بازدید 43274
تازه سه سال است که خانه خریده ام،چطور سرمایه دار هستم؟!

دایی:درآمدهمسرم درجواهرات ازمن بیشتراست

علی دایی معروف ترین چهره فوتبال ایران در گفت و گوی تازه خود با یک ماهنامه به زوایای مختلف زندگی شخصی و حرفه ای و مخصوصا اقتصادی خود پرداخته است که با پاسخ‌های صریح او مصاحبه خواندنی از آب درآمده است. مرورش خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۶۳۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 10 November 2016
اگر برگردیم به عقب، بین فوتبال و بیزینس کدام را انتخاب می‌کردید و رمز موفقیت شما در عرصه تجاری چیست؟
من از ابتدای فوتبالیست شدنم وارد بیزینس شدم. اولین پولی که گرفتم مربوط به سال ۹۳ مقدماتی جام‌جهانی آمریکا می‌شود. آن موقع بهترین بازیکن و آقای گل شدم. با پول‌هایی که جمع کرده بودم با شراکت دوستم، مغازه‌ای در منیریه خریداری کردیم. از سال ۹۳ تا الان این شراکت ادامه دارد. من دنبال ماشین عوض‌کردن نبودم و با توجه به اینکه پدرم کار فرش می‌کرد و قبل از آن در اردبیل برای خودش تجارتی داشت با بیزینس غریبه نبودم و به آن علاقه داشتم. سالی که در هیروشیما مصدوم شدم پرسپولیس تمام حق و حقوقم را قطع کرد. اگر بیزینسی برای خودم نداشتم چه می‌کردم؟ من از همان روزها به اینجا رسیدم.
  
گفته می‌شود که این‌ها محصول ایده‌پردازی و شم اقتصادی علی دایی نیست بلکه دایی مشاوران خیلی خوبی دارد که کارهای اقتصادی او را انجام می‌دهند، همین‌طور است؟
من مشاور آنچنانی ندارم بلکه دوستان خوبی دارم. برعکس آن چیزی که فکر می‌کنید من از دوستانم ایده‌های‌شان را می‌گیرم. اگر جایی کارم ایراد دارد درست می‌کنم و پیشنهاد خوبی بدهند قطعا بررسی می‌کنم.

دایی:درآمدهمسرم در جواهرات از من بیشتر است
 
سال‌هاست که در برندهای ورزشی، برخی نمایندگی‌ها متعلق به شماست و برخی نیز ادعا می‌کنند به علی دایی مرتبط هستند. به‌طور شفاف بگویید نمایندگی کدام برندها متعلق به شماست؟
در زمینه ورزشی نمایندگی آدیداس و نایک را دارم. تولیدات خودمان (برند دایی) نیز کمافی‌السابق فعال هستند. در مجتمع اداری الماس نیز فعال هستیم. در زمینه صنایع غذایی نیز با مشارکت یکی از دوستانم که از فرانسه آمده است، همکاری می‌‌کنیم. همسرم نیز کار جواهرات انجام می‌دهد و بعضا از من درآمدش بیشتر است. اخیرا با دو نفر از دوستانم شروع به فعالیت‌هایی در حوزه تبلیغات کرده‌ایم.
 
با توجه به اینکه در میان مردم به‌عنوان یک سرمایه‌دار شناخته شده‌اید با حجم انبوهی از درخواست های مالی مواجه هستید. واکنش شما به خواسته‌های مردم چیست؟
اینکه مردم من را به‌عنوان یک سرمایه‌دار نگاه می‌کنند، ذهنیتی غلط است، چراکه در این حد نیستم. هر چه دارم همین است که می‌بینید و باور کنید در بین دوستانم از نظر مالی نفر سوم و چهارم هستم. موضوعی نیست که مردم باخبر نباشند. اینکه من را سرمایه‌دار می‌دانند برایم خنده‌دار است. بعد از این همه سال حدود سه سال و نیم پیش خانه خریدم. چطور می‌توانم یک سرمایه‌دار باشم؟ بابت مطالبی که در فضای مجازی می‌نویسند، خنده‌ام می‌گیرد. من نه در پنت‌هاوس زندگی می‌کنم و نه... من هر چه دارم همین است که می‌بینید و افتخار می‌کنم که نان بازوی خودم را خورده‌ام و می‌خورم. در زندگی به کسی محتاج نیستم و اگر بتوانم دستگیری هم می‌کنم. شاید باور نکنید اما یکبار نامه‌های ارسالی یک هفته مردم را بررسی کردم که اگر تمام زندگی‌ام را هم می‌فروختم بازهم توانایی تأمین خواسته‌های مردم را نداشتم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۰
خونه داریم تا خونه تا ببین شما چه خونه ایی گرفتی خودت هم گفتی خانمت طلا فروشی داره سالی چند بار هم میری ینگه دنیا گرین کارت هم داری مبارکت باشه پس ادای ادم معمولی را در نیار اگه تو با این همه ثروت سرمایه نداری پس بقیه ملت گدا و گشنه هستن در برابر تو کسی هم نمیخواد ازت بگیره نترس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
زندگی شخصی هر کس برای خودش هست...الزامی نداره بگه چی داره و چی نداره...شما کنجکاوی؟!!!!!برو پیگیر شو ایشالا ثروتشو در میاری!!!!!
دیگه چه نوع حرف زدنیه....!؟حالا مگه منو شما نداریم کسی میاد بگه چرا ندارید؟؟؟!!!!!!!
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
بیچاره چه کار کنه بگه پولدارم وضعم خوبه میگید فخر میفروشنه افتادگی میکنه میگه چرا دروغ میگی به کسی چه مربوطه داره که نوش جون خودش و خانواده اش.
آخییی!
به پا یک موقع نترکی سه تا برند ورزشی صنایع غذایی فرانسوی جواهرات تبلیغات ....... حناق نگیری ! تازه اون پنت هاوس 1500 متری رو هم که پنت هاوس نمی دونی
پاسخ ها
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
والا فعلا که بعضی ها دارن میترکن. شما مواظب سلامتی ات باش نمیخواد حرص علی دایی رو بخوری . میترسم یه طوریت بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
علی دایی در وهله اول یک انسان است و بعد یک فوتبالیست یا سرمایه دار. خدا خیرش بده.
.حاجی مایلی راست میگه خیلی قلدری ......مردم ما هنوز با حقوق بخور ونمیر زندگی دارند میکنند ان هم به لطف این نظام انوقت تو میگی درآمدی نداری
مالیاتتو بده بقیه پیش کش جناب دایی
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
بهترین حرفی که میشه زد همینه
طوفان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
شما از کجا میدونی نداده ؟
من شخصا از سبک فوتبال آقای دایی خوشم نمیومدهمینطور از اخلاقش. اما در زمینه ثروتش میگم نوش جونش. نون بازوش رو میخوره. مال کسی رو بالا نکشید
آقای دایی من یکی از طرفداران شما هستم و به شما افتخار می کنم . تظاهر به فقر و نداری علاوه بر اینکه در تعالیم دینی نکوهیده و منع شده مغایر روحیه یک جنتلمن یا یک فرد شریف استم . چند جا طوری صحبت کرده اید که انگار اگر بگویید پولدارم کسی می خواهد از شما بگیرد . خداییش شما 3 سال است خانه خریده اید ؟پس آن حانه خیابان هرمزان سعادت آباد که10 سال پبش فروختید مال کی بود ؟ مطابق روایات معتبر تظاهر به فقر و نداری آدم را فقیر و بیچاره می کند حتی اگر اوناسیس یا راکفلر ، بیل گیتس یا در مقیاس پایین تر دایی باشد .خدا آن روز را برای هیچ کس نیاورد .
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
مطابق عقل فضولی تو کار دیگران و آمار اموالشون رودادن بیشعوری بیش نیست.
قارون هم با آن همه عظمت و طلا و مال و منال ، مُرد
هر چی پول داشته باشه حقشه. تحصیل کرده که هست. تو فوتبالم که به بهترین جا رسید. زحمت می کشه. تجارت می که. ایشون پول در نیارن کی در بیاره!
خواسته بگه پول نداره که مالیات نداره و یارانه ماهیانه‌اش قطع نشه. کی باور می‌کنه که این حضرت آقا گدا و بی‌پول باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
اون یارانه اش قطع نشه کشته منو
بمیرم تازه سه سال خونه خریده
پولی نداره
زحمت کشیدی شکی نیست اما نگو گرفتارم و ندارم برادر
خدا بیشترش که، به حق لایق اش هستی شهریار
عجب کشوری داریم آقا باپول مالیات های ملت وبودجه دولت در دانشگاه درس مهندسی می خواند آنوقت میشود کفش فروش ،تبلیغات چی وجالبه ر کشور ما هر کس پول داشت هر کاری خواست می کند این یعنی استفاده از رانت

خواهشم این است تابناک این موضوع را به نظر سنجی عمومی بگذارد این گروه آدمها هم نجومی اند وباید شیوه به دست آوری ثروتشان بررسی شودو.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
بررسی نمیخواد برادر من
طوفان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
خودتم فهمیدی چی نوشتی ؟!
همشو از پاچه خواری بدست اوردی ، یه روز ببینم ذلیل شدی حال میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
حسود كسي كه از چاق شدن ديگران لاغر ميشه!!!!
انشالاه مليات همسرشان هم بيشتر از ايشان است وفرار مالياتي نداشته باشن
باعث تاسف است كه اين رسم فضولي در زندگى مردم هنوز وجود دارد.
فكر نمى كنيد بهتر است به مال انوال مردم كارى نداشته باشيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
اموال
شعر!!!!!!!!!!!!!
سرمایه دار تاجر جواهرات و غیره و غیره رو علی جان ولش حجاب بجسب داداش تا همچنان محبوب باشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
همونطور که می بینین محبوبیت ربطی به حجاب کسی و مخصوصا به حجاب همسر کسی نداره.
ما عادت داریم آدم های صادق را اذیت کنیم. مردم دنبال محل گدایی هستند.
خدايي آقاي دايي جزمعدود آدمهايي هست كه با تلاش به همه چي رسيده.نوش جونت و گواراي وجودت.انشالا خدا بيشتر بهت بده
همینکه بدون خوردن حق بیت المال و بودجه ملی و نفت به اینجا رسیده خدا خیرش بدهد همیشه.
پاسخ ها
احسان
| United States |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
پس پول نفت از کجا حقوق شده دادن بهش از صدقه سر یه گل به آمریکای گذرا و شادی موقتی مردم شده سرمایه دائمی براش مغازه خریده و... پولهای میلیاردی بازیکنا از پول نفت و بیت المال و از طرف دولت داده میشه برا سرگرم نگه داشتن مردم. باشگاه ها تو ایران دولتی هستن نه خصوصی.
راست میگه ادمی که چهار تا ماشین داره سه میلیارد پولشون هست که سرمایه دار نیست بدبخت بیچاره است علی اقا شما که خونتون پنجاه متر صد متر نیست حداقل چهارصد متر هست اونم وسط شهر که نیست تو نیاوران هست- هرچی دارید حقتون هست شما یک ادم جنتلمن و خیر و صد البته باهوش در امر اقتصاد هستید ولی اینجوری صحبت کردن در حالیکه بعضی ها نون ندارن بخورن خیلی نامردیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
خونه 400 متری ، برادر دلت خوشه، فقط یک خونه اش حداقل بیش از 1000 متر زیر بنا داره !!
یاشاسین
حاجی از همسر اول؟؟ یا همسر دوم؟؟
برای همتون متأسفم. یه مشت آدم عقده ای که چون خودتون نتونستین به جایی برسین چشم ندارین موفقیت بقیه رو ببینید. پول کی رو خورده؟؟ کلاه کی رو برداشته؟؟ دزدی کرده؟!
آقا جون زحمت کشیده پولدار شده
در ضمن نگفته که گدا هستم و ندار، میگه سرمایه دار نیستم
خجالت بکشین از اینکه بجای افتخار به سرمایه فوتبال کشورتون همش بهش توهین میکنید
همین که حق کسی رو نخورده و با تلاش خودش به این موقعیت رسیده خودش یک دنیا ارزش داره و نوش جانش.
بر خلاف خیلی ها که با پول مردم صاحب مقام و ثروت شده اند و کوچکترین کمکی هم به نیازمندان نمی کنند.
امیدوارم امثال علی داعی در ایران زیاد باشد لااقل مشتی مشغول کار میشوند ولی افرادی هستتند ملیاردی میبرند خیرشان هم به کسی هم نمیرسد
با همه این ثروت عظیم که گوارای وجودش باد! سالی یکی دو میلیارد هم بابت مربی گری در این فوتبال دره پیتی از بیت المال نصیب اش می شود(اخه هزینه فوتبال ما تماما مستقیم یا غیر مستقیم از جیب ملت برداشته می شود.)
پاسخ ها
طوفان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
این بیت المال نمیدونم از کجا اومد
خبرنگار محترم شما زندگی و ثروت بعضی مدیران و حقوق بگیران دولتی رو هم کنکاش کنی بد نیست ، آقای دائی حاصل زحمت خودشه هر چی داره ........... چرا خونه های 60 میلیاردی بعضی وزراء محترم رو بر رسی نمی کنین ببینین از کجا اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای دایی کجا گفته من بد بختم و فقیرم؟! فقط گفته پیش کسایی که من باهاشون شراکت و دوستی دارم هیچی نیستم. دوما آقای دایی کی تا حالا پاچه خواری کرده؟ اینهمه فوتبالیست رفتن آلمان چرا پولدار نشدن؟ چون دایی فهم اقتصادی داشت. بیخود نیست که صنعتی شریف درس میخونده
آقای دایی بیزحمت شماره حسابی اعلام کنید تا مردم کمی به شما کمک کنند
هر کی میگه پول خوشبختی نمیاره بیاد پولاش رو بده به من تا خودش خوشبخت بشه و من هم بدبخت بشم !
آقا مگه پول شمارو خورده؟ عقل داشته مغزشو بکار بسته پولدار شده بلید بسم الله عرضه ندارید حسودی نکنید
تو که در ثروت نفر سوم یا چهارمی پس ما در فقر چندمیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوش بحالت
با خوندن کامنتهای بالا میشه فهمید چرا مملکت ما اینطوریه. واقعا دلم برای کشورم میسوزه یه همچین مردم حسود و بخیلی داره. زورتون به اونهایی که مال مردم رو بالا کشیدن نمیرسه اومدید اینجا دارید به علی دایی می پرید . کسی که به هر جا رسیده از زحمتهای خودش رسیده. آبروی فوتبال ایرانه. اگر تو دانشگاه صنعتی شریف درس خونده از عرضه و هوش و لیاقت خودش بوده اگر هم با پول این مملکت خونده چرا تو میسوزی هموطن عزیز. عرضه داری بفرما این گوی و این میدان تو هم درس بخون عرضه داشته باش برو شریف درس بخون لعنت به کسی که ازت ایراد بگیره. درد آوره واقعاً. چی داره به سرمون میاد. مردم یک کم به خودتون بیایید. الان میفهمم که تقصیر هیچ کس نیست که شرایط مملکت اینه به جز خودمون.
خیلی ببخشیدا شلمنده این سلمایه جواهل فلوشی لو خانومتون از خونه پدلشون آولدن؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
شخصیتتو نشون دادی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
لعنت بر تو که یک نقص مادرزادی را به سخره گرفتی انشاالله لال شی
جناب مهندس علی دایی مرد شریف فوتبالی ایران که خداوند پشت و پناه اوست
نوش جونت اقای گل,,, خدا بیشترش کنه
بابا خودش زحمت کشیده مال کسی را که بالا نکشیده چرا ملت ما اینجورین؟
درود بر علی دایی
مگه علي دايي مسئول بدبختيه مردمه كه الان بخاد بابت پولي كه داره به شما جواب پس بده. باز ايشون تو ورزش و اقتصاد يه هنري داشته . اين همه مسئول بي لياقت كه سر سفره انقلاب دارن حسابي لفت و ليس مي كنن رو بريد پيگير باشيد. مرسي اه
نوش جانش وگوارای وجودش زحمت کشیده پسر من لیگ برتر تهران بازی میکنه هیچ وقت سالم نیست از بس که تنش کبود ه یاورم داره یاخسته است آقای دایی نتیجه زحمات وتلاشش را گرفته وکور بشه کسی که نمی تونه ببینه آقازاده ها راحت زندگی می کنند وبی درد سر صاحب همه چی می شوند ما آن را هم در خانواده داریم تا حالا صبح زودتر از 11 صبح بیدار نمی شه سربازی نرفته واستراحت کامل خرج زیاد سرمایه دار هم هست آب از دستش هم نمی چکه
اگر مالیات را بدهد حلال است و با مالیاتش میشود هزاران بیمار و سرگردان را درمان و دارای خانه کرد.
اگر مالیات را بدهد حلال است و با مالیاتش میشود هزاران بیمار و سرگردان را درمان و دارای خانه کرد.
چه نون بازویی!! به به!! چه خوشمزه ست
ما ملت بايد باد بگيريم از حسادت هيچي بهمون نمي ماسه!
در کشوری که بیشتر مردمش در فقر زندگی میکنن به هیچ وجه نمیشه گفت پول پولدارهاش حلاله !!!!!!
اون موقعیکه هیچ کس به لیگهای فوتبال المان راه پیدانکرده بود3نفربودن که کلی افتخاربرای این فوتبال اوردن که نامشون باعث کلی حساب کردن روی تیم ملی وفوتبال ایران بوداینارویادتون نره .
نوش جونت......
اگر اختلاس کرده بود اینقدر بهش حمله نمی شد
کاربر سیاوش هیچ وقت نقص کسیو مسخره نکن. اصلا کار جالبی نیست
خانمش هم به نظر میرسد ترک اردبیلی باشد و خوب است که با اینکه سرمایه دار شده ولی به فکر طلاق دادن و زن جوان دیگر یا چند زنه شدن و فساد مثل دلقکهای سینما و رسانه ها نشده و اعتقاداتش خیلی خوبه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار