بازدید 6132

برق گرفتگی مردم با دیدن قبوض جدید

ارسال قبوض جدید به درب منازل مردم را با شوک جدید افزایش قیمت مواجه کرد، که این افزایش قیمت بدون اطلاع رسانی قبلی بار مالی مضاعفی برخانوارها تحمیل خواهد کرد.
کد خبر: ۶۴۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 29 November 2016
هفته پیش قبوض جدید برق به درب منازل رسید و مردم با مشاهده قبوض جدید شوکه شدند و مشاهده کردند که علاوه بر گرانی یک‌ بند به نام بدهی گذشته در قبوض جدید گنجانده ‌شده است.

ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در یک نشست خبری درباره افزایش ۱۰ درصدی قیمت برق مشترکان خانگی اظهار نظر کرد و با تأکید بر این که گرانی ۱۰ درصدی تعرفه برق، موضوع جدیدی نیست، گفت که امسال با توجه به قانون مصوب و اجازه دولت، برق مصرفی و تعرفه‌ها ۱۰ درصد به صورت میانگین افزایش یافت که این موضوع، ‌از ابتدای امسال اعمال شده است.

این در حالی است که این اقدام وزارت نیرو به یکباره صورت گرفته و وزارتخانه مذکور برای گرانی برق هیچ خبر یا اطلاع‌رسانی قبلی نکرده است و جالب اینکه برخی مسئولان وزارت نیرو عنوان می‌کنند که اعمال این گرانی با مجوز مجلس بوده و دولت کار غیرقانونی نکرده است، در حالی که نمایندگان مجلس معتقدند که هیچ افزایش قیمتی در بودجه سال 96 پیش بینی نشده است.

به هرحال در شرایط کنونی اقتصادی و در حالی که بسیاری از خانواده ها در تنگنای اقتصادی به سر می برند، افزایش قیمت برق فشاری مضاعف بر آنها تحمیل می کند، همچنین افزایش قیمت برق به تشدید رکود در میان صنایع منتهی می‌شود و در واقع قیمت برق صنایع به معنای بالا رفتن هزینه‌های تولید و در واقع شلیک تیر خلاص به صنایع و واحدهای تولیدی کشور است.

اگر وزارت نیرو برای تامین مخارج خود با کسری منابع روبه رو شده، نباید به مردم فشاری مضاعف وارد کند، بلکه باید از طرق مناسب بهره وری شبکه تولید و توزیع برق را افزایش دهد.
حسن بهرام نیا

 

بهرام نیا:افزایش ۱۰ درصدی قیمت برق در بودجه ۹۵ پیش بینی نشده است /کمیسیون انرژی پیگیری می کند

حسن بهرام نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعمال افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق از اول مهرماه سال جاری، گفت:در قانون بودجه سال 95 هیچ گونه افزایش قیمتی برای برق خانگی پیش بینی نشده است و کمیسیون انرژی قطعا افزایش 10 درصدی قیمت برق را پیگیری می کند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، با بیان افزایش حامل های انرژی در شرایط کنونی به مصلحت نیست، افزود: شرایط کنونی و وضعیت معیشتی مردم اقتضاء نمی کند که دولت و وزارت نیرو افزایش 10 درصدی قیمت برق را در دستورکار خود قرار دهند.

تلفات بخش انرژی باید مدیریت  شود

بهرام نیا با اشاره به اینکه هرگونه ارائه خدمات به ایجاد زیرساخت ها، تعمیر، پالایش و نگه داری نیاز دارد، ادامه داد:با توجه به نرخ تورم کشور و قیمت ارائه و تولید خدمات هزینه های سربار وزارت نیرو افزایش می یابد، اما وزارتخانه مذکور برای جلوگیری از ضرر و زیان و و کاهش هزینه سربار باید به راهکار و سازکاری دیگری متوسل شود.

وی با بیان اینکه تلفات بخش انرژی باید مدیریت  شده و هزینه نگهداری از تاسیسات کاهش یابد، یادآور شد:وزارت نیرو باید از ظرفیت های داخلی و بومی برای کاهش هزینه تولید استفاده کند و با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و ایجاد فناوری های نو اقلام مورد نیاز تولید برق را در کشور تولید کنند، تا علاوه بر کاهش هزینه های تولید و نگه داری شرایط صادرات کالاهای تولیدی به خارج از کشور فراهم شود.

کوتاه کردن خطوط انتقال تلفات برق را کاهش می دهد

بهرام نیا افزود:یکی از راهکارهای کاهش تلفات توزیع برق در کشور، استفاده از واحدهای تولید پراکنده برق است که می‌تواند به‌صورت ایجاد مزرعه های خورشیدی یا نیروگاه‌های کوچک باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کوتاه کردن خطوط انتقال و پست‌های فشارقوی است که می‌تواند در کاهش تلفات برق موثر باشد.
قاسم ساعدی

 

ساعدی:وزارت نیرو برای افزایش تعرفه برق اطلاع رسانی نکرده بود/دولت تعرفه را به حالت اولیه بازگرداند

قاسم ساعدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعمال افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق از اول مهرماه سال جاری، گفت:استدلال مسئولان این بوده که با توجه به قانون هدفمندی یارانه ها به آنها تفویض اختیار شده بر حسب منابع، استهلاک، تامین و توسعه تولید برق، قیمت آن را افزایش دهند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش 10 درصدی قیمت برق برای مردم غیرقابل تحمل است، افزود:اقشار متوسط و متوسط رو به پایین در شرایط نامطلوبی به سر می برند و افزایش 10 درصدی قیمت برق فشاری مضاعف بر آنها وارد می کند، و سبب افزایش نارضایتی ها در شرایط کنونی اقتصادی می شود و دولت باید قیمت برق را به حالت نخست بازگرداند.

افزایش قیمت برق شلیک تیر خلاص به واحدهای تولیدی است

ساعدی با اشاره به اینکه برای گرانی برق هیچ خبر یا اطلاع‌رسانی صورت نگرفته و وزارت نیرو یکباره دست به چنین اقدامی زده است، ادامه داد: قیمت برق به تشدید رکود در میان صنایع منتهی می‌شود و افزایش قیمت برق صنایع به معنای بالا رفتن هزینه‌های تولید و در واقع شلیک تیر خلاص به صنایع و واحدهای تولیدی کشور است.

وی یادآور شد: از سالی که دولت هدفمندی یارانه‌ها را آغاز کرده به طور پیاپی شاهد گرانی در بخش‌های مختلف انرژی بودیم درحالی‌که رقم یارانه نقدی هیچ تغییری نکرده و همچنان برخی افراد ثروتمند که عمدتاً مشترک پرمصرف انرژی نیز هستند، یارانه دریافت می‌کنند.

عقیم ماندن طرح هدفمندی یارانه ها در کشور

ساعدی با اشاره به عقیم ماندن طرح هدفمندی یارانه ها در کشور، افزود:اگر هدفمندی یارانه ها طرحی ملی است، باید به صورت همه جانبه اجراء شود، نه اینکه بخشی از آن اجرایی و بخشی از آن مسکوت بماند، ظاهرا دولت هدفمندی را آزادسازی آب، برق، گاز و نان که نیازهای اولیه جامعه انسانی بوده فرض کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حذف یارانه از برخی کالاها بار مالی خانوارها را سنگین تر می کند، تصریح کرد:دولت باید راه دیگری برای تامین منابع خود پیدا کند، تا بار سنگین مالی از دوش اقشار متوسط و ضعیف برداشته شود و با مدیریت منابع هدفمندی یارانه ها در مسیر توسعه و پیشرفت کشور و حفظ آرامش جامعه گام بردارد.
احمد مرادی

 

مرادی مطرح کرد:جبران کمبود نقدینگی وزارت نیرو با گرانی برق/کمیسیون انرژی پیگیری می کند

احمد مرادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به افزایش 10 درصدی قیمت برق گفت:وزارت نیرو درحق مشترکان خانگی کم لطفی کرد و گرانی برق درشرایط فعلی که جامعه با رکود مواجه شده به هیچ وجه به مصلحت کشور نبود.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت‌ها باید شیب ملایم انجام شود تا به مردم آسیبی وارد نشود،افزود:این شیب، نه‌تنها ملایم نبوده،بلکه بسیار تند است و این اقدام خلاف قانون است.

افزایش 10 درصدی برق از سوی وزارت نیرو اقدامی عجولانه بود

مرادی با بیان اینکه یکی از مشکلات وزارت نیرو،کمبود نقدینگی و بالابودن هزینه‌های تولید و انتقال برق است،ادامه داد:وزارت نیرو قصد دارد،رفع کسری ها را با گرانی برق تأمین کند درحالی‌که باید خطوط انتقال برق را نوسازی کرده و هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه افزایش 10 درصدی برق ازسوی وزارت نیرو اقدامی عجولانه بود،یادآور شد: وزارت نیرو درنوع برخورد خود برای تامین هزینه ها باید تجدیدنظر کند و برای رفع مشکلات خود به مردم فشار مضاعف وارد نکند.

وزارت نیرو نباید تمام هزینه‌های سربار انشعابات برق را از مردم دریافت کند

این نماینده مردم درمجلس دهم، افزود:بهترین اقدامی که دولت می‌تواند در این زمینه انجام دهد،رشد قیمت مشترکانی است که مصرف بالایی دارند،نه اینکه قیمت برق را درمناطق گرمسیر افزایش دهد.

مرادی ادامه داد:وزارت نیرو نباید تمام هزینه‌های سربار انشعابات برق را از مردم دریافت کند و به‌جای فشار آوردن به اقتصاد خانوارها، باید هزینه‌های تولید و انتقال برق را کاهش دهد.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه  کمیسیون انرژی حتما موضوع افزایش قیمت برق را بررسی و از وزارت نیرو پیگیری می کند،تصریح کرد:قطعاً نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس این موضوع را پیگیری خواهند کرد و مسئولان دولت باید نسبت به این گرانی پاسخگو باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل