بازدید 6024

اردوغان:معارضین سوری در آستانه فتح «الباب» هستند

رئیس جمهوری ترکیه می گوید معارضین مورد حمایت دولت آنکارا تا تصرف الباب و بیرون راندن داعش از این شهر فقط دو کیلومتر فاصله دارند.
کد خبر: ۶۴۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 16 November 2016
رئیس جمهوری ترکیه می گوید معارضین مورد حمایت دولت آنکارا تا تصرف الباب و بیرون راندن داعش از این شهر فقط دو کیلومتر فاصله دارند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه از رسیدن نیروهای معارض تحت حمایت آنکارا به دو کیلومتری «الباب» در شمال سوریه و احتمال تصرف شهر از سوی آنها خبر داد.

معارضین ارتش آزاد سوریه دیروز سه شنبه اعلام کردند که با به دست گرفتن کنترل شهرستان «قاباسین» در شمال شرق الباب، زمینه لازم برای فتح این شهر را نیز فراهم کرده اند.

الباب از اهمیت راهبردی برای ترکیه برخوردار است و در عین حال نیروهای کُرد سوری نیز برای رهایی آن از چنگ داعش تلاش می کنند؛ حال آنکه دولت آنکارا تمایلی برای نزدیکی اکراد سوریه به مناطق مرزی کشور ندارد.

اردوغان در عین حال اطمینان خاطر داد که «وای پی جی» شاخه نظامی حزب کردی دموکراتیک سوریه در روز های چهارشنبه یا پنجشنبه از شهر «منبج» در شرق رودخانه «فرات» عقب نشینی کند.  

به گفته دولت آنکارا، وای پی جی از حامیان گروه تروریستی پ ک ک است.

ترکیه از ماه میلادی آگوست عملیات «سپر فرات» را با هدف دور نگه داشتن داعش و همچنین وای پی جی از مرزهای خود آغاز کرده است.

وای پی جی علت عقب نشینی از منبج و شرق رود فرات را، تلاش برای مشارکت در ائتلاف آزادی الرقه عنوان کرده است- اقدامی که بی شک با مخالفت آنکارا مواجه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی