بازدید 9957
۵
بازتاب

ماجرای جاساز‌کردن لباس پرسپولیسی‌ها در گمرک!

جا ساز کردن بار در ساک و چمدان کار خوبی نیست. پرسپولیسی‌ها یقیناً بار را در ساک گذاشتند و اظهار نکردند که بارشان ضبط شده است. مدیر سالن هم متوجه شده «مازادبار معافیت مسافری» داشتند که بارشان ضبط شده است.
کد خبر: ۶۴۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 18 November 2016
 مدیرکل گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تأکید کرد که لباس‌های پرسپولیسی‌ها به این دلیل ضبط شده که برای ورود آن اظهار نکرده بودند و لباس‌ها جا ساز شده بود.

به گزارش تابناک ورزشی، ضبط لباس‌ها و ساک‌های تیم فوتبال پرسپولیس در فرودگاه امام(ره) یکی از پرسروصداترین خبرهایی بود که طی دو روز گذشته در رسانه‌ها به آن پرداخته شده است. نکته عجیب در این ماجرا عدم پاسخگویی مسئولان پرسپولیس است اما صحبت‌های مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی در نوع خود جالب است.

غلامرضا فاتحی، مدیرکل گمرگ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در خصوص ضبط لباس‌های پرسپولیسی‌ها در این فرودگاه به دلیل جاساز شدن در ساک و چمدان بازیکنان گفت: مدیر مسافری سالن فرودگاه در جریان این موضوع قرار دارد، اما قصد داریم این ماجرا را فردا (شنبه) پیگیری کنیم تا ببینیم ماجرا از چه قرار بوده است.
وی افزود: اگر پرسپولیسی‌ها قصد تجاری و فروش نداشتند، باید عوارض و حقوق باری که قصد وارد کردن آن را داشتند پرداخت کنند تا این بار ترخیص شود. اگر قصد آنها تجاری بوده، باید از وزارت بازرگانی مجوز بگیرند. این در صورتی است که مشخص شود این لباس‌ها فقط برای مصرف باشگاه بوده و پرسپولیسی‌ها برای کار تجاری لباس‌ها را وارد نکرده‌اند.

فاتحی در واکنش به این مسئله که پرسپولیسی‌ها این لباس‌ها را برای مصرف داخلی آورده‌اند و با این حال چرا این لباس‌ها ضبط شده است، اظهار داشت: پرسپولیسی‌ها اگر بار اضافی آورده بودند باید اظهار می‌کردند و در آن صورت هیچ مشکلی وجود نداشت، و با پرداخت حقوق و عوارض مشکل حل می‌شد. حالا اگر مشخص شود این کار تجاری بوده، باید برای ترخیص بار از وزارت بازرگانی مجوز ترخیص بار بگیرند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در پاسخ به این سؤال که آیا این بار در ساک و چمدان بازیکنان جاساز شده بوده که ضبط شده و با چنین کاری برخوردی صورت می‌گیرد یا نه، گفت: جا ساز کردن بار در ساک و چمدان کار خوبی نیست. پرسپولیسی‌ها یقیناً بار را در ساک گذاشتند و اظهار نکردند که بارشان ضبط شده است. مدیر سالن هم متوجه شده «مازادبار معافیت مسافری» داشتند که بارشان ضبط شده است. مسافر می‌تواند علاوه بر لوازم شخصی، هدیه و سوغات بیاورد، اما اینکه به یک باره تعداد زیادی لباس بیاورد، باید اظهار شود که به آن حقوق و عوارض تعلق بگیرد.

فاتحی در خصوص اینکه آیا جریمه هم مشمول بار پرسپولیسی‌ها و پیراهن‌هایی که ضبط شده خواهد شد یا نه، به تسنیم گفت: فردا دوربین‌های فرودگاه را بررسی خواهیم کرد که ببینیم آیا با قرار گرفتن بار در دستگاه «ایکس ری» فرودگاه این بار ضبط شده یا نه. اکنون نمی‌توان قضاوتی در این خصوص کرد. اگر در بررسی‌هایی که انجام خواهیم داد، محرز شود که بار را مخفی کرده‌اند، مضاعف بر حقوق و عوارض بار، جریمه هم به این بار تعلق می‌گیرد. اگر هم قصد مخفی کردن نبوده باشد و بار تجاری محسوب نشود، با پرداخت حقوق و عوارض این بار ترخیص خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حتما این اقای مدیر کل استقلالی هستن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
راست ميگي استقلالي بوده از لجش گرفته ... وگرنه پرسپوليسي بود كه مثل خودشون دزد از آب درميومد..
فقط نشستن برای مردم مشکل درست کنند ن .
کجای دنیا اینقدر به بار مسافر گیر میدن/؟
این همه پول یامفت میگیرن کمه قاچاق هم میکنن ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار