بازدید 3037

بورسی که همه را شوکه کرد

به گزارش منابع خبری، شاخص اصلی بازار بورس مصر روز یکشنبه پس از هشت سال به بالاترین میزان خود رسید.
کد خبر: ۶۴۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 14 November 2016
به گزارش منابع خبری، شاخص اصلی بازار بورس مصر روز یکشنبه پس از هشت سال به بالاترین میزان خود رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، شاخص اصلی بازار بورس مصر با رشد 30 درصدی به بالاترین سطح خود از سال 2008 رسید.بر اساس گزارش رویترز، شاخص اصلی بورس مصر دیروز در آخرین روز کاری خود با افزایش 2.14 درصدی به 10916.97 واحد و شاخص ثانوی نیز با رشد 2.78 درصدی به 414.74 واحد رسید.رویترز افزود: ارزش بازار سهام بورس قاهره نیز در پی رشد 30 درصدی شاخص بورس، به 117 میلیارد لیره مصری رسید. همچنین ارزش معاملات بازار سهام مصر نیز به 1.970 میلیارد لیره رسید.

بازار بورس مصر در حالی طی هفته کاری گذشته خود شاهد صعودی کم سابقه در هشت سال گذشته بوده که تلویزیون دولتی مصر جمعه گذشته به نقل از صندوق بین المللی پول اعلام کرد که کمیته اجرایی صندوق بین المللی پول با پرداخت 12 میلیارد دلار وام به مصر در حمایت از اقتصاد این کشور موافقت کرد.این وام طی سه سال و در سه مرحله پرداخت خواهد شد و بانک مرکزی مصر در مرحله نخست روز جمعه 2.75 میلیارد دلار دریافت کرد. 

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر ارزی مصر با دریافت بخش اول این وام 12 میلیارد دلاری به 23.3میلیارد دلار رسیده است.سیاست های اصلاحاتی که السیسی رئیس جمهوری مصر قول آن را داده و نیز تعامل این کشور با بازارهای اقتصادی منطقه نیز می تواند از علل دیگر رشد شاخص بورس مصر باشد.

منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار