بازدید 50527

شهادت ده ها زائر ایرانی‌ در انفجار تروریستی داعش در عراق +ویدیو

یکی از مقام‌های بلندپایۀ پلیس عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: «در زمان (حمله) دست‌کم هفت اتوبوس زائران داخل جایگاه سوخت بودند» و یک منبع اطلاعاتی نیز خاطرنشان کرد: «سرنشینان این اتوبوس‌ها ایرانی، بحرینی و عراقی بودند. خودروها و نیروهای امدادی در حال عزیمت به محل حادثه هستند».
کد خبر: ۶۴۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹ 24 November 2016
بر اثر حمله تروریستی که داعش در کنار یک پمپ بنزین در نزدیک بغداد انجام داد و اتوبوس های حامل ایرانی، شماری از زائران حسینی از جمله گروهی از هموطنان کشورمان به شهادت رسیده و بر اساس آخرین گزارش های دریافتی دست کم هفتاد و یک تن به شهادت رسیده اند که اغلب آنها ایرانی و افغانستانی بودند؛ قربانیانی که اکثراً به شدت سوخته‌اند و به همین دلیل به ایران منتقل خواهند شد تا پیکرهایشان از طریق شناسایی توسط اقوام یا روش‌هایی نظیر دی ان ای شناسایی شوند.

به گزارش «تابناک»؛ داعش در حمله تروریستی که مسئولیتش را پذیرفته، شماری از زائرین ایرانی را به شهادت رساند. در این انفجار که جنب یک پمپ بنزین در حله واقع در جنوب بغداد و حدود 50 کیلومتری شرق کربلا رخ داد، اتوبوس های ایرانی ها هدف قرار گرفت. بمب در یک تانکر سوخت رسانی جاسازی شده بوده و شدت انفجار به حدی بوده که قربانیان این حمله تروریستی بسیار افزایش یافته و زخمی ها نیز وضعیت مناسبی ندارند. به گفتۀ مقام‌های پلیس عراق، انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهری واقع در نزدیکی کربلا دست‌کم هفتاد و یک کشته برجای گذاشته است.
 
 
برخی منابع خبری، محل دقیق این انفجار را در منطقه الشوملی، سه راهی اصلی نجف، کربلا و القادسیه عراق اعلام کرده اند. سه راهی الشوملی، محل اصلی بازگشت زائران ایرانی از دو شهر مقدس کربلا و نجف به سمت مرز مهران و بالعکس است. الشوملی وابسته به استان بابل عراق و در شصت کیلومتری شرق شهر الحله مرکز بابل است. گروهک تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.
 
یکی از مقام‌های بلندپایۀ پلیس عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: «در زمان (حمله) دست‌کم هفت اتوبوس زائران داخل جایگاه سوخت بودند» و یک منبع اطلاعاتی نیز خاطرنشان کرد: «سرنشینان این اتوبوس‌ها ایرانی، بحرینی و عراقی بودند.» مطابق با اطلاعات تکمیلی چهار اتوبوس ایرانی در حال سوخت گیری بوده اند و در تانکر سوخت علاوه بر بنزین، حجم زیادی نیترات آمونیوم و حجم عظیمی از مواد منفجره بوده و پس از شهادت شماری از قربانیان به واسطه موج و ترکش های انفجار، شمار بسیاری نیز بر اثر سوختی به شهادت رسیده اند تا دچار سوختگی های بسیار شدیدی شده اند.
 
 
در همین زمینه، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین خبر داده که تیم هلال احمر ایران مستقر در عراق مامور پیگیری ماجرا شده و هم‌اکنون به محل حادثه اعزام شده است تا در صورت پیدا شدن زائران ایرانی در میان زخمی‌ها و شهدا به وضعیت آن‌ها رسیدگی کند. بر اساس خبرهای تکمیلی با شناسایی مدارک شهدای انفجار امروز بغداد هویت 24 ایرانی در میان آنها شناسایی شد. به دلیل شدت انفجار و محل وقوع حادثه که در یک پمپ بنزین بوده، شناسایی اجساد بسیار دشوار است.
 
بر اساس آمار مدیر بیمارستان حله، از میان شمار قربانیان این حادثه که به این بیمارستان منتقل شده اند، پیکر 59 شهید کامل است و حدود پانزده جسد هم به صورت متلاشی شده است. بر همین اساس منابع عراقی اعلام کرده‌اند که انتظار دارند شمار تلفات در ساعات آینده بیشتر شود.
 
نیروهای امدادی هلال احمر به همراه پنج دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به منظور امدادرسانی به حادثه دیدگان انفجار انتحاری در عراق، راهی منطقه الشوملی شدند. بر اساس تخمین های منابع بیمارستانی و نیز منابع کنسولی کشورمان در عراق حدود چهل تن از شهدای انفجار امروز ایرانی هستند.
 
آقابایایی دبیر ستاد اربعین با بیان اینکه 71 تن از جان باختگان برای شناسایی هویتشان به ایران منتقل خواهند شد، تأکید کرد: به نظر می رسد این اتوبوس حامل زائران ایرانی از کاظمین به مقصد مرز شلمچه در حال حرکت بوده اند و با توجه به آثار و روند حرکت این اتوبوس به نظر می‌رسد بخش اعظمی مربوط به استان های جنوبی باشند که تا تکمیل اطلاعات و اخذ مدارک و کشف سایر مدارک، اسامی اعلام خواهد شد.
 
دبیر ستاد اربعین تنها روش شناسایی پیکرهای قربانیان به واسطه سوختگی را دی ان ای اعلام کرده و در این زمینه توضیح داده است: قطعا شناسایی شهدا باید از طریق DNA صورت گیرد. ظهر امروز جلسه ای برای پیگیری موضوع و نحوه تعامل پزشکی قانونی و سایر دستگاه ها برگزار شد و امیدواریم براساس مدارک هویتی موجود و تشخیص DNA  بتوان این عزیزان را هرچه زودتر شناسایی کرد تا به استان های مقصد برای برگزاری مراسم باشکوه تشییع منتقل شوند.
 
ستاد اربعین حسینی با انتشار بیانیه ای ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان ایرانی و اتباع افغان که در حمله تروریستی روز پنجشنبه در منطقه حله کشور عراق به شهادت رسیده اند، از خانواده‌های زوار خواست تا از طریق شماره تلفن‌های 88986446 و 88986445 از وضعیت زائرین خود از طریق این ستاد اطلاع یابند.
 
رئیس جمهور عراق با محکوم کردن جنایت الشوملی، دولت را به اقدام فوری برای بازداشت و مجازات جنایتکاران حادثه تروریستی الشوملی فرا خواند. فواد معصوم در بیانیه خود با تأکید بر اینکه سوگواران اربعین حسینی انسان های مومن و بی آزاری هستند که برای زیارت آمده اند، خواستار اجرای سیاست هایی برای ریشه کن کردن تروریسم شد.  او با اشاره به اینکه در میان زائران شهید، اتباع ایرانی، افغانی و پاکستانی هستند، این فاجعه را به خانواده های قربانیان تسلیت گفت.
 
شیخ خالد الملا، رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق هم با صدور اطلاعیه ای انفجار تروریستی داعش علیه سوگواران اربعین حسینی در منطقه الشوملی بابل را به شدت محکوم کرد. در این اطلاعیه از دولت عراق خواسته شده است، علاوه بر مبارزه با داعش در موصل، در راستای خشکاندن ریشه فکری داعش هم فورا اقدام کند. شیخ خالد الملا، شهدای انفجار الشوملی را مهمانان عزیز عراق توصیف کرد و بر ریشه کن کردن تروریسم داعش چه از راه های نظامی، فکری و سیاسی تأکید کرد.
 
سید عمار حکیم حادثه تروریستی انفجار شوملی را که منجر به شهادت جمع زیادی از سوگواران اربعین حسینی شد، به شدت محکوم کرد. رئیس فهرست اتحاد ملی ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدار این مصیبت، انفجار شوملی را نشانه ورشکستگی تروریست ها در عراق دانست که با چنین اقدام هایی سعی دارند به نوعی بر شکست خود در جنگ با نیروهای عراقی سرپوش بگذارند. سیزده سال است که دوستداران اهل بیت علیهم السلام به هدفی برای گروه های تروریستی از جمله داعش بدل شده اند که این نشانه حقارت و خباثت تروریست ها در قبال عاشقان اهل بیت است.
 
همچنین حزب الله لبنان حادثه تروریستی را در شهر حله عراق محکوم کرد. حزب الله در بیانیه ای که منتشر کرد این اقدام را ادامه طرح جنایتکارانه ای که بر خلاف هر گونه خویشتنداری مذهبی است، توصیف کرد و آن را  منعکس کننده نفرت شبه نظامیان تکفیری که ناشی از تعلمیات مذهبی نادرست آنهاست، دانست. در بیانیه حزب الله لبنان تأکید شده، گروه‌های تروریستی در حال اجرای سیاست های انتقام جویانه قدرت های منطقه ای و بین المللی هستند که در برابر عراقی ها دچار شکست شده اند.
 
وزارت خارجه مصر نیز این انفجار تروریستی را محکوم کرد.
 
«تابناک» این حادثه را به خانواده قربانیان تسلیت می گوید.
 
تعداد بازدید : 222
 دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۴
انتشار یافته: ۱۴
دولت فخیمه کجاست تا یک پیام تسلیت بابت این همه شهید در عراق و نیجریه و یمن و سوریه بده؟
گرچه ... جلسه ملغی شده یک آقازاده مهمتر و خون مردم پاریس رنگین تر از خون ماست ...
من انقلابی ام ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
والا نمیدونم مردم فهیم که میدونن اونجا امنیت کامل برقرار نیست، چرا به زیارت تشریف می برند؟
هزینه زیارت رو صرف بیماران و بیچارگان کشور کنند از صد تا زیارت ثوابش بیشتر است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
بهترین پاسخ ماله ناشناس 21:33

منم میخواستم همین رو بگم که شما گفتی

مثل این میشه که گاز رو صادر میکنیم بعد میگیم کم مصرف کنید...

همه چی به همه چی میاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
ناشناس 21:33 اگر میخوای ادای روشنفکری دربیاری حداقل از دین مایه نزار و مقدار ثواب رو تقسیم نکن. کمترین خرجی که ملت برای یک مسافرت تفریحی میکنن از پول این زیارت ها بیشتره.پول سه تا بلیط کنسرت میشه هزینه این زیارت. شما به این سفر زیارتی به عنوان تفریح این جماعت نگاه کنید (که حقیقتا از صد تا تفریح بیشتر از این سفر لذت میبرن) .خیلی مردید این تفریح های بقیهتون رو کم خرج تر کنید کمک کنید به مردم ایران. حج رو امسال ازتون گزفتن که بهش تیکه بندازید، حالا شد نوبت کربلا و امام حسین علیه السلام؟
فر هاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
ببین ناشناس ۲۱:۳۳ به اندازه فهم و درکت از دین حرف بزن وقتی نمیفهمی تاثیر زیارت امام حسین چیست حرفهای ادمای بی دین و لا ابالی را نشخوار نکن مردم با آگاهی از تمام مشکلات زیارت اربعین با عشق به امام حسین جانشان را کف دست گذاشته و به عراق میروند البته برای آدمای چون شما درک این مسائل بسیار سخت است
خدا رحمتشون کنه
دولتی که برای کشته های پاریس به سرعت پیام تسلیت میده. در قبال کشته شدن هموطنامون پیام نداده. یا با فرانسویا خیلی عیاقه یا اینا رو هموطن نمی دونه.
در قبال کشته شدن مسلمونا در سراسر دنیا هم چیزی نمیگه. این یعنی یا مسلمون نیست یا با مسلمونا سر و کار نداره.
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
چقدر میگیری؟ حداقل همش تو این سایت و اون سایت یه نظر رو کپی نکن یکم عوضش کن تابلو نشه
اقاي انقلابي نماي دلواپس نما مثل اينكه ناراحت نشده كه هيچ از اينكه فرصتي نصيبش شده تا به رقيباي حزبي خودش بد بيراه بگه كم مونده از داعش تشكر كنه
ابروي هرچه انقلابيه بردي با اين رفتار ننگين
يك دلواپس خلاصه فرصت يافتي تا شادي كني برا اينكه متلكي هم به دولت بندازي با اينكار فقط خودت و همفكرات را رسوا كردي
داعش با این عمل ثابت کرد به هیچ کدام از قوانین بین المللی و حقوق بشری پایبند نیست
خدارو شکر دلواپس اب خاک کشوریم

نه مثل بعضی ها دلواپس امدیکا انگلیس!!!


نظرات دو طرف نشان بده مرد باش
دوست عزیز خداوند حج رو زمانی لازم دونسته که دوربرت محتاج نباشه حالا شما اینجا داری از چی دفاع میکنی؟؟
اونی که بقول شما میره کنسرت فرض بگیر اعتقاد نداره نمیفهمه ؛ شما و امثالت هم نمیفهمید؟؟؟
کسی که میره سفر گردشی یا کنسرت کاری با انجام ثواب برای رضایت شخصی خودش میره ، پس نمی شه بهش گفت چرا خرج نیازمندان نمی کنی اما کسی که میره زیارت به نیت قرب خدا و ثواب میره و برای ثواب کردن راههای امن تر و البته مفیدتری-مثل سرو سامان دادن به بیماران و نیازمندها- هست .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان