بازدید 56730
واکنش های متفاوت به انتخابات امریکا،

اولین واکنش روحانی و ظریف به انتخاب ترامپ/ تبریک اوباما، کلینتون و پوتین/ فرانسه: باید مسائل مهم ایران و سوریه را با آمریکا روشن کنیم

پیروزی ترامپ موجی از واکنش ها را در میان سیاستمداران جهان بر انگیخته است. برخی پیروزی وی را به سرعت تبریک گفته اند. برخی همچنان در حالت سکوت هستند و در عین حال برخی نیز با استفاده از تعابیر خاص خواسته اند موضعگیری های پیشین خودشان درباره رئیس جمهور جدید امریکایی ها را به فراموشی بسپارند.
کد خبر: ۶۳۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 09 November 2016

پیروزی ترامپ موجی از واکنش ها را در میان سیاستمداران جهان بر انگیخته است. برخی پیروزی وی را به سرعت تبریک گفته اند. برخی همچنان در حالت سکوت هستند و در عین حال برخی نیز با استفاده از تعابیر خاص خواسته اند موضعگیری های پیشین خودشان درباره رئیس جمهور جدید امریکایی ها را به فراموشی بسپارند.

کلینتون رقیب انتخاباتی ترامپ

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا در جمع هوادارنش در ستاد مرکزی تبلیغاتی در نیویورک با بیان اینکه «هیلاری کلینتون» رقیبش، طی تماس تلفنی پیروزی او را تبریک گفته است.

 

اوباما

اولین واکنش ظریف به انتخاب ترامپ/ تبریک اوباما، کلینتون و پوتین/ فرانسه: باید مسائل مهم ایران و سوریه را با آمریکا روشن کنیم 

باراک اوباما در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ، پیروزی وی در #انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی تبریک گفت

 
 

پوتین

اولین واکنش ظریف به انتخاب ترامپ/ تبریک کلینتون و پوتین/ فرانسه: باید مسائل مهم ایران و سوریه را با آمریکا روشن کنیم 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با ارسال پیامی پیروزی دونالد ترامپ را به او تبریک گفته است.ولادیمیر پوتین ابراز امیدواری کرده است که دو طرف برای بهبود روابط مسکو-واشنگتن همکاری کنند. او گفته امیدوار است آمریکا و روسیه با همکاری متقابل به حل مسایل بین المللی و بحران‌های امنیتی جهانی بپردازند.

 

موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به انتخاب ترامپ گفت: «ارتباط آمریکا عمیق‌تر از هر تغییری در سیاست‌هاست و ما همچنان به همکاری برای کشف قدرت‌های اروپا ادامه می‌دهیم.»همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: اتحادیه اروپا و آمریکا پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا به همکاری های خود ادامه می دهند.

 اولین واکنش ظریف به انتخاب ترامپ/ تبریک کلینتون و پوتین/ فرانسه: باید مسائل مهم ایران و سوریه را با آمریکا روشن کنیم

 

روحانی

رییس جمهوری در جلسه امروز هیأت دولت:نتیجه انتخابات آمریکا، نشان التهابات و عدم ثبات داخلی آمریکا است و زمان زیادی می‌برد که این اختلافات و مشکلات داخلی حل ‌شود.مواضع ما فقط از اراده و خواست مردم ایران اثر می‌پذیرد.نتیجه انتخابات آمریکا، اثری در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران ندارد.امروز دیگر آمریکا توانایی استفاده از ایران‌هراسی و ایجاد اجماع جهانی علیه ایران را ندارد.هوشمندی ایران در توافق هسته‌ای این بود که برجام را نه به عنوان توافق با یک کشور یا یک دولت بلکه به عنوان یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تثبیت کرد که با تصمیم یک دولت قابل تغییر نیست.


ظریف

اولین واکنش ظریف به انتخاب ترامپ/ تبریک اوباما، کلینتون و پوتین/ فرانسه: باید مسائل مهم ایران و سوریه را با آمریکا روشن کنیم 

ظریف پس از دیدار با همتای رومانیایی در واکنش به انتخاب ترامپ گفت، هر کس رییس جمهور آمریکا شود باید واقعیت های امروز جهان را به خوبی درک کند . هر دولتی در آمریکا سرکار باشد موظف به رعایت تعهد برجام است. ما این را رسم داریم که در امور داخلی سایر کشورها دخالت نمی کنیم. مردم آمریکا هر تصمیمی گرفتند، آنچه مهم است هر کس رییس جمهور آمریکا شود باید واقعیت های امروز جهان را به خوبی درک کند و سیاست هایش را با واقعیت جهان ارتباط دهدتا آنجا که به جمهوری اسلامی ایران برمی گردد با توجه به ایران و آمریکا دارای روابط سیاسی نبودند آنچه مهم است این است که رییس جمهور آینده آمریکا به تعهدی که دولت آمریکا به عنوان یک تعهد چندجانبه در قالب برجام پذیرفته، این تعهد را هر دولتی در آمریکا سرکار باشد موظف است رعایت کند. ما یقین داریم که جامعه بین المللی نیز این توقع را از ایالات متحده آمریکا خواهد داشت.

 

انگلیس

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس پیروزی ترامپ در انتخابات را تبریک گفت و اعلام کرد که بریتانیا و آمریکا همچنان شرکای قوی و نزدیک هم باقی خواهند ماند

سردارسلامی

تغییر رئیس جمهور آمریکا برای ما تفاوت معناداری ندارد. سیاست‌های آمریکا درباره ایران تغییری نمی‌کند./نظام سیاسی آمریکا اساساً اهدافش ظالمانه است.

 

نخست وزیر مالزی

نخست‌وزیر مالزی در اظهارنظری ضمن تبریک گفتن بابت پیروزی دونالد ترامپ گفت: «موفقیت آقای ترامپ نشان می‌دهد که سیاستمداران هرگز حمایت رای دهندگان را برای خودشان مسلم فرض کنند».

 

واکنش استرالیا

مالکوم ترنبول نخست‌وزیر استرالیا به دونالد ترامپ پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

اولین واکنش ظریف به انتخاب ترامپ/ تبریک کلینتون و پوتین/ فرانسه: باید مسائل مهم ایران و سوریه را با آمریکا روشن کنیم 

استرالیا اعلام کرده است که این مسئله مهم است که واشنگتن همچنان باید بر آسیا تمرکز داشته باشد اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد. کانبرا مشتاق است تا شاهد دخالت بیشتر آمریکا در منطقه باشد.دولت باراک اوباما سیاست تقویت روابط با آسیا اقیانوسیه را در اولویت قرار داده و تفنگداران دریایی خود را در استرالیا مستقر کرده است، این اقدام در مقابل افزایش تنش در روابط بین واشنگتن و پکن صورت گرفته است. بیشاپ گفت: کانبرا خواستار ادامه همکاری نزدیک با دولت جدید آمریکا است و امیدوار است که واشنگتن به‌زودی نسبت به تمرکز بر منطقه ما و اهمیت رهبری آمریکا و حضور در آسیا اقیانوسیه اطمینان دهد.بیشاپ وزیر امور خارجه اظهار داشت: آمریکا بزرگترین سرمایه‌گذار مستقیم خارجی در استرالیا است، دومین شریک تجاری بزرگ ماست، بنابراین برای دولت استرالیا مهم است که برای همکاری با رئیس جمهور بعدی آمریکا آماده باشد.

 

واکنش آلمان

اورسولا وون درلین وزیر دفاع آلمان امروز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای آر دی تاکید کرد: فکر می کنم حرکت ترامپ به سوی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک شوک بزرگ بوده است.وی در ادامه تصریح کرد: تصور می کنم که ترامپ می داند که این یک رای به او نبوده، بلکه یک رای علیه واشنگتن و علیه ساختار بوده است.

 

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی ورسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران از سیاست‌ها و رویکرد گذشته دولتمردان آمریکا طی دهه‌های گذشته تجربیات ناخوشایند و تلخی داشته و دارند. آنچه برای ایران و مردم آن مهم ، قابل اعتنا و ملاک در ارزیابی آنها خواهد بود، عملکرد و سیاست‌های اجرایی دولت آینده آمریکاست که از مواضع و اظهارات تبلیغاتی انتخاباتی ایشان در دوران رقابت های انتخابات از اهمیت بیشتری می تواند برخوردار ‌باشد. بهرام قاسمی سیاست‌های دولت‌های گذشته آمریکا و مداخلات در امور کشورهای منطقه را عامل اصلی تشدید خشونت‌، افراط گرایی و تشدید و تحریک احساسات مردم مسلمان منطقه دانست. وی همچنین افزود: شرایط ناپایدار و بی‌ثباتی کنونی در منطقه استراتژیک خاورمیانه، خلیج فارس، خلیج عدن و دریای سرخ و تهدیدهای ناشی از ترویج خشونت و افراطی ‌گری و گسترش تفکرات منحط و خطرناک و تروریستی انواع گروه هامانند داعش که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با آن قرار دارد، همگی گویای لزوم بازنگری و باز اندیشی جدی در سیاست منطقه‌ای آمریکاست.

 

واکنش فرانسه

اولین واکنش ظریف به انتخاب ترامپ/ تبریک کلینتون و پوتین/ فرانسه: باید مسائل مهم ایران و سوریه را با آمریکا روشن کنیم 

ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه ای تلویزیونی تاکید کرد: اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود، پاریس باید برخی مسائل مهم و کلیدی از جمله توافق هسته ای ایران و جنگ سوریه را با واشنگتن روشن کند.وی در ادامه تصریح کرد: تصور می کنم که شخصیت ترامپ، ابهامات و سئوالاتی را به وجود آورده است. شخصیت ترامپ شما را به تفکر وامی دارد، این شخصیت سئوالات و ابهاماتی را ایجاد می کند. شخصیت وی قطعا واکنش های تحریک آمیزی را به دنبال داشته است.وزیر خارجه فرانسه گفت: احتمالا ترامپ قدرت را کسب کرده است، فرانسه یک متحد برای آمریکا است. ما یک شریک کلیدی و مهم هستیم و باید برای برقراری ثبات و آرامش در جهان همکاری کنیم.وی اظهار داشت: ما می خواهیم درک کنیم که رئیس جمهور جدید آمریکا چه کاری می خواهد انجام دهد. برای توافق تغییرات آب و هوایی پاریس جه اتفاقی خواهد افتاد؟ توافق هسته ای ایران چه خواهد شد؟ اینها سئوالات مهمی است که از خودمان می پرسیم.

پیش از این رهبر حزب جبهه ملی فرانسه نیز قبل از اعلام نهایی نتایج شمارش آرا پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به دونالد ترامپ تبریک گفته بود.

 

واکنش چین

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که کشورش برای همکاری با رئیس جمهور آمریکا تلاش می‌کند

 

حماس

این جنبش در واکنش به پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا اعلام کرد: «ما با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا منتظر تغییرات زیادی در مواضع این کشور در قبال فسلطین نیستیم.»

 

رزژیم صهیونیستی

اولین واکنش روحانی و ظریف به انتخاب ترامپ/ تبریک اوباما، کلینتون و پوتین/ فرانسه: باید مسائل مهم ایران و سوریه را با آمریکا روشن کنیم 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیروزی ترامپ در #انتخابات را تبریک گفت و وی را دوست واقعی اسرائیل نامید

 
سایر واکنش ها

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد که انتخاب ترامپ موجب افزایش همکاری‌های واشنگتن-آنکارا بر پایه اعتماد بیشتر شود.

«رودریکو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین نیز انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا را به وی تبریک گفت.

«مارتین شولز» رئیس پارلمان اروپا در سخنانی گفته است که کار کردن با ترامپ سخت‌تر از اوباماست.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر نیز انتخاب دونالد ترامپ را به وی تبریک گفت.

«ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا در توئیتی انتخاب ترامپ را به وی تبریک گفته و نوشته است: ما تلاش خواهیم کرد که روابط خود با آمریکا را تقویت کنیم.

«بینالی یلدریم» نخست وزیر ترکیه ابراز امیدواری کرد که همکاری ترکیه و آمریکا در پرونده استرداد فتح الله گولن بیشتر شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۱۳
اینو نگیم چی بگیم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111
ظریف بنده خدا چقدر ترسیده ترامپ برجام رو معلق کنه! نگران نباشید! مطمئنم که ترامپ از کلینتون خیلی بهتره! ترامپ و پوتین رفیقن! اسرائیل و اعراب طرفدار کلینتون بودن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
یعنی الان تو بیشتر از ظریف بلدی؟؟؟
با روی کارآمدن ترامپ به نظر من هم اینک باید به سپاه دستور کامل آماده باش داد، تا با هر کلمه و واژها، علیه ایران و یا قراداد موسوم به برجامف عکس العمل مناسب از خود نشان بده. این ترامپب ممکنه علیه ایران اعلام جنگ کنه و سپاه از الان باید کلیه معاذیر را علیه این نیت بسیج کنه. از روی قدرت و صلابت ایران، نه از روی بلوف و یا حرف ای نامربوط.
قطعا تغییرات بزرگی در سیاستهای آمریکا در مقابل مسایل جهانی و از جمله ایران ایجاد خواهد شد ولی از قدیم گفتن نترس از آنکه های و هوی دارد (ترامپ) - بترس از آنکه سر به توی دارد ! (هیلاری ) !
پاسخ ها
جام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
دقیقاً همینطوره
هزاران آفرین به این نظر
ضمن اینکه سیاستهای آمریکا بطور کل با تعویض رئیس جمهورها تغییری نمی کنه . بلکه فقط دست به دست میشه
براساس هر نوع تحلیلی ترامپ به مراتب بهتر از کلینتون برای ایران است .
بهتر بود جای یادآوری قضیه برجام آقای ظریف صحبت دیگه ای میکرند
دردسرهاي ظريف دوباره شروع شد. روز از نو ، روزي از نو.
در حالی که سران دنیا به ترامپ تبریک میگویند خواهشا از همین ابتدا جبهه خصمانه نگیرید هرچند اوباما برای شما خوب بود ولی این اقا مرد عمل است خوب یا بد عمل می کند
امريكا دنبال منافع مردمش هست حالا ميخواد ترامپ باشه يا هر فرد ديگري تنها تفاوتش اينه كه سياستمدار نبوده كه البته سياستمدار هم ميشه
انتخاب ترامپ دنیا را نا امن تر خواهد کرد همانگونه که انتخاب بوش پسر و جنگهای عراق و افغانستان و حوادثی که او ایجاد کرد مانند 11 سپتامبر باعث ایجاد داعش و.... شد و دنیا را طوری نا امن کرد که برای نخستین با ناامنی تا قلب اروپا پیش رفت و مسلما این مرتبه نامنی تا قلب آمریکا پیش میرود تا دنیا و مردم آمریکا شاهد انتخاب ناصالحان بر حکومتشان باشند و با ایجاد دیکتارهای جدید در جهان از آمریکا و عربستان گرفته تا مصر و ترکیه و .... باعث تنشی خواهد شد که انشاا.. به ظهور منجی بشریت منتهی خواهد شد.
ترامپ تو حرفها و سیاست هاش رو راست تر از کلینتونه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان