بازدید 3033
اجمالی/ آیت‌الله خاتمی در نمازجمعه تهران؛

ورود غیرارزشی‌ها به فضای مجازی بحران‌زاست

کد خبر: ۶۳۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 11 November 2016
به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نمازجمعه امروز با بیان اینکه امروز بسیاری از افرادی که در متن مسائل سیاسی هستند از پدیده دروغ می‌نالند، گفت: امروز دروغ به عنوان یک آفت به جان جامعه ما خورده و آسیب بزرگ جامعه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سنجش ایمان از طریق سنجش وجود دروغ در زندگی انجام می‌شود، اظهار داشت: در دوره ما عرصه جدیدی در زمینه دروغ ایجاد شده به نام فضای مجازی؛ در این عرصه یک دروغ به توان هزاران می‌شود و باید به این حوزه بپردازیم.

خاتمی گفت: فضای مجازی می‌تواند فرصت یا آسیب باشد، اگر ارزشی‌ها هدایت این صحنه را برعهده گرفتند فرصت است ولی اگر غیرارزشی‌ها وارد شدند بحران‌زا می‌شود که از جمله بحران‌های آن هم مسئله دروغ است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: من سه نصیحت به فعالان فضای مجازی دارم، نصیحت اول اینکه تقوا داشته باشید و حرف مستند بزنید، گاهی یک مسئله راست است ولی مطرح کردن آن مصلحت نیست که نباید بگوییم ولی اگر دروغ باشد و مطرح کنیم که گناه بسیار بزرگی است، نباید هرچه شنیدیم بلافاصله مطرح کنیم.

وی افزود: اگر هم خلاف واقعی در فضای مجازی مطرح شد مردانگی این است که عذرخواهی کنند، تکذیب حرف دروغ از هر جناحی که هست به اعتبار ما می‌افزاید.

خاتمی ادامه داد: هر خبری که نقل می‌شود پذیرفتنی نیست، باید در مورد مسائل تحقیق کنیم تا پیامدهای نامطلوب ایجاد نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل