بازدید 5062

سه فضا نورد راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند

سه فضانورد از روسیه، آمریکا و فرانسه به عنوان مسافران جدید ایستگاه بین المللی فضایی برای یک دوره شش ماهه، با پرتاب موشک سایوز از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان راهی فضا شدند.
کد خبر: ۶۴۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 18 November 2016
سه فضانورد از روسیه، آمریکا و فرانسه به عنوان مسافران جدید ایستگاه بین المللی فضایی برای یک دوره شش ماهه، با پرتاب موشک سایوز از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان راهی فضا شدند.

به گزارش ایرنا، آژانس فدرال فضایی روسیه (روس کاسموس) در اطلاعیه ای اعلام کرد: فضاپیمای «سایوز ام.اس-03» حامل سه فضانورد شامگاه پنجشنبه از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان به فضا پرتاب شد.
 
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از این اطلاعیه اعلام کرد: اولگ نوویتسکی از روسیه، پگی ویتسون آمریکایی و توم پسکه فرانسوی خدمه جدید ایستگاه بین المللی فضایی هستند.
 
در زمان حاضر فضاپیمای «سایوز ام.اس-03» از جو زمین خارج شده و به سوی ایستگاه فضایی بین المللی در حرکت است.
 
فضاپیمای «سایوز ام.اس-03» پنجاهمین فضاپیما است که به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می کند.
ماموریت فضایی خدمه جدید انجام انواع آزمایش ها و همچنین تجربه شرایط زندگی در شرایط بی وزنی است.
 
در زمان حاضر سه فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی مشغول فعالیت هستند که در آینده نزدیک با پایان دوره ماموریت شش ماهه به زمین باز می گردند.
 
ایستگاه فضایی بین المللی که با مشارکت بیش از 15 کشور ساخته شده، در مدار نزدیک و در ارتفاع 330 تا 435 کیلومتری از سطح زمین در حرکت است که روزی 15 بار دور این سیاره گردش می کند.
 
این ایستگاه محصول همکاری مشترک سازمان های فضایی آمریکا، روسیه، اروپا، ژاپن، و کانادا است، سازمان فضایی برزیل نیز با این برنامه همکاری می کند و چین نیز علاقه خود را برای پیوستن به این جمع بویژه از طریق همکاری با سازمان فضایی روسیه اعلام کرده است.
 
روسیه از امکانات گسترده پرتاب موشک برای حمل ماهواره و تاسیسات فضایی به کشورهای دیگر برخوردار است و آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا از این سامانه ها روسی استفاده می کنند و حتی از پایگاه های خارج از مرزهای خود نیز عملیات پرتاب را برای کشورهای دیگر اجرا می کند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر