بازدید 12431
۲
پیمانه اقتصادی؛

از «نگرانی سرمایه گذاران چینی از سیاست‌های نامشخص اقتصادی ترامپ» تا «آخرین خبرها از مسکن کارگران»

این پیمانه موضوعاتی همچون رشد پایان هفته بورس تهران، بازار سکه و طلا تهران، قیمت جهانی طلا و نفت، سقوط بی‌سابقه نرخ یوان چین در برابر دلار، صادرات چای کیسه ای به انگلستان، کالاهایی که ایران به عراق صادر می‌کند، آخرین وضعیت نرخ سود و بازار بین بانکی، افزایش صادرات چای هند به ایران و عامل آلودگی هوا بنزین آلوده نیست را در بر دارد.
کد خبر: ۶۴۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 17 November 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از رخدادها و مطالب مهم و با اهمیت روز پیرامون موضوعاتی همچون، تغییرات شاخص‌های بورس و تحلیل  بازار سرمایه، روند قیمت گذاری دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در بازار آزاد ارز و قیمت سکه و طلا را گردآوری می‌کنیم. همچنین نگاهی به بازارهای جهانی فلزات گرانبها و معاملات نفت خام داریم و در ادامه، خبرها و موضوعات مهم داخلی و خارجی حوزه اقتصاد را پوشش می‌دهیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی» این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون رشد پایان هفته بورس تهران، بازار سکه و طلا تهران، قیمت جهانی طلا و نفت، سقوط بی‌سابقه نرخ یوان چین در برابر دلار، صادرات چای کیسه ای به انگلستان، کالاهایی که ایران به عراق صادر می‌کند، آخرین وضعیت نرخ سود و بازار بین بانکی، افزایش صادرات چای هند به ایران و عامل آلودگی هوا بنزین آلوده نیست را در بر دارد.


رشد پایان هفته بورس تهران

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 26/8/95 شاخص بازار اول با 119.78 واحد کاهش به رقم 56037.20 واحد و شاخص بازار دوم برخلاف شاخص بازار اول,با افزایش 880.36 واحدی به رقم 170017.30 واحد رسید.شاخص قیمت بورس (وزنی-ارزشی) نیز در روز جاری با 11.41 واحد افزایش به رقم 27973.60 واحد رسید. شاخص کل بورس در آخرین  روز کاری در هفته جاری با افزایش 32.17 واحدی به رقم 79268.40 واحد رسید و شاخص کل فرابورس با کاهش 9.30 واحد به رقم 831.80 واحد رسید. ارزش کل معاملات در بازار بورس، 7574 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس، 2220 میلیارد ریال بود.


بازار سکه و طلا تهران

در بازار آزاد روز چهارشنبه تهران، بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 3700 تومان افزایش قیمت به یک میلیون و 110 هزار تومان، و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با هزار تومان افزایش به رقم یک میلیون و 95 هزار تومان رسید و نیم‌سکه با 2 هزار تومان کاهش قیمت به 558 هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه ربع‌سکه 293 هزار تومان و سکه یک گرمی 185 هزار تومان فروخته شد.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

در بازار جهانی معاملات فلزات گرانبها، در لحظه انتشار این خبر، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 2 سنت نسبت به روز قبل، به 1225 دلار رسید. همچنین هر اونس نقره، با قیمت 16 دلار و 99 سنت فروخته شد که نسبت به روز قبل، 15 سنت ارزان تر شده است.

تغییرات بازار جهانی نفت خام

در لحظه انتشار این خبر، در بازار جهانی، هر بشکه نفت خام اوپک با کاهش 6 سنت به رقم 40 دلار و 94 سنت رسید. همچنین هر بشکه نفت خام پایه آمریکا با 45 دلار و 82 سنت قیمت گذاری شد که نسبت به آخرین قیمت، 43 سنت افزایش داشته است و هر بشکه نفت خام برنت با افزایش 56 سنت به قیمت 46 دلار و 9 سنت فروخته شد. 

گاز روسیه ممکن است در زمستان به اروپا نرسد

به گزارش پایگاه خبری فاکس بیزینس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هشدار داد که ممکن است اوکراین، در مسیر ترانزیت، گاز ارسالی این کشور را که سهم مشتریان اروپایی برای فصل زمستان است، مصرف کند. به گزارش مهر، این اقدام احتمالی اوکراین، مقامات روسیه و اتحادیه اروپا را بر آن داشته تا در این زمینه رایزنی کرده و تلاش کنند تا زمینه وقوع این رخداد را از  بین برود.

افزایش قیمت دلار در پایان معاملات چهارشنبه

در پایان معاملات روز جهارشنبه 26 آبان ماه، قیمت هر دلار آمریکا با افزایش 61 ریال نسبت به روز سه شنبه، با قیمت 36 هزار و 738 ریال فروخته شد. همچنین هر یورو در روز چهارشنبه با کاهش 6 ریالی به رقم 39 هزار و 837 ریال رسید. و هر درهم امارات نیز با 10 هزار و 35 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز سه شنبه، 14 ریال ارزان تر شده بود.



سقوط بی‌سابقه نرخ یوان چین در برابر دلار

برای اولین بار در هشت سال گذشته ارزش یوان واحد پول ملی چین به پایین ترین میزان سقوط کرده است که بسیاری آن را معلول پیروزی دونالد ترامپ رییس جمهور آینده آمریکا و نگرانی های بازار چین از این بابت می دانند. رکود اقتصادی ، کاهش حجم تجارت خارجی ، تغییر در نرخ بهره بانکی در آمریکا و بخصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در این موضوع دخیل بوده است. با این وصف گزارش های جدید نشان می دهد که سرمایه گذاران در چین بشدت نگران سیاست های نامشخص اقتصادی ترامپ در برابر کشورشان هستند. بخصوص آنکه وی در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری گفته بود که اگر پیروز شود تعرفه بر روی واردات از چین را تا 45 درصد ارتقا خواهد داد. به گزارش ایرنا، بانک مرکزی چین اعلام کرده است که در آستانه تقویت دلار در بازار جهانی طبیعی است که ارزش ارزهای دیگر تضعیف شود و یوان چین هم در همین شرایط قرار گرفته است. این بانک می افزاید که از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تقریبا همه ارزهای جهان در برابر دلار آمریکا ضعیف شده اند.

صادرات چای کیسه ای به انگلستان

طبق آمار گمرک در 7 ماه منتهی به مهر ماه سال جاری بیش از 4 تن چای کیسه ای از کشور صادر شده است. ارزش دلاری این میزان صادرات 105,996 و ارزش ریالی آن 3,275,333,222 بوده است. بر اساس این گزارش صادرات این محصول به کشورهای امارات، بحرین، قطر، کویت، استرالیا، انگلستان، عمان، روسیه، هلند، ژاپن، اسلواکی و کانادا بوده است.

ایران چه کالاهایی به عراق صادر می‌کند؟

اقلام عمده صادراتی ایران به عراق در شش ماهه اول سال جاری عبارتند از: «اجزا و قطعات توربین‌های بخار»، «مواد شروع‌کننده و مواد تسریع‌کننده واکنش شیمیای و فرآورده‌های کاتالیسک»، «هادی‌های برقی به‌جز آنهایی که مجهز به اتصال‌دهنده‌ها هستند»، «کولرهای آبی خانگی»، «کاشی و چهارگوش (Tile)»، «گوجه فرنگی»، «سایر پلی کلروروینیل، مخلوط نشده با سایر مواد به غیر از سوسپانسیون و امولسیون»، «سایر ماهی‌های پهن یخ‌زده»، «اوره» و «هیدروکربورهای حلقوی». به گزارش اقتصادنیوز، ایران در روز 25 آبان معادل هفت میلیون و 367 هزار دلار کالا به عراق صادر کرده است. 

تصویری از آخرین وضعیت نرخ سود و بازار بین بانکی

در این تصویر اقتصادنیوز می‌توانید آخرین وضعیت نرخ سود و بازار بین بانکی را مشاهده کنید.

از «» تا «»
افزایش صادرات چای هند به ایران 

بر اساس اعلام میز چای هند، صادرات چای هند به ایران در بازه زمانی آوریل تا سپتامبر ۳۱.۳ درصد رشد داشته و به ۱۰.۹۰ میلیون کیلو رسیده است. به نقل از رویترز، بر اساس اعلام نهاد دولتی میز چای هند، صادرات چای این کشور در بازه زمانی آوریل تا سپتامبر 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به 101.04 میلیون کیلو رسیده است. این کاهش ناشی از کاهش خرید پاکستان بوده است. به گزارش تسنیم، هند، دومین تولید کننده بزرگ چای جهان، چای نوع سی تی سی خود را عمدتا به کشورهای مصر، پاکستان و انگلیس و چای نوع ارتودوکس خود را به کشورهای ایران، عراق و روسیه صادر می کند.

حق مسکن کارگران افزایش یافت

هیأت دولت در جلسه روز چهارشنبه با تصویب افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار، میزان حق مسکن کارگران از ابتدای مهرماه سال جاری ۴۰ هزار تومان تعیین کرد. به گزارش ایسنا، افزایش حق مسکن کارگران پس از دو سال بلا تکلیفی سرانجام در جلسه روز  چهارشنبه هیئت دولت به تصویب رسید. شورای عالی کار در جلسه نهایی دستمزد سال گذشته با افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کرد و آن‌ را به تصویب رساند. وزیر کار در همان جلسه به نمایندگان کارگران قول مساعد داد که این مصوبه را به تصویب هیأت وزیران برساند. در بسته مزد، حق مسکن تنها بندی است که باید به تأیید وزیران برسد و سایر بندها از جمله حداقل دستمزد، حق خار و بار و حق سنوات پس از تصویب شورای عالی کار تبدیل به قانون شده و برای اجرا به کارفرمایان مشمول قانون کار ابلاغ می‌شود.

عامل آلودگی هوا بنزین آلوده نیست

روز چهارشنبه، پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش نوشت: جاي بسي تعجب و تأسف است برخی با اظهارات غیر کارشناسی خود مدعی هستند می توان با بو كشيدن بنزین به غير استاندارد بودن آن پي برد؟! در حالي كه ترخيص بنزين جهت مصرف با بيش از 20 مولفه كمي و كيفي مورد ارزيابي و آزمايش توسط آزمايشگاه هاي سازمان هاي مسئول و معتمد قرار مي گيرد. همچنین در ادامه نوشت: لازم به ذكر است همان طور که بارها و بارها به آن اشاره شده است، شاخص عدد ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون در هوا ارتباطي با كيفيت بنزين مصرفي ندارد!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
آلودگی هوا دلیلش دیوالی هنده...کل هند یک هفته ترقه میترکونن بعد از چند روز اومده اونجا...نخندین این نظر منه.
کارگران عزیز برای سفرهایی خارجی و دیدن مناطق زیبایی دنیا خودرا آماده کنند ویا به فکر خریدن ویلا هایی خوب و بزرگ در داخل و خارج کشور باشند پول حق مسکن 20 هزار توامان در راه است . 40 هزار تومان حق مسکن . چقدر بیچاره مردمی هستند مردم ایران . کاش فقط و فقط کمی اهل فکرو تعقل و اندیشه بودیم تا این گونه 38 سال تحقیر و حقیر نشویم . و با دست هایی گره کرده دیروز و دست هایی باز و دراز شده به دنبال یک لقمه نان پراز حقارت نباشیم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل