بازدید 4287
فدراسیون فوتبال، موضعش درباره جشن بهترین‌های آسیا را تغییر داد

دیپلماسی قهر جواب نداد/عقب‌نشینی تاج از تحریم مراسم AFC

با قرار گرفتن اسامی فوتسالیست ها و داوران ایرانی در میان نامزدهای بهترین های آسیا، رئیس فدراسیون فوتبال ایران نیز از احتمال حضور کشورمان در مراسم سالانه برترین های قاره در مالزی سخن گفته است.
کد خبر: ۶۴۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 23 November 2016
رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از تحریم مراسم بهترین های AFC، از نظر قبلی خود برگشته و گفته که ممکن است در این مراسم شرکت کند. 

به گزارش تابناک ورزشی، هفته گذشته مهدی تاج در نامه ای به رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از تحریم بهترین های سال AFC به دلیل عدم حضور کاندیداهای ایرانی در لیست های این مراسم خبر داد. البته او خوب می دانست عملی کردن چنین تحریمی امکان دارد تا چه حد برای فوتبال ایران و مدیریت خودش گران تمام شود چراکه درگیر شدن با لابی سنگین اعراب در کنفدراسیون آسیا آن هم در ابتدای دوره ریاستش می تواند تا سالها باعث محدود شدن اختیارات برون مرزی او شود.

حالا با قرار گرفتن اسامی فوتسالیست ها و داوران ایرانی در میان نامزدهای بهترین های آسیا، رئیس فدراسیون فوتبال ایران نیز از احتمال حضور کشورمان در این مراسم سخن گفته است.

مهدی تاج می گوید: «ما با کسی بحث و دعوا نداریم و دنبال ایجاد تشنج هم نیستیم، مسائل‌مان را به صورت کتبی مطرح کرده‌ایم، مسلما در جمع برترین‌ها باید اسمی هم از نمایندگان ایران بود، حداقل حق تیم ملی فوتسال بود که کاندیدا باشد، در بحث داوری هم همینطور. ما در مورد برخی از مسائل پیش‌بینی‌هایی کرده بودیم. در زمینه شرایط بد زمین محل برگزاری دیدار سوریه و ایران هم به AFC نامه مفصل نوشتیم و خواستیم که ناظر مسابقه دلایلش را برای برگزاری این بازی در چنین شرایطی اعلام کند. در این نامه تاکید کردیم که نباید برگزاری بازی در چنین شرایطی به نام ایران و به کام دیگران باشد، اگر چنین شرایطی برای ایران بوده باید برای دیگر تیم‌ها هم چنین باشد، به نوعی شرایط برای همه تیم‌ها برابر باشد.»

وی در پایان این موضع گیری جدید گفته است: «شرایط را بررسی خواهیم کرد و ممکن است در مراسم شرکت کنیم!»

دیپلماسی قهر جواب نداد/عقب‌نشینی تاج از تحریم مراسم AFC
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار