزار تومان فروخته شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با کاهش 1 هزار تومان به رقم 577 هزار تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی بدون افزایش یا کاهش در ایستگاه 305 هزار تومان قرار گرفت.

طلا آماده برای تجربه سقوط

موسسه مالی ای بی ان آمرو پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان سال آینده به کمتر از 1100 دلار در هر اونس خواهد رسید. بر این اساس به نظر می رسد افزایش نرخ بهره آمریکا و تقویت ارزش دلار طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا خواهد داشت. به گزارش بلومبرگ، او سی بی سی بانک چین نیز پیش بینی کرده است که سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و افزایش نرخ بهره موجب خواهد شد تا قیمت طلا با کاهش بیشتری روبرو شود و به کمتر از 1100 دلار برسد. همچنین در پایان معاملات جهانی فلزات گران بها در لحظه انتشار این خبر، هر اونس طلا با کاهش 7 دلار به رقم 1168 دلار و 6 سنت رسید و هر اونس نقره نیز با کاهش 3 سنت به قیمت 16 دلار و 55 سنت فروخته شد.

رشد قیمت جهانی نفت خام

در لحظه انتشار این خبر، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا با افزایش 2 دلار و 2 سنت به رقم 51 دلار و 58 دلار رسید. همچنین هر بشکه نفت خام برنت نیز با افزایش 3 دلار و 91 سنت به قیمت 54 دلار و 28 سنت فروخته شد و هر بشکه نفت خام اوپک نیز به مانند برنت و پایه آمریکا، با افزایش 93 سنت به رقم 44 دلار و 8 سنت رسید. 

10‌ میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران افزوده می‌شود

بیژن زنگنه، با حضور در شبکه خبر، به تشریح دستاوردهای ایران از توافق اخیر اوپک پرداخت. وی تصریح کرد: با کاهش 1 میلیون و 200 هزار بشکه از تولید روزانه اوپک، بهای جهانی نفت افزایش می‌یابد و این امر از هم اکنون تاثیر خود را روی بازار گذاشته است. زنگنه گفت: بر اساس این توافق ما هیچ محدودیتی تا اوائل سال آینده برای افزایش تولید طبق برآوردهای خودمان نخواهیم داشت و برنامه افزایش تولیدمان را ادامه می‌دهیم. وزیر نفت افزود: بر اساس برنامه‌های ما، سال آینده حدود 1 میلیارد بشکه صادرات خواهیم داشت و پیش‌بینی شده که بهای نفت 10 دلار افزایش می‌یابد و این موضوع به این معنی است که درآمدهای نفتی ایران در سال آینده 10 میلیارد دلار بیشتر می‌شود.

لغو 900 پرواز شرکت هواپیمایی لوفت‌ هانزای آلمان

به گزارش شبکه العالم، ادامه اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان باعث لغو حدود نهصد پرواز این شرکت شده است. خلبانان شرکت لوفت هانزا از یک هفته پیش به علت اختلاف با مسئولان این شرکت بر سر حقوق خود، در اعتصاب به سر می برند. هرچند مسئولان این شرکت در مذاکره با اتحادیه خلبانان آلمان سطح حقوق و دستمزد جدیدی را پیشنهاد داده‌اند، این اعتصاب همچنان ادامه دارد. شرکت لوفت هانزا با افزایش چهار و چهار دهم درصدی حقوق خلبانان در دو مرحله در سال جاری و سال آینده موافقت کرده است؛ اما، خلبانان هنوز این شرایط را نپذیرفته‌اند.

بانک انگلستان اسکناس های پنج پوندی را عوض می کند

در پی افزایش اعتراض ها به اسکناس هایی که در تولید آنها از چربی حیوانات استفاده شده، بانک انگلستان اعلام کرد مواد سازندۀ این اسکناس های پنج پوندی را تغییر می دهد.
تعداد بازدید : 24


قیمت مرغ عادلانه است!!

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علل افزایش قیمت مرغ در چند روز اخیر عنوان کرد: این افزایش قیمت از حدود دو هفته گذشته همزمان با برودت هوا و نابسامان شدن اوضاع جاده ها رخ داد. وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت مکانی مرغداری ها در زمان سرما تردد و بارگیری با مشکلاتی رو به رو شد و همین امر سبب شد، پنجشنبه گذشته شاهد افزایش جهشی قیمت مرغ از 6هزار و 800 تومان به 7هزار و 300 تومان باشیم. یوسف خانی قیمت فروش مرغ در بازار را عادلانه دانست و گفت: قیمت 7هزار و 300 تومان ناعادلانه نیست لذا مرغداران سعی دارند تا این قیمت را تثبیت کنند. وی اذعان داشت: قیمت عادلانه ای که اتحادیه برای فروش و جلوگیری از ضرر مرغداران مصوب کرده است چیزی حدود 7500 تومان است که هنوز با آن فاصله داریم.

تدبیر دولت، پرتقال های سرما زده مازندران را نقد کرد

جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد که دولت از روز جمعه هر کیلوگرم پرتقال درجه 3 باغداران را که قابل مصرف برای تازه خوری نیست، پنج هزار و 500 ریال خریداری می کند. به گزارش ایرنا، بارش برف سنگین پائیزی و کاهش دما تا 16درجه زیر صفر سبب یخ زدگی محصولات کشاورزی از جمله مرکبات و کیوی در استان شد. کارشناسان جهاد کشاورزی میزان خسارت به باغ های مرکبات را 30 درصد برآورد کرده اند. بازار دلالی مرکبات در مازندران به دنبال برف و سرمای شدید هفته پیش در استان رونق گرفت.

صادرات آب آناناس به افغانستان و آذربایجان

طبق آمار گمرک در 7 ماه منتهی به مهر ماه سال جاری بیش از 64 تن آب آناناس از کشور صادر شده است.


ماه

کشورطرف معامله

وزن(ک.گ)

ارزش ریالی

ارزش دلاری

1

افغانستان

11,664

276,697,440

9,144

5

آذربايجان

21,310

3,958,289,880

127,860

7

آذربايجان

21,730

4,095,235,800

130,380

7

افغانستان

5,040

126,645,120

4,032

7

افغانستان

5,040

126,645,120

4,032


افزایش شمار کارگران خارجی در روسیه

رئیس اداره صدور ویزای کارگران خارجی روسیه گفت: در پیش نویس سهمیه بندی برای جذب کارگران خارجی، صدور ویزا به تعداد ۱۳۶هزار و ۱۸۷نفر در نظر گرفته شد که قرار است با توجه به کمبود نیروی کار به این میزان ۴۰ هزار ویزای کاری دیگر در سال ۲۰۱۷ میلادی اضافه شود که نشان از رشد ۳۰ درصدی دارد. به گزارش ایسنا، بیشتر نیروی کار روسیه در بخش های خدمات و فروشگاهی را اتباع کشورهای جمهوری های سابق شوروری انجام می دهند که نیازمند اخذ ویزا و اقامت برای ورود به بازار کار روسیه هستند.

حساب های بانکی اجاره ای؛ مانعی در ایجاد شفافیت اقتصادی

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت: در شرایط کنونی که وزارت اقتصاد اعلام کرده است حسابهای بانکی را رصد خواهد کرد و گزارش معاملات بالای 100 میلیون باید به این وزارتخانه ارسال شود ؛ عده ای حساب های اجاره ای به نام دیگران باز کرده اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید حمید حسینی افزود: زمانی پزشکی حساب به نام منشی خود افتتاح می کرد اما اکنون کار فراتر از این است و افرادی که درجات پایین شرکتها فعالیت می کنند به نامشان حساب باز می شود و سعی می کنند گردش های مالی در این حساب ها صورت می گیرد تا اگر روزی وزارت اقتصاد رسیدگی کرد به صاحبان اصلی حساب دسترسی نداشته باشد. حسینی گفت: نتوانستیم در اقتصاد، کار را به درستی انجام دهیم از این رو باید سازمان ها را پیچیده کنیم زیرا افراد پیچیده ، به سادگی از سازمانهای ساده ما سوء استفاده می کنند.

تعداد بازدید : 26




تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل