بازدید 3863
فوتبال اروپا ازجدال الدترافورد تا دربی ویسنته کالدرون

یخ فوتبال باشگاهی دنیا، با این شش مسابقه می شکند

در مهمترین بازی های امروز و امشب، منچستریونایتد در الدترافورد میزبان آرسنال است؛ دورتموند از بایرن پذیرایی می کند و در نهایت در دربی مادرید، اتلتیکو و رئال مقابل هم قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۶۴۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 19 November 2016
فوتبال اروپا بعد از گذراندن تعطیلات بازی های ملی، یکی از هیجان انگیزترین روزهای خود را تجربه خواهد کرد.
 
به گزارش تابناک ورزشی، امروز هفت دیدار مهم در نقاط مختلف اروپا برگزار می شود که در مهمترین آنها، منچستریونایتد در الدترافورد میزبان آرسنال است؛ دورتموند از بایرن پذیرایی می کند و در نهایت در دربی مادرید، اتلتیکو و رئال مقابل هم قرار خواهند گرفت.

منچستریونایتد - آرسنال؛ 16:00

منچستریونایتد در شرایطی در خانه میزبان آرسنال است که برای کم کردن فاصله با صدر جدول به 3 امتیاز این مسابقه چشم دوخته است.  جدال سنتی لیگ جزیره در شرایطی برگزار می شود که شاگردان مورینیو نمی خواهند فاصله غیرقابل جبرانی با صدر جدول پیدا کنند و توپچی ها نیز سودای بازگشت به صدر را در سر دارند.

در ترکیب منچستر، بدون شک زلاتان بزرگترین غایب این تیم خواهد بود و با توجه به حضور مارسیال و راشفورد، احتملا رونی بازی را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد. اریک بیلی، والنسیا و اسمالینگ بازیکنانی هستند که به علت مصدومیت، قادر به همراهی شیاطین سرخ در این دیدار نیستند. رونی با زدن 14 گل به آرسنال آماری خیره کننده را در برابر این تیم به ثبت رسانده است اما با این تفاسیر نیز به نظر می رسد جایی در ترکیب اصلی مورینیو نخواهد داشت و بازی را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد.

از آن سو، بهترین خبر برای ونگر، بازگشت الکسیس سانچز به ترکیب آرسنال است. اما فهرست بلندبالای مصدومان این تیم شامل مرته ساکر، ولبک، لوکاس پرز و هکتور بیرین، شرایط را برای ونگر دشوار ساخته است. اما با این شرایط  و به علت مصدومیت سانچز در اردوی تیم ملی شیلی، ممکن است ونگر از ابتدا این ستاره گلزن را در ترکیب قرار ندهد.

آرسنال با 22 شکست در برابر یونایتد، بهترین حریف این تیم در همه ادوار لیگ برتر بوده است و ونگر هرگز موفق به شکست دادن مورینیو در لیگ نشده است. تنها برد ونگر در برابر مورینیو به جام خیریه سال 2015 باز می گردد اما سرمربی فرانسوی توپچی ها امیدوار است تا توجه به شرایط خوب تیمش، این طلسم در جدال اولدترافورد شکسته شود. رونی با زدن 14 گل به آرسنال آماری خیره کننده را در برابر این تیم به ثبت رسانده است اما با این تفاسیر نیز به نظر می رسد جایی در ترکیب اصلی موریمیو نخواهد داشت و بازی را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد.

آرسنال در هفته های اخیر روند بسیار خوبی را طی می کند و در 12 بازی از 16 بازی اخیر موفق به کسب پیروزی شده است و امیدوار است طلسم 10 سال نبردن در لیگ برتر در ورزشگاه اولدترافورد شکسته شود.

دورتموند - بایرن مونیخ؛ 21:00

بایرن مونیخ برای تثبیت صدرنشینی خود، به 3 امتیاز دیدار حساس در برابر دورتموند نیاز مبرمی دارد.

باوارایی ها در شرایطی در لانه زنبورها به میدان می روند که 6 امتیاز با این تیم فاصله دارند و شاگردان توخل می دانند که در صورت قبول شکست، کار دشواری برای ماندن در کورس قهرمانی خواهد داشت.  بایرن تنها به لطف تفاصل گل نسبت به لایپزیک در صدر قرار دارد و باید برای حفظ این عهوان، در خانه دورتموند پیروز شود.
 
در تیم میزبان، سوبوتیچ و بندر غایب هستند اما بدون شک بزرگترین دلمشغولی توخل، غیبت مارکو رویس، ستاره مصدوم زنبورها خواهد بود. اما از طرفی دیگر، پیر اوبامیانگ در شرایط آرمانی قرار دارد و بدون شک امید اول هواداران دورتموند برای باز کردن دروازه نویر خواهد بود.

اما اوضاع در اردوی رقیب نیز تعریف چندانی ندارد و آرین روبن، کینگزلی کومان و خاوی مارتینز این بازی را به علت مصدومیت از دست داده اند و حضور آرتورو ویدال و داگلاس کاستا نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. اما خبر خوب برای کارلتو، بازگشت فرانک ریبری و امکان استفاده از او در ترکیب اصلی است. نباید فراموش کرد که مت هوملس، ستاره سابق دورتموند شب سختی را در برابر هواداران متعصب این تیم سپری خواهد کرد.

دورتموند در خانه آمار شگفت انگیزی را به ثبت رسانده است و در 26 دیدار قبلی، شکستی را پذیرا نشده است. البته بایرن نیز 20 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته و در 7 دیدار آخر خود در برابر دورتموند، شکستی را پذیرا نشده و در 6 بازی آخر خود در برابر زنبورها، 5 بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده است. بایرن در 4 دیدار از 6 بازی اخیر خود در برابر دورتموند پیروز شده است و امیدوار است با کسب برد دیگری، شرایط خود را در صدر جدول تثبیت کند.

 
اتلتیکو مادرید - رئال مادرید؛ 23:15

 رئال مادرید برای تثبیت صدرنشیتی خود، باید دیدار دشواری را با اتلتیکو مادرید در ورزشگاه ویسنته کالدرون برگزار کند.

 کهکشانی ها امیدوارند فردا شب طلسم ناکامی های این تیم در خانه اتلتیکو شکسته شده و بتوانند صدرنشینی خود را حفظ کنند. شاگردان سیمئونه نیز در سالهای اخیر نمایش های بسیار خوبی در برابر لوس بلانکوس ارائه داده اند و قصد دارند برای حضور در جمع مدعیان، 3 امتیاز این دیدار حساس را نصیب خود کنند.

در تیم اتلتیکومادرید، غایب مهمی دیده نمی شود و احتمالا سیمئونه با همان ترکیب همیشگی و با استفاده از گریزمان و گامیرو در خط حمله، به مصاف رقیب نامدار خود خواهد رفت. اما اوضاع در اردوی کهکشانی ها متفاوت است و بحران مصدومیت، شرایط دشواری را برای زیدان رقم زده است. کاسمیرو، موراتا و تونی کروس غایبان قطعی رئال مادرید می باشند و حضور په په و کریم بنزما نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. اما از سوی دیگر، بازگشت لوکا مودریچ و سرخیو راموس به ترکیب اصلی، می تواند نقطه قوت زیزو در جدال حساس ویسنته کالدرون باشد.

تنها شکست زیدان در قامت هدایت قوهای سپید به دیدار برابر اتلتیکومادرید باز می گرد اما رئال مادرید روزهای خوبی را سپری می کند و  28 بازی متوالی را بدون شکست پشت سر گذاشته است. اتلتیکو مادرید در خانه آمار بسیار خوبی را به ثبت رسانده است و 11 دیدار از 12 بازی اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. شاگردان سیمئونه 12 دیدار از 13 بازی قبلی خود در برابر رئال را بذون شکست به پایان رسانده اند و امیدوارند با کسب 3 امتیاز دیدار فردا شب، در جمع مدعیان کسب عنوان قهرمانی لالیگا باقی بمانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس