بازدید 4234

دولت عراق تصمیم به باز کردن مرز مهران ندارد

کد خبر: ۶۴۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 18 November 2016
رئیس کمیته سیاسی کنسولی ستاد اربعین،دبیر ستاد مرکزی اربعین، رئیس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اربعین و جانشین فرماندهی یگان های ویژه ناجا با حضور در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما به تشریح جدیدترین برنامه ریزی های ستاد اربعین پرداختند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسن قشقاوی" رئیس کمیته سیاسی کنسولی ستاد اربعین، "مجید آقابابایی" دبیر ستاد مرکزی اربعین، "کولیوند" رئیس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اربعین و سردار "حبیب الله جان نثاری" جانشین فرماندهی یگان های ویژه ناجا با حضور در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما به تشریح جدیدترین برنامه ریزی های ستاد اربعین پرداختند.

احتمالا دولت عراق تصمیم به باز کردن مرز مهران تا روز اربعین ندارد
 
در ابتدای این برنامه، مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه از صبح امروز دولت عراق مرز مهران را جهت تردد زائرین به سمت خاک عراق بسته است گفت: احتمالا دولت عراق تصمیم به باز کردن مرز مهران تا روز اربعین ندارد و تصمیم دارد این مرز را به صورت یکطرفه ، صرفا برای خروج ایرانیان به سمت جمهوری اسلامی ایران هدایت و مدیریت کند.

وی اعلام کرد: بیش از دو میلیون روادید توسط سفارت عراق و دفاتر موقت عراقی در ۱۲ شهر صادر شده و بیش از یک میلیون و نهصد هزار نفر وارد خاک عراق شده اند.

در ادامه این بحث حسن قشقاوی ، رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین نیز اظهار داشت: به لحاظ عدد و رقم ۲ میلیون ویزا صادر شده و یک میلیون و نهصد هزار نفر نیز وارد خاک عراق شده اند لذا حدود صد هزار نفر از زائرین موفق به ورود به خاک عراق نشده اند و این در حالی است که در مرز مهران و چذابه ما ظرفیت ساماندهی صد و شصت هزار نفری را داریم و بخاطر برنامه ریزی های دقیقی که شده بود نباید مشکلی در تردد زوار به وجود می آمد.

وی با بیان اینکه چیزی به دولت عراق نگفته ایم که تا الان انجام نداده باشد افزود: متاسفانه جمعیت زیادی بدون ویزا به مرزهای کشور رفته اند که این موضوع ایجاد مشکل کرد.

سردار حبیب الله جان نثاری جانشین فرماندهی یگان ویژه ناجا نیز اظهار داشت: بسته شدن مرز مهران بدون اطلاع قبلی اتفاق افتاد لذا شاهد تراکم بسیار خودروها و زائرین در این منطقه بودیم.

وی اضافه کرد بر این اساس طی اطلاعیه ای از زوار درخواست کرده ایم که مرزهای دیگر عبور کنند.

مرز شلمچه ظرفیت پذیرش زائرین به خاک عراق را دارد
 
سردار جان نثاری تصریح کرد: گویا مرز چذابه هم بعدازظهر امروز بسته شده ولی مرز شلمچه ظرفیت زائرین برای ورود به خاک عراق را دارد.

سردار جان نثاری جانشین فرماندهی یگان های ویژه ناجا در ادامه با اشاره به اینکه، از امروز موج بازگشت آغاز شده است گفت: از مرز مهران 45 هزار، مرز شلمچه35 هزار و از مرز چذابه17 هزار به کشور بازگشته اند.

وی با بیان اینکه، امروز حدود100 هزار زائر به کشور باز گشته است افزود: زائران از همان مرزی که وارد کشور عراق شدند باید به کشور باز گردند.

امنیت کار مشترک مردم و پلیس است
 
سردار جان نثاری با تاکید بر اینکه، امنیت کار مشترک مردم و پلیس است خاطرنشان کرد: این همکاری در شرایط خاص باید صورت گیرد تا با کمترین حادثه برگشت داشته باشیم.

کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین با اشاره به اینکه، تجهیزات و امکانات نسبت به سال گذشته سه برابر شده است بیان کرد: حدود 10 درصد از زائران اعزام شده از خدمات سلامت بهره مند شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل