بازدید 29798
بسته خبری «تابناک»؛

آغاز مذاکرات برای پخش صدای شجریان/ دلیل تعویق دادگاه هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب/ انتخاب نامزد احمدی نژادی ها برای انتخابات 96/ تایید گزارش سرقت علمی توسط وزیر بهداشت/ لاریجانی قهر کرده است؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به صدا و سیما»،«واکنش موگرینی به وعده ترامپ درباره برجام»،«نگرانی زیباکلام از رئیس جمهور شدن ترامپ»،«توقيف یک دستگاه خودروی میلیاردی قاچاق»،«بازگشت دشمنِ کی‌روش به تهران»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 10 November 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سیف مجبور به ترک نمایشگاه مطبوعات شد

در حاشیه بازدید رئیس کل بانک مرکزی از نمایشگاه مطبوعات، جمعی از معترضین واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس دست به اعتراض زدند. این معترضان با سر دادن شعارهایی در انتقاد از دست-دست کردن دولت در حوزه ی تکمیل واحدهای باقی مانده ی مسکن مهر پردیس، به دنبال سی در غرفه های مختلف نمایشگاه حرکت کردند. شدت اعتراضات به حدی بود که محافظین آقای رئیس کل ناگزیر از خارج کردن اضطراری ایشان از درب پشتی نمایشگاه شدند. گفتنی است این معترضین همچنان با حضور در صحن نمایشگاه در حال اعتراض و مصاحبه با خبرنگاران رسانه های مختلف هستند. خبرگزاری دانشجو این خبر را منتشر کرد.


مذاکرات برای پخش صدای شجریان از رسانه ملی آغاز شد

فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت جسمانی استاد شجریان و لغو ممنوعیت پخش صدای این هنرمند از رسانه ملی گفت: تا جایی که اطلاع دارم وضعیت جسمانی استاد شجریان یک روند رو بهبودی را طی می‌کند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. دفتر موسیقی چند ماه پیش مجوز آلبوم طریق عشق با صدای استاد شجریان را صادر کرد که تاکنون نیز از پرفروش ترین آلبوم‌ها در کشور بوده است. او ادامه داد: در خصوص پخش صدای استاد از رسانه ملی باید بگویم که سیاستگذار این رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست اما مذاکراتی در سطوح مختلف در جریان است و پیگیری‌هایی از سوی هنرمندان و وزارت ارشاد در این‌باره صورت گرفته اما همانطور که گفتم مسئول سیاست‌های رسانه ملی افراد دیگری هستند و هر آنچه را که صلاح و صحیح بدانند را عمل می‌کنند هر چند انتظار جامعه امر دیگری است که امیدواریم به آن توجه بیشتری شود. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به صدا و سیما

اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، علاوه بر اینکه ثابت کرد به نظرسنجی‌های آن کشور نمی‌توان اعتماد کرد، در داخل کشور ما نیز بی‌اعتباری اظهارنظرهای کارشناسان رسانه ملی را به اثبات رساند. این کارشناسان که رسانه ملی معمولاً از آنها استفاده می‌کند به اتفاق اعلام کرده بودند هیلاری کلینتون برنده انتخابات ریاست جمهوری است و هیچیک از آنها حتی از احتمال برنده شدن ترامپ نیز سخن نگفته بودند. این، نشان می‌دهد رسانه ملی باید از کارشناسان ورزیده‌تری استفاده کند.


سریال دنباله‌دار بازداشت‌ها در شهرداری بناب

سریال دنباله‌دار بازداشت‌ها در شهرداری بناب همچنان ادامه دارد و یک کارمند دیگر شهرداری و یک عضو شورای اسلامی شهر بناب صبح امروز دستگیر شدند. کی از کارمندان دستگیر شده قبلی، همزمان عضو شورای اسلامی یکی از شهرهای همجوار شهرستان بناب هم بوده است. تعداد دستگیری‌ها به ۸ نفر رسیده است. گفته می‌شود این دستگیری‌ها در ارتباط با رشوه و تبانی در شورای شهر و شهرداری اتفاق افتاده ولی هنوز آمار و برآورد دقیقی از مبالغ تبانی وجود ندارد و پرونده در حال بررسی بیشتر است. فارس این خبر را منتشر کرد.


لاریجانی قهر کرده است؟

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عدم حضور لاریجانی در فراکسیون ولایت رامی‌توان نوعی قهر سیاسی تلقی کرد، اظهار داشت: ما چنین برداشتی نداریم حتی بنایمان بر این است که از وی حمایت کنیم، حتی باید گفت که ما گزینه‌ جایگزینی جز وی برای ریاست مجلس نداریم و اجازه نمی‌دهیم وی از سوی جناح دیگری تضعیف شود. جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در پاسخ به سؤالی درباره عدم حضور علی لاریجانی در فراکسیون ولایت مجلس، گفت: آقای لاریجانی به دنبال این است که در مجلس دهم فراجناحی در فرافراکسیونی عمل کند. عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم بیان داشت: سرنوشت مجلس به دست خود نمایندگان است و باید گفت نیازی به حضور لاریجانی در این فراکسیون نبود. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.


واکنش موگرینی به وعده ترامپ درباره برجام

خانم موگرینی روز چهارشنبه، ۱۹ آبان‌ماه، در گفت‌وگو با کریستین امانپور از شبکه سی‌ان‌ان اظهار داشت: «توافق با ایران توافقی دوجانیه میان آمریکا و ایران نیست، این توافقی چندجانبه است که از راه مذاکره به‌ دست آمده و خود من هم شخصا مسئولیت مستقیم در آن دارم و هم‌اکنون رئیس کمیسیون مشترکی هستم که بر اجرای آن نظارت دارد تا اجرای این توافق از سوی همه طرف‌ها را تضمین کند. و این توافق در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است.» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: «این توافقی دوجانبه یا موضوعی یک‌جانبه نیست، بلکه توافقی چندجانبه است که در چارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است.» دونالد ترامپ پیشتر در زمان مبارزه انتخاباتی‌اش توافق اتمی با ایران را «فاجعه» خوانده و آن را «بدترین توافقی که از راه مذاکره به‌ دست آمده» توصیف کرده بود. آقای ترامپ در گردهمایی آیپک، لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا، نیز تصریح کرده بود که «اولویت درجه نخست» او پس از پیروزی «الغای توافق فاجعه‌بار با ایران» خواهد بود. مهر این خبر را منتشر کرد.


برگزاری دادگاه علنی اصلاح‌طلبان به نفع قوه قضاییه است

محمدرضا خاتمی با حضور در بیست‌و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جریان نشست پرسش و پاسخ که در غرفه خبرگزاری کار ایران برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص دادگاه هفت فعال سیاسی اصلاح طلب و دلایل تعویق دادگاه گفت: ما هفت نفر دو نامه را منتشر کردیم. یک نامه را خودم منتشر کردم و در آن تخلفات قانونی در رسیدگی به پرونده را برشمردم اما فضا به گونه‌ای است که هیچ رسانه‌ای آن را منتشر نکرد و نامه تنها در فضای مجازی منتشر شد. نامه دوم را خطاب به نمایندگان مجلس نوشتیم که در آن نواقص و مشکلات قانونی را توضیح دادیم و گفتیم مشکل امنیتی در میان نبوده است. تقاضای استمهال کردیم و یک ماه دادگاه به تاخیر افتاده ولی برگزار می‌شود. امیدواریم جلسه علنی باشد اگر اینطور باشد از چند جهت مفید است. پیش از هرچیز هم به نفع قوه قضائیه است. اگر دادگاه علنی باشد، فکر می‌کنم افکار عمومی قضاوت مثبتی داشته باشند. اگر علنی باشد و دلایل اتهامی برشمرده شود و دفاعیات به گوش مردم برسد، افکار عمومی هم نظر بهتری درباره قوه قضائیه خواهد داشت. دوم اینکه برای ما نیز فرصتی خواهد بود که حرفهایمان را به گوش مردم برسانیم. ما منتظر چهارده آذر هستیم که جلسه بعدی دادگاه تشکیل شود. در مورد ریاست جمهوری تکلیف معلوم است. روحانی برنامه‌های خوبی داشته و می‌دانیم نتوانسته همه برنامه‌هایش را اجرا کند چرا که موانع و گرفتاری ها زیاد بوده است. در آینده با وجود مجلس جدید که دستش در چینش کابینه باز است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


دلیل تعویق دادگاه هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب

آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح‌طلب با حضور در غرفه ایسنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: قرار بود دادگاه من و آقایان محمدرضا خاتمی، محمد نعیمی‌پور، محسن صفایی فراهانی، حمیدرضا جلائی‌پور، حسین کاشفی و علی شکوری‌راد ۱۷ آبان ماه برگزار شود اما با توجه به اینکه دو نفر از این دوستان وکیل نداشتند و بنابراین به محتوای پرونده دسترسی نداشتند و از آن اطلاع نداشتند طبق ماده ۳۵۱ آیین دادرسی کیفری درخواست کردند که زمان برگزاری دادگاه به تعویق بیفتد و بر همین اساس زمان دادگاه یک ماه به تعویق افتاد. اشکالات زیادی به پرونده هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب وارد است، اظهارنظر در این رابطه را به بعد از زمان برگزاری دادگاه موکول خواهد کرد.


نگرانی زیباکلام از رئیس جمهور شدن ترامپ

استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: در انتخابات سال ۸۴ هم نظرسنجی‌ها در ایران حکایت از این می‌کرد که آقای هاشمی رفسنجانی پیروز مبارزه خواهند بود اما دیدیم که آقای احمدی‌نژاد همه را شگفت زده کرد. صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران، در خصوص نتیجه انتخابات ایالات متحده با بیان اینکه آن چیزی که اتفاق افتاده مقدار زیادی شبیه انتخابات 84 ایران بین آقای احمدی‌نژاد و آقای هاشمی رفسنجانی است گفت: در آن انتخابات هم خیلی‌ها نظرشان این بود که آقای هاشمی‌رفسنجانی با توجه به جایگاه، نقش، پیشینه سیاسی و اینکه آقای احمدی‌نژاد واقعا جزء حاکمیت به حساب نمی‌آمد حتما برنده می‌شود. زیباکلام خاطر نشان کرد: در انتخابات سال 84 هم نظرسنجی‌ها در ایران حکایت از این می‌کرد که آقای هاشمی رفسنجانی پیروز مبارزه خواهند بود اما دیدیم که آقای احمدی‌نژاد همه را شگفت زده کرد و این در شرایطی بود که خیلی از آمارها و نظرسنجی‌هایی که حتی توسط صدا و سیما و طرفداران اصولگرای آقای احمدی‌نژاد انجام شده بود برخلاف این مساله را نشان می‌داد. وی اظهار اظهار داشت: نکته مهم این است که ما به تدریج داریم متوجه می‌شویم، کسانی که نمی‌خواستند در انتخابات شرکت کنند و به همین دلیل نظرسنجی‌ها هم نمی‌توانستند در مورد آنها داوری درستی داشته باشند آمدند و در انتخابات شرکت کردند یعنی حدود 20-30 درصد از کسانی که به نظر می‌رسید قصد شرکت در انتخابات را ندارند، آمده‌اند در انتخابات رای داده‌اند و به آقای ترامپ هم رای داده‌اند. این مطلب در انتخاب منتشر شده است


بروجردی: حرف‌های سابق ترامپ تبلیغاتی بود

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اشاره به اینکه نتیجه انتخابات آمریکا یک «نه» بزرگ به نظام استبدادی و استکباری حاکم بر این کشور بود، عنوان کرد: نظام استبدادی و متوحش غرب در کشورهای عراق و افغانستان دست به جنایت های بزرگی زد و امروز نیز به حمایت تسلیحاتی و سیاسی از حکام جنایتکار آل سعود در جنایت علیه مردم یمن نقش مستقیم دارد و این نتیجه انتخابات آمریکا دست رد مردم بر نظام حاکم بود.وی همچنین با اشاره به اینکه صحبت‌های ترامپ در تبلیغات و در ریاست جمهوری قطعا متفاوت خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه برجام یک تعهد بین‌المللی است هر دولتی در آمریکا مکلف به عمل کردن به آن است و بعید به نظر می‌رسد ترامپ دوران تبلیغات ترامپ دوران ریاست جمهوری باشد و تکلیف برجام در ایران را مقام معظم رهبری مشخص کردند که آن‌ها اگر برجام را پاره کنند، ما آتش می‌زنیم.


بررسی شکایت «حسین فریدون» از چند نماینده مجلس

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی پرونده شکایت حسین فریدون از چند نماینده مجلس، در جلسه اخیر این هیئت خبر داد.محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار کرد: در جلسه اخیر این هیئت پرونده مربوط به چند نماینده مجلس دهم و همچنین دوره پیشین مجلس بررسی شد.وی به شاکی این پرونده‌ها اشاره کرد و افزود: شاکی این پرونده حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور است که مصاحبه‌های چند نماینده در تلویزیون و برخی اعضای تشکل‌های دانشجویی را مصداق تهمت و افترا دانسته بود.سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: ابتدا یک جلسه‌ باحضور نمایندگانی که از آنها شکایت شده بود، تشکیل و مقرر شد مدارک و مستندات در جلسات بعدی هیئت ارائه شده و بررسی‌های لازم انجام شود.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.


زنان هم جزء رجل سیاسی تعریف شوند

معاون رییس‌جمهور تاکید کرد باید روزی زنان وارد حوزه مدیریت عالی اجرایی کشور شوند.زهرا احمدی‌پور معاون جدید رییس جمهور سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از غرفه خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی براینکه چقدر امیدوار هستید در تعریف جدید شورای نگهبان از رجل سیاسی زنان هم وارد این تعریف شوند گفت: امیدوار هستیم این اتفاق بیفتد و زنان هم جز رجل سیاسی تعریف شوند.وی در خصوص ضرورت این موضوع و تاثیر آن در ارتقای جایگاه سیاسی زنان در ایران، تصریح کرد: بالاخره روزی باید بانوان ایرانی هم وارد حوزه مدیریت عالی اجرایی کشور شوند.


خنثی سازی اقدام تروریستی در مراسم سالگرد ارتحال امام

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین از خنثی‌سازی اقدام تروریست‌ها در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در 14خرداد ماه خبر داد.به گزارش دفاع پرس، سردار«علی فضلی» ، با اشاره به اقدامات خصمانه عربستان مبنی بر تطمیع برخی گروه‌های معاند انقلاب گفت: برخی از گروهک‌های تروریستی که در گذشته تسلیم فرزندان انقلاب شده بودند، امروز به تحریک عربستان دوباره مشغول فعالیت شده‌اند.وی افزود: برخی از این افراد فریب‌خورده قصد داشتند که درمراسم سالگرد ارتحال امام (ره) اقداماتی را انجام دهند وهمچنین در شیراز دست به کارهای ضد امنیتی بزنند؛ اما خوشبختانه قبل از هر اقدامی به درک واصل شدند.


توقيف یک دستگاه خودروی میلیاردی قاچاق

علی‌اکبر مختاری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز اظهارداشت: مأموران نیروی انتظامی از یک ویلا در مهر‌شهر کرج یک دستگاه شورلت‌کوروت کشف کردند که این خودرو متعلق منطقه آزاد بوده و مالک خودرو ساکن آمریکا ، که به بهانه خرابی این وسیله نقلیه را در کرج نگهداری می‌کرده است.وی افزود: در همین راستا با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد خودرو هیچ خرابی ندارد و بلا فاصله خودرو ضبط و تحویل اداره تملیک شد.مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز گفت: مالک خودرو پس از اطلاع از ضبط خودرو افرادی را برای پرداخت رشوه به پلیس تعیین می‌کند که در همین راستا این رابطان به دلیل پیشنهاد پرداخت رشوه دستگیر شدند.مختاری بیان کرد: ارزش ریالی خودرو توقیف شده بالغ بر 10 میلیارد است؛ همچنین پرونده تخلفاتی تشکیل و جهت رسیدگی به شعبه هفتم ویژه قاچاق کالا ارجاع شد.


واشنگتن‌پست ترامپ را احمدی‌نژاد امریکا خواند

واشنگتن پست در مقاله‌ای در خصوص پیروزی دونالد ترامپ او را «احمدی‌نژاد آمریکا» خواند و نوشت: «ترامپ به طرز دردناکی پوپولیست و غیر قابل پیش بینی است. او ورژن آمریکایی رییس جمهوری سابق ایران محمود احمدی نژاد است


واکنش سعید جلیلی به مقایسه سبد رای‌اش با رای میلیونی ژوله و امین حیایی

سعید جلیلی عصر چهارشنبه در نشست دانشجویی 'انقلاب اول به نام خدا، انقلاب دوم علیه کدخدا' در دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه به سوالات دانشجویان پاسخ گفت و ابتدا سراغ چند دانشجوی منتقد رفت که برگه هایی را با این عنوان در دست داشتند: 'ژوله و حیایی پنج میلیون رای، جلیلی چهار میلیون رای'. او اظهار داشت که این حرکت 'جسارت به آقای روحانی است زیرا یعنی هر کسی طنز بیشتری بگوید رای بیشتری می آورد که این توهین به رای و منتخب مردم است.' این فعال سیاسی در پاسخ به سوال دیگری در نقد عملکرد تیم هسته ای سابق هم توضیح داد که در دولت اصلاحات گرچه پروتکل الحاقی به صورت داوطلبانه و موقت پذیرفته شد اما غربی ها در ادامه مدعی شدند که این تعلیق باید به تعطیلی و در نهایت تخریب زیرساخت های هسته ای منجر شود.ایرنا این خبر را منتشر کرد.


انتخاب نامزد احمدی نژادی ها برای انتخابات 96

سید‌محمد حسینی» عضو شورای مرکزی جبهه «یکتا» در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مطرح بودن «رستم قاسمی» به عنوان یکی از کاندیداهای جبهه یکتا اظهار داشت: آقای قاسمی به عنوان یکی از گزینه‌های جبهه برای انتخابات 96 مطرح است اما ما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.حسینی با بیان اینکه برخی از اعضای جبهه یکتا برای کاندیداتوری آمادگی دارند، افزود: آقای رستم قاسمی از جمله کسانی است که تجربه مدیریتی خوبی دارد و در وزارت نفت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز دارای سابقه خوبی است.وی درباره مطرح بودن «حاجی‌بابایی» به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های جبهه یکتا برای انتخابات نیز گفت: ایشان نیز یکی از گزینه‌هاست و در حال حاضر افراد مختلفی مدنظر ما هستند.


غرضی دوباره نامزد انتخابات می شود؟

«سیدمحمد غرضی» وزیر اسبق دولت سازندگی در بازدید از غرفه باشگاه خبری توانا در نمایشگاه مطبوعات و در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب با بیان اینکه در انتخابات 92 نیز این را گفتم که روش‌های دولت‌های گذشته در اقتصاد همگی منجر به فاصله قاعده و رأس جامعه شد گفت: روش‌هایی هم که دولت روحانی به کار گرفته است غیر از همان روش‌های دولت قبل نبوده و بنابراین به همان گرفتاری‌ها دچار شده است. وزیر اسبق دولت سازندگی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم گفت: اگر عمری باقی باشد در انتخابات سال 96 شرکت خواهم کرد.


واکنش محسن رضایی به پیروزی ترامپ

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی اینستاگرامی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد:در این یادداشت آمده است: پیروزی هشت سال پیش اوباما با شعار تغییر، جنبش اعتراضی ضد وال استریت علیه فساد سیاسی و مالی نظام آمریکا در چهار سال پیش که تندتر از شعار تغییر بود و پیروزی امروز ‌ترامپ با شعار مبارزه بانظام سیاسی آمریکا که فساد و تقلب آن را پر کرده است از زمینه‌های یک طوفانی بزرگ در جامعه آمریکا خبر می‌دهد.وی در این یادداشت می‌‌افزاید: مردم آمریکا به فردی رای دادند که با صدای بلند فریاد می‌زد نظام سیاسی و اقتصادی امریکا غرق در فساد است. اما آیا این فرد قادر است این فساد ساختاری و پیچیده را اصلاح کند؟ آیا او اوضاع آمریکا را بدتر نمی‌کند؟ آیا عملکرد او در ادامه روند پیشین طوفان خشم مردمی را تشدید نخواهد کرد؟ عاقلانه است که آینده را در اراده ملت‌ها و سنت‌های تغییرناپذیر الهی جستجو کنیم.


تایید گزارش سرقت علمی توسط وزیر بهداشت

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با اعلام این مطلب، اظهار کرد: گزارشی در مجله "نیچر" در خصوص سرقت علمی منتشر شد که این گزارش ادامه آن گزارش قبلی ساینس بود که در زمینه فروش پایان نامه و مقاله در خیابان انقلاب چاپ شده بود.وی تصریح کرد: گزارشی که در خصوص سرقت علمی از سوی مجله نیچر منتشر شده کاملا درست بود. در واقع این گزارش از دانشگاه‌هایی که اعضای هیات علمی آنها در دانشگاه آزاد، وزارت علوم و برخی نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند منتشر شده است. متاسفانه این اعضای هیات علمی مرتکب کاری خلاف شده‌اند یعنی مقالات را از شرکت‌هایی خریداری کردند تا رتبه بالاتری کسب کنند که این کاملا تقلب محسوب می‌شود.هاشمی خاطرنشان کرد: من دستور دادم آنچه که از گزارش مجله "نیچر" به وزارت بهداشت مربوط می‌شود به طور دقیق و کامل از طرف دکتر ملک‌زاده معاون پژوهشی وزارتخانه که خود نیز یک شخصیت علمی بین‌المللی محسوب می‌شود پیگیری شود و تاکنون نیز مکاتبه‌ای با منتشرکنندگان این مقالات در خارج صورت گرفته است.


بازگشت دشمنِ کی‌روش به تهران

هوشنگ مقدس، سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های 2015 استرالیا، چند روزی است به تهران آمده و دیداری با مهدی تاج و علی کفاشیان داشته است.مقدس که اختلافات عمیقی با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان داشت پس از بازگشت به ایران، به اختلافاتی که منجر به جدایی او از تیم ملی نشد، اشاره‌ای نکرد.شنیده می‌شود مقدس پیگیر قرارداد فدراسیون فوتبال با کمپانی آدیداس است تا قرارداد فدراسیون با این شرکت معتبر تولید البسه پوشاک ورزشی را دائمی کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل