بازدید 65055

اظهارات مدیرعامل سایپا درباره پراید همه را شوکه کرده است!

مدیرعامل خودروسازی سایپا درباره پراید و خودروهای داخلی اظهاراتی را بیان کرده است که به واقع در ابتدا به صحت این خبر شک می کنید اما در نهایت با یک جستجوی ساده مشخص می شود که خبر کاملاً صحت دارد
کد خبر: ۶۳۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 10 November 2016

در این روزها همه نگاه ها به تحولات در ایالات متحده دوخته شده است و کمتر کسی به تحولات داخلی کشور خودمان توجه دارد. این در حالی است که در ایران خودمان پدیده های وجود دارند که ترامپ باید روزگاری را در کنار آنها برای یادگیری بگذراند، شاید بتواند قدری از توانایی های آنها را کسب نماید!

به گزارش«تابناک»، موضوع قیمت و کیفیت خودروهای داخلی شرحی دارد که به جز مردم ایران کسی نمی تواند آن را درک کرده باشد و البته هیچ گریزی هم برای نجات از آن نداشته باشد. مردم در این سال ها همه ترفندها از جمله ایجاد کمپین «نه به خرید خودرو صفر» را راه اندازی کردند اما در نهایت هیچکدام به هدف اصلی خود دست نیافتند. چرا که سوداگران این بازار بلافاصله از طرقی روند را به نحوی باور نکردنی تغییر داده اند. به عنوان مثال برای مبارزه با کمپین، موضوع وام 25 میلیون تومانی را رونمایی کردند و قس علی هذا!

اظهارات مدیرعامل سایپا درباره پراید همه را شوکه کرده است! 

اما در این برهه زمانی مدیرعامل خودروسازی سایپا درباره پراید و خودروهای داخلی اظهاراتی را بیان کرده است که به واقع در ابتدا به صحت این خبر شک می کنید اما در نهایت با یک جستجوی ساده مشخص می شود که خبر کاملاً صحت دارد.

مهدی جمالی مدیرعامل سایپا دیرز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه مطبوعات بیان کرده است:

«هیچ خودرویی توان رقابت با خودروی پراید را از نظر قیمت و کیفیت ندارد. اگر کشوری خودرویی با قیمت و کیفیت پراید تولید کند، ما از این محصول برای عرضه به بازار داخل استقبال می کنیم.»

"بنابر آمار از ابتدای امسال تا پایان مهرماه 638 هزار و 599 دستگاه انواع خودروی سواری در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 27 درصد افزایش یافته است. سهم خودرو پراید از این میزان تولید 157 هزارو 908 بوده است که نشان می دهد پراید بیشترین تقاضا را داشته است."

احتمالا منظور آقای مدیرعامل از کیفیت و امکانات پراید (گاز، ترمز، کلاچ، ... فرمان) است که تمام تست‌های ایمنی و کیفیت بروز جهان را پشت سر گذاشته است!!! و با قیمت نزدیک به 20 میلیون تومان به فروش می رسد. اما جالب تر اینکه جمالی بیان داشته که هیچ خودرویی قابلیت رقابت ندارد. البته شاید منظور ایشان از عدم توانایی دیگر خودروها در رقابت با پراید میزان آدم کشی است! چرا که آمارهای پلیس راهنمایی و رانندگی بارها اعلام کرده است که پراید در صدر خودروهای حادثه خیز است.

اما در مورد قیمت احتمالا منظور مدیرعامل سایپا این بوده است که قیمت فعلی پراید به دلار قابلیت رقابت با سایر محصولات جهانی را دارد! واقعا این استدلال جای شگفتی دارد. اگر واقعا پراید این همه قابلیت رقابت دارد پس چرا عوارض و تعرفه واردات خودرو به کشور چندین برابر حتی کشورهای همسایه است. الان مردم در مناطق ازاد در رفت و آمد هستند و می بینند که با هزینه کم می توانند چه مدل هایی از ماشین های مختلف را سوار شوند. پیشنهاد می شود که اگر هیچ ماشینی قابلیت رقابت ندارد، این ارابه کشتار را به سراسر جهان صادر کنند تا همه مردم جهان پراید سوار شوند.

اما تعجب برانگیز ترین بخش اظهارات اقای مدیرعامل اشتیاق ایشان برای واردات پراید از سایر کشورهاست.گویا ایشان یادشان رفته است که بیش از دو دهه است که مبدا تولید پراید یعنی کره جنوبی تولید این ماشین را متوقف کرده است و فقط می توان آن را در موزه ها و یا سایپای ایران مشاهده کرد. از سوی دیگر حال که ما خود تولید کننده این به اصطلاح ماشین هستیم چه نیازی به واردات است!!

سئوال اینجاست که چرا حال که پراید این همه مزایا دارد، ایشان خود از این خودرو استفاده نمی کند؟ درست است که هیچ ماست فروشی نمی گوید؛ ماست من ترش است اما این ماست به قدری متفاوت است که دیگر هیچ کس اصلا باور نمی کند که این ماست باشد. چه برسد به اینکه به دنبال کیفیت آن باشد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۸۵
انتشار یافته: ۱۱۶
قابل توجه اقاي مديرعامل .بنده پرايد مدل ٩٤ دارم جفت پلوس خراب .شيشه جلو هنگام رانندگي اب ميده موتور روغن ريزي دارد بوق خراب سرعت هفتاد به بالا چنان صداي باد دراطاق ماشين ميپچد كه نگو تازه من كارمندم وچندان استفاده اي هم از ماشين نكرده ام حتما اينها جزو شاخصاي كيفيت مدنظر حضرتعاليست.
ای آقا دلتون خوشه؟؟!!
مرگ يه بار شيونم يه بار تعرفه هارو برداريد بذاريد مردم با قيمت جهانى ماشين بخرند تا دست اين رئيس هاى بى كفايت بياد يه من ماست چقدر كره داره
پاسخ ها
جام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
کی بکنه این کار رو . چاقو که دسته خودس رو نمی بره !
خب معلوم هست خودرویی با کیفیت و قیمت پراید پیدا نمیشود، کجای دنیا خودرویی با این کیفیت پایین با این قیمت بالا پیدا میشود؟ ایشون حرفشون کاملا درست هست.
یعنی شما توقع دارید ولی نعمتان و امیرانی مثل مدیر عامل سایبا مثل ما رعایا و فرودستان پراید سوار شوند. کار نیکان را قیاس از خود مگیر. این نحو سخن گفتن از بالا به پایین و مولی با عبد را که در لحن مسولین مشاهده میکنید چیزیست که در فرهنگ و رگ و خون و ریشه ما ایرانیان طی هزاران سال ریشه دوانیده و ما ملت این نحو رابطه میان مردم و حاکمان را پذیرفته ایم پس بهتر است اول یک سوزن به خودمان بزنیم و بعد گله کنیم و بدانیم خانه فرهنگ و کرامت انسانی در این کشور از پای بست ویران است.
واقعا کدوم کشوری میتونه پراید دو میلیونی را به قیمت بیست میلیون تولید کنه؟ راست گفته بنده خدا
واقعا باید به نویسنده این خبر احسنت گفت که با زبان شیوا و صریح به رسوا نمودن مدیرعامل همیشه طلب کار شرکت سایپا پرداخت که با انحصاری کردن صنعت خودرو مردم بیچاره رو مجبور به خرید خودروهای بی کیفیت و از رده خارج خودشون نظیر پراید کردن و دلشون خوشه که دارن رزق حلال کسب میکنن
زهی خیال باطل
خواهش می کنم تمرکز این روزهای منو بهم نزن
مادامی که انگلیس پشت سر پراید است هیچ گزندی به انها نخواهد رسید و الا چند نفر مونگول چگونه میتوانند اهن پاره عصر حجر را بیست میلیون تومان قالب ملتی کنند و کسی هم چیزی نگوید.
خدایا این همه ظلم به این ملت مظلوم تا کی ای شهدا کجایید که دشمن وطن و اسلام در خود این مملکت است . خدایا خودت به ما کمک کن از دست ای مدیران رهایی پیدا کنیم .
از مدیر عاملی که چنین تفکراتی دارد نمی توان انتظار تغییر و بهبود در کیفیت محصولات داشت.
«هیچ خودرویی توان رقابت با خودروی پراید را از نظر قیمت و کیفیت ندارد. اگر کشوری خودرویی با قیمت و کیفیت پراید تولید کند، ما از این محصول برای عرضه به بازار داخل استقبال می کنیم
==
يك كلمه هم از مادر عروس بشنويم
ایران عزیز با این مردمان خوب و ریشه دار لیاقت مدیران بهتری را دارند و لایق بهترین ها هستند امثال این مدیر سایپا بیتعارف کشور را به بیراهه میبرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
نه که بقیه مدیراومسئولامون بهترن!
جابجايي اول در وزارتخونه صنعت بايد رخ ميداد و نه رد گم كني و در ديگر حوضه ها
وقتي دبير فرسوده و بازنشسته خودروسازان ، در تقابل با وزير نفت كيفيت سوخت و در تقابل با وزير بهداشت تورم و گراني 85 درصدي دارو و از انداختن تيكه و متلك به پليس و نيروي انتظامي در قبال دفاع از ارابه هاشون ، ابايي نداره بايد هم تو اين حوضه همين بشه
تو جايي كه معاون وزير خبر توقف ماشين شما رو تا آخر سال ميده و با واكنش و اعتراض پوشالي شما مواجه ميشه و پيرو اين امر ، مافياي دولتي در حمايت از شماها سريع وارد عرصه ميشه و خبر وزارتخونه خودش رو تكذيب ميكنه ، بايد هم تو اينجا هيچ چيزي توان رقابت با افكار سوءمديريتي حاكم بر اوضاع فعلي رو نداشته باشه
هیچ محصولی توان رقابت با پراید را ندارد البته از نظر گرفتن جان سرنشینان آن.
با پراید شاد میرویم وشادروان می اییم.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
بدین صورت بهتربود. " با پراید، شادروان شوید" . الفاتحه
اگر هیچ ماشینی قابلیت رقابت ندارد، این ارابه کشتار را به سراسر جهان صادر کنند تا همه مردم جهان پراید سوار شوند..... به تمام معني دمت گرم تابناك جون مثل هميشه تو اين حوضه عالي عالي
حیف که دست و بالتون در انتشار کامنت بسته است. وگرنه میشد جواب درخوری به این مدیر داد.
از ماست که بر ماست.................................................
اگر هیچ ماشینی توان رقابت با پراید رو نداره خوب تعرفه رو کم کنید تا مشخص بشه کسی پراید میخره یا نه؟
ابله هان روزگار پراید را تعطیل کنید ده نوع خودرو بسازید مگر با تیراژ کمن میشود ساخت میشود فقط لاستیک و بدنه در اخر یعنی فاجعه یعنی از دست رفت ساخت داخل همین پرایدو سمند را ارام ارام با ان برند ها ادغام و ارتقائ دهید
آمار تصادفات پراید رو به نسبت تعداد دستگاه در کشور بگیرید و نه صرف اینکه از هزار تا تصادف 700 تای اونها پرایده!!
وقتی در سال 700هزار تا پراید تو کشور میاد ببینید چند تا ال 90 تو کشور بیاد فوقش 100 هزار تا...
پس اگه ال 90 از 70تا تصادف باشه تازه میشه به نسبت پراید.
آمار میدید دقیق بدید ببینید چند تا پراید تو کشوره و چند تا ال 90....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
اشتباهی مثبت دادم . شرمنده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
حرفت بی منطق نیست ولی ببینید ایا پراید دارای شاخص های کیفیت و امنیت سرنشین هست یا نه؟
ناشناس
| United States |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
دادا من که تازه دارم ماشین سواری یاد میگریم اولش پراید میخرم یکم به در و دیوار بزنم بعد که ماشین به دستم چسبید و یاد گرفتم ماشین رو تبدیل به احسن میکنم مثلا پژو و ال نود، خوب معلومه خیلی ها ناواردند و پراید دارن و به همین دلیل درصد بالای تصادفات بر میگرده به همین علت
در واقع هیچ کشوری در دنیا اجازه تولید ماشینی مثه پراید رو نمیده ، این اقای مدیر عامل سایپا رو بفرستید بره چهار کشور آسیایی آفریقایی و اروپایی رو ببینه بعد بیاید تز بده ، هدف ایشان پنهان کردن سود هنگفتی است که از پراید به سایپا میرسه وگرنه نه پراید در رده کیفی قرار نداره که بخواهیم برایش سطحی قائل بشیم. با این حرف ایشان خیلی شبهه در اهداف و ساخت و فروش ماشین در سایپا ایجاد کردند.
وقتي يه ياروي بيسوادي رو با پارتي بازي و فاميل بازي از دهات برميدارن ميارن مي چپونند تو پستهاي حساس نتيجه اش ميشه سرخه اي بانك ملت كه داشت كل بانك رو غارت ميكرد و يا همين مردك بي عقل كه اصلا طوري توهم زده كه متوجه نيست چي بلغور ميكنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
حالا فکر کردی اونای که اینارو میذارن سر کار یه آب شسته ترن؟
بنده خدا راست گفته هبچ ماشبنی با این کیفبت نمبتون جان مردم بگیره و روانه بهشت زهرا بکنه هر کی بگه ماشین با این کیفیت سراغ داره دروغ گفته
حکایت صحبت ایشان و دوری از واقعیت های جامعه امروزی را میتوان مشتی از نمونه خروار تفکرات سایر مدیران دستگاهها دانست که هنوز پیله اندیشه های خیال پردازانه خود را پاره نکرده اند و در فکر و سودای اوهام خود میباشند و گمان میکنند همه مشکلات مردم حل شده و بهترین های دنیا هستند
اقای مدیر : تکنولوژی این خودرو متعلق به 30 سال قبل هست و از رده خارج حساب میشه . این صحبت های شما دیگه خریدار نداره چون با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانن حقیقت را فهمید .

شما خودتون رو به خواب زدین ولی ما بیداریم .
به قول بعضی کاربران تابناکی ، چی زدی داداش ؟!!! جنسش خوب نبوده ؟
دروغ نمیگویدزمانی که مردم استقبال میکنند باید هم اینگونه ترکتازی کند!!!!!
واقعا اگر توان رقابت با اين خودرو ها نيست چرا پس واردات ازاد نميشود يا حداقل تعرفه به 30 يا 40 درصد كاهش نمي يابد... بابا قبول قابل رقابت نيستند بابا قبول عالي محشر بهترين خودروي جهان ....ولي چرا واردات رو ازاد نميكنيد اخه
امیدوارم مردم نشون بدن غیرت دارن و نمیگذارن هر مسئولی هر اراجیفی که خواست به خودش اجازه بده بگه .
واقعأ پررویی هم حدی دارد وقتی کشور ما به سمتی رفته که هر ننه قمری میشود مدیر باید هم اینجوری نطق کندیاد مدیری افتادم که برای نوشابه و زیتون اضافه داور ها به فدراسیون شکایت کرده مقایسه کنید با قراردادهای بازیکنان که یک استپ ساده هم بلد نیستند....
سلام شمامتوجه منظور ایشان نشده اید منظور ایشان اینست که هم کیفیت وحشتناک است وهم قیمت وهیچ کشوری ابروی خود را با تولید چنین خودرویی بخطر نمیاندازد که بخواهد تولید کند تا ایران مشتری باشد
سلام اگر ایشان غیر از این میگفت باید تعجب می کردیم واقعا کی تا به حال به مردم راست گفته که ایشان دومی باشد
کاملا درسته! در تمام دنیا فقط یک محصول شانس رقابت با پراید رو داره آنهم آر-کیو 170 است!
خدا خیرت بده تابناک حرف دل ما را زدی
بله در کشوری که بنز و پورشه وارداتی را میخواستند آتش بزنند و هیچ خودرویی با تعرفه معقول وارد نمیشود و صحبت درباره خودرو سازی سیاسی است معلوم است که پراید بهترین است!
راست میگه هیچ ملتی از هیچ خودروی حتی فوق پیشرفتش اینجوری استقبال نمیکنه.از ماست که برماست
یه ضرب المثل است که میگه چرا خر را گرگ میخورد چون از خریت اون
این حرف ایشون توهین به شعور همه مردمه.
آقای جمالی خجالت بکشید. فکر میکنید مردم نمی دونند که پراید سدّی شده برای ورود خودروهای باکیفیت و ارزان خارجی!!!
تنها گاف بزرگ دولت آقای روحانی تو بخش خودرو بوده و بس.
هیوندا i20 در کشورهای همسایه با قیمت 18 میلیون داره به فروش میرسه !
جالبه که فکر نمیکنن دارن به شعور ملت همیشه در صحنه توهین میکنن !
بله از نظر سود اوری برای برای اربابان هیچ خودرویی چنین قابلیتی موارد
به نظر من ایشون یا ملت ایران رو جیگر فرض کردند و یا اینکه اصلا حساب و کتاب بلد نیستند که درصورت گزینه دوم وای بر ملتی که مدیران رده بالای اونها بی سواد هستند.
درود بر شرف نویسنده این مطلب و سردبیری که اجازه انتشار آن را داده است .
لطفا فیلم تست تصادف پراید رو بزارید،البته اگه اصلا تست شده باشه!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
البته تست که نه ولی به صورت عملیاتی با سرعت ۸۰ به جایی بزنی با کاردک باید از رو زمید جمعش کنن عکس هاش تواینترنت بزنی پراید برات میاره.
پراید ماشین خوبی نیست ولی با شرایط کشور عالی است.ما به چه چیزمان می نازیم؟ما هنوز درست نمی دانیم که باید از خط عابر یا از پل هوایی استفاده کنیم.نمیدانیم باید در خیابان زباله نریزیم.نمی دانیم باید مطالعه کنیم.نمی دانیم باید پایان نامه جعل نکنیم.نمی دانیم باید حقوق نجومی نگیریم و ......پس همه چیزمان به همه چیزمان می آید.با این حساب پراید خودرو خوبیست.باور کنید.
اگه با پراید از تهران تا بندر عباس سالم رفتی مردی!......سلام مردم ایران به فامیلای اولت برسون
همچین مدیریهای نمونه بارز خیانکاران هستن به مردم و ملت
پراید در ایران نان حداقل پنج میلیون خانوار را میدهد نباید از تولید خارج بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
راست میگه مرده شور وقبر و آمبولانس و یتیمی و....
SE4EVER
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
اگه منظورت به کار کردن با ماشین هست که ربطی نداره مگه با ماشین خارجی نمیشه کار کرد ؟؟
اگه کارکنان مستقیم و غیر مستقیم رو میگی که دولت هم اینقدر کارکن نداره! در ضمن میشه تولید همون ماشین هارو اینجا انجام داد !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
چی میگی؟ تو فکر میکنی اگر جمع شه یک ماشین با کیفیت و با همین قیمت رو تولید کنند ۵ میلیون نفر از گرسنگی میمیرن؟
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
همین طرز تفکر ایرانیا رو بیچاره کرده
تصور کن اگه بجای پراید حتی یه ماشین خیلی رده پایین ژاپنی رو وارد کنن یا بصورت مشترک با ژاپنیها تولید کنن، چقدر بهتر از پراید و مابقی آشغالهای ایرانخودرو و سایپاست
لیاقت نداریم که
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
نان را بايد از جايي ديگر و از راهش بدست آورد نه با دخالت در مشاغل مردم .
خیلی خندیدم. خدا خیرت بده مهدی جون. خیلی وقت بود لطیفه درست و حسابی نشنیده بودم.
خدا نگذره ازشون.چه خونواده هایی داغدار نشدن چه انسانهایی که معلول نشدن چه بچه هایی که یتیم نشدن یا از بین نرفتن.چه انسانهایی در اتش جون ندادن.لعنت خدا هم کمه بخدا
دقیقا
گل گفتی
وقتی وزیر صنایع با کمال وقاحت مردم نجیب ایران رو که سالهاست این فرغون های از رده خارج رو میخرند، ضد انقلاب خطاب قرار میدن، زیر دست ایشون هم باید به خودش این جسارت رو بده و این صحبت ها رو بکنه!
جناب آقای مدیر عامل فقط 2 جمله:
1- شما در کشته شدن مردم ایران بواسطه بی کیفیت بودن ماشین های مونتاژیتون شریک هستید، البته بنظر نمیاید وجدان شما، خواب راحت شبانه رو از شما بگیره!
2- شما جزئی از مافیای خودرو در ایران هستید که سالهاست مردم نجیب ایران رو از داشتن خودرو های به روز، امن و کم مصرف روز دنیا محروم کردید، روزی میرسه که این انجصار کنار زده خواهد شد و روسیاهی اش به ذغال می ماند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
بشین تا کنار زده بشه

یعنی اینقدر دلتون خوشه

شماها مردم هستید که خوابید نمیدونید که دیگه آب از سرتون گذشته...

پس فردا هم آب تموم شد براتون آب وارد میشه تا سرتون از آب بیرون نیاد

فقط میتونم بگم کل ملت در حق جوانانشون و وطنشون ظلم کردن

این حرف دلم رو نمیذاری خودت بخون...
یکبار مطبوعات و رسانه ها بررسی کنن که صنعت خودرو تا به حال چقدر اشتغال و درآمدزایی برای کشور داشته چقدر شغل ایجاد کرده و در برابر چقدر با تصادفات و یا آلودگی و سرطان به مردم آسیب زده تا شاید یک روزی این ضرر عظیم رو جلوش رو بگیرن
پول مفت گرفتنو،حرف مفت زدن کاری نداره،منم باشم همینو میگم
نویسنده این متن یک عقده ای بیسواده که خودش توان ساخت یک پیچ و مهره رو هم نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
هر کسی را بهر کاری ساخته اند ، اون ها پول همین کار رو میگیرن پس باید به نحو احسن انجامش بدن وگرنه در لگن سازی رو تخته کنن بزارن از خارج ماشین با قیمت اصلی اش بیاید
اگر مدیر عامل شرکت سایپا شهامت دارد تعطیلات نوروز سال آینده را به همراه خانواده گرامیش با خودرو پراید به مسافرت تشریف ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
اگر مسئولی برای دخترش جنس ایرانی جهیزیه کرد کامنت بزنید بریم دستبوسی
احتمالا آقای مدیر عامل پای حرفای آقای ترامپ زیاد نشسته اند و مثل ترامپ دچار توهم شده اند
با سلام خدمت تمام بازدید کنندگان سایت تابناک- به نظر من صحبت های مدیر عامل سایپا بسیار منطقی است- قرار بر این است که ححم اصلی و پایه تولید خودرو در داخل کشور انجام شود و هیچ خودروسازی توان تولید خودرویی که نسبت کیفیت به قیمت آن قابل رقابت با پراید باشد را در حال حاضر ندارد و پاسخ هر گروهی که اعلام میکنند قیمت خودرو بالا میباشد این است که چرا این عزیزان اقدام به تولید خودرو نمیکنند یک خط تولید خودرو با حجم تولید ۱۵۰ هزار در سال بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار هزینه دارد که که معادل ۵ الی ۱۰ برج متوسط درشمال شهر نهران است سوال این است که اگر خودرو خیلی گران و در نتیجه سود ان بسیار بالاست برج سازان تهران اقدام به خودروسازی نمیکنند و اگر کرده اند چرا منتج به تولید خودرو چینی با قدرت رقابت کم با پراید شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
جناب حامد خان مث اینکه توی این مملکت زندگی نمیکنی ها؟ این حرفها چیه؟ مگه خم رنگرزیه که هر کی خواست بیاد خط تولید خودرو راه بندازه جانم! شما برو ببین برای راه اندازی خط تولید یه محصول خیلی ساده تر چقدر علاف میشی؟ ضمنا" فکر کردی بخاطر همین که دو شرکت سایپا و ایران خودرو بی رقیب باشند و بازار انحصاری دستشون باشه به کسی مجوز تولید خودرو میدن ؟ اونهم برای رقابت با این دو تا؟ نخیر جانم از این خبر ها نیست!! پاشو یه مشت آب به صورتت بزن. پاشو خوابی!!
من میگم ایشون رو صادر کنیم ، حیفه این مغزها تو این کشور نابود شن . بفرستیم کمپانی بنز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
مراقب باشید ایشان را ترور بیولوژیک نکنند
منظور اقای مدیر کیفیت با توجه به قیمت است وگرنه نه کیفیت انتها دارد و نه قیمت
جواب = رنو کویید
قیمت در هند = 14 میلیون تومان
قیمت در برزیل = 18 میلیون تومان
تفاوت مدل برزیلی در داشتن ایربگ و ترمز ای بی اس هست

با قیمت انواع سمند و پژو = حدود 30 میلیون تومن، انواع ماشینهای به روز و با کیفیت خارجی وجود داره که با یه سرچ ساده میتونید ببینید
نقد بسیار جامعی به سخنان ایشان شده بسیار خوب و بجا بود ولی افسوس که آقایان هرکاری دلشان می خواهد می کنند
لایک
بهتر است كمي منصفانه نقد كنيم. پرايد يك خودروي كم كيفيت اما ارزان قيمت است. شايد منظور مدير عامل سايپا لحاظ اين دو موضوع با هم بوده است. بهتر نيست بجاي ايراد گرفتن، نشاني خودروي ارزان قيمت (قيمت حدود 15 ميليون تومان كه با وضع عوارض و مالياتهاي مختلف به 20 ميليون تومان برسد) را اعلام كنيد. مثلا حتي خودروي كوئيد كه علي رغم كيفيت بهتر در برخي موارد، داراي موتور ضعيفتر از پرايد بوده و قيمت آن نيز حدود 30 ميليون تومان پيش بيني شد نيز نمي تواند جايگزين پرايد شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
در اینترنت سرچ کن قیمت دستت می آید خودروی ارزان قیمت به معنی بی کیفیت قلمداد نمی شود نباید خرابه تحویل مشتری بدهند
خدایا این شر سایپا از سر ملت ایران بردار
هوشمند ، اصلا به این ماشین غیر استاندارد اجازه فروش نمیدن توی کشور های درست حسابی
مقصر مردمن. آقا پراید نخرید. برید خودرو چینی وارداتی بخرید اما از سایپا و ایران خودرو چیزی نخرید تا ورشکسته بشن.
حالا دیگه با این اظهارات زیبای جناب مدیرعامل مطمئن شدم که آدم بسیار احمقی هستم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مشابه همین خذعبلات را در رادیو اقتصاد یکی از همین مسولان ایران خودرو در دولت قبلی عنوان کرده وحتی پا را فراتر گذاشته ایران خودرو را با خودرو سازان دیترویت مقایسه کرده بود ؟ مشکل اینجاست که یک عده ای سرهم بند با مدارک و تجربه بعضا نا مربوط صرفا با لابی ؛ توصیه و... یک ابلاغی می گیرند و با توصیه همانهایی که به آنها ابلاغ دادند عده ای بعضا با تجربه غیر مربوط استخدام و با لابی در صدد استفاده از رانت نفتی و گمرکی و رسانه ای تشکیلاتی ناموزون را با شعارهای حکومت پسند در رسانه های لابی شده در بوق کرنا می کنند و بعد از مدتی با بار وبندیل به مسئولیتی دیگر منتقل و کل صنایع مملکت درگیر همین سیاه بازیها است
این اقا یادش رفت از مردم عذرخواهی کرد؟
خوب نوشتی نویسنده، احسنت
آقایون چرا بحث میکنید! واقعا حرفهای ایشون درسته. کمی بیایم عاقلانه فکر کنیم. ببینید همیشه انسان از منظر خودش از چیزی دفاع و یا اون رو رد میکنه. بابا اگر این خودرو بهترین خودرو نبود که از کنار این کارخانه اسلحه سازی(منظور سایپا است، توجه کنید به میزان کشته شده های این اسلحه در کشور ما) کلی از این مدیر عامل ها از شرایط ... برای خودشون و هفت نسل بعدی شون سرمایه ها کنار گذاشتن. کجای این شرایط قابل رقابت است
عزیزان اینها مصداق بارز نفوذ است که دشمن میخاهد مردم ایران را با این ارابه های مرگ به جهنم بفرستد باید اگاه بود. همچنین برای اداره مملکت نیاز به مدیران لایق است نه نادان.
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
دوست عزیز نیازی به نفوذ دشمن نیست
نظر این آقای مدیر عامل نشان دهنده سطح سواد و دانش و اطلاع از وضعیت خودروسازی در دنیا را دارد و جای تاسف دارد. اگر حمایت دولت تدبیر از این مثلا تولید کننده ها نبود فرقون هم نمیتونستند به زور به این مردم قالب کنن. با تعرفه ها و عوارض مختلفی که دولت امید و تدبیر بر واردات گذاشته قیمت خودرو های با کیفیت 3 تا 6 هزار دلاری رو به بالای 70 میلیون تومان میرسونه که قطعا با آشغالی مثل پراید نمیتونه رقابت قیمتی بکنه.
ما باید پراید را با سایر خودروهای ساخت یا مونتاژ کشور مورد مقایسه قرار دهیم مثلا با پژو موتر پراید منطبق با اقلیم کشور میباشد در صورتیکه موتر پژ و از نوع گرمایشی است که اصلا بدرد ایران خصوصا شبکه حمل و نقل عمومی نمی باشد و رانندگان تاکسی از انبعنوان سرطان یاد می کنند و اگر همین امروز پراید برای شبکه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود بواسطه محاسن ان مورد استقبال رانندگان حرفهای این بخش قرار خواهد گرفت بجای اینکه در جهت حذف این خودرو تلاش کنیم در جهت رفع معایب و ارتقا ان تلاش نمائیم
آقا چرا بحث رو سیاسی میکنید نمیدونم انگلیس پشت ماجرا هستش دست آمریکا تو کاره ببخشید ها مغز داریم و منطق . وقتی کمپین میزارن پراید یا خودرو بی کیفیت نخریم خود بانک میاد یه .امی جور میکنه ملت همیشه ساده ایران هم میرند و خلاصه . اما صحبت اینجاست که بانک مال کیه مال دولت هستش دولت کیه خود مسئولین عزیز از بالا گرفته تا پایین . به نظر من این مشکل حل شدنی نیست .
مديرعامل سايپا صحيح فرموده اند بعنوان نمونه عرض مينمايم يكعدد كابل كلاچ 3500تومان ولي يك همبرگر 10000تومان است .جك 12000تومان و همبرگر با نوشابه 12000تومان مردم قضاوت كنند .بنظر بنده بايد از سايپا وسازندگان قطعات تشكر شود اگر 30درصد قيمت قطعات گران شود وخودرو نيز حدود 25ميليون تومان شود قطعا بهترين كيفيت را خواهيد داشت بنظر شما همبرگر 15هزارتوماني چرا با همبرگر 100000توماني فرق دارد .پس كمپيني تشكيل دهيد پرايد گران شود بشرط ارتقائ كيفيت
صبح که داشتم تو تاکسی می اومدم سرکار از رادیو این اظهارات رو شنیدم خندم گرفت فکر کردم داره جوک جدید در مورد پراید میگه خخخخخخخخخخخ
البته دقیقا نظرشون یه جورایی درسته . هیچ برندی و کشوری نمیتونه یه آشغال 1 میلیون تومنی رو 20 میلیون تومن فرو ش کنه.
این آقای مدیر عامل محترم خبر ندارند که معاون توسعه محصول ایشان و مدیر عامل مرکز تحقیقاتشان از این حرف ها به ایشان می آموزند که بی کفایتی خودشان را پشت این حرف ها پنهان کنند غافل از اینکخ خودشان مضحکه عام و خاص می شوند و آقایان هم ..... آقا بی خیال اصلا
یاد گریه های ریییس جمهور کره جنوبی می افتم اگه اون بود استعفا می کرد
دویست سال بعد...
سال ۱۵۹۵ هجری شمسی
تولید پراید با آپشن جدید. بالاخره با سالها تلاش شرکت سایپا و رایزنی های جدی مسئولان با مدیر عامل سایپا ایربگ برای راننده پراید اضافه شد.
دیوانه
بجاي مرگ بر اسرييل اقاي مدير عامل با دولت اسراييل توافق كنه پرايد صادر كنه كه تا ده سال اين پدر سوخته ها را بكشيم
با داشتن چنین مدیرانی ملت ایران نیازی به دشمن ندارند.امریکا و اسراییل هم بیخودی دارن دشمنی میکنن.امریکا و اسراییل هرگونه دشمنی و جنگی هم در برابر ایران به راه بیندازن توان وارد کردن تلفات و خساراتی که همین کارخانه های تولید ارابه های مرگ با تولیداتشان بر مردم وارد میکنند رو ندارن
سئوال اینجاست که چرا حال که پراید این همه مزایا دارد، ایشان خود از این خودرو استفاده نمی کند؟
اینو خوب اومدی ولی کاش میگفتی که این آقا چی سوار میشن؟
میشه این آقا فرار مغزها بشه به آمریکا ، تو زمینه منطق ، تولید ، کیفیت فک کنم نوبل بگیره
هیچ محصولی توان رقابت با پراید را ندارد
یه روزی جواب این همه توهین رو میدید....
آنقدر بگویید که پراید امکانات نداره تا با چندتا آبشن جدید قیمتش به سی چهل میلیون برسه ماها که مثل شما پول ماشین چند صد میلیونی و چند میلیاردی رو نداریم ما محکومیم چون شهرستانی هستیم و...
فورد موستانگ 2015 که اندازه یه پورشه یک میلیاردی یفیت و خوشگلی داره قیمتش 25 هزار دلاره فقط یعنی اگه دلار هزار تومن بود قیمتش اندازه پراید بود ولی اگه بخوای وارد کنی که نمیتونی هم حداقل 500 میلیون از آب در میاد
مثل اینکه طناب افتاده دست ادم...
مدیریت نه چندان قابل احترام این شرکت اگر فقط نگاهی ساده به آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای انداخته باشه که قطعا در جریان آمار هستند متوجه خواهند شد با وجود پراید کشور ما نیاز به دشمن و نفوذ داعش نداره چون پراید به خوبی تمام وظیفه خود را در کشتار مردم به انجام رسونده.اگر من و باقی مردم از پراید استفاده میکنیم بخاطر اینکه نسبت به درآمد و دارایی گزینه دیگری نداریم.
خدا ازتولیدگان ومجوز دهندگان تولید اسما ماشین از جنس حلبی نگذارد که خانواده هارا داغدار کردند کجای دنیا به خاطر پول با تولید ماشین های بی کیفیت مردمان خودشان را می کشند؟ آیا مردم که سرمایه اصلی هر کشور هستند برا مسوولین ما ارزش ندارند پس چرا در مبازه باهر کشور از مردم مایع می گزارید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر