بازدید 19371

شیطنت رسانه اماراتی و سرنخ هایی از یک عملیات ظاهرا هماهنگ علیه ایران

در حالی که اکنون شاید بسیاری از کشورهای منطقه و به خصوص رقبای منطقه ای ایران همچون عربستان سعودی و همراهان این کشور نظیر قطر و امارات متحده تقریبا به این نتیجه رسیده اند که حضور دونالد ترامپ در رأس قدرت اجرایی آمریکا می تواند امید آنها را برای بر هم خوردن توافق هسته ای با ایران و انزوای دیپلماتیک مجدد ایران زنده کند، جبهه رسانه ای این کشورها به سرعت فعالیت های خود را برای ترویج و نشر گسترده ایران هراسی مجدد آغاز کرده اند.
کد خبر: ۶۴۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 29 November 2016
در حالی که اکنون شاید بسیاری از کشورهای منطقه و به خصوص رقبای منطقه ای ایران همچون عربستان سعودی و همراهان این کشور نظیر قطر و امارات متحده تقریبا به این نتیجه رسیده اند که حضور دونالد ترامپ در رأس قدرت اجرایی آمریکا می تواند امید آنها را برای بر هم خوردن توافق هسته ای با ایران و انزوای دیپلماتیک مجدد ایران زنده کند، جبهه رسانه ای این کشورها به سرعت فعالیت های خود را برای ترویج و نشر گسترده ایران هراسی مجدد آغاز کرده اند.

به گزارش «تابناک»، آن گونه که مشخص است، کشورهای عربی رقیب و مخالف ایران در منطقه اکنون بیش از هر زمان دیگر از شرایطی که در آینده نزدیک احتمالا رقم خواهد خورد، خشنود و راضی هستند. حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید و کابینه ای که تا کنون تقریبا همه اعضای مشخص و تعیین شده آن سابقه ای در مخالفت و انتقاد از ایران دارند، منجر به آن شده که فرصت برای این دست از رقبای منطقه ای ایران به خوبی فراهم شود تا مجددا با تلاش های سیاسی و دیپلماتیک خود آنچه طی چند سال گذشته به شدت از آن محروم شده اند، بازیابی کنند: انزوای مجدد ایران و گرفتن قدرت از این کشور برای تبدیل شدن به قدرت بزرگ منطقه ای.

این موضوع را می توان به خوبی از تحرکات رسانه ای هدف دار و جهت دار این روزهای این کشورها به خوبی دریافت. به نظر می رسد یک جبهه هماهنگ رسانه ای در این کشورها در حال شکل گیری است که هدف از آن در آستانه ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، ایجاد موج شدید علیه ایران و تقویت مجدد موج ایران هراسی است.

چندی پیش، روزنامه الشرق الاوسط با انتشار گزارش کاملا مبهمی در مورد سرقت یک ایزوتوپ هسته ای از تأسیسات بوشهر و اتهام تلویحی به ایران برای استفاده از این قطعه در راستای ساخت بمب آلوده کننده رادیو اکتیو، تنها نمونه ای از عملیات رسانه ای این کشورها علیه ایران را نشان داد.

این در حالی است که بخش مهمی از این عملیات رسانه ای شامل پررنگ کردن تهدیدات نظامی از سوی ایران نیز می شود و رسانه های عرب، سعی در آن دارند تا به هر نحو ممکن این گونه القا کنند که ایران در حال تقویت نیروهای نظامی خود در منطقه در راستای بر هم زدن توازن فعلی قواست که می تواند منجر به درگیری نظامی گسترده در منطقه شود.

این بخش از عملیات رسانه طی یک ماه گذشته به شدت فعال بوده و با در کنار هم قرار دادن برخی موضوعات از جمله قرارداد 10 میلیارد دلاری نظامی بین ایران و روسیه، سخنان اخیر سرلشکر باقری مبنی بر امکان ایجاد پایگاه های دریایی در سوریه و یمن و مانند آن، سعی بر آن دارند که از همه اینها ترتیب یک پازل کامل را بدهند.

به شکلی جالب توجه امروز نشریه The National امارات متحده عربی، اقدام به انتشار گزارشی از مؤسسه تحقیقاتی و پژوهشی مستقر در واشنگتن یعنی «مرکز مطالعات و تحقیقات بین المللی و استراتژیک» به قلم یکی از محققان این مؤسسه به نام آنتونی کوردزمن کرده که موضوع آن توازن قدرت نظامی میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.
 
شیطنت رسانه اماراتی و سرنخ هایی از یک عملیات ظاهرا هماهنگ علیه ایران 
 
نشریه اماراتی با ذکر بخش هایی از این گزارش بیان می کند، ایران در حال افزایش تهدیدات نظامی در منطقه است و نفوذ ایران در سوریه و عراق، اهمیت استراتژیک بسیار بیشتری نسبت به نفوذ طولانی مدت این کشور بر روی حزب الله در لبنان دارد و تهدید مشترک ناشی از افزایش نفوذ ایران در منطقه و بی ثباتی منطقه ای را برای کل اقتصاد جهانی خطرناک ارزیابی می کند.

اما این تنها بخشی از این گزارش است؛ گزارشی که اساسا موضوع آن به شکل صرف ایران نیست و یک ارزیابی آماری و دقیق و مبتنی بر نظریه از توازن قوای منطقه ای به شکل کلی میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است. گزارش کوردزمن در واقع بیش از آن که جهت گیری ضد ایران داشته باشد، اساسا بازگویی روند تاریخی از شکل گیری توازن قوای کلاسیک در منطقه و چگونگی تحول در این موازنه قدرت طی سال های اخیر است.

اما نشریه اماراتی به شکلی عجیب با انتشار گزینشی بخش هایی از این گزارش، سعی در آن داشته است که یک چهره مخوف نظامی از ایران را از دل این گزارش بیرون کشیده و با پررنگ کردن بخش هایی ـ که به تحولات نظامی ایران اختصاص دارد ـ ایران را از دید این گزارش تهدید بزرگ منطقه ای برای صلح و ثبات خاورمیانه نشان دهد.

اما نکته مهمتر و شگفت آورتر این است که گزارش کوردزمن در مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی و استراتژیک واشنگتن، مربوط به ماه اکتبر سال جاری است؛ یعنی چیزی حدود دو ماه از انتشار این گزارش گذشته که نشریه اماراتی اکنون اقدام به بازنشر آن کرده است.
شیطنت رسانه اماراتی و سرنخ هایی از یک عملیات ظاهرا هماهنگ علیه ایران 
 
 شیطنت رسانه اماراتی و سرنخ هایی از یک عملیات ظاهرا هماهنگ علیه ایران
این موضوع این پرسش را در ذهن برمی انگیزد که هدف انگیزه The National از انتشار مجدد و گزینشی بخش هایی از یک گزارش مربوط به دو ماه قبل چه می تواند باشد.

همان گونه که گفته شد، این موضوعات به خوبی نشان می دهد که اکنون رسانه های عربی با استفاده از قدرت رسانه ای خود و نفوذی که متأسفانه به عنوان مراجع اصلی اخبار منطقه ای به دست آورده اند، در حال شکل دهی به موج جدیدی از ایران هراسی در منطقه هستند؛ موجی که می تواند تبعات بسیاری برای ایران به همراه داشته باشد.

نکته دیگر آنکه گویا در این موج سواری و عملیات رسانه ای، روزنامه ها و وب سایت های عربی، تنها نیز نیستند و رسانه های اسرائیلی نیز به فراخور طبع و موضوع به کمک آنها آمده و سهم خود را در این عملیات ایفا می کنند. مشابه اقدام ظاهرا هماهنگی که روزنامه های اسرائیلی در بازنشر و انتشار دوباره گزارش روزنامه عربی الشرق الاوسط داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۵
ای حاکمان اماراتی نادانف اگر پیراهن خود را دراورده و در صحرا بدوید و توبه کنان تسلیم ایران عزیز شوید شاید از سر تقصیر شما بگذریم
پاسخ ها
هارون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
نه نه من نمیبخشم
فرعون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
شاید اگر بر دستانم بوسه زنند از خون آنان بگذرم
خوبه ! آنهایی که معتقدند برجام هیچ کاری نکرده به هدفشان می رسند . وقتی دلار شد 10000 تومن و برای یک لقمه نان سر و کله همدیگر رو شکستیم حالمون خوب میشه و قدر عافیت را می دانیم .
جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری

واردات کالا از شیخ نشین امارات و رونق دادن به بازار دوبی توسط سرمایه های ما, خیانت به کشور خون شهدا و ملت ایران است. اگر ایران در واردات از امارات تجدید نظر کند به غلط کردن می افتند چون ورشکسته می شوند. ،..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
خاک بر سر ما که این نظریه دانشجوی دکترای اقتصاد ماست اقا جان امارات با ان همه سرمایه گذاری که در اروپا، امریکا و اسیا کرده نیازی به بازار ما ندارد و عملا رابطه تجاریشان با ایران خیلی کم شده است بله یه زمانی باید این کار را میکردیم که نکردیم و امارات گنده شد حالا تنها کاری که میشود کرد تمامی زیرساختار امارات را مورد هدف نظامی قرار دهیم والسلام
ما چقدر باید بدبخت باشیم که کشوری مثل قطر و امارات و عربستان برا ما نسخه ببپیچند
کجایند مردان بی ادعا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
شایذ هم نشان از قدرت ما باشه
اقا یه موشک باید خرج ابوظبی کرد
انزوای ایران!!!
ما اگه بند چابهار را فعال كنيم و همه واردات خود را مستقيما از كشورهاي اروپايي و آسيايي بدون دلالي عربها از اين بندر وارد كنيم ديگه گاو نه من شير ده دلالان عرب نبوده و جيب آنها را هر روز بيشتر از ديروز پر نخواهيم كرد. چرا ما اين كار را نمي كنيم؟ تا هم به خودمان بيشتر كمك كنيم و هم بدخواه هايمان را تضعيف ! جاي سوال است؟؟؟ !!!
شما هم که از خداتون هست.میگن کور از خدا چی میخواد دو چشم روشن.خدا همون چیزایی که دلتون میخواست واستون جور کرد.تحریم.انزوا
نخير وقتي عده اي بلوف مي زنند و دلواپسان رانت و انحصار نمي گذارند در موعد مقرر برجام به نتيجه برسد بايد خودشان را آماده کنند و از کيسه مردم هزينه نکنند بايد در هر زمان از گذر آن به اندازه کافي سود برد که دلواپسان ثروت مانع اينکار دولت شدند البته دلواپس نظام و ملت و توليد نيستند عده اي در ظاهر طرفدار نظام ولي به جيبشون فکر مي کنند که مردم هم خوب فهميده اند.
خوب دلواپس ها هم همین رو میخوان!!!! مگه بده؟!!!
مهم نیست هرچی میگن بگن . مثل روز روشنه که به دست و پا زدن افتادن و نفس های آخرشون رو به اذن خدا دارند میکشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها