بازدید 39006
بسته خبری «تابناک»؛

اظهارنظر جالب دایی درباره ظریف/ پیشنهاد جدید رئیس دولت اصلاحات به جریان های سیاسی/ خاطره جدید هاشمی از امام (ره)/ رتبه محبوبیت وزارت اطلاعات در میان وزارتخانه‌ها

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«نظر وزارت ارشاد درباره فعالیت شجریان»،«برگزاری جلسه حل اختلاف ندای ایرانیان با عارف»،«واگذاری عجیب غار علیصدر »،«هزینه انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷ 08 November 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کسی جگر ندارد که پرونده متوسلیان را بلند کند

سردار قاسمی گفت: علیرغم اینکه احمد متوسلیان رفیق بسیار صمیمی بنده بوده است، اما اینجا کسی جگر ندارد که این پرونده را بلند کند، یک کلام بگویم و خیال همه را راحت کنم ما برای پیگیری پرونده متوسلیان مرد نمی‌بینیم. این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: اگر قرار بود مسئولان به دنبال پرونده احمد متوسلیان باشند چرا 37 سال آن را رها کردند، مرگ بر کسی که اطلاعات نداشت و گفت کار تمام است و گفت کرکره را پایین بیاورید و حتی سکوت اختیار کرد.این مطلب در فارس منتشر شده است.

 

رتبه محبوبیت وزارت اطلاعات در میان وزارتخانه‌ها

حجت الاسلام سیدمحمود علوی به نظرسنجی خبرگزاری جمهوری اسلامی در خصوص شاخص محبوبیت وزارتخانه‌ها و دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در نظرسنجی مهرماه امسال، جایگاه سوم را در بین مردم کسب کرد.وزیر اطلاعات روز سه شنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: از مسئولان و مدیران خواست تا نرم خویی و خوش رویی را با مردم همچنان سرلوحه کار خود قرار دهند و به مردم سخت نگیرند و کار امروز آنان را به فردا نسپارند و همه را با خدمت بیشتر زیر چتر حجت شرعی‌مان ولایت فقیه زمان جمع کنند.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

 

خاطره جدید هاشمی از امام (ره)

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از سرداران بازنشسته سپاه پاسداران و فرماندهان بخش‌های مختلف نیروهای مردمی انقلاب‌های سال‌های اخیر کشورهای عربی و اسلامی را نمونه‌ای مناسب برای قیاس موفقیت‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: بدون خشونت و با کمتر هزینه‌های جانی و مالی، رژیمی را شکستیم که هم نفت، پول، سرمایه و سلاح‌های پیشرفته داشت و هم قدرت‌های جهانی از او حمایت می‌کردند. ایشان تندروی را عامل و آغاز هر انحراف در نهضت‌های مردمی توصیف کرد و با تأکید بر عقلانیت گفتاری و رفتاری امام، گفت: امام، جلوی خیلی از تندروی‌ها را می‌گرفتند و نمی‌گذاشتند اعتدال اسلامی، قربانی شعارهای احساسی مدعیان انقلابی‌گری شود. جانشین امام و فرمانده هشت سال دفاع مقدس، در پاسخ به سؤال دیگری، به تشریح و تحلیل تاریخ دفاع مقدس، چگونگی آغاز، تداوم و پایان جنگ و چرایی فرماندهی خویش برای ایجاد وحدت رویه میان ارتش و سپاه پرداخت و گفت: پس از حکم امام، وقتی برای خداحافظی خدمت ایشان رفته بودم و سپس در جلسه قرارگاهی فرماندهان جنگ، مخصوصاً قبل از عملیات خیبر، برنامه‌های خود را برای جنگ تشریح کردم. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

نظر وزارت ارشاد درباره فعالیت شجریان

معاون هنری وزیر ارشاد اعلام کرد که محمدرضا شجریان از نظر دولت هیچ منعی برای فعالیت در کشور ندارد. علی مرادخانی در گفت‌وگو با «جام جم آنلاین» درباره آخرین وضعیت استاد شجریان تصریح کرد: وضعیت جسمانی شجریان خوب است و در حال گذراندن دوره فیزیوتراپی است. با قراری که با خانواده ایشان داشته‌ایم، منتظر اتمام دوره درمانی شجریان خواهیم بود. وی با اشاره به فعالیت‌های هنری شجریان در داخل کشور گفت: از نظر دولت ایشان هیچ منعی برای فعالیت در ایران ندارند و پس از گذراندن دوره درمانی قطعا در این‌باره اظهارنظر خواهند کرد. ضمن اینکه با انتشار آلبوم طریق عشق و البته استقبال خوب مردم از آن نشان داده شد که فعالیت هنری ایشان در کشور هیچ منع قانونی‌ای ندارد.

 

سی‌وسه پل ترک خورد

فریدون اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به انتشار تصاویری از ترک جدید سی وسه پل اصفهان و نگرانی‌های به وجود آمده در این زمینه اظهار داشت: در روزهای گذشته تصاویری مبنی بر ترک پل سی‌وسه‌پل در فضای مجازی منتشر شده اما این تصاویر دور از واقعیت بوده و در حال حاضر هیچ‌گونه ترکی بر روی پل سی‌وسه‌پل موجود نیست. وی با بیان اینکه ترک منتشر شده در تصاویر ترک فعالی نیست، تصریح کرد: ترکی که در تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مشاهده می‌شود ترک آسفالت بوده که بر اثر درز انبساط بوده و فعال و مشکل‌زا نیست.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 اظهارنظر جالب دایی درباره ظریف/ پیشنهاد جدید رئیس دولت اصلاحات به جریان های سیاسی/ خاطره جدید هاشمی از امام (ره)/ رتبه محبوبیت وزارت اطلاعات در میان وزارتخانه‌ها

برگزاری جلسه حل اختلاف ندای ایرانیان با عارف

مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان درباره سازوکار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و حضور حزب ندا در این شورا گفت: حزب ندا هم در جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و هم در جلسه شورای عالی سیاستگذاری دعوت می‌شود، اما در هیچ کدام از این جلسات شرکت نکردیم.وی ادامه داد: البته با این اختلافات موافق نیستیم و انتقاداتی به سازوکار تصمیم‌گیری در شورای سیاستگذاری داریم. دبیرکل حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: جلسه‌ای اواخر این هفته با محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان داریم و اگر ببینیم برنامه‌ای برای رفع مشکل وجود دارد در جلسات شرکت می‌کنیم اما اگر ببینیم مشکلات هنوز وجود خواهد داشت، به شکل گذشته در جلسات شرکت نمی‌کنیم.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

 

تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان آغاز شد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: اینکه به جای تخلف گفته می‌شود «بدهی معوق» از نبود اطلاع کافی درباره تخلفات این صندوق است.محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «آیا فعالیت کمیته تحقیق و تفحص از اتفاقات و ابهامات صندوق ذخیره فرهنگیان شروع به کار کرد و آیا اتفاقات این صندوق «معوقه بانکی» است؟»، اظهار داشت: جلو جلو نمی‌توانیم در خصوص این موضوع مطلبی بگوییم.وی افزود: نه می‌گوییم اختلاس و نه می‌گوییم بدهی معوق درست است؛ هیچ کدام را تأیید نمی‌کنیم و تا زمانی که کار کنیم و برایمان محرز شود که چه مشکلی وجود داشته است نمی‌توانیم اعلام کنیم.زاهدی در خصوص اعلام «بدهی معوق» در خصوص اتفاقات صندوق ذخیره فرهنگیان، خاطرنشان کرد: این مطلب که اینطوری گفته می‌شود به نظرم از سر عدم اطلاع کافی درباره تخلفاتی است که در این صندوق صورت گرفته است.وی ادامه داد: ان‌شاءالله کمیته تحقیق و تفحصی که تشکیل شده و کار را آغاز کرده است با دقت، وسواس و با لحاظ منافع فرهنگیان، بررسی می‌کند و در این راستا از کارشناسان خبره و زبده کشور که در حوزه بانکداری، سرمایه‌گذاری و حقوقی کار کرده‌اند و ورزیده هستند، استفاده می‌کنیم تا بتوانیم یک قضاوت کاملاً عادلانه، صادقانه و منطبق بر آنچه که آنجا اتفاق افتاده است، داشته باشیم.این مطلب در فارس منتشر شده است.

 

شیوه فعلی انتخابات به‌نفع پوپولیست‌ها است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایده «رقابت تیم‌ها به‌جای اشخاص در انتخابات ۹۶» می‌گوید: ایده رقابت‌ تیمها به‌جای اشخاص باید تبدیل به مطالبه عمومی شود.سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایده جمعی از چهره‌های علمی، سیاسی و رسانه‌ای برای «رقابت تیم‌ها به‌جای اشخاص در انتخابات 96» می‌گوید: این نامه نشان‌دهنده آرمان‌طلبی جریان اصولگرا است؛ در واقع این افراد کالبدشکافی کرده و دیده‌اند که فرآیند انتخابات خصوص در حوزه ریاست جمهوری، بیشتر از اینکه انتخاب طیف عقلانی، اجرایی و افرادی دارای کفایت لازم برای اداره کشور باشد، به یک انتخابات شعاری و خطابه‌خوانی تبدیل شده است.وی با اشاره به این صحبت خود که انتخابات به انتخابی شعاری و خطابه‌خوانی تبدیل شده است، تصریح می‌کند: در حال حاضر در کشور هر کسی خطیب‌تر باشد و روش سخن‌گفتن را بهتر بلد باشد و از الفاظ و کلمات، هنرمندانه‌تر و تأثیرگذارتر استفاده کند، شانس بهتری دارد. غافل از اینکه آن فرد دارای برنامه است یا خیر؟ برنامه‌هایی که ذکر می‌کند، فرمول اجرایی آن طراحی شده است یا خیر؟ آیا تیم مناسب برای پیاده سازی آن دارد یا نه؟عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه این طرح یک آرمان‌خواهانه دارد، می‌گوید: به‌نظر من این موضوع غیرعملی است، در واقع در شرایط کنونی جامعه تنها این موضوع مهم نیست که جریانات سیاسی بیایند و تیم و برنامه‌های خود را ارائه کنند بلکه باید ذائقه عمومی را هم در نظر گرفت. ذائقه عمومی در حال حاضر برنامه‌محور نیست بلکه به‌دنبال این است که چه‌کسی قول بهتری می‌دهد.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

 

واگذاری عجیب غار علیصدر

فیاض شجاعی گفت :غار علیصدر همدان از آثار ملی ثبت شده و منحصر به فرد در کشور و حتی در دنیاست که اخیرا متوجه شدیم طبق تصمیمات مسئولان این استان به طورغیرقانونی به شرکتی سیاحتی با نام علیصدر واگذار شده است. وی افزود: این شرکت، خصوصی است و حتی شماری از مدیران دولتی نیز در آن مسئولیت دارند.شجاعی گفت: با ورود دیوان محاسبات استان با هماهنگی دیوان محاسبات کشور کارگروهی برای بررسی این واگذاری تشکیل شد که پس از بررسی ها ایراد دیوان محاسبات وارد شناخته و این واگذاری لغو شد.دادستان دیوان محاسبات افزود: البته بهره برداری از این غار قابل اجاره دادن است و در قالب مقررات می توان آن را اجاره داد اما در بررسی ها مشخص شد حتی اجاره بهای سالانه آن را فقط 700 هزار تومان تعیین کرده بودند درحالیکه درآمد این شرکت خصوصی از محل فروش بلیت دیدن این غار سالانه 19 میلیارد تومان است.وی گفت: بررسی این تخلف نیز در دستورکار قرار دارد اما آنچه مهم است با ورود دیوان محاسبات از واگذاری این غار و 214 هکتار از زمین های اطراف آن پیشگیری شد.این مطلب در شبکه خبر منتشر شده است.

 

هزینه انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها

با ارایه پیش نویسی از سوی برخی عناصر جبهه اصلاحات، در نهایت در جلسه اخیر این جریان سیاسی درخصوص هزینه های انتخاباتی شوراهای شهر جمع بندی لازم انجام گرفت.این هزینه ها به صورت ریز و با ذکر جزئیات مورد تصویب قرار گرفته است.بر اساس برآورد کلی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها فعلاً تخصیص بودجه‌ای 18 میلیارد تومانی صرفا برای شهر تهران، تصویب شده است.در عین حال اصلاح طلبان تاکید کرده اند: از آنجا که انتخابات ریاست جمهوری تقریباً در اختیار حلقه اطراف روحانی است، بایستی روحانی به آنها در انتخابات شوراها کمک کند و بخشی از هزینه ها را تامین نماید.در مورد اینکه احزاب مختلف جریان اصلاحات، کدام و چه مقدار این هزینه را تامین می کند هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.این مطلب در پارس نیوز منتشر شده است.

 

پیشنهاد جدید رئیس دولت اصلاحات به جریان های سیاسی

سیدمحمدخاتمی رئیس دولت اصلاحات پیشنهاد کرد که تعامل باید با حفظ هویت صورت گیرد. اگر کسانی انتظار دارند که ما هویت خود را تغییر دهیم انتظارشان بی جا است و تازه این دیگر تعامل نیست؛ نوعی حذف است. باید زمینه های تعامل با اصولگرایان بخصوص عقلای آنها را بررسی کنیم به طور مثال آقای باهنر دو ماه پیش درباره تحزب صحبت های خوبی کرده اند. شما که تحزب را قبول دارید، ما هم تحزب را قبول داریم، بیاییم در اینجا اصلاح طلبان و اصول گرایان درباره ساز و کاری بیاندیشیم و راهکاری ارائه دهیم و مشخص شود که همه اصل تحزب را قبول دارند و برای تقویت آن راهکار مشترک می دهند.

 

اظهارنظر دایی درباره ظریف

ماهنامه دیار در گفت و گو با علی دایی به نقل از وی نوشت: «آقای ظریف را دوست دارم چون آدم بزرگی است که خیلی به مملکت خدمت کرده است. برجام دستاورد خوبی بود. آقای روحانی را دوست دارم همان طور که یکی از روسای جمهور گذشته را هم دوست دارم. من مسئله سیاسی خاصی ندارم. کسانی که به دلم بنشینند، دوستشان دارم.»

نظر رهبر معظم انقلاب درباره پیادهروی اربعین

رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج فقه مورخ 94/9/9 مطالبی در تجلیل از حرکت عظیم پیاده روی اربعین بیان فرمودند که نظر به اهمیت آن، از نظر خوانندگان عزیز می‌گذرد.

***

... این روزها روزهای نزدیک به اربعین است. پدیده‌ بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای هم در این سال‌های اخیر به‌وجود آمده و آن، پیاده‌روی میان نجف و کربلا یا بعضی از شهرهای دورتر از نجف تا کربلا است؛ بعضی از بصره، بعضی از مرز، بعضی از شهرهای دیگر، پیاده راه می‌اُفتند و حرکت می‌کنند. این حرکت حرکت عشق و ایمان است؛ ما هم از دور نگاه می‌کنیم به این حرکت و غبطه می‌خوریم به حال آن کسانی که این توفیق را پیدا کردند و این حرکت را انجام دادند:

گرچه دوریم به یاد تو سخن می‌گوئیم‌

بُعد منزل نبوَد در سفر روحانی

 

معلم متخلف زنجانی تعلیق شد

معاون مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از بررسی‌های به عمل آمده و احراز صحت تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در زنجان، این معلم متخلف، سه ماه از خدمت تعلیق شد.رسول پاپایی با اعلام این خبر افزود: در پی تنبیه بدنی یک دانش آموز در «ماه نشان» استان زنجان، وزیر آموزش و پرورش با قید فوریت دستور بررسی موضوع را داد و بعد از صحت تنبیه و اعمال رفتار خلاف شئون شغلی توسط معلم متخلف، موضوع در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری تحت رسیدگی اولیه قرار گرفته است.وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش در راستای دفاع از سرمایه اجتماعی قاطبه فرهنگیان که با تنبه بدنی مخالف بوده و صادقانه و دلسوزانه به امر تعلیم و آموزش فرزندان مردم می پردازنند و به منظور رعایت حقوق دانش آموزان و با عنایت به ممنوعیت تنبیه بدنی در مدارس و آثار سوء آن در امر آموزش و پرورش، با پیشنهاد آماده به خدمت معلم متخلف به مدت ۳ ماه موافقت کرد.مهر این خبر را منتشر کرده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار