بازدید 35236
بسته خبری «تابناک»؛

نظر هاشمی درباره ترامپ/ خرید داور لیگ برتری با زیتون پرورده و نوشابه؟!/ اظهار نظر جدید عارف درباره نجومی بگیران/ تاثیر انتخابات آمریکا بر قیمت سکه در ایران!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«شرط گذاشتن اصلاح‌طلبان برای روحانی بی‌معنی است»،«آیا اصلاح جویان در ایران باید از این نتیجه نگران باشند؟»،«با لغو تحریم‌ها، «سگ موادیاب» وارد کردیم!»،«وعده وزیر جدید ورزش برای المپیک آینده»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 09 November 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر هاشمی درباره ترامپ

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگویی اظهار داشت: ترامپ چهره‌ای خطرناک است و به عبارتی می‌توان او را خطرناک قلدری دانست که به اصول پایبند نیست و قواعد و مقررات را به راحتی به زیر پا می‌گذارد. ترامپ خطر بزرگی محسوب می‌شود؛ چرا که تندروی‌های او طی سال‌های گذشته جز این موضوع را به اثبات نمی‌رساند. روزنامه آرمان این خبر را منتشر کرد.

 

شرط گذاشتن اصلاح‌طلبان برای روحانی بی‌معنی است

علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: اصلاح‌طلبان چون از عملکرد روحانی رضایت دارند در دور بعدی انتخابات هم از وی حمایت می‌کنند. شرط گذاشتن زمانی معنا پیدا می‌کند که اگر روحانی شروط ما را نپذیرفت ما آلترناتیوی برای او داشته باشیم ولی وقتی چنین جایگزینی نداریم صحبت از شرط برای حمایت از روحانی بی‌معنی است. قاطبه احزاب اصلاح‌طلب سازوکار شورا سیاستگذاری اصلاح طلبان را پذیرفته‌اند و در جلسات آن شرکت می‌کنند. فقط چند حزب هستند که هنوز رسما حضور نیافتند اما در نهایت آنها هم در جلسات حضور می‌یابند زیرا این احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند و این شورا سازوکار شورای عالی سیاستگذاری را به رسمیت شمرده است. ایسنا این خبررا منتشر کرد.

 

بابک زنجانی ممنوع‌الملاقات شد

رسول کوهپایه‌زاده در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، مبنی بر آخرین وضعیت پرونده متهم نفتی، گفت: بعد از عمل جراحی، وضعیت جسمانی موکل خوب است اما بیش از ۳۴ ماه یعنی حدود سه سال از بازداشت موکلم می‌گذرد و قطعاً وضعیت روحی خوبی ندارد. وی از ممنوع‌الملاقات شدن زنجانی خبر داد و گفت: دو ماه است که اجازه دیدن موکلم را ندارم و ممنوع‌الملاقات شده است. کوهپایه‌زاده در پاسخ به این سئوال که علت ممنوع‌الملاقات شدن متهم نفتی چیست، ادامه داد: بارها به دادستانی مراجعه کرده و علت را جویا شدم که متاسفانه پاسخی نداده اند. وکیل بابک زنجانی افزود: این ممنوع‌الملاقاتی در حالی است که متهم حقوقی دارد و باید به این حقوق احترام گذاشت و هر وکیلی حق دیدن موکل را دارد. در حالی این ارتباط قطع شده است که در جهت تسریع استرداد حقوق موکل با مشکلاتی مواجه هستیم. مهر این خبر را منتشر کرد.

 

تاثیر پیروزی ترامپ بر قیمت سکه در ایران!

رییس اتحادیه صنف طلافروشان نااطمنیانی سرمایه گذاران نسبت به تحولات اخیر آمریکا را بر روی افزایش قیمت جهانی طلا تاثیر گذار دانست. محمد کشتی آرای فزود : انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا باعث افزایش 50 دلاری قیمت جهانی طلا و سقوط ارزش سهام آمریکا و سایر بازارهای سرمایه جهانی و همچنین قیمت نفت شد . وی افزود :طلا تنها کالای امن دنیا برای سرمایه گذاری است و قیمت این کالای گرانبها امروز نسبت به شب گذشته با 36 دلار افزا یش قیمت مواجه شده است که این شوک قیمت باعث شد قیمت سکه 30 هزار تومان افزایش یابد . همچنین هر گرم طلا 18 عیار با 3 هزار و 500 تومان افزایش قیمت به115 هزار و 500 تومان ، نیم سکه با 11 هزار تومان افزایش به 572 هزار تومان و ربع سکه با 6 هزار تو مان افزایش قیمت به 302 هزار تومان و سکه های یک گرمی هم با 3 هزار تومان افزایش قیمت به 190 هزار تومان رسید . جام‌جم این خبر را منتشر کرد.

 

واگذاری غار علیصدر به بخش خصوصی فقط با سالی ۷۰۰ هزار تومان

فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات گفت: غار علیصدر همدان از آثار ملی ثبت شده و منحصر به فرد در کشور و حتی در دنیاست که اخیرا متوجه شدیم طبق تصمیمات مسئولان این استان به طور غیرقانونی به شرکتی سیاحتی با نام علیصدر واگذار شده است. وی افزود: این شرکت، خصوصی است و حتی شماری از مدیران دولتی نیز در آن مسئولیت دارند. شجاعی ادامه داد: البته بهره برداری از این غار قابل اجاره دادن است و در قالب مقررات می توان آن را اجاره داد اما در بررسی ها مشخص شد حتی اجاره بهای سالانه آن را فقط 700 هزار تومان تعیین کرده بودند درحالیکه درآمد این شرکت خصوصی از محل فروش بلیت دیدن این غار سالانه 19 میلیارد تومان است. دادستان دیوان محاسبات تاکید کرد: بررسی این تخلف نیز در دستور کار قرار دارد اما آنچه مهم است با ورود دیوان محاسبات از واگذاری این غار و 214 هکتار از زمین های اطراف آن پیشگیری شد. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

رئیس محیط زیست پاکدشت بازداشت شد

شایعاتی که در روزهای اخیر در مورد بازداشت رئیس محیط زیست پاکدشت شنیده می‌شد توسط مدیرکل حراست محیط زیست تأیید شد. در حال حاضر پرونده (ع.ع) توسط مراجع قضایی در دست بررسی است و متهم در بازداشت موقت بسر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد. فساد اداری، فساد مالی و ارتشا جرائمی است که مدیران و معاونان استانی محیط زیست تا کنون با اتهام ارتکاب به این جرائم دستگیر شده‌اند. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

آیا اصلاح جویان در ایران باید از این نتیجه نگران باشند؟

حمیدرضا جلایی پور، فعال اصلاح طلب گفت: شاید برای پاسخ به این سوال الان زود باشد، ولی اجمالا من زیاد نگران نیستم. زیرا: در درجه اول این آمریکا و مردم ان هستند که ضربه خوردند و وارد یک دوره بلاتکلیفی و خسارت اقتصادی شدند. ترامپ توانست پانصد هزار رای بیشتر از هیلاری رای بیاورد ولی نمی تواند همچون اوباما در سطح جهانی اجماع بین اللملی علیه کشوری ایجاد کند. ترامپ گرایشات ناسیونالیستی و افراطی دارد ولی او یک فاشیست نرم و تاجر و معامله گر و قالتاق است. نه یک فاشیست نظامی یا اطلاعاتی مثل پوتین. مهمترین عامل بازدارنده ترامپ مقاومت طبقه متوسط امریکا است که با فاصله رای کمی از جبهه ترامپ باخته است. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

اظهار نظر جدید عارف درباره نجومی بگیران

رئیس فراکسیون امید گفت: قوه قضائیه مشخص خواهد کرد، که دریافت حقوقهای نجومی قانونی یا غیر قاتونی بوده است.محمد رضا عارف در خصوص قانونی یا غیرقانونی بودن حقوق های نجومی گفت: حکم و نظر قوه قضائیه در مورد مباحث اخیر پیرامون حقوق های نجومی ثابت می کند که این پرداخت ها قانونی و یا خارج از دایره قانون بوده است.رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه دستگاه قضا در حال پیگیری این موضوع است، اظهار کرد: قانون باید در این مورد نظر بدهد.بر اساس گزارش میزان، عارف پیش‌تر، پرداخت حقوق‌های نجومی را ناشی از ضعف در قانونگذاری دانسته بود.این مطلب در میزان منتشر شده است.

 

پیشنهاد عجیب مقام اماراتی درباره انتخاب رئیس‌جمهور یمن

"ضاحی خلفان"، رئیس پلیس سابقه دبی در ادامه اظهارات جنجالی خود، این بار پیشنهادی عجیب درباره انتخاب رئیس‌جمهور یمن مطرح کرد."ضاحی خلفان" که به سبب سخنان جنجالی، در میان کاربران شبکه های اجتماعی کشورهای عربی شناخته شده است، روز سه شنبه در صفحۀ تویتر خود نوشت: پیشنهاد می‌کنم برای شکوفایی یمن، رئیس جمهوری یهودی برای این کشور در نظر گرفته شود.به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی همچنین تجزیۀ یمن را خواستار شد و استقلال جنوب یمن را بهترین گزینه برای این کشور قلمداد کرد.این مسئول اماراتی، به بی مسئولیتی در اظهارنظر و دخالت در امور کشورها و تلاش برای باقی ماندن در صدر خبرها به هر قیمت ممکن، معروف است.

 

با لغو تحریم‌ها، «سگ موادیاب» وارد کردیم!

قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه گفت،از ۶ میلیون ایرانی خارج از کشور حدود ۳۳۰۰ نفر زندانی داریم که تلاش‌های زیادی برای آزادی و تکمیل قرارداد انتقالشان به کشور انجام دادیم.سومالی با ما قطع رابطه کرده و چون دو طرف در کشورهای یکدیگر دیپلماتی ندارند، نتوانستیم کار زیادی برای ملوانان زندانی در سومالی انجام دهیم.تحریم سگ موادیاب لغو شده و از چند کشور از جمله فرانسه و استرالیا سگ وارد کردیم

 

نظر مطهری درباره ممنوع التصویری خاتمی

علی مطهری در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به سوال ایلنا، درباره سخنان اخیر خود در جمع دانشجویان برای ایستادگی در مقابل فشارهای احتمالی گفت: آن جلسه مربوط به انتقادهای دانشجویان در مورد نوع رفتار قوه قضاییه و برخی دیگر از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی با نشریات دانشجویی بود.او گفت: دانشجویان گلایه می‌کردند اگر نام آقای خاتمی را در نشریه خود منتشر کنیم، این مسئله موجب آزار و اذیت می‌شود و ما را در خیابان بازداشت می‌کنند و بعد از آن نیز نیاز به وثیقه‌های سنگین است.نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که اصل ممنوع‌التصویری و این‌که نقل مطلبی از ایشان ممنوع باشد، قانونی نیست و اساساً نمی‌توان بدون رسیدگی و صدور حکم قضایی چنین تصمیمی گرفت و بنابر این دانشجویان باید به راه خود ادامه دهند.

 

خرید داور لیگ برتری با زیتون پرورده و نوشابه؟!

سرپرست یکی از تیم های لیگ برتری فوتبال ایران با ارسال فاکتور غذای داوران به دپارتمان داوری نسبت به سفارش سه زیتون پرورده و یک نوشابه اضافی در یک وعده غذایی داوران اعتراض کرده است.فاکتور جنجالی سفارش زیتون پرورده و نوشابه اضافی توسط داوران ابتدا توسط دپارتمان داوری در گروه های مجازی داوران لیگ برتر فوتبال وفوتسال برای تذکر منشتر شد که این خبر به سرعت در فضای رسانه ای هم منشتر شد.در پیام یکی از اعضائ دپارتمان داوری خطاب به داوران آمده است: سرپرست یکی از تیم‌های مطرح لیگ برتری که تیمش در هفته‌های اخیر لیگ میزبان بوده و شکست هم خورده، فاکتوری را برای‌ دپارارتمان داوری فدارسیون ارسال کرده که در نگاه اول چیز غیر عادی مشاهده نکردیم اما زمانی که سرپرست تیم با ما تماس گرفت، متوجه شدیم این باشگاه به سرو 3 زیتون پرورده و یک نوشابه اضافی تیم 3 نفره داوری - که مهمان این باشگاه بوده‌اند - اعتراض دارند.وی افزود: در فاکتوری که برایمان ارسال شده،‌ سه داور مجموعا 2 نوشابه، یک دوغ و یک دلستر به اضافه 6 زیتون پرورده سفارش داده‌اند. سرپرست تیم به ما گفت که چرا داورتان یک نوشابه و سه زیتون پرورده اضافی سفارش داده‌اند.این عضو دپارتمان تاکید کرد: این موضوع بسیار تاسف برانگیز است، چرا که داوران حمایت که نمی‌شوند هیچ، به این شکل هم مورد اعتراض قرار می‌گیرند. شما ببینید چقدر این افراد سطح پایین هستند که فاکتور غذا را برای‌مان ارسال می‌کنند و به نوشابه و زیتون داوران معترض می‌شوند. ما از دیروز که این فاکتور به دستمان رسید، ‌بهم ریخته‌ایم و اعصابمان واقعا خرد شده است.طبق فاکتور ارسالی باشگاه معترض مجموع سفارش اضافی داوران10500 تومان بوده است.

 نظر هاشمی درباره ترامپ/ خرید داور لیگ برتری با زیتون پرورده و نوشابه؟!/ اظهار نظر جدید عارف درباره نجومی بگیران/  تاثیر انتخابات آمریکا بر قیمت سکه در ایران!

وعده وزیر جدید ورزش برای المپیک آینده

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران درباره مهمترین برنامه‌هایش گفت: یک بار درباره این موضوع صحبت کردم و 14 محور عنوان شد. از پرداختن به ورزش بانوان گرفته تا مبارزه با فساد،‌ساماندهی ساختار وزارتخانه، ساماندهی امور اقتصاد ورزش و نظارت بر امور. سلطانی‌فر افزود: ما چند 10 هزار مربی و چند 10 هزار ورزشکار و داور داریم، اگر شرایط خوب باشد، احتمال حضور آنها در میادین بین‌المللی وجود دارد که عناوین خوبی بگیریم. ما یک مدال در المپیک داشته‌ایم و این ظرفیت وجود دارد در المپیک بعدی سه مدال بگیریم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس