بازدید 21555

ترامپ چه کسانی را به عنوان مشاور امنیت ملی، رئیس سیا و دادستان کل آمریکا انتخاب کرد؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا سه چهره دست راستی تندرو را برای سه کرسی کلیدی دولت آینده آمریکا انتخاب کرد و بر اساس تصمیم ترامپ، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی، «مایک پومپئو» رئیس سازمان سیا و «جف سشنز» دادستان کل آمریکا خواهند بود. هنوز وزیر امورخارجه آینده آمریکا که در تصمیم سازی برای دونالد ترامپ تأثیر چشمگیری خواهد داشت، مشخص نشده و همچنان گمانه زنی‌ها درباره گزینه احتمالی این پست کلیدی ادامه دارد.
کد خبر: ۶۴۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶ 18 November 2016
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا سه چهره دست راستی تندرو را برای سه کرسی کلیدی دولت آینده آمریکا انتخاب کرد و بر اساس تصمیم ترامپ، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی، «مایک پومپئو» رئیس سازمان سیا و «جف سشنز» دادستان کل آمریکا خواهند بود.

به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، «مایکل فلین» ژنرال بازنشسته آمریکایی را به عنوان مشاور امنیت ملی دولت آینده آمریکا انتخاب کرد. فلین که در مقطعی نه چندان طولانی با دولت اوباما نیز همکاری داشت، در دوران رقابت‌های انتخابات آمریکا به عنوان مشاور ترامپ، نقدهای جدی به عملکرد دولت اوباما به ویژه در خاورمیانه مطرح کرد.
 
مشاور امنیت ملی چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا که نقشی کلیدی در تصمیم‌سازی برای دونالد ترامپ خواهد داشت، چهره‌ای ضداسلامی است و ترس از مسلمانان را طبیعی خوانده است. فلین از مخالفان توافق بین‌المللی ایران و 5+1 موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است؛ اما فلین تنها چهره‌ای نیست که امروز از سوی ترامپ انتخاب شد و چنین خصوصیاتی دارد.
 
بعد از حمله تروریستی یک عضو داعش به ساحل نیس فرانسه ـ که منجر به کشته شدن شماری از حاضران در این منطقه شد ـ این سپهبد آمریکایی به گلین کلی، خبرنگار فاکس گفت: «من از امام یا (آیت‌الله) خمینی در ایران می‌خواهم تا اعلام موضع کند.» و 12 ساعت بعد نیز دوباره از رهبر فقید ایران خواست تا نسبت به این حملات واکنش نشان دهد و به مجری برنامه FOX &Friends گفت: «من از رهبران ایران (‌آیت‌الله) خمینی و رهبران جهان اسلام خواسته‌ام تا این حمله تروریستی را محکوم کنند.»
 ترامپ چه کسانی را به عنوان مشاور امنیت ملی، رئیس سیا و دادستان کل آمریکا انتخاب کرد؟

ترامپ، «مایک پومپئو» نماینده مجلس از کانزاس را به ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) منصوب کرد. پومپئو نیز جزو مخالفان جدی برجام محسوب می‌شود و در عین حال، نگاه افراطی به مسائل خاورمیانه دارد. در تیرماه نماینده ایالت کانزاس در کنگره آمریکا طی یادداشتی در وبگاه «فاکس نیوز» با بیان اینکه اکنون بعد از گذشت یک سال باید به جای به دادگاه کشاندن توافق، بررسی شود که آیا منافع آمریکا را تامین کرده یا نه، نوشته بود: «پاسخ این پرسش برای آینده کشور ما، نه است. درنتیجه، کنگره باید تلاش کند تا رفتار ایرانیان و در نهایت نظام این کشور را تغییر دهد».
 
پومپئو با اشاره به اینکه برجام راه رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای را برای چند سال به تاخیر انداخته، مدعی شده بود: «در عوض، این توافق آزادی ایران برای ساخت زرادخانه‌ای از سلاح‌های هسته‌ای را در پایان مدت آن، تضمین کرده است. به علاوه طی یک سال گذشته، ایران آزمایش های موشکی بالستیک انجام داده که روزبه‌روز موشک‌هایش پیچیده‌تر و دوربردتر می‌شود. این کشور به حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه داده و گروگان هم گرفت (اشاره به بازداشت ملوانان آمریکایی در آب‌های منطقه‌ای جزیره فارسی). این توافق در واقع کشور ما را نا امن‌تر کرده است».
 
این نماینده آمریکایی با بیان اینکه از سی سال گذشته وزارت خارجه دائم ایران را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار می‌دهد، افزوده بود: «با این حال، دولت اوباما هنوز معتقد است که تعهدات سیاسی می‌تواند دهه‌ها تعهد ایران به شعار "مرگ بر آمریکا" را تغییر دهد. با آزادی پول‌های بلوکه شده ایران، این کشور می‌تواند به حمایتش از گروه‌هایی مانند حزب‌الله ادامه دهد. همان طور که رهبر این سازمان گفته بود تمام بودجه، درآمدها، آنچه می‌خورند و می‌آشامند، سلاح‌ها و موشک‌هایشان از جمهوری اسلامی ایران می‌آید».
 
«جف سشنز» سناتور ایالت آلاباما نیز دیگر چهره‌ای است که از سوی ترامپ به عنوان گزینه قطعی دادستانی کل آمریکا از سوی ترامپ در نظر گرفته شده است. جف سشنر، یکی از 47 سناتوری آمریکایی بود که اسفند 1393 در نامه‌ای سرگشاده، به ایران اخطار دادند که توافق هسته‌ای با دولت باراک اوباما، بعد از اتمام ریاست‌جمهوری او در سال 2016 میلادی پایدار نخواهد بود.
 
در متن آن نامه‌ای که تام کاتن طراحی و رهبران جمهوری‌خواه نیز امضا کرده بودند و حالا معنای جدی‌تری پیدا کرده، آمده بود: «با مشاهده مذاکرات هسته‌ای شما با دولتمان دریافتیم که شاید برداشت درستی از سیستم قانونی ما ندارید. هر آنچه به تأیید کنگره نرسد، فقط توافقی اجرایی است. رئیس‌جمهور بعدی می‌تواند این توافق را با صرفا با یک امضا لغو کند یا کنگره‌های آتی می‌توانند مفاد این توافق را در هر زمان که بخواهند تغییر دهند».
 
هنوز وزیر امورخارجه آینده آمریکا که در تصمیم سازی برای دونالد ترامپ تأثیر چشمگیری خواهد داشت، مشخص نشده و همچنان گمانه زنی‌ها درباره گزینه احتمالی این پست کلیدی ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۶
چرا همه چیز براساس ایران انتخاب میشه.
شاید ایران یعنی یک دنیا .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
اولویت های ترامپ برخورد با ایران و داعشه
خیلیها در مورد ایران توهم دارند.ما فعلا و در حال حاظر یک ابر قدرت منطقه ای هستیم و به نظرم خوب است دکترین سیاسی و نظامیمان را مکتوب و شفاف با مستندات لازم برای همه جهانیان رسانه ای کنیم تا حداقل این را جا بیندازیم که اسلام ما با وهابیت متفاوت است تا کسی بعد از یک عملیات تروریستی از ما نخواهد تا آن را محکوم کنیم.این بدیهی است که این اعمال از سوی ما محکوم است.ضمنا به روسیه این پیام شفاف را بدهیم که اگر سر ایران معامله کند ما نیز این توان را داریم سر روسیه معامله کنیم.ضمن اینکه معامله ما سر روسیه برای کشور مذکور گران تر تمام خواهد تا معامله سر ایران از سوی روسیه برای ما.
متن خبر را اصلاح کنید. در زمان امام خمینی، داعش وجود نداشته!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
متن خبر درسته اون بدبخت هنوز فرق اسم خمینی و خامنه ای رو نمی دونه
بدبخت شدیم رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
خودمونیم ، ولی چقدر ترسو داریم! یاد امام به خیر که با اعتماد به نفس بالا گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
داره با این انتصابات به سمت مصالحه با روسیه میره و بعدش ایران رو در انزوا قرار بده. با همین فرمون بره بولتن رو می کنه وزیر خارجه و میت رامنی هم وزیر دفاع و ...
وای ددم وای
من عاشق خونریزی هستم امیدوارم یک جنگ چریکی شهری با امریکایی ها درون کشورمون داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
داداش، شما نیاز به یک روانپزشک داری. جنگ چریکی؟ داخل شهر؟ عاشق خونریزی که هم هستی!!! کال آف دیوتی کمتر بازی کن خوب میشی.
lمهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
بهت توصیه میکنم عاشق نباش چون زنده نمونی که این جنگ چریکیو تماشا کنی
اظهارات اقایان حرف مفت وکینه توزانه است واروپا وچین وروسیه وایران زیر بار ان نمی روندوترامپ وامریکایی ها معامله گرند وراه منافع مشترک را طی می کنند وما هم با کمی چرخش ونرمش میتوانیم اظهارات تند ودلسوزی هایمان را با منافع مان تطبیق دهیم وگرنه چیزی از دین ما نمی ماند که سبب نشاط ورفاه در زندگی شود که هدف دین خداست.
ملتی که خدا داره. اهل بیت داره.عاشورا و محرم داره از چی بترسه؟

مارا از جنگ و تحریم نترسانید که ما فرزندان رمضان و محرمیم
ایا وعده ی خدا را فراموش کرده ایم که فرمود:

ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون.

آیا آیات سوره ی انفال را فراموش کرده ایم ؟

Surah Al-Anfal, Verse 65:
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ إِن يَكُن مِّنكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ وَإِن يَكُن مِّنكُم مِّائَةٌ يَغْلِبُوا أَلْفًا مِّنَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَفْقَهُونَ

ای پیامبر! مؤمنان را به جنگ (با دشمن) تشویق کن! هرگاه بیست نفر با استقامت از شما باشند، بر دویست نفر غلبه می‌کنند؛ و اگر صد نفر باشند، بر هزار نفر از کسانی که کافر شدند، پیروز می‌گردند؛ چرا که آنها گروهی هستند که نمی‌فهمند!
بیشتر از اینکه بخوان ما رو بدبخت کنن خودشون و آمریکا رو بدبخت میکنن حالا ببینید کی گفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
داداش مواد چی میزنی، مثل اینکه خیلی کیفیتش خوبه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار