بازدید 13588
۶
مروری بر روزنامه های پنج شنبه 20 آبان ماه،

هیچ کس از انتخاب ترامپ استقبال نکرد!/ جعل و سرقت علمي به وزيران علمي دولت رسيد!

روزنامه های امروز نتیجه انتخابات امریکا را در کانون توجه قرار داده اند. جلب اینکه هیچکدام از جریان های سیاسی کشور از این انتخاب استقابل نکرده اند و تعابیر مختلفی در این باره به کار برده اند.همچنین موضوع سرقت علمی برخی مسئوان از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۳۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 10 November 2016

روزنامه های امروز نتیجه انتخابات امریکا را در کانون توجه قرار داده اند. جلب اینکه هیچکدام از جریان های سیاسی کشور از این انتخاب استقابل نکرده اند و تعابیر مختلفی در این باره به کار برده اند.همچنین موضوع سرقت علمی برخی مسئوان از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش«تابناک»،روزنامه های اصولگرا و اصلاح طلب هیچکدام از پیروزی ترامپ استقبال نکرده اند.


سعد الله زارعی در یادداشتی در کیهان با عنوان«آمریکا پس از ترامپ» نوشت:« یروزی «دونالد ترامپ» یک علامت سؤال بزرگ را جلوی وضع کنونی سیستم آمریکا و آینده آن قرار داده است. ترامپ یک جمهوری‌خواه است که پس از 8 سال حکومت دموکرات‌ها به پیروزی رسیده است و از این رو چهل و پنجمین انتخابات آمریکا هم مثل چهل و چهار تای دیگر محصول رقابت دو حزب و کاندیداهای نهایی آن به حساب می‌آید اما خود آمریکایی‌ها هم می‌گویند این انتخابات به گونه‌ای رقم خورد که مردم را بین ادامه وضع موجود و تغییر آن در ابعاد راهبردی قرار داد و در نهایت آنچه رأی‌آورد لزوم تغییرات راهبردی در سیاست و رویه حکومت‌د‌اری آمریکا بود.»


مازیار خسروی در روزنامه شرق در یادداتشی با عنوان«ترامپ به وقت تهران» نوشت:« گويي همه ملت‌ها، يک دوره ديوانگي به تاريخ بدهکارند؛ يک تراژدي نفس‌گير که در قالب کمدي، پاي صندوق رأي به نمايش درمي‌آيد. ايتالياي ١٩٢٢، آلمان‌ ١٩٣٣ و حالا آمريکاي ٢٠١٦. حتي فرانسويان نيز در سال ٢٠٠٢ تا يک قدمي چنين رخدادي پيش رفتند؛ اما در لحظه آخر، تجربه انباشته بيش از دو قرن پيکار براي دموکراسي به ياري‌شان آمد و آنان را از آغوش «لوپن» بيرون کشيد. پرداختن به اين پرسش که چگونه از زهدان «جمهوري وايمار» پس از نخستين جنگ جهانگير، «رايش سوم» زاده مي‌شود و جهان را به جنگ خانمان‌سوزي ديگر مي‌کشاند موضوع اين نوشته نيست و نيز قصد ايجاد اين‌هماني‌هاي رايج و پيش‌بيني‌هاي آخرالزماني درمورد نتيجه شگفت‌انگيز انتخابات آمريکا در ميان نيست. صرف‌نظر از اظهار نظرهاي احساسي ساعت‌هاي ابتدايي اعلام نتايج، يک نکته اکنون کاملا نمايان است و آن اينکه انتخابات ينگه‌دنيا اکنون براي ايرانيان داراي چنان اهميتي شده که آن را نه به‌عنوان رويدادي جاري در سرزميني دوردست که از پشت منشور گذشته و آينده خود به نظاره مي‌نشينند. با اين پيش‌فرض، نهم نوامبر ٢٠١٦ آمريکا اغلب با رخداد سوم تير ٨٤ ايران مقايسه و تحليل مي‌شود؛ مقايسه‌اي که حتي اگر شواهد و دلايل بسيار براي رد آن وجود نمي‌داشت نيز گرهي از کار ما که ساکنان نيمه شرقي گيتي هستيم باز نمي‌کرد.»

کاریکاتور از روزنامه شهروند و اعتماد


روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان«انتخاب ترامپ به نفع ایران است؟» نوشت:« تاریخی‌ترین انتخابات آمریکا به پایان رسید؛ آن‌هم با نتیجه‌ای که جهان و جهانیان را در شوک فرو برد؛ انتخاباتی که باور کنیم یا نه، پیروزش دونالد جان ترامپ، شومن برنامه‌های تلویزیونی و سرمایه‌دار برج‌سازی بود که تنها و تنها به دلیل«نگاه به اقشار میانی و پایینی جامعه آمریکا» توانست چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری باشد که به کاخ سفید ورود پیدا می کند. در این میان، اما مقامات و مسئولان ایرانی از پیشترها اعلام کرده بودند که «سیاست‌های مستقلانه ایران تحت تاثیر مشی سیاسی آمریکا قرار نمی‌گیرد» و اینکه «فرقی ندارد کدام نامزد رئیس جمهور بعدی ایالات متحده شود».با این همه بودند کسانی که از پیروزی ترامپ به اندازه‌ای خوشحال شدند که نتوانستند این شادی و سرور را در پستوهای محافلشان پنهان کنند؛ کسانی که پیروزی نامزد جمهوریخواه را پایان دوران برجام و موفقیت‌های برجامی دولت یازدهم تلقی کردند که راه را برای حضورشان در عرصه سیاست کشور باز می‌کند؛ افرادی که استنادشان به «مناظرات انتخاباتی» ترامپ- کلینتون است و مواضع رئیس جمهور آینده آمریکا را از زاویه دید خود می‌نگرند و حال آمدنش را مترداف دانسته‌اند با بازگشت به دوران ماقبل دولت عقلایی و اعتدالی روحانی؛ دورانی که در آن قطعنامه‌های نهادهای بین‌المللی کاغذپاره خوانده میشد و طرفدارانش از به انزوا کشاندن کشور به خود می‌بالیدند. یا شاید تصور می‌کنند که ترامپ همانند «چهره سیاسی مورد علاقه‌شان» آمریکا را به مرز بحران می‌کشاند و دل این عده از اینکه «دشمن قسم خورده‌شان» به سمت قهقرا پیش می‌رود، شاد می‌شود. باید به اینان گفت که زهی خیال باطل. تبلیغات نامزدها تمام شد، ترامپ پیروز شد و از همان ساعات پس از پیروزی نشان داد که قرار نیست ساختارهای تعمیق‌یافته سیاسی در کشورش را زیرپای گذارد، نشان داد که قائل به قانون و قانونمداری است و باید منتظر بود از فردای ورود به کاخ سفید، ساختاری و بروکراتیک فکر و رفتار کند.»

جعل و سرقت علمی

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان«جعل و سرقت علمي به وزيران علمي دولت رسيد !» با اشاره به برخی مسئولان آموزش عالی و دانشگاه‌ها، متهم سرقت گسترده علمي نوشت:« حدود 9 روز از انتشار اتهامات «سرقت ادبي»، «دستكاري در نام نويسندگان»، «دستكاري در فرايند ارزيابي علمي»، «فريب سيستم ارزيابي علمي» و «انتشار و اختصاص غيرقانوني نويسندگي مقاله» عليه جامعه علمي كشورمان در فضاي مجازي مي‌گذرد. به طوري كه از اول نوامبر ۲۰۱۶، ناشر مجلات نيچر، ۵۸ مقاله دانشمندان ايراني را به خاطر «جعل علمي» و «دستكاري» توسط نويسندگان تعليق كرد. اين در حالي است كه در ميان اسامي دانشمندان ايراني منتشر شده در فهرست نويسندگان مقالات تعليق شده، نام تعدادي از مقامات ارشد كشورمان از جمله وزراي علوم و بهداشت به چشم مي‌خورد. گفتني است با وجودي كه اين خبر تاكنون از سوي هيچ نهاد داخلي تأييد يا تكذيب نشده، فضاي مجازي را با بالاترين آمار بازديدها در مي‌نوردد. بعد از انتشار شتاب معكوس و سقوط رشد علمي كشور در پايگاه‌هاي استنادي دنيا، اين دومين شوك علمي ثبت‌شده براي كشورمان در مجامع جهاني در سه سال گذشته به شمار مي‌رود.

هیچ کس از انتخاب ترامپ استقبال نکرد!/ جعل و سرقت علمي به وزيران علمي دولت رسيد!

براي انتشار نام كشورمان به عنوان كشوري كه در صدر فهرست كشورهاي دارنده مقالات جعلي و دستكاري شده علمي قرار دارد، از سوي ناشر مجلات نيچر، فارغ از درست يا غلط بودن اصل خبر، سناريوهاي مختلفي مي‌توان متصور شد. در اين ميان مسئولان كشور كه نام برخي از آنها در ميان دانشمندان نويسنده اين مقالات جعلي به چشم مي‌خورد به صورت غيررسمي ترجيح داده‌اند به آن به چشم يك خبر دروغ كه ارزش واكنش ندارد، نگاه كنند. با اين وجود اين موضع نمي‌تواند مانع انتشار اخباري با عناوين و مضاميني نظير «رسوايي بزرگ علمي جهاني براي ايران» و «مقامات ارشد جمهوري اسلامي در ليست منتشر‌كنندگان مقالات جعلي علمي و دستكاري شده جهاني» شود.

بر اساس اين گزارش، روز يازدهم آبان‌ماه ۹۵ مصادف با اول نوامبر ۲۰۱۶، ناشر مجلات نيچر، ۵۸ مقاله دانشمندان ايراني را به خاطر «جعل علمي» و «دستكاري» توسط نويسندگان تعليق كرد. گزينش اين مقالات در ادامه موارد كشف شده‌ مشابه در سال ۲۰۱۵ صورت گرفته است. قسمتي از اين ۵۸ مقاله كه توسط ۲۸۲ پژوهشگر ايراني نوشته شده، روز اول آبان‌ماه توسط يك ناشر علمي پيشرو جمع‌آوري شده‌اند. گفته مي‌شود، نشانه‌هايي يافت شده كه در روند ارزيابي علمي و انتشار آنها، «تباني» صورت گرفته است. »


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۶
اختلاس علمی ! تازه همان مقاله ها را هم داده اند دست یکی دیگر که بنویسد !!!
تیتر درشت روزنامه کیهان جای تامل دارد اگر یک بیلیونر که هزاران خانواده از قبل او امرار معاش میکنند دیوانه است پس عاقل کیست ما هم سعی کنیم از یک گرم مغزمان استفاده کنیم
اسمی از وزرا در این لیست نیست. الکی جو سازی نکنید
تاکنون سران ۷۸کشور جهان به او تبریک گفته اند ازجمله عراق لبنان وروسیه
من سیاست مدار نیستم اما تنها میدانم انهاییکه به آرامی رای دادند آمریکائی بودند و خودشان بدون زر و زور فردی را انتخاب کرده اند چه طرف عاقل هست یا دیوانه .تنها این را خوب میدانم که باید به رای مردم اعتماد کرد چرا که مهم چند ماه دیگر انتخابات داریم به دنیا چه مربوط که ما چه کسی را انتخاب میکنیم .پس به ما چه مردم آمریکا ترام را انتخاب کردند .خودشان میدانند .ما دخالت کنیم میشود غیبت و این خوب نیست
انصافا تیتر کیهان قشنگ هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار