بازدید 3909

نکات مهم در مجامع گروه مپنا و پارس خودرو

در این گزارش به ارائه اخبار مربوط در دو مجمع عمومی عادی سالیانه گروه مپنا و مجمع عادی فوق العاده شرکت پارس خودرو پرداخته ایم.مهمترین خبر بازگشت نیسان به گروه سایپا و بقیه اخبار در ادامه بیان شده است.
کد خبر: ۶۴۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 27 November 2016
نکات مهم مجمع خپارس

  • در 7ماهه ابتدای سال شرکت توانسته بیشتر از کل سال گذشته خود تولید داشته باشد ،تولید کل محصولات از ابتدای سال در حدود 120هزار محصول بوده است ،  به طوری که برای این تولید تقاضای بسیاربالایی وجوددارد و محصولات به صورت کامل فروش میرود.

  • ترکیب فروش محصولات شرکت تغییر کرده است و شرکت بیشتر تمرکز خود برای فروش برلیانس و محصولات رنو گذاشته است به طوری که سهم پراید کاهش قابل توجهی داشته است و حاشیه سود شرکت افزایش داشته است .

  •  ۵۰درصد از سهام سایپا کاشان به سیتروئن واگذار شده است و برنامه های مشترکی برای صادرات به بازار های هدف داریم.

  • بازار های صادراتی عراق و سوریه و ونزوئلا دچار مشکلات داخلی هستند شرکت در حال بررسی بازار های جدید هدف است ، الجزایر ،ساحل عاج ،نیجریه از جمله کشورهای مورد نظر شرکت هستند قرار داد الجزایر به صورت 75درصد و25درصد درحال منعقد شدن است، وکارخانه در الجزایر احداث شده است .

  • افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 6773 هزار میلیارد ریال به 22720 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید ،بخشی از محل مطالبات واورده به میزان 11781، و 4165 ملیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی ها

  • بازگشت نیسان به گروه سایپا از اواخر امسال یا اوایل سال آینده

نکات مجمع گروه مپنا
 
در پی لغو مجمع سالانه 29 تیر مپنا، این شرکت بزرگ بورسی امروز مجمع سالانه را با حضور بیش از 90 درصد سهامداران برگزار کرد.

براساس این گزارش، بعد از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس، صورت های مالی "رمپنا" تصویب و مقرر شد از 62 تومان سود محقق شده هر سهم سال مالی اسفند گذشته ، 25 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

طبق اعلام برنامه زمان بندی این شرکت هزار میلیارد تومانی، سود سهامداران حقیقی از 20 خرداد سال آینده (از طریق مراجعه به بانک سپه) توزیع خواهد شد.

در این مجمع نکته جالب توجه ، مدیریت مجمع توسط آستان قدس بود که طبق مجوز حدود 40 روز پیش دادگاه ، می توانست سه کرسی هیات مدیره را در اختیار داشته باشد 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر