بازدید 41993

توضیحات مشاور ارشد سیاست خارجی ترامپ درباره آینده توافق هسته ای

در حالی که بسیاری از تحلیل ها پیرامون گفته های دونالد ترامپ در مورد برنامه هسته ایران و توافق جامع هسته ای، متمرکز بر سخنان وی در کمپین های انتخاباتی است، اکنون مشاور ارشد سیاست خارجی دونالد ترامپ، توضیحاتی با جزئیات بیشتر در مورد قصد و نیت وی برای آینده توافق هسته ای ارائه کرده است.
کد خبر: ۶۳۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 12 November 2016
در حالی که بسیاری از تحلیل ها پیرامون گفته های دونالد ترامپ در مورد برنامه هسته ایران و توافق جامع هسته ای، متمرکز بر سخنان وی در کمپین های انتخاباتی است، اکنون مشاور ارشد سیاست خارجی دونالد ترامپ، توضیحاتی با جزئیات بیشتر در مورد قصد و نیت وی برای آینده توافق هسته ای ارائه کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ طی کمپین های انتخاباتی خود، پیش از رسیدن به ریاست جمهوری، سخنانی درباره برنامه هسته ای ایران بر زبان راند و همچنین در مورد نظر خود پیرامون توافق جامع هسته ای که در سال 2014 میان ایران و 5 + 1 تدوین شد، گزاره هایی بیان کرد.

ترامپ در این باره به صراحت بیان کرد، «اولویت اول» وی پاره کردن توافق هسته ای با ایران است و این توافق را برای آمریکا فجیع و مصیبت بار خواند.

روز گذشته، ولید فارس، مشاور ارشد سیاست خارجی دونالد ترامپ در خصوص منطقه خاورمیانه در گفت وگویی با خبرگزاری بی بی سی در رابطه با اظهارات دونالد ترامپ در مورد برنامه هسته ای و توافق هسته ای با ایران گفت: عبارت «پاره کردن توافق هسته ای» طبعا یک عبارت سخت و خشن است و دونالد ترامپ آن را به عنوان استعاره به کار برده است. وی (دونالد ترامپ) این توافق را که پیش از این در زمینه بین المللی صورت گرفته است، مد نظر قرار خواهد داد و سپس در مورد آن بازبینی و بررسی مجدد خواهد کرد.

توضیحات مشاور ارشد سیاست خارجی ترامپ در رابطه با آینده توافق هسته ای

وی افزود: وی این توافق را مد نظر قرار می دهد، آن را بازبینی می کند، به کنگره ارجاع می دهد، از ایران می خواهد، برخی امتیازات به دست آورده را باز پس دهد و سپس در خصوص همه اینها گفت وگو و مذاکره در جریان خواهد بود.

فارس اشاره کرده است: قطعا این گفت وگوها و مذاکرات بسیار سخت و نفس گیر است؛ اما توافق هسته ای آن گونه که در حال حاضر هست و منجر به دسترسی ایران به 750 میلیارد دلار پول و مداخله در چهار کشور شده است، مورد قبول دولت ترامپ نیست.

توضیحات مشاور ارشد سیاست خارجی دونالد ترامپ در خصوص آینده توافق هسته ای همزمان دو نکته را در بر دارد: نخست اینکه در نهایت دونالد ترامپ قرار نیست به توافق فعلی با همه مفاد آن تن دهد و آن گونه که ولید فارس بیان کرده، این توافق قرار است از نظر دولت ترامپ تغییر کند.

نکته دوم آنکه دونالد ترامپ طی کمپین های انتخاباتی خود، عبارت هایی در مورد برنامه هسته ای و توافق هسته ای بر زبان آورده که بیشتر جنبه استعاری داشته و در عمل قرار نیست، توافق هسته ای به کلی از نظر وی معدوم شود، بلکه آنچه در نظر دونالد ترامپ به شکل عبارت «پاره کردن» توافق هسته ای وجود دارد، عبارت است از مجموعه اقداماتی برای بازبینی و تغییر توافق جامع هسته ای با ایران آن هم از طریق گفت وگو و مذاکره.

به نظر می رسد که اکنون مشاوران دونالد ترامپ مشغول تفسیر و تعبیر تمامی گزاره هایی هستند که وی در طول مناظرات انتخاباتی خود بر زبان آورده است. عقیده سایر تحلیلگران سیاست خارجی نیز بر این است که این گزاره ـ چه در رابطه با ایران، روسیه و سوریه، یا در مورد مراودات تجاری آمریکا ـ همگی استعارات و تبلیغات انتخاباتی هستند و مشخص نیست، این سخنان زمانی که در جریان بروکراسی شکل و شمایل سیاست اجرایی به خود بگیرند، تا چه حد تغییر خواهد کرد.

مقدمه چینی رسانه های حامی ترامپ برای برنامه هسته ای


این در حالی است که از هم اکنون برخی رسانه های حامی دونالد ترامپ، در کمپین های انتخاباتی مقدمه چینی برای عملیاتی شدن برخی وعده های وی به ویژه در مورد برنامه هسته ای ایران و توافق هسته ای را شروع کرده اند؛ از جمله این رسانه ها Breitbart است که مالک و هدایت گر اصلی آن «اندرو بریت بارت» و سردبیر آن «آلکساندر مارلو» روابط بسیار نزدیکی با دونالد ترامپ داشته و طی رقابت های انتخاباتی نیز از وی حمایت گسترده ای در کنار رسانه هایی مانند فاکس نیوز صورت دادند.

توضیحات مشاور ارشد سیاست خارجی ترامپ در رابطه با آینده توافق هسته ای

این نشریه امروز در مطلبی با اشاره به گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی سازمان ملل در مورد وضعیت تولید آب سنگین در ایران، اقدام به انتشار گزارشی کرده که طی آن این گونه القا می شود که ایران به تعهدات خود در رابطه با برنامه هسته ای پایبند نیست.

این نشریه به نقل از سناتور جمهوری خواه تام کاتن بیان کرده است: تعجبی ندارد که ایران اکنون و برای بار دیگر در حال آزمون محدودیت های تعیین شده توسط توافق هسته ای است تا ببیند، از شر کدام آنها می تواند رها شود. در ماه ژانویه رئیس جمهور دونالد ترامپ و سنای جمهوری خواه سیاست جدیدی را برای حل مشکلات با ایران در دستور کار قرار خواهند داد.

گزارش این نشریه و سخنان تام کاتن، حاکی از آن است که از هم اکنون رسانه ها و چهره های طرفدار دونالد ترامپ، مقدمات لازم برای احتمالا تغییرات اساسی در توافق هسته ای با ایران را فراهم می کنند؛ موضوعی که خود می تواند چالش بزرگی در حوزه روابط بین آمریکا، ایران و اتحادیه اروپا را رقم بزند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۲۰
شاهزاده سعودي وليد بن طلال پيروزي ترامپ را تبريك گفت در حالي كه از كمتر از يك سال پيش از كلينتون حمايت مالي و سياسي ميكرد. اين توطئه و برنامه اي است كه بايد توسط عقلاي كشور ديده شود و بدانند چه مساله اي پشت پرده است. تريبون دستشان آمد دهانشان را باز نكنند هر موضع بي مسئولانه اي بگيرند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
ولید بن طلال قبل از پیروزی ترامپ بخاطر مواضعش به او گفته بود که تو ننگ هستی ولی حالا به او تبریک میگوید .
فعلا با مخالفین داخلیتون به توافق برسید، بعد واسه توافق هسته ای خواب ببینید
یه جوری حرف میزنه انگاری توی بنگاه املاک نشسته
کلا تیمشون دلالن
این دفعه آقای جلیلی و احمدی نژاد را برای مذاکره بفرستید!
"منجر به دسترسی ایران به 750 میلیارد دلار پول و مداخله در چهار کشور شده است "
این پول ملت ایران بوده است که مدتی به ناحق توقیف شده بود ارثیه پدر ترامپ که نبوده ٍ
750 میلیارد دلار!!!
توافق ملغی و جنگ اغاز خوهد شد شک نکنین
متاسفانه در ایران هر کس دستش به تریبون میرسد با دیدگاههای بسیار سطح پایین وکلمات غیر دیپلماتیک برای سیاست خارجی تعیین تکلیف میکند ومیلیاردها تومان ضرر به کشور واقتصاد ایران میزند
ترامپ عوضی تر از تونهای دیگست.متاسفانه
ترامپ و مشاوراش حالشون خوب نیست و بیشتر از روی سرمستی پیروزیشان حرفهایی میزنند که بعدا متوجه میشوند عملی نیست .
دولت ایران بایستی تلاشه کنه با سیاست و از هر طریقی که ممکنه یک مشاور ایرانی تبار یا ایرانی- آمریکایی را جایگزین این عرب کنه تا کار بیخ پیدا نکرده!! لابی کردن به درد همین جاها میخوره!
فهمیدم مشکل ترامپ چیست .احتمالا در گزارشاتی که به ترامپ می دهند جای ایران و عربستان را عوض می کنند! این بیچاره فکر می کند ایران داعش یا القاعده را با دلارهای نفتی ایجاد کرده است.
اینقدر داخل امریکا براش مشکل درست میشه که نرسیده فقط باید گندکاریهای خودش رو پاک کنه وقت دیگه واسه دنیاش نداره
ترامپ آدم دیوانه ای هست که به تصمیمات آنی مشهور است از یک طرف کوتاه آمدن در مقابل او کار عاقلانه ای نیست و از طرف دیگر با حرفهای نسنجیده نباید بهانه دست این آدم داد پس باید عاقلانه سخن گفت چون او مثل اوباما نیست شبیه جورج بوش هم نیست اصلا او شبیه هیچکس نیست.
متاسفانه در فرصت سوزی برخی مسئولان ما استاد هستند / ای کاش عقل و درایت را همیشه بر احساسات خام ارحج بدانیم
اگر بخواهد تغییر اساسی در برجام بدهد باید کار روحانی رو تمام شده دانست.
وقتی فرصت انجام توافق تو نتمم زمینه ها را با دومین بار از دست میدیم , وضعیت اینطوری,میشه. یکبلر در زمان وزارت خارجه البرایت که امریکا بابت کودتای ۲۸ معذرتت خواست , ویکی هم در دورلن اوباما . کلا هزینه این فرصت سوزی ها رو مرزم و ایرلن باید بده
ترامپ حرف بیخود زده،بزار وارد سیاست بشه تازه میفهمه یه من ماست چقدر کره داره.دنیا دیگه تک قطبی نیست که امریکا همه کاره باشه.
بابا اینقدر تیترهای گنده نزنید که ترامپ این میکنه و اون میکنه!!!
هیچ غلطی نمیکنه، اینا چو انداختن که ترس بیوفته تو دلتون بعد هر کاری که دلشون بخوان بکنن
اینقدر هم حضرات مسئولین دست پاچه نشن همینجوری تا یه تریبون گیروشون بیاد هر نطقی بکنن، فعلا سکوت بهترین حربه است تا ببینیم در واقع ترامپ دنبال چه چیزی هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها