بازدید 66108
بسته خبری تابناک

سرانجام احمدی‌نژاد دلخوری‌اش از عدم شرکت در انتخابات را بروز داد/ اجبار دانش آموزان برای استقبال از روحانی در هوای آلوده/حمله شدید دبیرکل جنبش "فتح" به ایران/انتخابات آمریکا تحت امواج انقلاب اسلامی قرار داشت

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «خواسته پادشاه سابق سعودی از آمریکا درباره ایران»، «داعشی ها در سمنان حضور دارند؟»، «استراتژی «شغال»، برنامه اصولگرایان برای حمله به روحانی»، «ٰٰپلمب ساختمان محل استقرار تیم حفاظت محمود احمدی‌نژاد»، «تبرئه حمید رسایی از شکایت حسین فریدون» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۴۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵ 16 November 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رحیم‌پور ازغدی: انتخابات آمریکا تحت امواج انقلاب اسلامی قرار داشت

دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی در نشست ویژه طلاب و خانواده‌های جامعه المصطفی گفت: انقلاب اسلامی ایران بسیاری از تحولات در جهان را تغییر داده است و حتی انتخابات آمریکا نیز غیرمستقیم تحت امواج انقلاب اسلامی قرار گرفته است و اگر انقلاب نبود وضعیت انتخابات آمریکا به این صورت پیش نمی‌رفت. خبرگزاری خوزه این خبر را منتشر کرد.

استراتژی «شغال»، برنامه اصولگرایان برای حمله به روحانی

حق شناس عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفت و گویی اظهار داشت: اصولگرایان وارد فضای رقابت خواهند شد؛ با این هدف که در مرحله اول امکان راهیابی روحانی به پاستور را کم کنند تا به دور دوم برود. او در خصوص راهبرد کلی اصولگرایان در انتخابات آینده تاکید کرد: راهبرد اصلی جریان مقابل این است که انتخابات ۹۶ را در دو مرحله نمایندگی کنند. با این مقدمه حق‌شناس طرح ایده وحدت پیرامون یک کاندیدای ریاست‌جمهوری در جریان اصولگرا را بی‌مورد خواند و گفت: راهبرد این جریان تکثر نامزدهای انتخاباتی و رودررو کردن همه نامزدهاست. این استراتژی که به «استراتژی شغال» مشهور است با این هدف شکل می‌گیرد که تعداد قابل توجهی نیرو به یک شکار بزرگ حمله کنند تا او را از پا دربیاورند. او درباره شانس روحانی در دور دوم انتحابات نیز اظهار داشت که با این نگاه در مرحله دوم همه پشت سر نفر خودشان اجماع می‌کنند و طبیعی است که تلاششان را برای ممانعت از راهیابی روحانی به پاستور خواهند کرد.» انتخاب این خبر را منتشر کرد.

نه تنها رحیمی بلکه هیچ کس در خانه نبود!

چند روز قبل برخی از رسانه‌ها به نقل از یک خبرگزاری دولتی نوشتند که یک مأمور سرشماری مدعی شده که در هنگام سرشماری، محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم در منزل حضور داشته است. این توئیت مدعی شد که محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور سابق که طبق حکم دادگاه باید هم‌اکنون در زندان باشد، در خانه بسر می‌برد و هنگامی که برای سرشماری به درب منزل وی رفته است، خودش در خانه را باز کرده است.پس از انتشار این توئیت بود که معاون مرکز آمار ضمن تکذیب این خبر گفت: با مامور شایعه پراکن برخورد می‌کنیم.پیگیری‌ها حاکی از حضور محمدرضا رحیمی در زندان اوین است. رحیمی و خانواده وی در خانه نبوده اند و مامور سرشماری براساس قانون، بعلت عدم حضور خانواده معاون اول دولت دهم، اطلاعیه خانوار غایب روی درب منزل رحیمی نصب میکند. میزان این خبر را منتشر کرد.

احمدینژاد: کمکی به گرم شدن انتخابات نمی‌کنم

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق می گوید انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، «سوت و کور» و از سردترین دوره های انتخابات خواهد بود. وی در جلسه ای که بتازگی با مشاوران و دستیارانش داشته، هشدار داده، دود این سردی انتخابات به چشم نظام خواهد رفت. وی هرگونه کمک به گرم کردن تنور انتخابات سال آینده را رد کرده و گفته است: اگر اقایان انتظار دارند من نقش صداوسیما را بازی کرده و شور و حالی به انتخابات بدهم در اشتباهند. من هیچ نقش مشوق و محرکی در انتخابات ایفا نخواهم کرد. احمدی نژاد که آشکارا از عدم نامزدی در انتخابات دلخور است گفته: من قهر نمی کنم اما انتظار هم نداشته باشند برای گرم کردم انتخابات کاری بکنم. برخی دستیاران احمدی نژاد ادعا می کنند در غیاب او در رقابت های انتخاباتی 96، هیچ نامزد اصولگرای دیگر قادر به جذب گسترده آرای مردمی نیست و روحانی در یک انتخابات یک طرفه پیروز خواهد بود. پایش این خبر را منتشر کرد.

هشدار روحانی به برخی رسانه ها

روحانی در جمع مردمم استان البرز گفت؛ به برخی از رسانه ها می گویم شما قادر نیستید این مردم را نا امید کنید. شما قادر نیستید بین دولت سپاه و بسیج و ارتش فاصله بیندازید.

دولت باغ سوخته تحویل خواهد داد

سید مسعود میرکاظمی وزیر اسبق بازرگانی و نفت در جمع دانشجویان و کارشناسان اقتصادی به مصوبه اخیر مجلس در خصوص استفاده دولت از ما‌به‌ التفاوت نرخ تسعیر ارز اشاره کرد و اظهار داشت: این مصوبه در مجلس قبل نه‌ تنها مورد تصویب قرار نگرفت، بلکه طى مصوبه‌اى درسال ٩٢ دسترسى دولت را نیز محدود کرد. وزیر سابق نفت و بازرگانی گفت: چیزی که آقایان به آینده تحویل می‌دهند باغى است که هرچه جلوتر برویم نهال‌های بیشتری را در آن از دست می‌دهیم و اعداد و ارقام نشان می دهد می‌خواهند یک باغ سوخته تحویل دهند.

داعشی ها در سمنان حضور دارند؟

مشاور و مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان خبر دستگیری دوباره عوامل داعش در این استان را تکذیب کرد. معینی دانشمندی در خصوص انتشار شایعه کشف مواد منفجره از عوامل داعش در شهرستان گرمسار اظهار کرد: این خبر مربوط چندین‌ماه پیش است که اخیرا در جلسه‌ای بدون اشاره به زمان آن مطرح شده بوده ولیکن در شبکه‌های مجازی به‌صورت شایعه و به دروغ به عنوان کشف مواد منفجره و دستگیری مجدد عوامل داعش در شهرستان گرمسار مطرح شده است.

كتاب بخوانيد تا هوا آلوده نشود!

مرضيه برومند، كارگردان سينما در روزنامه اعتماد نوشت: «كتاب بخوانيد تا هوا آلوده نشود. تا محيط زيست از بين نرود. تا درختان سبز بمانند. تا خاك سالم بماند. تا باران ببارد. تا عقل و شعورمان بالا برود. تا قدر نعمت‌هاي‌مان را بدانيم. تا ارتباط بين مظاهر طبيعت را درك كنيم. تا بفهميم همه‌ چيز در طبيعت به هم پيوسته است. تا به جاي فكر كردن به «من» به «ما» فكر كنيم. تا به جاي فردگرايي، جمعي و گروهي فكر كنيم. تا عميق‌تر و آينده‌نگرتر فكر كنيم. كتاب بخوانيم تا از تجربه‌هاي ديگران استفاده كنيم و لازم نباشد خودمان آنها را تجربه كنيم.

اظهارات صریح اقتصادی مشاور ارشد اتاق ایران

احمد پورفلاح ؛مشاور ارشد اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با سایت «ساعت ۲۴» گفت ، روزگار سخت اقتصاد ایران را متاثر از قطعنامه‌های تحریمی خواند که برخی به آن می‌گفتند «کاغذپاره».

حکم جدید آیت الله مکارم درباره رفتن به عراق

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد به راهپیمایی اربعین اشاره و با تأکید بر اینکه اربعین تنها منحصر به شیعه نیست، گفت: سنی و غیر مسلمان و حتی مسیحیان نیز در راهپیمایی اربعین حضور پیدا می‌کنند. یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان بار دیگر در سخنان خود سفر بدون ویزا به عراق را حرام دانست و از مردم خواست قوانین و مقررات را رعایت کنند.

پلمب ساختمان محل استقرار تیم حفاظت محمود احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد، هفته آینده همزمان با اربعین حسینی به استان خوزستان سفر خواهد کرد.اين سفر در ادامه سلسله برنامه‌هاي بازخواني خط امام (ره) و تبيين آرمان‌هاي انقلاب اسلامي انجام مي‌شود. همچنين در خبري ديگر اعلام شد كه روز گذشته ساختمان محل استقرار تيم حفاظت احمدي‌نژاد واقع در ميدان ٧٢ نارمك پلمب شده است.این مطلب در اعتماد منتشر شده است.

قالیباف اگر مطمئن به پیروزی شود، می آید

حسن بیادی به روزنامه آرمان گفت:آقای قالیباف یا وارد رقابت‌های انتخاباتی نخواهد شد و یا در شرایطی حضور پیدا خواهد کرد که به پیروزی وی منجر شود. آقای قالیباف تنها برای پیروز شدن وارد رقابت‌های انتخاباتی خواهد شد. البته همه کاندیداهای انتخاباتی با همین استراتژی در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد و این یک مساله طبیعی است. با این وجود این وضعیت برای آقای قالیباف به شکل دیگری است. به هر حال ایشان در انتخابات ۸۴ و ۹۲ حضور داشته و در هر دو انتخابات نیز شکست خورده است. به همین دلیل حضور مجدد ایشان در انتخابات آینده با برنامه ریزی و دور اندیشی دقیق و موشکافانه ای صورت خواهد گرفت.

مخالفت خانواده پورحیدری با پوشیدن پیراهن مشکی

خانواده منصور پورحیدری با درخواست باشگاه استقلال برای پوشیدن پیراهن مشکی در دیدار روز جمعه مقابل صبای قم مخالفت کردند و گفتند منصور پورحیدری همیشه استقلال را با پیراهن آبی دوست داشت و برای احترام به این نظر ایشان، بازیکنان با همان رنگ پیراهن همیشگی یعنی آبی در زمین حضور پیدا کنند. فارس این خبر را منتشر کرد.

حمله شدید دبیرکل جنبش "فتح" به ایران

"صائب عریقات" دبیرکل جنبش "فتح" طی سخنانی در نشستی در منامه با حضور مسئولان وزارت خارجه بحرین، به ایران حمله‌ور شد. بنا بر گزارش روزنامه الوسط بحرین، صائب عریقات طی اظهارات گستاخانه ایران را به دخالت در مسائل داخلی فلسطین متهم کرد و مدعی شد: «مسئله فلسطین، مسئله همه کشورهای مسلمان از جمله ایران است ولی این مسئله به معنای این نیست که ایران حق داشته باشد در مسائل داخلی فلسطین از طریق این گروه و آن گروه دخالت کند.»دبیرکل جنبش فتح در ادامه ادعا کرد: «ایران باید ضمن مداخله نکردن در مسائل داخلی فلسطین، شرایط آن را درک کند و نباید مسئله فلسطین را ابزاری برای پیشروی سیاسی و دیگر اهدافش خود قرار دهد.»عریقات ادامه داد: «ایران نباید شیعیان را در جهت اهداف خود به یک گروه طائفه ای تبدیل نماید و همان کاری که اسراییل برای دستیابی به اهدافش با یهودی ها می کند ایران هم با شیعیان انجام دهد.»

خواسته پادشاه سابق سعودی از آمریکا درباره ایران

سفیر اسبق آمریکا در عراق مدعی شده است که پادشاه پیشین عربستان سعودی، تغییر نظام سیاسی ایران را از آمریکا خواستار شده بود. زلمای خلیل‌زاد سفیر اسبق آمریکا در عراق و افغانستان در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی فارسی که دیروز پخش شد، مدعی شد: در دیداری که با ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان داشتم، او از آمریکا خواست نظام جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد. خلیل‌زاد در این سفر در منصب سفیر آمریکا در عراق حضور داشته است. به گفته وی، ملک عبدالله در این دیدار، ایران را به ماری تشبیه کرده بود که آمریکا باید سر این مار را قطع کند.

تبرئه حمید رسایی از شکایت حسین فریدون

حمید رسایی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی از شکایت حسین فریدون تبرئه شد.حمید رسایی در کانال تلگرامی خود نوشت:بعد از انتشار مطالبی درباره حسین فریدون در زمینه ایجاد شرکت خرید و فروش نقدی ارز و مصکوکات طلا و نقره، وی از من شکایت کرد و این موضوع طی چند جلسه در دادگاه بررسی شد و در نهایت بنده تبرئه شدم.

اجبار دانش آموزان برای استقبال از روحانی در هوای آلوده 

رئیس دولت تدبیر و امید صبح امروز به همراه برخی اعضای کابینه وارد البرز شد. یکی از حاشیه های این سفر در استان البرز حضور چشمگیر دانش آموزان البرزی در تمامی مقاطع تحصیلی است که از ساعات اولیه صبح با اتوبوس برای استقبال به محل آمدند.رئیس جمهور و برخی اعضای کابینه دولت در ادامه سفرهای استانی خود در حالی امروز وارد البرز شد که این استان و شهر کرج چندمین روز از روزهای آلودگی هوا را پشت سر می گذارد و فعالیت دانش آموزان در هوای آزاد ممنوع اعلام شده است.این مطلب در سایت تیتر یک منتشر شده است.

کنایه آذری روحانی به دلواپسانِ برجام

حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان در جریان سفر هیئت دولت به استان البرز در بخشی از سخنان خود در مورد برجام از یک کنایه جالب آذری استفاده کرد. وی در بخشی از سخنان خود گفت: برخی می‌گویند تحولات پسابرجام کدام است که باید بگوییم یکی از اقدام‌های بزرگی که انجام دادیم، فارغ از قرارداد ۵ میلیارد دلاری با شرکت توتال که دو روز گذشته منعقد شد که به‌قول آذری‌زبانان عزیزمان اللهم بیر بیر!«اللهم بیر بیر» در زبان آذری به معنی « صبر کنید یکی یکی» در مورد کسانی به کار برده می‌شود که هول هستند و صبری ندارند. این کنایه برای بازداشتن کسی که برای انجام کارها عجله می کند، به کار می‌رود.

کلاهبرداری مدیرعامل شرکت کاریابی در مرکز مشاوره

فردا نیوز نوشت: «حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از پلمب شرکت کلاهبرداری که در پوشش کاریابی از متقاضیان کار ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد دریافت می کرد، خبر داد و گفت: برابر اخبار و گزارش‌های مردمی مبنی بر این که شرکتی در یک موسسه مرکز مشاوره تحصیلی به ثبت‌نام مردم برای کار به دریافت وجه نقد اقدام می‌کرد، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.وی افزود: پس از تحقیقات اولیه مشخص شد، دو منشی خانم از تعداد زیادی از خانم‌های خانه‌دار و آقایان که تعداد آنها ۱۵۰ نفر بود، مبلغ پنج میلیون ریال وجه نقد دریافت کرده است. این افراد تقاضای پول نقد از متقاضیان کار می‌کردند و تاکید داشتند که واریزی در بانک‌ها انجام نشود. به افراد جویای کار وعده بسته‌بندی مواد غذایی و لوازم جانبی قلیان را می‌دادند.حجت‌الاسلام و المسلمین حقی همچنین گفت: با حضور ماموران در محل، متصدی به همراه دو نفر منشی به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان جهت رسیدگی قضایی اعزام شدند که یک نفر از آنها اعلام کرد، متصدی شرکت از بنده برای همین کار مبلغ پنج میلیون ریال دریافت کرده است.این مقام قضایی دراستان گلستان ادامه داد: مکان مرکز مشاوره تحصیلی که بابت این کار اجاره داده شده بود، در اجرای دستور مقام قضایی پلمب و متهم با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون ریالی روانه زندان شد.این شرکت یک دفتر هم در تهران دارد که کسی پاسخگوی تلفن آن نیست.»


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷۸
انتشار یافته: ۱۰
ملک عبد غیر الله شاه سعودی گور به گور شد اما نظام ایران مقتدر و استوارتر از قبل باقی ماند سرنوشت جالبی که دشمنان سرسخت ایران ارزوی خود را به گور بردند مانند صدام و ملک حسین اردنی و مبارک که در استانه مقبور شدن است
روحانی در کارهای پوپولیستی دست رییس قبلی را از پشت بسته
اقای احمدی نژاد ازت خواهش می کنم تنور انتخابات را گرم کن چون اگر نیایی مردم همان 30.000.000 رای را می دهند و با شرکت شما حتماً 3 نفر اضافه می شوند زیرا رای خودت + همسرت + فرزند ت مرز 30.000.000 را می شکند در نظر جهانیان این یک رکورد است . بنابراین خواهش می کنم تمنا می کنم استدعا می کنم تنور را گرم کن ( البته بشرطی که با فندک و گاز روشن نکنی که خیلی داغ میشه و ممکنه اتش بگیره و جیزه ) !!!!!!!!!!!!!!!!
آقی احمدی نژاد می گوید اگر من در میدان باشم خیلی ولائی هستم و گوش به فرمان ولی اگر بیرون بمانم همه این حرفها کشک است و اصولا به من چه که ملت را کمک کنم و می فرماید انتخاباتی سرد در پیش است و من در پاسخ ایشان عرض می کنم خوب درونت را برملا کردی و میزان ولائی بودنت معلوم شد اما حقیقتی انکار ناپذیر است که وصف الحال شماست در این مصراع زیباست که :
مرا به خیر تو امید نیست شر نرسان
حالا نه روحانی این چهار سال شاهکار کرده! صبر کن ترامپ بیاد بعد می بینیم دولت تدبیر وامید را فعلا که هواپیما ها پریدن و هچی دست ایران نمی گیره ،تمدید تحریمها هم که پیشکش هی قفا بخورین و بگین ما با جامعه جهانی ارتباط داریم نتیجه دولت تدبیر کار واسه جوانان نبود .اینترنت بود تا خوب سرگرم بشن و چیزی از سیاست نفهمند
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
کاری که این ذولت کرد این است که همه دنیا مخالف با برهم زدن برجام هستند واگر ترامپ اینکارو بکنه آمریکا رو منزوی کرده . وگرنه اگه برجام هنوز نهایی نشده بود و در حال مذاکره بودیم هیچ وقت جمع نمی شد !
صدو پنجاه تا 500 هزار تومن میشه 75 میلیون تومن اونوقت قرار وثیقه 20 میلیونی براش صادر شده؟!
تدبیر وامید منتخب ملت ایران است وبس. پس لطفا در مورد رئیس جمهور محترممان این مطالب را ننویسید.لطفا
دولت تخيل و نوميدي !!
شیب ملایم کلید ساز مردم ایران رابیچار کردالبته مرفهین بی درد حمایتش خواهند کرد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار