بازدید 3873

آتش بس در یمن اجرایی شد

کد خبر: ۶۴۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 17 November 2016
آتش بس جدید در یمن با وجود مخالفت دولت مستعفی این کشور از امروز (پنجشنبه) اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، انصارالله و ائتلاف عربی امروز در چارچوب توافق آتش‌بس اعلام شده از سوی کری به توق درگیری‌ها متعهد شده‌اند. اما دولت مستعفی یمن با آن مخالفت کرده است.

رسانه‌های وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن اعلام کردند که گروه انصارالله یمن و ائتلاف عربی با وجود اظهارات سابق  رئیس جمهوری مستعفی و مخالفت‌های آن به توافق آتش بس پایبند هستند. اخبار حکایت از اجرایی شدن توافقنامه آتش‌بس اعلام شده از سوی جان کری دارند.

حوثی‌ها و ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام کردند، نسبت به اجرای آتش بس از امروز در چارچوب توافقی که جان کری، وزیر خارجه امریکا اعلام کرده، پایبند هستند. دولت مستعفی یمن در ابتدا مخالفت خود را با این توافق اعلام کرد اما آنطور که به نظر می‌رسد به دلیل فشارهای عربستان با آن موافقت کرد.

این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف صبح امروز پنجشنبه حملات هوایی را به پایگاه‌های حوثی‌ها در کوه‌های مشرف به منطقه الحتارش واقع در شمال شرق صنعا داشتند.

پیشتر  حزب کنگره مردمی سراسری یمن به رهبری علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین این کشور از سخنان جان کری مبنی بر برقراری آتش بس و تشکیل دولت وحدت ملی در پایان سال جاری میلادی استقبال کرد.

این حزب در بیانیه‌ای بر پایبندی به تلاش برای تحقق صلح عادلانه و جامع که حاکمیت و یکپارچگی و استقلال این کشور و اصول ملی آن را حفظ می‌کند، تاکید کرد.

پیشتر جان کری وزیر خارجه آمریکا که به منظور حل بحران یمن به مسقط سفر کرده بود از دستیابی به نقشه راهی جدید برای حل و فصل بحران این کشور خبر داد.

در این راستا وزارت خارجه عراق از اعلام آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در یمن استقبال کرد و آن را گامی درست در مسیر حل سیاسی بحران یمن خواند.

احمد جمال، سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق اظهار داشت: عراق هرگونه راهکار نظامی و مداخله منفی در مساله یمن را رد می‌کند و معتقد است باید از طریق گفت‌وگو برای ایجاد راه حل یمن که تضمین کننده وحدت وعزت یمنی‌ها باشد، تلاش کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر