بازدید 14399
پیمانه اقتصادی؛

از «کناره‌گیری مدیر برای توجیه سوء مدیریت وزیر» تا «درآمد ۸۰ هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه‌ها»

این پیمانه موضوعاتی همچون افزایش شاخص بورس تهران، گران تر شدن دلار در بازار آزاد، ابهام درباره قطعیت توافق اوپک، بی سابقه بودن رکود اقتصادی دولت روحانی، ضرر 360 میلیارد دلاری کشورهای عربی از کاهش قیمت نفت، آخرین خبر از پاداش پایان خدمت کارمندان و شرط غول نفتی ایتالیا برای سرمایه‌گذاری در ایران را در بر دارد.
کد خبر: ۶۴۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ 28 November 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت  و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی» این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون افزایش شاخص بورس تهران، گران تر شدن دلار در بازار آزاد، ابهام درباره قطعیت توافق اوپک، بی سابقه بودن رکود اقتصادی دولت روحانی، ضرر 360 میلیارد دلاری کشورهای عربی از کاهش قیمت نفت، آخرین خبر از پاداش پایان خدمت کارمندان و شرط غول نفتی ایتالیا برای سرمایه‌گذاری در ایران را در بر دارد.


افزایش 84 واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روز یکشنبه 7 آذر ماه 95 با افزایش 84 واحدی به رقم 79 هزار و 625 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 62 واحدی عدد 16 هزار و 144 واحد را تجربه کرد. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 23 واحدی روی رقم 88 هزار و 834 واحد ایستاد. شاخص بازار اول  اما در حالی با کاهش 31 واحدی به عدد 56 هزار و 517 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 703 واحد افزایش به عدد 169 هزار و 489 واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابورس با کاهش یک واحدی روی رقم 830 واحد ایستاد. 


روز یکشنبه بازار سهام زیر سایه معاملات کد به کد و درون‌گروهی برخی حقوقی‌های حامی شاخص کل بورس شاهد اقبال خریداران سهام به گروه سرب و روی همپای نوسانی شدن قیمت این کالاها در بازارهای جهانی بود. به گزارش فارس، در این بین خیز نرخ دلار در بازارهای داخلی و عبور از مرز 3800 تومان باعث شده تا نگاه به گروه صنایع صادرات محور از جمله پتروشیمیایی‌ها، فلزات اساسی، معدنی‌ها و شرکت‌های منتفع از نوسان نرخ دلار از جمله شرکت‌های گروه غذایی افزایش یابد.

بازار سکه تهران با افزایش 2700 تومانی سکه تمام

در بازار سکه روز یکشنبه، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم بدون تغییر قیمت با 1 میلیون و 95 هزار تومان فروخته شد. همچنین هر سکه تمام بهار آزادی با افزایش 2700 تومان به رقم 1 میلیون و 110 هزار و 500 تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی در بازار، با قیمت 562 هزار تومان فروخته شد که با افزایش 1 هزار تومان همراه بود و هر ربع سکه بهار آزادی نیز با کاهش 1 هزار تومان به قیمت 296 فروخته شد.

دلار آمریکا در بازار آزاد یکشنبه 430 ریال گران‌تر شد

در پایان معاملات روز یکشنبه 7 آذر ماه، قیمت هر دلار آمریکا با افزایش 430 ریال نسبت به روز ابتدای این هفته، به قیمت 37 هزار 847 ریال فروخته شد. همچنین هر یورو در بازار آزاد یکشنبه، با کاهش 151 ریال به رقم 39 هزار و 854 ریال رسید و هر درهم امارات با 10 هزار و 394 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز شنبه، 119 ریال گران تر شده بود.


توافق اوپک برای کاهش تولید قطعی نیست

بلومبرگ می گوید هرچند کاهش تولید نفت اوپک نتایج خوبی در بر خواهد داشت، اما توافق در این زمینه حتمی نیست. به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قرار است در نشست ٣٠ نوامبر (دهم آذرماه) در وین درباره کاهش تولید نفت برای نخستین بار پس از بحران مالی سال ٢٠٠٨، به گفت و گو بنشینند. وی اجرای این توافق را به نفع همه دانست. 

کناره‌گیری مدیر برای توجیه سوءمدیریت وزیر

استعفایی که مدیرعامل راه آهن بدلیل حادثه برخورد دو قطار، تقدیم آخوندی کرد تا وزیر را از فشار افکار عمومی واستیضاح مجلس نجات دهد، می توانست نقطه پایانی بر عمر وزارت آخوندی باشد. به گزارش مهر، استعفای محسن پورسیدآقایی در شرایطی اتفاق افتاد که افکار عمومی انتظار داشت تا عباس آخوندی،  به عنوان بالاترین مقام اجرایی حوزه حمل و نقل کشور با پذیرش قصور و کوتاهی‌های انجام شده در حادثه برخورد دو قطار،  از سمت خود کناره گیری کند. 
از «کناره‌گیری مدیر برای توجیه سوء مدیریت وزیر» تا «درآمد ۸۰ هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه‌ها»
  پس از وقوع حادثه ایستگاه هفت خوان سمنان و جان باختن ۴۴ نفر از هموطنانمان، زمزمه ها درباره تصمیم نمایندگان مجلس برای استیضاح عباس آخوندی مجددا بالا گرفته و تعدادی از نمایندگان در واکنش به این حادثه، استیضاح وزیر راه را محتمل دانسته‌اند، از سوی دیگر حتی استعفای مدیرعامل راه آهن و پذیرش این استعفا از سوی آخوندی که فراری رو به جلو بود و با هدف تلطیف فشارها بر وزیر صورت گرفت، انتظار افکار عمومی برای استعفای وزیر راه و شهرسازی را به قوت خود باقی نگه داشته است. آخوندی در حالی استعفای محسن پورسیدآقایی را نشان از حس مسئولیت اجتماعی مدیرعامل راه‌آهن در برابر افکار عمومی توصیف کرد که خود طی دو روز گذشته در کسوت یک ناظر بیرونی ظاهر شد و تلاش کرد تا فاصله خود را با این حادثه حفظ کند، شناسایی مقصران حادثه را وعده داد؛ بدون اینکه توجه داشته باشد نگاه تیز افکار عمومی خود او را مسئول اصلی این حادثه می‌داند و انتظار دارد این وزیر ۶۰ ساله کابینه، به جای تلاش برای دادن آدرس مقصران حادثه، خود را مسئول آنچه رخ داده، معرفی کند.

رکود ‌اقتصادی دولت روحانی در تاریخ ایران بی‌سابقه بود

دکتر محسن رضایی با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت یازدهم با توجه به قرار داشتن در جنگ اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت اگر از ابتدا روی توانایی‌های داخلی برنامه‌ریزی می‌کرد به‌طور یقین امروز موفق‌تر بود. وی با بیان اینکه این دولت با طولانی‌ترین و عمیق‌ترین رکود در تاریخ اقتصادی ایران مواجه بوده است یادآور شد: این رکود در تاریخ اقتصادی ایران بی‌سابقه بوده است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر "هنوز هم از رکود خارج نشده‌ایم" اظهار داشت: امیدواریم در این چند ماه آینده دولت یازدهم بتواند از این رکود خارج شود.

ضرر 360 میلیارد دلاری کشورهای عربی از کاهش قیمت نفت

مسئولان اتحادیه بانک های کشورهای عربی ضمن ابراز نگرانی از تاثیرات کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی بر اعضای شورای همکاری خلیج فارس ضرر و زیان این کشورها را رقم هنگفت 360 میلیارد دلار اعلام کردند. روزنامه الجریده روز یکشنبه گزارش کرد، محمد الجراح اقتصاد دان کویتی و رئیس اتحادیه بانک های کشورهای عربی طی سخنانی در نشست این اتحادیه گفت: شرایط نامناسب حاکم بر بازارهای جهانی نفت به گونه ای بوده که علاوه بر این ضرر و زیان هنگفت تاثیرات منفی نیز بر رشد اقتصادی کشورها وارد شده است. 

آلمان وام 1.3میلیارد دلاری به توسعه خط ریلی ایران پرداخت می‌کند

به نقل از بلومبرگ، یکی از مقامات بانک مرکزی ایران در گفت‌وگو با بلومبرگ از موافقت دولت آلمان با ارائه وام 1.3میلیارد دلاری یک موسسه مالی دولتی این کشور به ایران برای توسعه خطوط ریلی کشور خبر داد. این مقام که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: این وام از سوی موسسه تامین مالی KFWآیپکس آلمان برای توسعه خط ریلی تهران به مشهد ارائه خواهد شد. قرار است بانک‌های آلمانی همچنین تامین مالی ساخت برخی نیروگاه‌ها را نیز در ایران به عهده بگیرند. موسسه KFW اعلام کرده است که به دلیل محرمانه بودن این مساله نمی‌تواند پرداخت وام، خطوط اعتباری و هرگونه مبادله مشابه به ایران را تایید کرده و همچنین نمی‌تواند درباره مذاکرات در این زمینه توضیحی ارائه کند. به گزارش فارس، میشل توکاس دبیر اتاق بازرگانی ایران - آلمان طی یک مصاحبه در لندن اعلام کرد: توافقات برای ارائه وام به ایران انجام شده و در حال نهایی شدن است. 

شورایعالی مناطق آزاد خواستار لغو مصوبه خودرویی گمرک شد

بعد از انتشار بخشنامه گمرک مبنی بر ممنوعیت ورود موقت خودروها با پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی، شورایعالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی نسبت به این بخشنامه واکنش نشان داد و خواستار ملغی شدن بخشنامه گمرک شد. به گزارش تسنیم، بر این اساس مدیر گسترس و تسهیلات صادرات و امور گمرکی مناطق آزاد طی نامه‌ای خطاب به سرپرست مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران خواستار لغو بخشنامه قبلی در خصوص عدم ورود خودروهای پلاک مناطق آزاد شده است.

آخرین خبر از پاداش پایان خدمت کارمندان

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص پاداش پایان خدمت کارمندان دولت گفت: کمیسیون تلفیق مصوب کرده بود تا حداقل این پاداش، پنج برابر حداقل حقوق باشد اما این فکر زیاد منصفانه نبود زیرا حقوق برخی تضییع می شد، به این منظور، فکر کردیم که اگر 10 برابر شود بهتر است اما در نهایت کمیسیون تلفیق به 7 برابر رضایت داد و این رقم از سال 96 اجرایی خواهد شد.

شرط غول نفتی ایتالیا برای سرمایه‌گذاری در ایران

به گزارش رویترز، «کلودیو دسکالزی»، مدیرعامل شرکت نفتی اِنی ایتالیا، در نشانه‌ای دیگر از تمایل فزایندۀ شرکت‌های نفتی برای استفاده از فرصت‌های تجاری دوران پساتحریم در ایران گفت، وقتی سرمایه‌گذاری‌های گذشتۀ این شرکت بازپرداخت شود و شرکت بر نوع قراردادهایی که تهران پیشنهاد می‌کند، واقف شود، فعالیت مجدد در ایران را آغاز خواهد کرد. دسکالزی در یک نشست دانشجویی تصریح کرد: «ما همچنان در ایران هستیم... ما هرگز این کشور را ترک نکردیم... چراکه طلب‌هایی داریم و سعی می‌کنیم این پول را پس بگیریم... وقتی همۀ پولمان را پس گرفتیم و با قراردادهای جدید آشنا شدیم بازخواهیم گشت.»

درآمد ۸۰ هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه‌ها

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، با بیان اینکه برنامه هدفمندی یارانه ها یک برنامه پنج ساله است، گفت: چرخه پرداخت یارانه هاباید تا زمانی که دولت برنامه جدیدش را به مجلس ارائه کند ادامه یابد. او با اشاره به اینکه تا امروز کسی نگفته درآمد دولت از هدفمندی یارانه ها چقدر است افزود: این رقم در سال 95 حدود 80 هزار میلیارد تومان و در سال قبل 69 هزار میلیارد تومان بوده است که فقط حدود 35 هزار میلیارد تومانش به مردم پرداخت می شده و رقمی حدود پنج هزار میلیارد تومان به توسعه شهری اختصاص می یافته است.

حاجی بابایی ادامه داد: تا کنون عوامل تولید نمی گذاشتند مازاد این درآمد به حساب خزانه واریز شود. او با ابراز تأسف به سهم مردم از یارانه ها افزود: از اجرای این طرح تا کنون سهم هر فرد 45 هزار و 500 تومان بوده که با توجه به افزایش تورم سالانه قدرت این مبلغ فقط هشت هزار تومان است، این در شرایطی است که هزینه برق مصرفی مردم از زمان شروع پرداخت یارانه ها حدود پنج برابر شده است، این یعنی عدم تطابق برنامه های مدیریتی دولت.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
"از اجرای این طرح تا کنون سهم هر فرد 45 هزار و 500 تومان بوده که با توجه به افزایش تورم سالانه قدرت این مبلغ فقط هشت هزار تومان است" جانا سخن از زبان ما میگویی
کار آخوندی تو این چهار سال این بود که کل دوره رو غر زد که مسکن مهر چیز بدیه و چرا افتاده گردن ما و همچنین هفته ای یک بار اعلام کرد که بویینگ های جدیدمون بزودی میرسن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
قطار تصادف کرده اونهم به علت خطای مسئول شیفت و لکوموتیوران، استعفای وزیر به علت کوتاهی در مسکن مهر را مطرح میکنید!!؟؟
تسلیت به خانواده های این عزیزان که ناجوانمردانه در آتش بی کفایتی بعضی ها، سوختند و کسی به فریادشان نرسید. خیلی دردآور است متاسفانه. به امید روزی که شاهد این اتفاقات نباشیم. بهتر است بعضی از آقایان اینقدر دلبسته این میز و پست و مقامشان نباشند. اینها موقتی است و باید به داد مردم مظلوممان برسیم.
تورم هزینه های همه از جمله دولت را هم افزایش داده و بنا بر این عدد مطلق اعلام شده بیان کننده حقیقت نیست. مثلا در مورد نرخ بهای انرژی در طول این مدت هزینه های تولید آن نیز افزایش یافته و همانطور که قدرت خرید سهم مردم کاهش یافته درآمد دولت هم در واقع با همین نسبت کاهش یافته است.
فکر کنم آقای حاج بابایی در دوران نفت 150 دلاری به سر می‌برد هیچکس نیست به این آقا بگوید خود احمدی‌نژاد هم در ماههای پایانی ریاست‌جمهوری اش پول برای پرداخت یارانه کم می آورد حالا در اوج بحران اقتصادی چطور یارانه‌ها برای دولت دهها هزار میلیارد تومان درآمد دارد
آقای حاج بابایی خوب بود مثال هم می زدند مردم بهتر بفهمند مثلاً اگر کارمندی با حقوق 3000000 تومان بازنشسته شوند پاداش پایان خدمت وی چه مبلغی می شود البته بعد از 30 سال خدمت
با توجه به امکانات راه آهن در این مورد خطای انسانی آشکار است چون هنوز اتکا به سامانه های تمام خود کار وجود ندارد که اگر باشد هم باز مسئولیت انسانی لغو نمی شود و کوتاهی متصدیان اجرایی محلی حداقل در ابتدای امر دلیلی بر کوتاهی وزیر و حتی مدیر عامل نیست. مگر اثبات شود وزارت راه پروژه مصوب توسعه در اختیار داشته و درست اجرا نکرده باشد. یا مثلا در اجرای امورات برنامه ای مربوط به انگیزش نیروی انسانی کوتاحی شده باشد.
آقای روحانی از وضعیت دلار خبر داری ؟؟؟ هر روز با شیب ملایم ارزش پول کشور سقوط میکند و شما خودتان را به خواب زده اید بعد وعده تک رقمی شدن تورم را به مردم میدهید جناب روحانی کمر مردم را زیر با گرانی خرد کردید آدرس محله خودتان را برای خرید مایحتاج اعلام فرمایید.بیکاری ،تورم ، رکود دست آورد دولت تدبیر و امید شما است.
پاداش پایان خدمت : حداقل 7 برابر حقوق
شفاف بگویید چه میخواهد بر سر کارمندان بیاید قبلا پاداش 30 ماه حقوق بود یعنی میخواهد پاداش یک چهارم شود؟
آخر سالیانه دولت پاداش را پرداخت نکرده است و باید بعد از 30 سال همه را یک جا پرداخت کند این توقعی منطقی است .
بروید آقا جلوی حقوقهای نجومی را بگیرید نه این که به کارمندان بدبخت گیر بدهید و آن هم نا عادلانه !
این مدیر را باید مدال ایثار بهش دادوحتما دربین اعوان وانصار وزیر یک ریزعلی واسه خودش.اول از همه باید وزیر استعفا میدادوبعد مدیران مربوطه.....و بغض الکی نمیتونه رافع مسیولیت باشه. باید این فرهنگ مسولیت پذیری و جبران اشتباه توی این ممالک محروسه جا بیوفته.
تو این مملکت که آش و با جاش میبرن چهار نفر هم که نصفه و نیمه کاری میکنند مثل همین آخوندی یا اون قالیباف رو به هر بهانه ای تخریب میکنیم دیگه خدا به داد برسه
تدبیرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر و امیدددددددددددددددددددددددددددددددددد ........................................................
چرا به جای آخوندی، معاون او استعفا داد؟ در این کشور همیشه رده های بالا بی تقصیر هستن؟
تابناک گرامی

امیدوارم این پیام رو منتشر کنید تا حق مطلب ادا شده باشد...

اگر یک نفر در تابناک مطلب زشتی تایپ و آپلود کند آیا مدیر مسئول باید استعفا و مواخذه شود؟!...

خب اگر این متصدیان بدون توجه به سامانه تمام خودکار به قطار سمنان مشهد اجازه حرکت مجدد بدون توجه به متوقف بودن قطار تبریز مشهد داده اند این موضوع هیچ ربطی به وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن ندارد...

فقط مگر اینکه اینکه ثابت شود این سهل انگاری بر اثر سومدیریت در سطح کلان بوده در غیر اینصورت خود متصدیان مقصر محسوب می شوند و باید مجازات شوند...

نباید تسویه حساب های سیاسی در این مقوله ها بگنجد وگرنه تقوای الهی خارج و گناه کبیره است...
چه کسی پاسخ گو به قطع یارانه من است ،من که بازنشسته با ماهی یک و نیم میلیون تومان وداشتن دانشجوی دانشگاه آزادی در مقطع کارشناسی ارشد و با داشتن دو داماد و یک نوه ، وبا سن ۶۶ سال که از کار افتاده هم میباشم ،،،؟ براستی چه کسی پاسخ گو میباشد ، اگر چه ابن چندمبن بار است که از سایت وزین تابناک درخواست کمک کردم اما تا کنون جوابی بمن داده نشده ، یعنی آدمهای بی پارتی و ناتوان باید مورد ظلم واقع شوند ؟،،
چرا پاداش بازنشستگان سالهای قبل داده نمی شود ؟ اینهمه دزدی واختلاس میلیاردی صورت می گیرد اما حق وحقوق مردم هیچ جایی ندارد
سلام،منظور از 7 برابر اینه که افرادی حقوقشون خیلی بالاست مثل قضات و اعضا هیات علمی دانشگاه ها؛موقع محاسبه 30ماه حقوق یه محدودیتی واسشون در نظر بگیرند تا مثلا کسی که حکم آخرش 10 میلیون تومان اگه بخواد ضربدر 30بشه عددش میشه 300میلیون!برای همین گفتند سقف حقوق ماهانه 7برابر حداقل حقوق اعلامی دولت باشه،مثلا اگه سال 96حداقل حقوق 1میلیون باشه پاداش پایان خدمت اونی که حکم آخرش 10میلیون میشه:30ماه ضربدر 7میلیون که حاصلش میشه 210میلیون.این یعنی عدالت پس وقتی خبر ندارید قضاوت نکنید چون به کارمندان معمولی آسیبی نمیزنه.
باسلام .ای کاش هیچوقت خبری از یارانه نبود چرا ازروزی که یارانه اومده تمام اجناس چن برابر شده بنزین صدتومانی شدهد۱۰۰۰تومان.ارد ۴۰۰صدتومانی شده ۴۰هزارتومان.وووووومشکلات مردم چندبرابرشده .مردم شام شب ندارن .چه کسی بایدبه فکر این همه جوان بیکارومجردباشه.خدایا تو خودت مبین حقی .گوش کسی به این حرفا بدهکارنیست .گرانی وفقیری کمر ملته بریده.دولت توبیر وامید لاقل یارانه را مطابق با تورم هرسال بالا ببره بعدازچندسال همون ۴۵هزارتومانه.تورم هرسال اضاف میشه یارانه سرجای خودشه .دولت تدبیر وامید اخه چرا .گناه ما مردم ایران چیه
خوب این یه نوع تدبیر جدیدی است که ابلاغ شده
کارمندان تنها قشری هستند که دست دولت در تمام امورشون بازه صددرص ما لیاتشان وصول می شوداضافه کاری و ماموریتشان قطع میشود و در آخر پاداشی که دولت طی خدمت نداده وجهت خود شیرینی برای آخر کا ر نگهداشته از سی ماه حقوق کامل به 7 ماه حداقل حقوق اون هم با تعریفی که خودشون میکنند بنازم به این عدالت
خوشا بحال شماها ما که سال 78 باز نشست شدیم و پایان خدمتی وجود نداشت .معلوم نیست در این کشور چه وضعیه.هر سال دریغ از سال قبل.
افکار عمومی انتظار داشت تا عباس آخوندی، به عنوان بالاترین مقام اجرایی حوزه حمل و نقل کشور با پذیرش قصور و کوتاهی‌های انجام شده در حادثه برخورد دو قطار، از سمت خود کناره گیری کند. استفعای معاون وزیر کافی نیست.
وریر باید اسغفابده ولی به هرغلبی اکر بغضی ا ر نمایندکان دوست ندارند نمایندکان بصوذت کتبی حود را معرفی کنند تا دراینده پاسحگو ضغف مدیریت ایشان باشند تا مردم تکلیف خودشان را بدانند
دولت روحانی ذخیره ارزی و ریالی خوبی در صندوق دارد حال اینکه خست و خشک دستی در جایی که با سرمایه گذاری میتوان موتور صنعت را روشن کرد و مالیات را در سطح خوبی دریافت کرد و منابع هزینه شده مجددا احیا کرد اما روحانی ......... خدایا چی میشد اگه تو قطار بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی