بازدید 14603

تکاپوی طرفداران وزیر راه در مجلس/ برخی نمی خواهند وزیر به مجلس پاسخگو باشد

عده ای می گویند وزیر راه باید استیضاح شود و در مجلس پاسخگوی این حادثه باشد. برخی نیز بر این نکته تأکید دارند، 45 تن از هموطنانمان در یک حادثه بسیار ناگوار جان باخته اند و ضمن رسیدگی به این موضوع باید وزیر راه نیز استعفا دهد. با این حال، عده ای دیگر در مجلس هستند که از وزیر طرفداری می کنند و با استعفا و استیضاح وزیر مخالف هستند. به همین دلیل نیز تکاپوهایی برای حفظ وزیر در سمت خود آغاز کرده اند.
کد خبر: ۶۴۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 28 November 2016
من بی‌سواد، رئیس سازمان اوقاف را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم!فاجعه تصادف دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان سمنان که دیروز رخ داد، موجب کشته شدن 45 نفر از هموطنانمان شد. درباره این اتفاق دلخراش از دیروز واکنش های مختلفی توسط مسئولان و رسانه ها شده است.

به گزارش «تابناک»، عده ای می گویند وزیر راه باید استیضاح شود و در مجلس پاسخگوی این حادثه باشد. برخی نیز بر این نکته تأکید دارند، 45 تن از هموطنانمان در یک حادثه بسیار ناگوار جان باخته اند و ضمن رسیدگی به این موضوع باید وزیر راه نیز استعفا دهد.

به همین منظور نیز در مجلس شورای اسلامی، تلاش های زیادی شده تا پس از بازگشایی مجلس، موضوع استیضاح در مجلس مطرح شود. به گفته برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز شمار امضا کنندگان طرح استیضاح آخوندی به 70 رسیده است.

استیضاح کننده ها بر این باورند، کمترین کاری که وزیر راه می تواند انجام دهد، این است که از مردم عذرخواهی کند و استعفا دهد. در غیر این صورت، نمایندگان مجلس وی را استیضاح خواهند کرد.

با این حال، عده ای دیگر در مجلس هستند که از وزیر طرفداری می کنند و با استعفا و استیضاح وزیر مخالف هستند. به همین دلیل نیز تکاپوهایی برای حفظ وزیر در سمت خود آغاز کرده اند.

این عده می گویند: این اتفاق حاصل سهل انگاری برخی مسئولان محلی بوده و نیازی به استعفای وزیر راه نیست و وزیر باید بماند تا بتواند ایرادات و نواقص سیستم حمل و نقل کشور را بهبود و ارتقا دهد.

نماینده مردم سراوان در مجلس با بیان اینکه استعفا یا استیضاح مشکل را حل نمی‌کند، گفت: با توجه به شرایط دولت در ماه‌های پایانی، مطرح کردن چنین موضوعاتی، وزارتخانه را از ریل اصلی خارج می‌کند و ما باید علاج درد را پیدا کنیم.

محمدباسط درازهی با بیان اینکه با استعفای یک فرد و یا استیضاح مشکل حل نمی‌شود، گفت: همانطور که رهبری فرمودند، باید علاج درد مشکلات را پیدا کنیم، مسأله‌ای هم که اخیراً اتفاق افتاده سیاسی نبوده و خطای انسانی بوده است.

وی افزود: بنابراین اینکه خطای انسانی از کجا سر زده، باید همان را یافت و نسبت به اصلاح آن اقدام کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که دولت دارد و در ماه‌های پایانی خود قرار دارد مطرح کردن استیضاح وزارتخانه را از ریل اصلی خارج می‌کند. به عنوان مثال در مورد آموزش و پرورش شاهد بودیم که به جای خدمت کردن تمام تمرکز وزارتخانه به مجلس بود.

همچنین محمد حسینی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره گفته است: علت این حادثه تلخ باید با دقت بررسی شود و اگر خطا و تقصیری هست با شهامت از مردم عذرخواهی شده و برای پیشگیری از این حوادث چاره ای اصولی اندیشیده شود.

وی توضیح داد: اینکه از مسئولان ذیربط در مجلس پرسیده شود امری مطلوب است، اما استیضاح وزیر چاره کار نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شبکه ریلی کشور فرسوده است و ترمیم و اصلاح این فصل مهم ارتباطی از اولویت های فرابخشی مندرج در برنامه ششم توسعه دیده شده است.

در عین حال، یکی از اعضای هیأت رئیسه با بیان اینکه جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر راه تلفنی بوده، و استیضاح حق نمایندگان است، گفت: نمایندگان می‌توانند هر وزیری را که بخواهند استیضاح کنند؛ اما با توجه به تعطیلات مجلس در هفته جاری و حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه تا این لحظه هیچ استیضاحی در دستور کار مجلس قرار نگرفته است؛ بنابراین، اینکه برخی می‌گویند 50 یا 30 امضا برای استیضاح وزیر راه جمع شده، همه امضاهای تلفنی است و موضوع رسمی وجود ندارد.

با توجه به اظهارنظرهای صورت گرفته در این زمینه، گویا عده ای از نمایندگان طرفدار دولت در مجلس مخالف استیضاح وزیر راه و شهر سازی هستند. این در حالی است که پاسخگو کردن وزیر به نمایندگان مردم، تنها کاری است که در اوضاع کنونی می توانند انجام دهند.

استیضاح یا پاسخگو کردن وزیر در مقابل وکلای ملت نه تنها می تواند تسکینی برای مردم داغ دیده باشد، بلکه این پیام را به مسئولان داد که در صورت وقوع اتفاقات نظیر این، مرجعی در کشور وجود دارد که از آنها بازخواست کند و هر مسئولی در هر جایگاهی ملزم به پاسخگویی به مردم است.

به نظر می رسد، با توجه به ابعاد این حادثه، استیضاح وزیر حداقل کاری است که می توان انجام داد و پس از آن ضمن عذرخواهی مسئولان زیربط در این باره باید تمام عوامل و مسببان این قضیه شناسایی و مجازات شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۰
دولت راستگویان واین همه هراس از پاسخ گویی.
آخوندی یکی از بهترین وزرای راه بعد از انقلاب هست و استیضاحی که توسط یک طیف خاص پیگیری می شود بیشتر معلول تسویه حساب قومیتی در درون وزارت راه می باشد و از طرف کسانیست که از رانتهای ویژه محروم شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
بهترین؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
متاسفانه باید عرض کنم رانت بازی تو وزارت خانه بی داد میکنه و این یکی از عوامل بسیار مهمیه که باعث این گونه حوادث دلخراش شده . این رانت بازی و باند بازی ها و انتصاب افراد غیر متخصصاین عواقب رو داره باید جوابگو باشند برای مثال : قائم مقام راه اهن متخصص علائم و ارتباطات است انوقت معاون فنی و زیر بنائی هم متخصص علائم و ارتباطات هستش و زیر ساخت های راه اهن ول شده به امان خدا چرا برای اینکه کسی رو گذاشتن که ماشین امضا بالادستی برای امضا قرار داد مشابه مهاران که در یک سال بیش از 2000 بار خرابی داشته در صورتیکه 400 میلیارد تومان هزینه برده بازرسی کل باید ورود پیدا کنه
أفكار عمومي انها با استئفاء يا استيضاح وزير ارام مي شود
علت واقعی فاجعه کشف و بررسی شود اینکه راننده قطار سمنان بعلت روشن بودن چراغ های
قرمز راه و لوکوموتیو حرکت نمی کرد و با دستور کتبی تلفن گرام مجبور به حرکت کرده اند چرا؟
به نظر من باتوجه به مطالبی که در چند روز اخیر تابناک در رابطه با وزیر راه در حال منتشر کردن است، قصد دارد تا افکار خوانندگان را به سمت استیضاح وزیر سوق دهد و پیگیری این روش و عدم انتشار بی طرفانه اخبار، به اعتبار تابناک خدشه وارد می کند.
استیضاح کاملا درست است . اگر در سال 93 موقع سوختن مسافرین اتوبوس در جاده قم آقای آخوندی برکنار می شد چه بسا حادثه اخیر رخ نمی داد. ایشان قطعا باید استیضاح و عزل شود تا درس عبرتی باشد برای بقیه که با جان مردم بازی نکنند.
امروز دهها نفر از مردم این کشور بدلیل ضعف مدیریت جان خود را از دست داده اند و میلیون نفر را عزدار کرده اند و در کنار ان امنیت و از ان مهمتر احساس امنیت را در اذهان عمومی مخدوش و از بین برده است و کمترین کار برای باسازی و اطمینان بخشی جامعه، استعفائ یا استیضاح وزیر مربوطه میباشد و در این قضیه نگاههای سیاسی و جناحی بایستی کنار گذاشته شود با بر کناری وزیر سیتم مدیریتی کشور را از خواب بیدار کرده و انها متوجه شوند در صورت قصور از انجام مسئولیت ، برخورد مناسب با انان صورت خواهد گرفت و انان با تلاش مضاعف و تمهیدات لازم از وقوع این دست از حوادث جلوگیری بعمل خواهند اورد
در تاريخ وزارت راه ضعيف ترين وزير اقاي اخوندي بوده است لطفا از دوستان وزارت راه بپرسيد تا حقيقت روشن گردد
سلام اينكه مقامات بايد درحوزه تحت مديريتشان مسئوليت پذيرباشندحرف كاملا درستيه اما اين مسئوليت پذيري فقط بايد واسه دولتي هاباشد؟اين سواليه كه بعدازين وقايع ذهن منومشغول كرده. ديگران چي؟ مثلا درهمين روزها سقوط بالگرد سپاه در درياي خزر كه باعث مرگ 5نفرشد روشنيديم چندماه قبل هم بالگردسپاه درفارس سقوط كردوهمه سرنشيناش كشته شدن كسي نگفت كه مسئول مربوطه بايد جوابگو باشه حتي برخي رفقا سقوط بالگرد رو به شركت نفت و هلال احمر منتسب كردن براي انحراف افكارعمومي بود يانه؟ من نميدونم.مثال ديگه اش كشته شدن چندباره دانش آموزان بود كه درطرح راهيان نور يه جنوب اعزام شده بودن بجاي برنامه ريزان ومجريان شركت مسافربري پلمپ شد
ملت بزرگوار ایران سلام

در پی #حادثه دلخراش برخورد دو رام #قطار مسافری در ایستگاه هفت خوان سمنان با تسلیت به همه هموطنانمان لازم است که چند نکته را به محضر شما بزرگواران یادآوری کنیم.



در هر اتفاق و سانحه ای که پیش می آید چندین علت دست به دست هم میدهند از قبیل خرابی سیستم و خطای نیروی انسانی. ما لکوموتیورانان از زمان افتتاح و بکارگیری سیستم atcدر مسیر تهران به مشهد بارها و بارها نواقص این سیستم را به اطلاع مسئولین امر رساندیم و متذکر شدیم که تداخل سیستم جدید با سیستم متعارف راه آهن با توجه به نواقص سیستم atc منجر به اتفاقات ناگوار و غیر قابل جبران خواهد شد ولی هیچ کس به این صحبتها و اخطارها توجهی ننموده و صرفا کار خود را توجیهه می نمودند.
روال کار در زمان خرابی سیستم چنین است که با دستور مسئولین راه آهن سیستم را از کار انداخته و به صورت متداول قطارها سیر می نمایند. و مجوز خارج نمودن سیستم از مدار اتوماتیک را مسئول کنترل حرکت قطارها به نمایندگی از مدیران و یا معاونین ایشان صادر می نمایند. مجوز صادره طبق قوانین و مقررات راه آهن یا از طریق تلفن و یا بیسیم و یا مکتوب به لکوموتیوران ابلاغ میگردد و لکوموتیوران مجاز به حرکت میباشد.
طبق مقررات و قوانین تخطی از دستور مافوق جرم حساب شده و اگر هر شخصی دستور مافوق خود را اجرا ننماید مجرم بوده و از کار بیکار میشود. مجوز صادره از مسئولین جهت حرکت توسط شخص رییس قطار به اطلاع لکوموتیوران رسانیده میشود .
متاسفانه در طی این چند روز که از حادثه گذشته از سوی مسئولین راه آهن تمامی زحمات قشر لکوموتیوران و فداکاریها و از جان گذشتنهای این قشر زحمت کش نادیده گرفته شده و ناجوانمردانه به این قشر حمله کرده اند. در خبرها از متواری شدن لکوموتیوران نام بردند ولی ایشان که در سانحه مجروح گشته و در بیمارستان بستری بودند در تاریخ 7.9.95 خودشان به گروه سوانح راه آهن مراجعه نموده و ایشان تحویل مقامات قضایی گردیدند.
توجیه سیستم خراب و سرتاپا ناقص atcو تمام هزینه های غیر کارشناسانه کار را به جایی رسانیده که انسانیت خود را زیر پا گذاشته و دیگران را مقصر سانحه اعلام می نمایند و این یک نوع فرار به جلو از سوی مسئولین است.
انتظاری که از رسانه ها و صدا و سیما میرود اینست که جهت روشن شدن اذهان عمومی و پیگیری علل اصلی سانحه و پیدانمودن مقصران اصلی برنامه ای را تدارک ببینند و از قشر زحمت کش لکوموتیوران به عنوان کارشناس استفاده و مسئولین نیز حضور داشته باشند تا راست و دروغ قضیه برای همگان مشخص شده و تهمتهای ناروای نامسئولان راه آهن به کارمندان خدوم و زحمت کش بر ملا گردد.
بحثهای تخصصی خارج از این نوشته به نظر میرسد ولی اطمینان کامل میدهیم که هیچگونه قصوری از سوی شخص لکوموتیوران صورت نگرفته است.

آقای آخوندی بیاد و معنایی حقیقی شلختگی را تبیین نماید!!!!!!!!!!!!!!
وزیر باید استعفا بده
مدیر عامل راه آهن متهم اصلی این حادثه و حوادث سال ۹۳ بوده وباید محاکمه قضایی شود......
نه تنها وزیر می بایست جوابگو باشد بلکه کلیت ساختار وزارتخانه می بایست جوابگو باشد.حتی ممکن است این دو از هم شکایت داشته باشند و این بهانه ای برای ریشه یابی موضوع باشد.در درجه اول ملت باید بدانند آیا دلیل ضعف ساختاریست یا صرفا یک اشتباه انسانی،یا ترکیبی از این دو بعد به سراغ مقصر و یا مقصرین برویم.
یک کمیته حقیقت یاب که ملت و مجلس را مرحله به مرحله مطلع نماید.
وریر باید اسغفابده ولی به هرغلبی اکر بغضی ا ر نمایندکان دوست ندارند نمایندکان بصوذت کتبی حود را معرفی کنند تا دراینده پاسحگو ضغف مدیریت ایشان باشند تا مردم تکلیف خودشان را بدانند
چقد زود دیر میشود وقتی بحث استفاء پیش میاد میگن مشکلات باید ریشه ای حل بشود کی میخواد حل بشه اصلا مشکل وریشه خود وزیره استعفا بده مرحمی میشه برزخم حادثه دیدگان ومردم بزرگوارایران
چقد زود دیر میشود وقتی بحث استفاء پیش میاد میگن مشکلات باید ریشه ای حل بشود کی میخواد حل بشه اصلا مشکل وریشه خود وزیره استعفا بده مرحمی میشه برزخم حادثه دیدگان ومردم بزرگوارایران
نمايندگان مجلس بايد مراقب باشند استيضاح وزير رَآه وشهرسازي درموقعيت فعلي يك موضوع مردمي واجتماعي است ؛وبراي هميشه نوع برخورد آنها با وزير ناتوان رَآه وشهرسازي در اذهان مردم فهيم ايران إسلامي حك خواهد شد پس بياييد دست در دست هم دهيم واين وزارتخانه مهم را به دست نيروهاي متعهد ومتخصص انقلابي بسپاريم !!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی