بازدید 9432
۲

داستان ادامه دار کتک خوردن بچه ها در مدارس

کد خبر: ۶۴۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵ 30 November 2016
روز دوشنبه پدر یک دانش‌آموز در شهرستان لارستان استان فارس اعلام کرد: فرزندم را مدیر یک مدرسه کتک زده است.

به گزارش تیتر شهر، روز دوشنبه پدر یک دانش‌آموز در شهرستان لارستان استان فارس اعلام کرد: فرزندم را مدیر یک مدرسه کتک زده است. مدتی است که اخبار تنبیه دانش‌آموزان در مدارس در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد و این مساله بسیار بغرنج است و تبعات زیادی را به دنبال دارد، چرا که همیشه از مدرسه به عنوان یک محیط امن برای کسب علم و دانش یاد می‌شود ولی این روزها رفتار برخی معلمان در مدارس کشور به حدی ناشایست است که آموختن را برای دانش‌آموزان تلخ کرده است.
 
این در حالی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، حتی اگر در دورترین نقطه کشور هم اتفاقی این چنینی بیفتد، به سرعت برق و باد در فضای مجازی خبر آن درج می‌شود. به موجب ماده ۷۷ آیین‌نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی از سوی  کادر اداری و آموزشی تخلف اداری محسوب می‌‌شود. از سوی دیگر، همیشه رفتارهای کودکانه اقتضای سن دوران مدارس ابتدایی است و ممکن است که دانش‌آموزان هم دچار نواقص درسی باشند ولی باید معلمان و مدیران به گونه ای رفتار کنند که نواقص با مهارت رفع شود نه اینکه دانش‌آموزان را تنبیه کرده و مانع حل مشکلات شوند، چون در این صورت عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد. هیچ روانشناسی تنبیه بدنی کودکان را توصیه نمی‌کند. دین اسلام نیز در سفارشاتی که در رفتار با کودکان داشته است مدام از رفتار از روی صبر و بردباری یاد کرده است.
 
این در حالی است که ماجرای تنبیهات دانش‌آموزان در مدارس سر دراز دارد، آن‌چنان که اردیبهشت امسال تنبیه بدنی دانش‌آموزی در مدرسه ابتدایی استان خوزستان، شهرستان لالی موجب ناتوانی حرکت او شد. همزمان ویدئویی هم از تنبیه خشن یک دانش‌آموز دبیرستانی توسط معلمش در شهرستان شوش در رسانه‌ها انتشار یافت. گرچه امروزه شیوه تنبیه دانش‌آموزان چون گذشته نیست، اما اثرات آن به حدی است که تا مدت‌ها در ذهن دانش‌آموزان بر جای می‌ماند.
 
مهر امسال حجت الاسلام و المسلمین محی الدین محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عنوان کرد: هیچ مجوز قانونی برای تنبیه بدنی دانش‌آموزان وجود ندارد و کسانی که مرتکب این تخلف شوند، به پرونده آنها در هیات رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی می‌شود که ممکن است تذکر شفاهی، تذکر کتبی، درج در پرونده، تعلیق از کار و حتی اخراج را در پی داشته باشد.
 
محمدیان ادامه داد: تنبیه علاوه بر آسیب بدنی به سلامت روح و روان انسان نیز آسیب وارد می‌کند. 
 
او اضافه کرد: متخصصان تعلیم و تربیت نیز بر این باورند که تنبیه بدنی نه تنها اثر مثبتی برجای نمی‌گذارد، بلکه اثرات مخرب آن به مراتب بیشتر است. براساس گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، او ضمن مردود دانستن تنبیه دانش‌آموزان از نظر موازین فقهی و حقوقی با اشاره به جو تبلیغاتی ایجاد شده در روزهای اخیر اضافه کرد: این گونه دامن زدن رسانه ای به مساله، شائبه سیاسی بودن کار را در ذهن تداعی می‌کند.
به صورت جدی در حال پیگیری هستیم
 
در پی این اتفاق مدیر آموزش و پرورش لارستان در این باره اظهار کرد: موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است و در صورت تایید، با مدیر خاطی بر اساس قانون برخورد می‌شود. پدر یک دانش‌آموز لارستانی بیان کرد: فرزند ۱۴ ساله ام که در پایه هشتم مقطع متوسطه اول تحصیل می‌کند، از دست مدیر این مدرسه کتک خورده و گردن و سینه اش آسیب دیده است. او ادامه داد: مدیر مدرسه پس از خروج همه دانش‌آموزان از مدرسه، فرزند مرا کتک زده است.
 
در پی شکایت پدر این دانش‌آموز، پزشکی قانونی آثار ضرب و شتم را تایید و پرونده را به مراجع قضائی ارسال کرده است. به گزارش ایرنا، محمد فیاض‌پور، معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس و مدیر آموزش و پرورش لارستان با تایید موضوع عنوان کرد: پرونده زیر نظر کارشناسان حراست در آموزش و پرورش در حال بررسی است. شهرستان لارستان به مرکزیت لار در ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
یک دست کتک مفصل که معلم ها و مدیرها از دست پدر مادرها بخورن دیگه کسی جرات زدن بچه کسی را نمی کنه . . متاسفانه خود پدر مادرها مقصر هستن . . .
کوهها و زمین های گرم و خشک ما به صدتا تهران و شیراز و ..... می ارزد-زنده باد لارستان کبیر.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار