بازدید 19670
پس از گذشت دو ماه؛

نتایج تحقیقات آمریکایی ها در مورد حمله به نیروهای دولتی سوریه منتشر شد

حدود دو ماه پیش، نیروی هوایی آمریکا اقدام به حمله به مواضع نیروهای دولتی سوریه در نزدیکی دیر الزور و در حالی که ارتش سوریه در حال فشار بر مواضع داعش در این منطقه بود کرد که منجر به کشته شدن بیش از 60 نظامی سوری شد. اکنون با گذشت حدود دو ماه نتایج تحقیقات نظامی آمریکا در مورد دلایل این موضوع منتشر شده است.
کد خبر: ۶۴۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 30 November 2016
حدود دو ماه پیش، نیروی هوایی آمریکا اقدام به حمله به مواضع نیروهای دولتی سوریه در نزدیکی دیرالزور و در حالی که ارتش سوریه در حال فشار بر مواضع داعش در این منطقه بود کرد که منجر به کشته شدن بیش از 60 نظامی سوری شد. اکنون با گذشت حدود دو ماه نتایج تحقیقات نظامی آمریکا در مورد دلایل این موضوع منتشر شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در همان زمان آمریکایی ها این حمله را به دلیل اشتباه اطلاعاتی توجیه کردند اما بر اساس گزارش جدید، گفته می شود، ترکیبی از خطای انسانی و نقص روند هدف گیری منجر به این اشتباه شده که در نتیجه آن، تلفات سنگین انسانی به نیروهای سوری وارد شد.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در این باره گفته است، نتایج تحقیقات این مرکز هر گونه خطای و خواست عامدانه برای حمله به نیروهای بشار اسد را رد و بیان کرده است، این حمله با «نیت خیر» و بر اساس قوانین و مقررات درگیری های نظامی و برای هدف قرار دادن مواضع داعش صورت گرفته بود.

نتایج تحقیقات آمریکایی ها در مورد حمله به نیروهای بشار اسد منتشر شد 
این حمله در 17 سپتامبر توسط جنگنده های آمریکایی، برتانیایی، استرالیایی و هلندی به مواضع ارتش سوریه در دیر الزور صورت گرفت که طی آن بیش 60 سرباز ارتش سوریه جان خود را از دست دادند.

مهمترین نکته در مورد این حمله این بود که تنها با گذشت چند روز از توافق آمریکا و روسیه بر سر آتش بس در سوریه صورت گرفت و منجر به فروپاشی نظام آتش بس تعیین شده تنها چند روز بعد از حمله و در پی خشم مقامات روسی از این اتفاق شد.

بنا به گزارش ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، نتایج تحقیقات در این باره نشان می دهد، خطای انسانی در تعیین مواضع و هدف منجر به آن شده که مواضع نیروهای سوری به جای تروریست های داعش مورد حمله قرار بگیرد. این گزارش ادامه می دهد، جنگنده ها تنها زمانی متوجه خطای خود شده اند که نیروهای روسی به سرعت آنها را از حمله به مواضع ارتش سوریه مطلع کرده اند.

در این گزارش همچنین ذکر شده است که خطا در تلفیق اطلاعات و تأیید آنها وجود داشته و همچنین نیروهای ائتلاف که وظیفه حمله را بر عهده داشته اند، فرصت ارائه اطلاعات صحیح به تصمیم گیرندگان را نداشتند.

در نهایت این گزارش بیان می کند که خطای انسانی در تعیین هدف، نشان گذاری اشتباه اهداف، و فرضیات اشتباه منجر به آن شده که مواضع ارتش سوریه به جای تروریست های داعش مورد حمله قرار بگیرد.

در این حمله، شمار دقیق تلفات انسانی ارتش سوریه مشخص نشد و در حالی که روس ها شمار کشته ها را برابر با 62 تن اعلام کردند، نهاد نظارت بر حقوق بشر در سوریه، تعداد تلفات را برابر با 83 تن اعلام کرد. اوباما بلافاصله بعد از این حمله تأسف خود را از اشتباه صورت گرفته ـ آن هم تنها شش روز بعد از توافق بر سر آتش بس در سوریه ـ اعلام کرد؛ اما روس ها موضوع اشتباه را به کلی رد کردند و این اقدام را اقدامی عامدانه و برای برهم زدن توافق آتش بس دانستند.
 
نتایج تحقیقات آمریکایی ها در مورد حمله به نیروهای بشار اسد منتشر شد 

قرار بود در پایان آتش بس هشت روزه در سوریه، نیروهای روسی و آمریکایی تلاشی هماهنگ و دو جانبه برای اشتراک گذاری اطلاعات در مورد داعش و حمله به این گروه تروریستی به شکل منسجم آغاز کنند؛ اما این موضوع مورد مخالفت شدید پنتاگون و مقامات آن قرار داشت و این مقامات انتقادات شدیدی در مورد همکاری با روس ها و در اختیار گذاشتن اطلاعات به آنها داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۱
امریکا همیشه اشتباهی اشتباه میکنه ؟
احتمال عمدی بودن آن کم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
احتمال؟؟؟ اونها با این همه ادعا دقت این همه ماهواره این همه پهپاد جاسوسی . انتظار داشتین بیان بگن از عمد زدیم
یعنی دولت امریکا برای حفظ جان داعشی ها فقط حمله به ارتش رو دستورکار داره، یا نفوذ در دولت بشار اسدرو هم عملی می کنه.
تابلو که عمدی این کارو کردن. از این آمریکایی ها پدر سگ تر رو زمین نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
البته بغیر از روسها
محمد
| Germany |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
این کارشوهم لا پوشانیه .میخوان با این حمله وباز تابش در رسانه ها به مردم القا کنند که جنایت ما در سوریه وعراق وجاهای دیگه محدود به همین مسایل جزییه وتازه اینها هم اشتباهیه در حالی که اصل موجودیت این تروریستها از آمریکاست..واصل این درگریها هم عاملش شخص امریکاییها هستند..
بنظر م دولت امریکا همون کاری رو که با دولت مصدق کرد باید با بشار اسدانجام می دادبجای تولید داعشیهای وحشی.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
بعدش که چی؟
به سرنگونی مصدق افتخار می کنی؟
هلندی ؟؟؟؟
دانمارکی
ژورنالیست دوزاری
پاسخ ها
کریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
ولک تو به کی داری فحش می دی . به هواپیما؟ به دولت امریکا ؟ به سوری ها؟ خوب اینها هلندی دانمارکی نیستند
عملا دارن فحش می دن ، واقعا کجای کارید شماها
چرا یک بار داعشی ها و معارضان سوری را اشتباه نمی گیرد
چطور روسها که اونجا نبودن خبر داشتن ولی آنها که بالای سر اون سربازها بودن بی خبر بودن؟!!!!
مساله خيلي مشكوك است با توجه اينكه عمليات نظامي هم بوده است تشكيل كميته حقيقت ياب هم تقريبا ناممكن است ولي احتمال اينكه عمدي باشد با توجه به حضور نيروهاي روسي در درگيرهاي سوريه و پيامد آن كه بهم خوردن آتش بست بوده است خيلي بعيد است
سوریه اوضاعش بدتر میشه

چون هر دو طرف درگیر یعنی حامیان دولت اسد

و مخالفات دولت اسد ( اعراب غرب اسراییل امریکا)

نمیخواهند بازنده باشند


بعد از متلاشی شدن داعش ...قدرتها بصورت مستقیم مقابل هم قرار میگیرند

مطمئن باشید هیچ توافق و صلحی صورت نمیگیره
نيروهاي ارتش بشار اسد بيشتر از داعش مردم سوريه را كشته اند و از داعش داعش ترند
خطای انسانیی ههه! انتظار داشتین بگن از عمد زدیم؟؟؟ وجود داعش و جبهه النصره به سود عربستان و اسراییل و آمریکاست فعلا نیازشون دارن .
آمریکایی ها فکر کردن گوشای همه مثل گوشای خودشون درازه
اشتباها نیروهای سوریه را هدف قرار می دهند، اشتباها کمک تسلیحاتی به داعش می کنند، اشتباها محل اسقرار نخست وزیر عراق را هدف قرار می دهند و ... چه سیستم اطلاعاتی فشلی دارند این آمریکائیها ! دماغ خودشان را نمی توانند پاک کنند اونوقت چطور می خواهند با داعش مبارزه کنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
اخوی عمدی میزنن نه اشتباهی , بعدش هم با ادعای اشتباه اطلاعات توجیهش می کنن.
با آدم قلدر باید قلدر صحبت کرد تا حالیش بشه . با کلید ملید هم کار درست نمیشه .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر