بازدید 6930

پیروزی ترامپ معارضین سوری را نگران کرد

پیروزی نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با توجه به موضع گیری‌های وی در قبال معارضان سوریه و تروریست‌ها، موجب افزایش نگرانی مخالفان دولت سوریه شده است.
کد خبر: ۶۳۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۷ 10 November 2016
پیروزی نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با توجه به موضع گیری‌های وی در قبال معارضان سوریه و تروریست‌ها، موجب افزایش نگرانی مخالفان دولت سوریه شده است.

به گزارش  فارس، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان صبح چهارشنبه (امروز) بعد از یک رقابت سخت با «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات خود، توانست رئیس جمهور آمریکا شود.

رئیس جمهور جدید آمریکا طی این رقابت، در مورد مسائل مختلفی از نحوه تعامل با توافق برجام گرفته تا قوانین مهاجرت و به رسمیت شناختن رفراندوم شبه جزیره کریمه و سوریه وعده داده است.

ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود، مواضع متفاوت و گاهی مخالف در مقایسه با مواضع و برنامه‌های هیلاری کلینتون در مورد سوریه و بحران ایجاد شده در این کشور داشته است.

رئیس جمهور جدید آمریکا طی چند ماه گذشته بارها، رقیب خود را به حمایت از تروریست‌ها متهم کرده و حتی گفته بود که داعش ساخته هیلاری کلینتون در زمان تصدی وی پست وزارت خارجه آمریکا است. به ویژه اینکه اسناد منتشر شده توسط سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» به دست داشتن نامزد دموکرات‌ها در حمایت از تروریست‌ها در لیبی و سوریه صحه می‌گذاشت.

ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016، در مصاحبه‌ای که با شبکه «سی ان ان» در ماه جاری داشت، گفته بود، جهان با حضور «صدام حسین» رئیس‌جمهور معدوم عراق و «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی بهتر بود.

نامزد جمهوری‌خواه همچنین تأکید کرده بود که صدام و قذافی در صورتیکه همچنان در قدرت بودند، عراق و لیبی پایدارتر بودند و این افراد می‌توانستند سهم بسزایی در ثبات خاورمیانه ایفا کنند.

رئیس جمهور جدید آمریکا، پیش از این نیز گفته بود که اقدامات روسیه علیه تکفیری‌های داعش در سوریه را می‌پسندد و اعلام کرده بود: «دوست دارم که (ولادیمیر) پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) داعش را بمباران کند. پوتین مجبور است از شر داعش خلاص شود؛ زیرا پوتین نمی‌خواهد که داعش وارد روسیه شود».

این نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در موضع گیری‌های خود در خصوص «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرده بود که وی بهتر از آن‌هایی است که واشنگتن از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی تأکید کرده بود که سوریه بدون بشار اسد سقوط می‌کند و به یک عراق و یا لیبی دیگر تبدیل شده است.

با توجه به این موضع گیری‌ها، پیروزی ترامپ در انتخابات امروز را می‌توان کابوسی برای مخافان دولت سوریه دانست که خواب را از چشمان آن‌ها خواهد ربود.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در بین مخالفان سوریه گزارش داد که معارضان از پیروزی دونالد ترامپ نگرانند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفته است، «اوضاع با سخنان ترامپ [اشاره به موضع‌گیری‌های وی در جریان انتخابات] و روابط او با ولادیمیر پوتین [رئیس جمهور روسیه] سخت خواهد بود».

در همین راستا، شبکه خبری «اورینت» وابسته به معارضان به واکنش «محمد صبرا» عضو هیأت معارضان سوریه در گفت‌وگوهای ژنو اشاره کرد که گفته است، انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری وی را غافلگیر کرده و از این رویداد ناراحت است.

این معارض سوری با هشدار به اینکه که پیروزی ترامپ می‌تواند تأثیر منفی در پرونده سوریه داشته باشد، تأکید کرد: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا به این معناست که مزاج رأی دهندگان به راستگرایی که در اروپا نیز بیشتر شده است، تمایل پیدا کرده است و این مسئله درگیری‌های ایدئولوژیک در سطح جهانی را تشدید خواهد کرد.

«عندنان عبدالرزاق» نویسنده و تحلیگر سوری نیز امیدواری بیش از حد به ایالات متحده آمریکا در دوره ترامپ در حمایت از آنچه وی آن را «انقلاب» سوریه خواند، و سرنگونی دولت بشار را «ناپختگی سیاسی» دانست.

هنوز تا تصدی پست ریاست جمهوری ترامپ 70 روز فاصله است، ولی در صورتی که وی به سخنان خود در مورد سوریه عمل کنند و دست از حمایت معارضان بردارد، می‌توان روزهای سختی را برای برای آن‌ها و هم تروریست‌ها پیش‌بینی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار