بازدید 6602

سفارت فلسطین در عشق‌آباد افتتاح شد

سفارت فلسطین در «عشق‌آباد» با حضور «محمود عباس» رئیس دولت خودگردان این کشور و مقامات عالی رتبه ترکمنستان افتتاح شد.
کد خبر: ۶۴۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ 16 November 2016
سفارت فلسطین در «عشق‌آباد» با حضور «محمود عباس» رئیس دولت خودگردان این کشور و مقامات عالی رتبه ترکمنستان افتتاح شد.
 
 به گزارش فارس، «محمود عباس» رئیس دولت خودگردان فلسطین در ادامه سفر چند روزه خود به ترکمنستان، شب گذشته از پارلمان این کشور بازدید و با «آقجا نوربردیوا» رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری ملی ترکمنستان، رئیس مجلس این کشور در این دیدار، گزارشی از پیشرفت‌های همه جانبه اجتماعی، اقتصادی و عمرانی این کشور ارائه و اصول قانون‌گذاری و اصل بیطرفی عشق‌آباد را معرفی نمود.

رئیس دولت خودگردان فلسطین نیز با ارزیابی مثبت نتایج سفر 3 روزه خود به عشق‌آباد، بر اهمیت و تأثیر مثبت سیاست بیطرفی ترکمنستان در منطقه تأکید کرد.

وی با اشاره به دست‌آوردهای سفر به عشق‌آباد، تأکید کرد: این سفر نقش مهمی را در توسعه روابط و همکاری‌های بین فلسطین و ترکمنستان ایفا خواهد کرد.

محمود عباس همچنین ساختمان سفارت دولت خودگردان فلسطین در عشق‌آباد را با حضور مقامات عالی رتبه ترکمنستان افتتاح کرد.

به گفته وزرای امور خارجه 2 کشور، افتتاح سفارت فلسطین در عشق‌آباد از مهمترین دست‌آوردهای سفر محمود عباس و نشان بر عزم جدی 2 ملت دوست در راستای توسعه و گسترش هرچه بیشتر مناسبات همه جانبه می‌باشد.

در جریان اولین سفر رئیس دولت خودگردان فلسطین به ترکمنستان، 6 سند همکاری در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، گردشگری، آموزشی و فرهنگی و بیانیه مشترک سران به امضای مقامات 2 کشور رسید.

عباس در بخش دیگر سخنرانی خود اعلام کرد: در جریان مذاکرات با همتای ترکمنی خود مسئله اشغال سرزمین فلسطین به خصوص کرانه باختری رود اردن توسط رژیم صهیونیستی، مطرح شد و من این اوضاع و ظلمی که این رژیم به فلسطینیان انجام می‌دهد را تشریح کردم.

عباس در این کنفرانس مطبوعاتی که با حضور خبرنگاران محلی، بین‌المللی و فلسطینی برگزار شد، تأکید کرد: اسرائیل حق ندارد ماهیت قدس شرقی و هویت آن را تغییر دهد و به مقدسات اسلامی در آن تعدی کند.

وی مجددا از برگزاری کنفرانس بین‌المللی در «پاریس» و ایجاد مکانیزمی جدید که سقف زمانی مشخصی داشته باشد، حمایت کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار