بازدید 4362

دیپلماسی پارلمانی منسجم میان تهران و مسکو

کد خبر: ۶۳۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 12 November 2016
علی نجفی خوشرودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با راهبردی خواندن روابط ایران و روسیه گفت: تهران و مسکو در سطوح در مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی دارای همکاری های مشترکی هستند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ساختار های مختلف سیاسی ایران و روسیه دارای تعامل هستند ، گفت: دیپلماسی پارلمانی میان مجالس ایران و روسیه رویکردی است که به تعمیق روابط کمک خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: شورای فدراسیون روسیه باتوجه به سیستم فدراتیو روسیه با نام مجلس سنا یا علیا متشکل از 178 نماینده از 89 منطقه است که در ساختار حکومتی این کشور دارای اهمیت است.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر «والنتینا ماتویینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه به تهران به گسترش دیپلماسی پارلمانی تهران و مسکو منجر خواهد شد.

وی با بیان این که تقویت همکاری های پارلمانی به شناسایی زمینه های جدید برای توسعه مناسبات ایران و روسیه کمک خواهد کرد، گفت: شورای فدراتیوروسیه باتوجه به حضور نمایندگان مناطق مختلف فدراسیون روسیه می تواند زمینه های همکاری اقتصادی بین مناطق و استان های دو کشور را فراهم کند.

نجفی خوشرودی گفت: مساله اساسی در تعاملات ایران و روسیه اینجاست که تهران و مسکو در مسائل مختلف منطقه ای به ویژه مبارزه با تروریسم همکاری دارند که در با دیپلماسی پارلمانی منسجم دوکشور می تواند تثبیت می شود.

وی تاکید کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مسائل مختلف دارای رویکردی مشابه با نگاهی نزدیک به یکدیگر است که نیازمند دیپلماسی پارلمانی در کنار دیپلماسی رسمی تهران و مسکو است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،براساس بیانیه شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) «والنتینا ماتویینکو» رئیس هیات پارلمانی این کشور در سفر دو روزه به ایران با حسن روحانی رییس جمهوری، دکترعلی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو می کند.

شایان ذکر است که ظرف یک سال گذشته ،دکترعلی لاریجانی نیز در دو سفر به روسیه افزون بر انجام مذاکرات با مقام های روسی برای گسترش روابط پارلمانی و همچنین دو جانبه با رئیس جمهوری روسیه در حاشیه یک نشست سیاسی اقتصادی در سوچی دیدار کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها