بازدید 5481
۴
سوژه

حقایقی درباره ویدئوی جنجالی/ضرورت بررسی حرف‌های داور به رحمتی

پخش ویدئویی از صحنه پنالتی کیوان امرایی به مهدی رحمتی در بازی استقلال و صبا به چالشی جدید برای فوتبال ایران تبدیل شده که چه خوب است به طور کامل بررسی شود.
کد خبر: ۶۴۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 20 November 2016
 فوتبال ایران این روزها دچار چالشی شده که در فضای مجازی به آن پرداخته شده است.
 به گزارش تابناک ورزشی، بعد از انتشار ویدیوی جنجالی از صحبت های احمد صالحی و مهدی رحمتی سراسر فضای مجازی را این موضوع  پر کرده که این داور به رحمتی گفته جهت پنالتی را به سمت چپ خودش بپرد.
  پخش ویدئویی از صحنه پنالتی کیوان امرایی به مهدی رحمتی در بازی استقلال و صبا به چالشی جدید برای فوتبال ایران تبدیل شده که چه خوب است به طور کامل بررسی شود.
* اولین روایت از ویدئو، این بوده است:«داور به رحمتی می گوید محکم به چپ!» یعنی دقیقا همان سمتی که لحظه ای بعد پنالتی زده می شود. این یعنی داور جهت پنالتی امرایی را به رحمتی گفته است. این یعنی او می خواسته استقلال ببرد.
* فضا بقدری مسموم شده که علی خسروی در مقام سخنگوی کانون داوران ایران بیانیه داده و تهدید به شکایت کرده است.
* اما این تئوری توطئه چه می گوید؟ این رایج ترین شایعه است:صالحی قبل از آمدن به سمت رحمتی ، با امرایی حرف زده ، او مسیر پنالتی را گفته ، داور هم گفته او را به رحمتی منتقل کرده است.
* روایت دوم را اما از این صحنه ، منتسب به نوید مظفری می کنند. داور بین المللی بازنشسته فوتبال ایران. او درباره این ویدئو کاملا سمت داور را می گیرد. مظفری اعتقاد دارد ، داور در این صحنه گفته است:«محکم بچرخ» معنایش هم این است:«دعایت را که خواندی سریع برگرد.»
* این گفته اما شکاک ها را بیشتر مشکوک می کند. چون آنها می گویند این حرف را داور از امرایی شنیده است! البته درباره این محکم بچرخ هم انتقادهای زیادی است. بسیاری مثل علی خسروی می گویند حتی اگر نظر داور بچرخ به معنی بگرد بوده ، چرا گفته محکم بچرخ؟
* این ابهام تمام روز گذشته ، فضای مجازی جریان غالب فوتبال ایران را در دست گرفته بود.این ماجرا می تواند معمای جدیدی برای فوتبال ایران شود مثل انگشت عماد رضا یا آن آب های عجیب و غریب بازی پرسپولیس و سپاهان.
* اصلا مثل ماجرای کارت به کارت و هزار چرای بی پاسخ دیگر در فوتبال ایران.
* چه خوب است که این بار که این ماجرا ابهام زا شده ، کمیته ای حقیقت یاب تشکیل شود و سلامت احمد صالحی که در تمام داوری ، بی حاشیه بوده و سرش به کارش گرم بوده را تائید کند تا چرایی به همه چراهای قبلی فوتبال مان افزوده نشود.
* فوتبال ما پر است از این چراهای ول شده. این ویدئو اتفاقا مبنای ساده ای دارد برای بررسی. نوید مظفری ، در این باره نظر جالبی داده بود که کار بررسی را ساده تر می کند. برای اولین بار در فصل جدید ، داوران فوتبال ایران از سیستم امواج رادیویی در بازی ها استفاده می کنند و اتفاقا در این بازی ، 3 نفر دیگر گروه داوری هم این فرستنده را داشتند. یعنی دو داور و داور چهارم هم کل ماجرا را شنیدند. این تازه در شرایطی است که این فرستنده ها مکالمات بین داوران را ضبط نکند یا در اتاق کنترلی این مکالمات ذخیره نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
پرسپولیسی ها چند فصله که با انواع و اقسام روشهای درست و نادرست در صدد قهرمانی هستن
مثلا چي رو ثابت ميكنه؟؟؟
وقتی جعل واقعیت حتی به قیمت تغییر دستور زبان فارسی صورت میگیره دیگه چه انتظاری میشه داشت
این بزرگترین مشکل ما ایرانی هاست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار