بازدید 285505
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا؛ 13:00

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شد؛ ترامپ 290، کلینتون 232 +ویدیو

جمهوری خواهان تنها کاخ سفید را فتح نکردند، بلکه موفق شدند اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا و سنای ایالات متحده حفظ کنند و در واقع اکنون تمامی حاکمیت آمریکا در اختیار جمهوری‌خواهان است. این یک پیروزی بزرگ و غیرمنتظره برای جمهوری خواهان است که مسیر اغلب سیاست گذاری‌ها به ویژه در حوزه سیاست خارجی و اقتصادی را با تغییرات محسوسی همراه خواهد نمود.
کد خبر: ۶۳۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 08 November 2016
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یک نتییجه غیرمنتظره همراه شد و دونالد ترامپ یک چهره غیرسیاسی پس از عبور از سد جمهوری خواهان در انتخابات درون حزبی و خلق یک شگفتی، این بار شگفتی‌ای بزرگ‌تر را در انتخابات سراسری ایالات متحده رقم زد و بر هیلاری کلینتون پیروز شد؛ رقیبی که عمده رسانه‌های آمریکا و غول‌های خبری بین‌المللی به همراه گروهی عظیم از سیاستمداران جهان و آمریکا، مطرح ترین سلبریتی‌های آمریکا، یک ارتش از مبلغین و صدها میلیون دلار سرمایه را پشتوانه‌اش داشت اما نتوانست بر یک میلیاردرِ پراشتباه فائق آید.
 
به گزارش «تابناک»؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا راس ساعت 6 صبح به وقت محلی در ایالات شرقی آمریکا انتخابات آغاز شد و هنوز این انتخابات در برخی ایالت‌های غربی پایان نیافته بود که نتایج نخستین ایالت‌های شرقی مشخص شد. هرچه نتایج پیش رفت، شگفتی‌ها بیشتر شد و در نهایت دونالد ترامپ با اخذ اکثریت آرای الکترال، یک شگفتی را رقم زد و با کنار زدن هیلاری کلینتون برخلاف قریب به اتفاق نظرسنجی‌ها به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.
 
جمهوری خواهان تنها کاخ سفید را فتح نکردند، بلکه موفق شدند اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا و سنای ایالات متحده حفظ کنند و در واقع اکنون تمامی حاکمیت آمریکا در اختیار جمهوری‌خواهان است. این یک پیروزی بزرگ و غیرمنتظره برای جمهوری خواهان است که مسیر اغلب سیاست گذاری‌ها به ویژه در حوزه سیاست خارجی و اقتصادی را با تغییرات محسوسی همراه خواهد نمود. البته به زعم اغلب ناظران، ترامپ پیروزی‌اش را میدون جمهوری خواهان نیست، چرا که سران و اغلب چهره‌های جمهوری خواه نه تنها از او حمایت نکردند، بلکه او را پس زدند و ترامپ با رای اعضای این حزب، خودش را به رهبران جمهوری خواه تحمیل کرده بود.
 
بر همین اساس انتخاب ترامپ به عنوان «نه» به کل سیستم سیاسی آمریکا قلمداد شده و اگر چنین باشد، ترامپ باید به وعده‌های بزرگش درباره تغییر این ساختار سیاسی فاسد عمل کند. ترامپ که در سخنرانی پیروزی‌اش به جمهوری خواهان کنایه زد، به نوعی وامدار سران حزب متبوعش نیز نیست. بنابراین ترامپ برای آنکه بتواند سرمایه سیاسی‌اش را حفظ کند، لااقل باید برخی از وعده‌هایش نظیر دیوار کشیدن اطراف آمریکا و اخراج میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی را اجرایی کرد.
 
 
 
*** 
 
13:00
 
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در اولین واکنش به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آمریکا گفت: «رییس جمهوری آمریکا باید واقعیت‌های امروز جهان را به خوبی درک کند و سیاست‌هایش را با واقعیت جهان ارتباط دهد... با توجه به این که ایران و آمریکا روابط سیاسی ندارند، مهم آن است که رییس جمهوری آینده آمریکا موظف به رعایت تعهد چندجانبه برجام است و ما یقین داریم که جامعه بین‌المللی نیز این توقع را از ایالت متحده آمریکا خواهد داشت.»
 
***
 
12:48
 
دیوید رمنیک سردبیر نیویورکر نوشته است که انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری برای آمریکا و قانون اساسی آن تراژدی است. در عین حال او پیروزی آقای ترامپ را دستاورد بزرگی برای اقتدارگرایی، زن ستیزی و نژادپرستی در داخل و خارج آمریکا می‌داند. او نوشته است پیروزی غیرمنتظره ترامپ رویدادی تهوع آور در تاریخ آمریکا و لیبرال دموکراسی است. واکنش سایر نشریات نیز چندان مثبت نبوده است.
 
*** 
 
12:41
 
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ گفته است: «آنچه برای ایران و مردم آن مهم، قابل اعتنا و ملاک در ارزیابی خواهد بود، عملکرد و سیاست‌های اجرایی دولت آینده آمریکاست.»
  
*** 
 
12:34
 
حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور در پستی توئیتری با اشاره به سخنرانی دونالد ترامپ نوشته است: «تصویری که ترامپ در سخنرانی اعلام پیروزی به عنوان رییس جمهور از خود نشان می داد، با تصویر او در دوران انتخابات متفاوت بود، این نکته‌ای قابل توجه است.»
 
*** 
 
12:32
 
بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب تبریک گفته و خواهان استرداد فتح‌الله گولن شخصیت مذهبی ترکیه که در تبعید خود خواسته به سر می‌برد، شده است
  
*** 
 
12:30
 
یک مسئول ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها که در انتخابات ریاست جمهوری امریکا از رقیب جمهوری‌خواه خود شکست خورد، اعلام کرد وی صبح امروز چهارشنبه به وقت آمریکا سخنرانی خواهد کرد. 
 
 *** 
 
12:28
 
شماری ار رای‌دهندگان ایالت کالیفرنیا که تقریبا همواره به دموکرات‌ها رای می‌دهد، در شبکه‌های اجتماعی طرح جدا شدن این ایالت را مطرح کرده‌اند.
 *** 
 
12:26
 
مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا پیروزی دونالد ترامپ را رای اعتراضی در مایه‌های برگزیت خوانده است. او گفته انتظار دارد همکاری با دولت جدید آمریکا سخت‌تر از قبل باشد.
 
 *** 
 
12:16
 
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تلگرامی پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به او تبریک گفت. پوتین ابراز امیدواری کرده است که دو طرف برای بهبود روابط مسکو-واشنگتن همکاری کنند. او گفته امیدوار است آمریکا و روسیه با همکاری متقابل به حل مسایل بین المللی و بحران‌های امنیتی جهانی بپردازند پوتین و ترامپ رابطه صمیمی ندارند و کلینتون ترامپ را متهم کرده بود که هکرهای روس برای حمایت از او ایمیل‌هایش را هک و در ویکی لیکس منتشر کرده‌اند.
 
 *** 
 
11:46
 
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به پیروزی ترامپ عنوان کرده است: ارتباط آمریکا عمیق‌تر از هر تغییری در سیاست‌هاست و ما همچنان به همکاری برای کشف قدرت‌های اروپا ادامه می‌دهیم.
 
 *** 
 
11:31
 
آرای الکترال ترامپ به 288 رای رسیده و پیش بینی می‌شود که 300 رای برسد؛ نتایجی که در خوشبینانه ترین نظرسنجی‌ها نیز تخمین زده نشده بود اما در عمل تحقق یافت.
 
 *** 
 
11:19
 
دونالد ترامپ در ابتدای سخنرانی‌اش با اشاره به تماس تلفن هیلاری کلینتون و تبریک به او، به هیلاری خسته نباشید گفت و تاکید کرد: اکنون وقت آن رسیده زخم‌ها را التیام ببخشیم. اکنون باید این کشور را از دموکرات‌ها تا جمهوری‌خواه‌ها متحد کنیم. من قول می‌دهم رئیس جمهور همه آمریکایی‌ها باشیم.
 
 - ما وظیفه احیای این کشور را داریم. هر آمریکایی این فرصت را خواهد داشت که تمام ظرفیت‌هایش را به حالت بالقوه درآورد. هیچ کس فراموش نخواهد شد.
 
- ما زیرساخت‌هایمان را بازسازی خواهیم کرد و میلیون‌ها نفر را به سر کارشان باز خواهیم گرداند.
 
- ما مراقب پیشکسوتان و سربازان جنگی خودمان خواهیم بود. در این هجده ماه زمان زیادی با این سربازان گذراندم.
 
- ما رشد اقتصادی آمریکا را دو برابر خواهیم کرد.
 
- ما رابطه‌های بسیار خوبی خواهیم داشت. هیچ چالشی نیست که نتوانیم آن را رفع کنیم. ما بهترین‌ها را خواهیم داشت.
 
- من می‌خواهم به جامعه بین‌الملل بگویم، در عین حال که منافع آمریکا را در اولویت قرار خواهیم داد، با همه دنیا رابطه دوستانه‌ای خواهیم داشت. ما به دنبال منافع مشترک خواهیم بود و به دنبال جنگ و تخاصم نخواهیم بود.
 
دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شد؛ ترامپ 288، کلینتون 218 
 
 *** 
 
11:17
 
جشن پیروزی دونالد ترامپ آغاز شد. مایک پنس معاون انتخاباتی ترامپ که فرمانداری ایالت «ایندیانا» را در کارنامه دارد، ابتدا روی صحنه حاضر شد و از احساس خرسندی و غرورش بابت این پیروزی سخن گفت و سپس از دونالد ترامپ به عنوان «رئیس جمهور منتخب آمریکا» برای حضور بر روی صحنه دعوت کرد.
 
 *** 
 
11:11
 
 گزارش‌ها حکایت از آن دارد که هیلاری کلینتون در تماسی تلفنی، پیروزی دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری به او تبریک گفته است.
 
 *** 
 
11:08
 
گاردین گزارش داد، دونالد ترامپ به رای 276 رسید و بدین ترتیب رئیس جمهور قطعی ایالات متحده آمریکا شد. او چهل و پنجمین مردی خواهد بود که بر کرسی فرماندهی کل قوای آمریکا در اتاق بیضی کاخ سفید تکیه خواهد زد.
 
 *** 
 
10:52
 
سکوت ایالات متحده را فراگرفته و در یک فضای دو قطبی گروهی به شدت شادی می‌کنند و گروهی در بهت و حیرت گریه می‌کنند. به نظر می‌رسد شب دشواری برای طرفداران هیلاری کلینتون فرارسیده و روز غیرمنتظره‌ای برای طرفداران ترامپ پیش رو است.
 
 
 *** 
 
10:41
 
ساختمان شیشه‌ای که قرار بود میزبان هیلاری کلینتون برای جشن پیروزی یا نطق شکست باشد، تعطیل شد و از هواداران هیلاری کلینتون خواسته شد تا به خانه بروند و استراحت کنند و منتظر شمارش بقیه آراء شوند؛ رویکردی که عملاً به منزله پذیرش شکست قلمداد شده است. سنت مرسوم، ایراد یک نطق شکست توسط بازنده است اما ظاهراً کلینتون خود را برای چنین لحظاتی آماده نکرده بوده است!
 
 *** 
 
10:34
 
هنوز ستاد مرکزی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نتایج مطرح شده توسط برخی رسانه‌ها درباره پیروزی ترامپ را تایید نکرده اما خبرنگار نیویورک تایمز گزارش داده است؛ دونالد ترامپ به سوی مقر جشن پیروزی حرکت کرده است.
 
 *** 
 
10:05
 
اسوشتیدپرس گزارش کرده که ترامپ، در ایالت کلیدی پنسیلوانیا پیروز شده و 20 رای الکترال این ایالت به سبد ترامپ ریخته شده است. بدین ترتیب ترامپ کار را تمام کرد و عدد طلایی 270 تقریباً در مشت اوست.
 
 *** 
 
10:05
 
با وجود آنکه هنوز نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روشن نشده است، مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه، حزب راست افراطی این کشور، به دونالد ترامپ به عنوان «رئیس جمهور جدید ایالات متحده» و همچنین به مردم آمریکا تبریک گفته است.
 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد؛ ترامپ 274، کلینتون 218
 
 ***
  
9:50
 
هیلاری کلینتون بر دونالد ترامپ جمهوری خواه در ایالت مین پیروز شد. بر اساس آخرین ارزیابی، دونالد ترامپ با 254 رای در مقابل کلینتون با 218 رای پیش است.
 
 ***
 
9:45
 
در پی افزایش احتمال پیروزی ترامپ جستجوی عبارت «چگونه مهاجرت کنم؟» به شدت از سوی کاربران آمریکایی بالا رفته است.
 
 ***
 
9:36
 
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در پیغامی از پیش ضبط شده از آمریکایی‌ها خواسته است که پس از انتخاباتی خسته کننده و گاه عجیب یکدیگر را نه به چشم دموکرات یا جمهوری‌خواه، بلکه به چشم هموطن نگاه کنند. او گفت فارغ از اینکه نامزد مورد نظر شما برنده بشود یا نه فارغ از هر چه که بشود، خورشید فردا دوباره می‌تابد، و آمریکا همچنان برترین کشور جهان خواهد بود.
 
ترامپ با پیروزی در فلوریدا به یک قدمی کاخ سفید رسید؛ ترامپ 244، کلینتون 215 
 
***

 
9:30
 
تصویر تازه از خارج از تالار شیشه‌ای که برای نطق پیروزی کلینتون در نظر گرفته شده است. این ساختمان بسیار خلوت شده و احتمال می‌رود کلینتون در ساعات پیش رو زیر این سقف شیشه‌ای که نتوانست از آن عبور کند و به کاخ سفید برسد، نطق شکست را بخواند. در مقابل، شواهد نشان می‌دهد که ترامپ خود را برای نطق پیروزی در نیویورک آماده کرده است.
 
ترامپ با پیروزی در فلوریدا به یک قدمی کاخ سفید رسید؛ ترامپ 244، کلینتون 215
 
 ***
 
9:29
 
همانگونه که پیش بینی می‌شد شاخص بورس تهران نیز به شدت سقوط کرد و تابلوهای بورس به طور کامل قرمز شده است. در صورت پیروزی قطعی ترامپ، افزایش شدت این سقوط در بورس تهران به عنوان یکی از بازارهای تاثیرپذیر از تحولات سیاسی آمریکا قابل پیش بینی است. سقوط شدید در بورس اکثر کشورهایی که اکنون عرضه سهام جریان دارد، رخ داده و این واکنش به توجه به برنامه اقتصادی ترامپ قابل انتظار بود.
 
 ***
 
9:20
 
اشک‌ها و لبخندها در ستاد دو کاندیدا، بهت و حیرت‌ها در گروه‌های مرجع طرفدار دو طرف اکنون در قاب عکس ثبت می‌شود. بسیاری از رهبران سیاسی دنیا و بسیاری از ستاره‌های مطرح آمریکا مواضع بسیار شدیدی علیه ترامپ اتخاذ کرده بودند و خواستار رای مردم آمریکا به کلینتون شده بودند. اکنون اکثریت رای دهندگان آمریکایی به این خواسته‌ها «نه» گفته‌اند و یک شگفتی رقم زده‌اند.
 
 
 ***
 
8:56
 
6 رای الکترال ایالت نوادا به سبد هیلاری کلینتون رسید و اکنون ترامپ با 244 رای در مقابل کلینتون با 215 رای قرار دارد. احتمال اینکه کلینتون بتواند فاصله آرایش را با ترامپ جبران کند، بسیار بعید است و اکثر تحلیل گران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تمام شده، قلمداد کرده ‌اند.
 
***
 
8:50
  
براساس جدیدترین نتایج اعلام شده ، دونالد ترامپ تاکنون توانسته است چهل و هشت ممیز سه دهم درصد از کل آرای مردم آمریکا  به دست بیاورد. این درحالی است که تعداد آرای هیلاری کلینتون چهل و هفت ممیز دو دهم درصد از کل آراء است. گری جانسون نامزد حزب لیبرترین نیز دو ممیز چهار دهم درصد از کل آرای مردمی را در آمریکا به دست آورده است.
 
 *** 
 
8:25
 
شمار کرسی های جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا به 204 کرسی رسید و 138 کرسی از آن دموکرات ها شده است. 
 
 *** 
 
8:04
 
پیروزی ترامپ آنچنان برای طرفداران کلینتون بهت آور بوده که شماری از حاضران در محل در نظر گرفته شده برای جشن پیروزی کلینتون، از آن محل خارج شدند و تحت درمان‌های پزشکی قرار گرفتند. ترامپ با 228 رای در مقابل کلینتون با 209 رای پیش افتاده و راهی طولانی تا عدد طلایی 270 ندارد.
 
 *** 
 
8:02
 
29 رای فلوریدا از آن دونالد ترامپ رسید. ترامپ راه چندانی تا پیروزی ندارد و به نظر می‌رسد در کمال شگفتی و برخلاف اکثر نظرسنجی‌ها و تحلیل‌ها، نماینده «تغییر» در ساختار سیاسی آمریکا، برنده انتخابات خواهد شد.
 
 *** 
 
7:57
 
6 رای ایالت یوتا نیز به دونالد ترامپ رسید. ناظران در انتظار مشخص شدن رای ایالت حساس فلوریدا هستند؛ ایالتی که اگر آرایش به سبد ترامپ بریزد، سرنوشت انتخابات تقریباً مشخص شده است.
 
***
 
7:47
 
نیویورک تایمز شانس پیروزی ترامپ را به 95 درصد افزایش داد. این نشریه آمریکایی که رسماً حامی کلینتون بود، یک روز پیش از انتخابات شانس پیروزی ترامپ را کمتر از 20 درصد تخمین زده بود!
  لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 187، کلینتون 197
 
***
 
7:38

دونالد ترامپ 15 رای ایالت کلیدی کارولینای شمالی را نیز برد. این ایالت جزو ایالت های کلیدی بود که آرای مردد داشت و کلینتون با شکست در این ایالت برای پیروزی کار دشواری خواهد داشت.
 
 
***
 
7:32
 
خبرگزاری فرانسه می‌گوید شاخص بازار سهام در هند 6 درصد افت کرده است. پیش بینی می‌شود با توجه به رویکردهای اقتصادی ترامپ، این سرنوشت تمامی بازارهای بورس دنیا از جمله بازار بورس آمریکا باشد.
 
***
 
7:27

55 رای ایالت کالیفرنیا و 4 رای ایالت هاوایی مطابق با پیش بینی‌ها به کلینتون رسید. 4 رای ایالت آیداهو نیز مطابق با پیش بینی و به صورت سنتی به دونالد ترامپ رسید.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 187، کلینتون 197
 
*** 
 
 7:11
 
آرای ایالت‌های ویرجینیا (13 الکترال) و کلورادو (9 الکترال) به هیلاری کلینتون رسید اما هنوز برخی ایالت های کلیدی آمریکا باقی مانده است. تا بدین جا ترامپ با 168 رای الکترال در مقابل 131 رای کلینتون پیشتاز است، هرچند آرای ایالت های غربی نظیر کالیفرنیا به کمک کلینتون خواهد آمد. 
*** 
 
 7:08
 
نیویورک تایمز همچنان در حال افزایش شانس پیروزی ترامپ است. بر اساس ارزیابی این روزنامه آمریکایی شانس پیروزی ترامپ 88 درصد است.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 167، کلینتون 122 
 
*** 
 
 7:00
 
نیویورک تایمز شانس پیروزی ترامپ را به 82 درصد افزایش داد و تخمین زده ترامپ با 290 رای الکترال رئیس جمهور بعدی آمریکا می‌شود.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 150، کلینتون 122 
 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 150، کلینتون 122
 
*** 
 
6:59
 
پل رایان که از چهره های برجسته جمهوریخواه در مجلس نمایندگان ‌آمریکا است بار دیگر در ایالت  «ویسکانسن» رای آورد و دوره عضویت وی در مجلس نمایندگان آمریکا تمدید شد. بدین ترتیب رایان قادر خواهد بود بار دیگر بر خواسته خود مبنی بر حفظ سمت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا پافشاری کند. ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، عالی ترین سمت در کنگره این کشور است.  در صورتی که رایان با رای اعضای مجلس نمایندگان آمریکا دوباره به سمت ریاست این مجلس برگزیده شود، احتمالا اکثریت کوچکتری از نمایندگان جمهوریخواه را در اختیار خواهد داشت.  رایان که 46 سال سن دارد، از ماه اکتبر سال 2015 سمت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به عهده داشته است. 
 
*** 
 
6:56
 
طبق آخرین گزارشها دونالد ترامپ موفق شده است در ایالت مونتانا نیز پیروز انتخابات باشد و سه رای این ایالت را نیز به سبد رای خود اضافه کند. وی همچنین در ایالت یوتا از رقیب انتخاباتی خود پیش افتاده است که البته هنوز برای نتیجه گیری در مورد این ایالت کمی زود است زیرا همچنین احتمال پیروزی مک مولین در یوتا نیز متصور است. در حالی حاضر به جز فلوریدا دو ایالت دیگر تاثیر گذار در انتخابات وجود دارند که یکی آیوا است و دیگری نوادا. هر کدام از این ایالت ها 6 رای الکتورال دارند و هرچند دونالد ترامپ در هر دوی این ایالت ها پیش افتاده است اما هنوز احتمال تغییر آرا در این ایالت ها وجود دارد. 

*** 
 
6:53
 
آرای الکترال ایالت اوهایو به دونالد ترامپ رسید. در دهه‌های اخیر تمامی روئسای جمهور آمریکا با پیروزی در این ایالت، به کاخ سفید رفته‌اند و هیچ رئیس جمهوری بدون پیروزی در این ایالت به اتاق بیضی نرسیده است.

*** 
 
 6:50
 
سی ان ان گزارش کرده تاکنون بیش از چهل میلیون توییت در سراسر جهان درباره انتخابات آمریکا ثبت شده است. دنیا ناظر این انتخابات است و در نخستین واکنش ها به پیشتازی موقت ترامپ، بورس های آسیایی سقوط کرده است.

***

6:42
 
نیویورک تایمز همچنان شانس پیروزی ترامپ را افزایش میدهد؛ حالا 73 درصد. جان ساپل سردبیر بی‌بی‌سی آمریکا نوشته است که در ستاد مرکزی هیلاری کلینتون وضعیتی مثل مجلس ختم برقرار است.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 149، کلینتون 109 
 
***

6:32
 
نیویورک تایمز، شانس پیروزی ترامپ را بار دیگر افزایش داد و این بار به 64 درصد رساند. آیا شگفتی رقم می‌خورد؟
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 136، کلینتون 104 
 
 
***

6:25
 
رویترز گزارش کرد، حزب جمهوری‌خواه آمریکا کنترل مجلس نمایندگان این کشور را حفظ کرد. در انتخابات مجلس نمایندگان جمهوری خواهان با کسب یکصد و پانزده کرسی در برابر هشتاد و شش کرسی دموکرات ها پیشتاز هستند. در انتخابات مجلس سنای آمریکا نیز جمهوری خواهان با کسب چهل و دو کرسی در برابر سی و نه کرسی دموکرات ها پیشتاز هستند. این نتایج قطعی نیست و شمارش همچنان ادامه دارد.
 
***

6:22
 
تحلیل گر وب سایت تحلیل انتخابات Five Thirty Eight هری انتن، دقایقی قبل در صفحه توییتر خود نوشت: ترامپ در مناطقی در حال پیروز شدن است که پیش از این هیچ جمهوری خواهی در آن ها پیروز نبوده است.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 136، کلینتون 104
 
 *** 

 6:11
 
نیویورک تایمز، شانس پیروزی ترامپ را الان به 59 درصد افزایش داد.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 136، کلینتون 104
 
 *** 

 6:08
 
در حالی که در ایالت فلوریدا تاکنون 94 درصد از آرا شمارش شده است، هنوز نتایج مربوط به سه منطقه پر جمعیت از این ایالت شمارش نشده است و اتفاقا این سه منطقه‌ای است که احتمالا رای آنها به نفع هیلاری کلینتون بود. چنانچه آرای این سه منطقه بتواند میزان کلی رای کلینتون را به ترامپ نزدیک کند، احتمال باخت ترامپ در این ایالت یا بازشماری اتوماتیک آرا بالا میرود. در صورت باخت در ایالت فلوریدا، ترامپ باید برای بردن در انتخابات، قطعا ایالت پنسیلوانیا را از آن خود کند. در غیر این صورت شانس وی برای برنده شدن در انتخابات بسیار اندک میشود. 
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 84، کلینتون 97 
 
***

5:56

در حالی که دونالد ترامپ تا کنون از رقیب انتخاباتی خود پیش افتاده است، اما هنوز نتایج رسمی آرا در بسیاری از ایالت های آبی اعلام نشده است. از جمله این ایالت ها ایالت کالیفرنیا است که با 55 رای الکتورال میتواند هیلاری کلینتون را از رقیب انتخاباتی خود پیش اندازد.

در حال حاضر دونالد ترامپ در فلوریدا با اختلاف بیش از 1 درصد از رقیب خود پیش است و کمتر از 7 درصد آرا در این ایالت برای شمارش باقی مانده است. در ایالت های دیگر از جمله میشیگان، جورجیا، کارولینای شمالی، ویرجینیا و اوهایو نیز دونالد ترامپ از رقیب خود پیش است.

در ایالت ویسکونسین در حالی که تاکنون تنها 1 درصد از آرا شمارش شده دونالد ترامپ پیش است و در ایالت نیوهمپشایر نیز تا کنون حدود 20 درصد از آرا شمارش شده و رقابت هر دو نامزد پایاپای است.

 ***
 
5:35
 
هیلاری کلینتون با 97 رای الکترال در مقابل 84 رای ترامپ پیشتاز است. در ایالت های حساس، هنوز سرنوشت انتخابات مشخص نیست و کاندیداها شانه به شانه رقابت می کنند.
 
 ***

4:58
 
ترامپ با 68 رای در مقابل 66 رای کلینتون پیشتاز است. او ایالت آلاباما  و تنسی را نیز به خود اختصاص داده است.  این نتایج رسمی نیست.
 
 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
  *** 
 
 4:32 بامداد چهارشنبه
 
دونالد ترامپ در ایالت‌های اوکلاهاما (7 الکترال)، می سی سی پی (6 الکترال) کارولینای جنوبی (9 الکترال) پیروز شد و مجموع آرایش به 48 رای رسید، هیلاری کلینتون در ایالت‌های مریلند (10 الکترال)، ماساچوست (11 الکترال)، رودآیلند (الکترال)، نیوجرسی (14 الکترال)، دلاور (3 الکترال)، واشنگتن (3 الکترال) و ایلینوی (20 الکترال) مجموع آرایش به 68 رای رسید. این نتایج رسمی نیست.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 66، کلینتون 68
 
 
 
  *** 
 
 4:00 بامداد چهارشنبه
 
سی ان ان گزارش کرده است، با شمارش ۳۰ درصد آرا در فلوریدا هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ رقابت شانه به شانه ای دارند. پیروزی در فلوریدا برای دونالد ترامپ بسیار اهمیت دارد.
 
  *** 
 
 3:59 بامداد چهارشنبه
 
دونالد ترامپ 5 رای از ایالت ویرجینیای غربی (ایالت سنتی جمهوری خواهان) را نیز به دست آورد و تاکنون با 24 رای در مقابل 3 رای کلینتون پیشتاز است. هر دو کاندیدا تاکنون رای ایالت های سنتی شان را گرفته‌اند و هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3
 
  *** 
 
 3:40 بامداد چهارشنبه
 
 در انتخابات سنای آمریکا، دموکرات ها 37 کرسی در مقابل 33 کرسی جمهوری خواهان پیش است.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3 
 
  *** 
 
 3:31 بامداد چهارشنبه
 
دونالد ترامپ با کسب آرای ایالت ایندیانا و کنتاکی (دو ایالت سنتی جمهوری خواه) 19 رای الکترال دارد و در مقابل هیلاری کلینتون با 3 رای الکترال ایالت ورمونت آغاز کرده است. عدد طلایی 270 است.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 19، کلینتون 3لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3
 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3
 *** 
 
 3:08 بامداد چهارشنبه
 
استیو روزنبرگ، خبرنگار بی‌بی‌سی در مسکو که در باری در پایتخت روسیه، انتخابات آمریکا را پیگیری می‌کند، این عکس را پست کرده که پوتین، مارین لوپن و دونالد ترامپ را نشان می‌دهد.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: پیشتازی کلینتون در چند ایالت کلیدی 
 *** 
 
 3:07 بامداد چهارشنبه
 
گزارش‌ها از شهر آزوسا، در جنوب کالیفرنیا، حاکی از تیراندازی در نزدیکی یک محل رای گیری است. برخی منابع از زخمی شدن دست کم دو نفر خبر داده‌اند. یک مقام محلی موقعیت در شهر آزوسا را "حساس و بحرانی" توصیف کرده است. ماهیت حادثه و ارتباط احتمالی آن با انتخابات روشن نیست. پیش‌تر خبرهایی درباره کشف یک بسته مشکوک در یکی از شعب اخذ رای منتشر شده بود که منجر به تخلیه این شعبه اخذ رای شده بود.

  ***  

 2:58 بامداد چهارشنبه
 
بر اساس نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس، ۱۵ درصد از آمریکایی‌های رای‌دهنده گفته‌اند که این نخستین حضورشان در انتخابات است، حال آنکه این رقم در انتخابات سال ۲۰۱۲ حدود ۹ درصد بوده است.
 
*** 
 
 2:35 بامداد چهارشنبه
  
تاکنون بیش از 25 میلیون توییت در سراسر جهان درباره انتخابات آمریکا ثبت شده است.
 
 *** 
 
 2:28 بامداد چهارشنبه
 
شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری اعلام کرد نظرسنجی از رای دهندگان آمریکایی نشان می دهد هفتاد درصد رای دهندگان سفید پوست و دوازده درصد سیاه پوست بودند. اگر این وضعیت در ایالت‌های کلیدی که سرنوشت آنها از قبل مشخص نیست، رقم خورده باشد، شرایط ترامپ بهتر خواهد بود. ترامپ در میان سفیدپوستان آمریکایی رای به مراتب بالاتری نسبت به کلینتون دارد.
 
 *** 
 
 2:22 بامداد چهارشنبه
  
پلیس نیویورک به واسطه دغدغه حمله مسلحانه یا تروریستی به برج ترامپ، رفت و آمد در خیابان‌های اطراف این برج را محدود کرده است. پلیس با کامیون های مملو از شن و ماسه، ورودی برج ترامپ را مسدود کرده تا احتمالاً مانع از اقدامی شبیه به حمله انتحاری شود! حضور نیروهای پلیس و امنیتی آمریکا در مناطق مرکزی نیویورک بسیار پررنگ شده است.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: پیشتازی کلینتون در چند ایالت کلیدی 
 
*** 
 
 2:20 بامداد چهارشنبه
 
فاکس نیوز در نظرسنجی اخیر خود اعلام کرد دیدگاه منفی مردم آمریکا به جمهوریخواهان به مراتب بیشتر از دمکرات هاست. طبق این نظرسنجی پنجاه و شش درصد دیدگاهی منفی به حزب جمهوریخواه دارند و این در حالی است که دیدگاه منفی در قبال دمکرات ها در میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی، فقط چهل و نه درصد است. چهل و نه درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی بر این باور هستند که دولت باید دخالت کمتری در امور کشوری داشته باشد. پنجاه و دو درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی فاکس نیوز نیز مسائل اقتصادی را مهم ترین موضوع پیش روی کشورشان قلمداد کرده اند.

***  

 2:19 بامداد چهارشنبه
 
این کیک نیمه تنه ترامپ است که به برج ترامپ منتقل شده است. آیا این کیک حکم شیرینی پیروزی این میلیاردر را خواهد داشت؟ لااقل ترامپ چنین تصور می‌کند.

 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: نتایج اولیه چند ایالت به نفع کلینتون
 
 *** 
 
 2:05 بامداد چهارشنبه
 
وبسایت دونالد ترامپ امشب مدتی هک شد و مدتی ایموجی مدفوع بالای سایت قرار گرفت. هم اکنون بالای بخشی از وبسایت ترامپ نوشته شده: «کلینتون برنده است.»
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: نتایج اولیه چند ایالت به نفع کلینتون 
 *** 
 
 1:57 بامداد چهارشنبه
 
آسوشیتدپرس گزارش داده است، از هر ۱۰ آمریکایی که روز سه‌شنبه رای داده‌اند، هفت نفر از آنها گفته‌اند که به نظرشان مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده باید در کشور بمانند. تنها ۲۵ درصد معتقدند که این مهاجران باید اخراج شوند.  بیش از نیمی از این رای دهندگان گفته‌اند که با ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک برای ممانعت از ورود مکزیکی به ایالات متحده مخالف هستند. با این حال موضوع مهاجرت لزوما جزء اولویت‌های رای دهندگان نبوده و از هر ۱۰ رای‌دهنده آمریکایی در روز سه‌شنبه تنها یک نفر معتقد بوده که موضوع مهاجرت مسئله مهمی برای ایالات متحده است.  بحث مهاجرت از مهمترین محورهای دونالد ترامپ در مبارزان انتخاباتی‌اش بود. 
 
 *** 
 
 1:50 بامداد چهارشنبه
 
بر اساس نظرسنجی وال استریت ژورنال، اغلب رأی‌دهندگان رفتار ترامپ را مناسب ریاست‌جمهوری ندانسته‌اند، اما رفتارهای کلینتون را مناسبت خوانده‌اند؛ اغلب رأی‌دهندگان گفته‌اند نه کلینتون و نه ترامپ، قابل اعتماد و صادق نیستند؛ کمی بیش از نصف رأی‌دهندگان کلینتون را دارای صلاحیت ریاست‌جمهوری دانسته‌اند. اکثریت قاطع آنها ترامپ را فاقد صلاحیت دانسته‌اند.
 
 
 *** 
 
 1:45 بامداد چهارشنبه
 
بی بی سی گزارش کرد، امروز همزمان با رای‌گیری برای انتخاب رئیس جمهوری جدید آمریکا، در نُه ایالت مهم این کشور، رای‌دهندگان در مورد قانونی شدن مصرف ماریجوآنا و یا دست کم قانونی شدن مصرف آن برای مقاصد پزشکی، تصمیم می‌گیرند.  مهمترین ایالت در این میان، کالیفرنیاست؛ پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا با حدود چهل میلیون سکنه که در جنوب خود با مکزیک هم مرز است. کالیفرنیا قطب کشاورزی و قلب اقتصاد آمریکا است و در صورتی که مردم این ایالت به آزادی مصرف ماریجوآنا رای دهند، آن وقت انقلابی در تاریخ موادمخدر جهان روی خواهد داد.
 
 *** 
 
 1:31 بامداد چهارشنبه
 
برنی سندرز با انتشار عکسی از رأی دادنش، در توئیتر نوشت: امیدوارم امروز دونالد ترامپ را شکست دهیم، بد هم شکستش دهیم. 
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: نتایج اولیه چند ایالت به نفع کلینتون 
 *** 
 
 1:25 بامداد چهارشنبه
 
ایندیانا و کنتاکی اولین دو ایالتی بودند که رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آنها پایان یافت. 
 
 *** 
 
 1:12 بامداد چهارشنبه
 
به واسطه وسعت آمریکا، اختلاف زمانی چشمگیری میان زمان بسته شدن شعب اخذ رای در ایالت‌های مختلف وجود دارد. این نقشه به خوبی این اختلاف ساعت و زمان بسته شدن شعب اخذ رای در ایالت‌های مختلف را نشان می‌دهد؛ وضعیتی که باعث می‌شود همزمان با اخذ رای در برخی ایالت‌ها، نتیجه تقریباً نهایی برای ایالت‌‌های دیگر مشخص شده باشد.
 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: جورج بوش نیز به کلینتون رای داد؟!
 
 *** 
 
 1:04 بامداد چهارشنبه
 
گروهی از کوبایی‌ها به آسوشیتدپرس گفته‌اند خواستار برنده شدن هیلاری کلینتون هستند. کلینتون گفته که روند عادی‌سازی رابطه میان واشینگتن و هاوانا را که دستاورد دولت باراک اوباماست دنبال می‌کند. دونالد ترامپ در مقابل تاکید کرده که این سیاست را کنار خواهد گذاشت.
 
وزیر امور خارجه آرژانتین هم از تمایل کشورش به انتخاب خانم کلینتون سخن گفته است. سوزان مالکورا اظهار داشت که انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری، پیشرفت‌های اخیر در بهبود روابط دو کشور را متوقف می‌کند.
 
 
 ***
 
 00:52 بامداد چهارشنبه
 
 در شرایطی که گزارش‌ها حکایت از پیشتازی هیلاری کلینتون در ایالت‌‎های ویسکانسین، فلوریدا، نورث کارولینا، پنسیلوانیا، آیووا، اوهایو و پیشتاز دارد، دونالد ترامپ نیز در ایالت های ایندیانا، کنتاکی و نیوهمپشر پیشتاز است.

 
 ***
 
 00:49 بامداد چهارشنبه
 
دونالد ترامپ در توییتی تاکید کرده که از برج ترامپ در منهتن نیویورک با خانواده و دوستانش نتایج انتخابات را تماشا می‌کند. ترامپ تاکید کرده است: «خیلی هیجان انگیز است!» خبرنگاران در پایین برج ترامپ تجمع کرده اند.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: جورج بوش نیز به کلینتون رای داد؟! 
 
***
 
  00:30 بامداد چهارشنبه
 
سازه‌ای که هیلاری کلینتون برای نطق پیروزی در انتخابات در نظر گرفته و توسط گروهی از مهندسان و کارگران بنا شده، شیشه‌ای است. کلینتون هشت سال پیش در جدال با باراک اوباما، رسیدن یک زن به اتاق بیضی کاخ سفید را به یک سقف شیشه‌ای تشبیه کرده بود و حالا خود را برای عبور از این سقف شیشه‌ای آماده است.
 
 
***

  00:16 بامداد چهارشنبه
 
یک قاضی در ایالت نوادا شکایت اضطراری دونالد ترامپ را رد کرد که خواهان کنار گذاشتن آرای اخذ شده در رأی‌گیری زودرس در چهار حوزه رأی گیری شده بود. ستاد انتخاباتی آقای ترامپ به این امر اعتراض داشتند که مسئولان محلی شعبه های اخذ رأی را پس از پایان زمان رأی گیری باز نگه داشته بودند تا لاتین تبارهای بیشتری رأی بدهند. مسئولان محلی می گویند که تنها به کسانی اجازه ورود داده شده که در صف حوزه های رأی گیری حضور داشته اند. لاتین تبارها بیشتر به دموکرات ها گرایش دارند و تصور می شود که بیشتر آنها به هیلاری کلینتون رأی دهند.
 
*** 
 
 00:10 بامداد چهارشنبه
 
«راش لیمباف» خبرنگار نزدیک به جمهوری‌خواهان گزارش کرده است، «جورج بوش» رئیس جمهور پیشین آمریکا که یک جمهوری خواه افراطی است، به کلینتون رأی داده است. ساعتی پس از انتشار این خبر، سخنگوی بوش تاکید کرد که رئیس جمهور پیشین آمریکا و همسرش به هیچ کدام از دو کاندیدا رای نداده اند و رای سفید به صندوق انداخته‌اند.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: آیا پیش‌بینی 32 ساله، 4 سال تمدید می‌شود؟ 
***
 
23:52 سه شنبه
 
کورنل بروکس رئیس انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان آمریکا با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت دونالد ترامپ نتوانست به صورت دقیق و با برنامه به دغدغه های رنگین پوستان آمریکا بپردازد. 
 
***
 
 23:47 سه شنبه
 
دولت آمریکا به روسیه هشدار داد که در انتخابات امروز ریاست‌جمهوری ایالات متحده مداخله نکند وگرنه با «پیامدهای جدی» روبرو خواهد شد. یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» این هشدار را داد.
 
***
 
 23:40
 
ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و مشاوران او به خبرنگار سی ان ان گفتند که درباره نتایج انتخابات در ایالت های میشیگان و پنسیلوانیا نگرانی ندارند. آنها همچنین درباره ایالت فلوریدا هم اعتقاد به پیروزی دارند. مشاوران کلینتون می گویند احتمالا ایالت کارولینای شمالی شاهد نزدیک ترین رقابت خواهد بود.
 
***
 
 23:32
 
آخرین شعب اخذ رای در آمریکا حداکثر تا نه ساعت دیگر بسته خواهد شد. تشدید فضای دوقطبی در انتخابات آمریکا منجر به افزایش نسبی مشارکت در این دوره از انتخابات شده است.
 
***
 
 23:15
 
درحالی که برخی از ایالت های آمریکا انتشار تصاویر برگه‌های رای را ممنوع اعلام کرده‌اند، اریک ترامپ پسر دونالد ترامپ (نامزد حزب جمهوریخواه) تصویر برگه رای خود را در توییتر منتشر کرد. این اقدام برخلاف قانون است و حتی می تواند فرد مجرم زندانی شود. اریک ترامپ پس از آگاهی از این ممنوعیت به سرعت این عکس را از توییت خود حذف کرد.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: نتایج اولیه چند ایالت به نفع کلینتون 
 
***
 
 23:10
 
ایندپندنت آنلاین گزارش کرد، هیلاری کلینتون رای ۷۱.۶ درصد رای‌دهندگان آمریکایی در جزیره گوام واقع در غرب اقیانوس را به دست آورده و دونالد ترامپ تنها ۲۴.۲ درصد آراء را کسب کرده است. البته آراء جزیره گوام در نتیجه نهایی انتخابات محاسبه نمی‌شود اما آن طور که این نشریه بریتانیایی تحلیل کرده، نشانه قابل اعتمادی است که جهت آراء به کدام سو است. گوام در ۳۲ سال گذشته نتیجه انتخابات آمریکا را به درستی پیش‌بینی کرده است. 
 
***
 
 22:31
 
آنگلا مرکل، می‌گوید که پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گامی به جلو برای ایجاد توازن جنسیتی در میان رهبران جهان است. 
 
*** 
 
 22:00
 
خبرگزاری رویترز گزارش داد ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در شکایتی که در نوادا ثبت شد اعلام کرد مقامات انتخاباتی در شهر کلارک کانتی برای انحراف مسیر رای‌گیری «عمدا با فعالیت‌های حزب دموکرات هماهنگ عمل می کنند.» 
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: نتایج اولیه چند ایالت به نفع کلینتون 
 
***

 21:55
 
شاخص داو جونز در روز انتخابات آمریکا ساعاتی پس از باز شدن بازار سهام نیویورک ترقی کرد و بیش از ۱۱۴ واحد افزایش یافت. این شاخص در اوایل روز به وقت شرق آمریکا رشد منفی داشت.

***

20:52

در حالی که چند ساعت از شروع رای گیری در سرتاسر ایالات متحده میگذرد، خبر گزاری سی ان ان گزارش داده است که در ایالت یوتا و در شهر واشنگتن یک مشکل فنی در تمامی ماشین های رای گیری در هر 37 محل رای گیری این شهر منجر به بروز مشکلاتی در اخذ رای شده.

مدیر انتخابات ایالت یوتا، مارک توماس به این خبرگزاری گفته است که ماشین های رای گیری در تمامی سطح این شهر با یک مشکل فنی مواجه شده اند اما این مشکل را به شکل دقیق توضیح نداده است. این مشکل میتواند بیش از 50 هزار شرکت کننده در انتخابات را که هنوز رای خود را ثبت نکرده اند تحت تاثیر قرار دهد. در این شهر تا کنون 30 هزار نفر آرای خود را ثبت کرده اند.


***

20:32

گزارش ها حاکی از آن است که برخی هرج و مرج ها در ایالت فلوریدا و در حوزه های رای گیری مشاهده شده است. یک نهاد حمایت از حقوق رای دهندگان در آمریکا دقایقی قبل با اعلام این مسئله گفته است که از صبح امروز تعداد زیادی از شهروندان آمریکایی در تماس با این نهاد از بروز برخی هرج و مرج ها در حوزه های اخذ رای و عدم توانایی خود برای به صندوق انداختن آرا شکایت کرده اند.

موسسه Advancement Project اعلام کرده است که اغلب این شکایت ها از ایالت فلوریدا بوده است که به شکل سنتی یکی از مهمترین ایالت های رقابتی در انتخابات آمریکا است. برخی از این گزارشها در مورد حضور افرادی در حوزه های رای گیری است که با ارعاب و ترساندن رای دهندگان مانع از حضور آنها در حوزه ها میشوند.


***

19:44

دقایقی قبل دونالد ترامپ به همراه همسر خود ملانیا ترامپ، رای خود را در حوزه رای گیری در منهتن نیویورک، جایی که برای انتخابات ثبت نام کرد به صندوق انداخت. وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت کمپین انتخاباتی وی در ایالت های محل رقابت گفت: بسیار عالی است، همه چیز خوب است، به شکل کلی همه چیز عالی است.

قبل از رسیدن دونالد ترامپ به محل رای گیری ماموران امنیتی خیابان محل حضور وی را بستند و گفته میشود که برخی از رای دهندگان حاضر در این محل وی را تشویق کرده در حالی که برخی دیگر او را هو کرده اند.

لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: آخرین پیش بینی نتایج انتخابات: پیروزی کلینتون با 322 رای الکتورال

***

19:32

آخرین پیش بینی انتخاباتی که از سوی موسسه Crystal Ball وابسته به استاد علوم سیاسی دانشگاه ویرجینیا لاری ساباتو منتشر شده است، پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات امروز را با بدست آوردن 322 رای الکتورال نشان میدهد. در این پیش بینی گفته شده است که ترامپ در نهایت میتواند 216 رای الکتورال را به دست آورد. این آخرین نتیجه همچنین 29 رای الکتورال را نسبت به ارزیابی قبلی به سبد رای کلینتون اضافه کرده است که در دلیل آن متمایل شدن ایالت فلوریدا به سمت هیلاری کلینتون است.

این در حالی است که ایالت های نیوهمپشایر، پنسیلوانیا و میشیگان که پیش از این احتمال رای آنها به نفع کلینتون بوده است، در حال حاضر کمی به نفع ترامپ متمایل شده و در نتیجه این موضوع تعداد آرای الکتورال هیلاری کلینتون با این وضعیت (آرای مطمئن و احتمالی) به 270 رای نخواهد رسید.

لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ازدحام عجیب جمعیت در اولین ساعات در حوزه های رای گیری

***

19:10

رای دهندگان آمریکایی بعد از انداختن آرای خود در صندوق در ایالات نیویورک، برچسب های مشخص کننده رای دادن خود را به احترام سوزان آنتونی بر روی مقبره وی قرار دادند. سوزان آنتونی یکی از برجسته ترین زنان مدافع حقوق زنان برای رای گیری و شرکت در انتخابات بود که تلاش های وی تاثیر به سزایی برای دادن حق رای به زنان داشت. وی خود هیچ گاه فرصت شرکت در انتخابات را نداشت:

لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ازدحام عجیب جمعیت در اولین ساعات در حوزه های رای گیری

***

18:22

آنچه از عکسهای ارسالی رای دهندگان بر روی شبکه های اجتماعی میتوان دریافت این است که به شکلی عجیب حوزه های رای گیری در ایالت های مختلف ودر اولین ساعات رای گیری با ازدحام جمعیت مواجه است و در برخی از حوزه ها صف های طولانی رای دهندگان تعجب رسانه ها را به خود جلب کرده است. در زیر برخی از تصاویر بدست آمده از حوزه های مختلف رای گیری در ایالات متفاوت را مشاهده میکنید:


***

17:58

اریک ترامپ فرزند دونالد ترامپ بعد از انداختن رای خود به صندوق در یکی از حوزه های رای گیری در نیویورک، به خبر نگار شبکه خبری MSNBC گفت که پدرش در صورتی که نتایج انتخابات مشروع و منصفانه باشد، به نتایج تن خواهد داد و آنها را تصدیق خواهد کرد. فرزند نامزد حزب جمهوری خواه گفت: همه آنچه ما میخواهیم یک روند قانونی و منصفانه نه تنها در این انتخابات بلکه در همه انتخابات ها است.

وی بیان کرد: اگر پدرم در انتخابات بازنده باشد و نتایج منصفانه و مشروع باشد، و خبری از تقلب در انتخابات نباشد، در نتیجه بدون هیچ شکی نتایج را قبول خواهد کرد.

لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ازدحام جمعیت در حوزه های رای گیری / هیلاری کلینتون: در صورت پیروزی هر کاری از دستم برآید برای کشور انجام میدهم

***

17:51

در حالی که اکنون تعدادی از سیاستمداران از جمله جو بایدن رای خود را در صندوق های رای انداخته اند، گفته میشود که باراک اوباما در روز انتخابات مشغول بازی بسکتبال است. وی این رویه را از سال 2008 در پیش گرفته است. باراک اوباما پیش از این رای خود را در ایالت ایلینویز به صندوق انداخته است:

لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ازدحام جمعیت در حوزه های رای گیری / هیلاری کلینتون: در صورت پیروزی هر کاری از دستم برآید برای کشور انجام میدهم

***

17:25

دو تن از رای دهندگان زن آمریکایی در حوزه انتخابیه ای که دونالد ترامپ در آن رای میدهد دستگیر شدند. علت دستگیری این دو زن این بوده است که در اعتراض به نامزد حزب جمهوری خواه برهنه در این حوزه انتخابیه حاضر شده و دست به اعتراض علیه دونالد ترامپ زده اند.


***

17:08

هیلاری کلینتون بعد از انداختن رای خود به صندوق به همراه بیل کلینتون طی سخنانی کوتاه اشاره کرد: من به خوبی میدانم که این مسئولیت – ریاست جمهوری – چه مسئولیت سنگینی است. بسیاری از مردم بر روی نتایج این انتخابات و معنای آن برای آینده کشور ما حساب باز کرده اند و من اگر به اندازه کافی خوش اقبال باشم که امروز برنده این انتخابات شوم، هر کاری که بتوانم برای کشور خواهم کرد.


***

16:41

هیلاری کلینتون و همسر وی بیل کلینتون دقایقی قبل برای انداختن رای خود در حوزه ای در نیویورک وارد این حوزه رای گیری شدند. با ورود آنها به این حوزه مردمی که برای رای گیری حاضر شده بودند برای آنها هلهله سر دادند و کلینتون بدون آنکه با رسانه ها سخن بگوید، برای مردم دست تکان داد. هیلاری کلینتون بعد از گرفتن سلفی با هواداران خود رای خود را به صندوق انداخت.

لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: آغاز رای گیری در ایالات کلیدی/ دونالد ترامپ: مردم ما در سختی به سر میبرند


***

16:19

اریک ترامپ فرزند دونالد ترامپ با انتشار تصویری از برگه رای خود در حوزه رای گیری در ایالت نیویورک در توییتر نوشت: افتخار بزرگی است که به پدرم رای بدهم. او کار بزرگی برای ایالات متحده آمریکا انجام خواهد داد.

لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: آغاز رای گیری در ایالات کلیدی/ دونالد ترامپ: مردم ما در سختی به سر میبرند

***

16:06

از دقایقی قبل رای گیری در ایالت های فلوریدا، دلاویر، جورجیا، الینویز، لوییزیانا، ماساچوست، مریلند، میشیگان، میزوری، نیوهمپشایر، پنسیلوانیا، رودآیلند، کارولینای جنوبی و بخش های از تنسی آغاز شده است.

تصاویری که تا کنون منتشر شده است حاکی از شلوغی حوزه های رای گیری در ایالت های مختلف آمریکا است:

لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: آغاز رای گیری در شش ایالت شرقی / پیشتازی دونالد ترامپ در ایالت نیوهمپشایر


***

15:41

دونالد ترامپ در اولین مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، در پاسخ به این سوال که آیا طی کمپین های انتخاباتی به لحاظ شخصیتی تغییر کرده است یا نه، به این شبکه خبری گفت: این رقابت یک رقابت شگفت انگیز بود و در طی 17 تا 18 ماهی که من وارد آن شدم، یک روند بسیار زیبا و دوست داشتنی بوده است. مردم این کشور بی نظیر هستند من با همه مردم در همه سطح و قشری برخورد کردم و آنها شگفت انگیز هستند. مردم میگویند که چه چیز یاد گرفته ام. این چیزی است که من یاد گرفتم: مردم آمریکا بی نظیر هستند.

دونالد ترامپ در ادامه سخنان خود گفت: من امیدهای زیادی میبینم و بسیاری از رویاهای دست نیافتنی را که با هدایت و رهبری صحیح به واقعیت تبدیل شده اند. اکنون مردم ما در سختی به سر میبرند، کهنه کاران ما در سختی هستند و مردم و کهنه کاران ما به خوبی صیانت و سرپرستی نمیشوند. این موضوع بسیار ناراحت کننده است. این در حالی است که کشور ما ظرفیت های چشمگیر و عظیمی دارد.

ترامپ با اشاره به این موضوع که بیش از 100 میلیون دلار از پول های شخصی خود را برای کمپین های انتخاباتی هزینه کرده است گفت: اگر در انتخابات برنده نباشم این موضوع یک اتلاف وقت، هزینه و ارنژی عظیم برای من است.


***

15:28

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در اولین پیام توییتری خود در اولین ساعات روز رای گیری در آمریکا نوشت: امروز دوباره آمریکا را بزرگ میکنیم.

ترامپ در توییتر خود همچنین نوشت: امروز ما در ایالت بزرگ میشیگان پیروز خواهیم بود و مجددا کاخ سفید را پس میگیریم.

لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: آغاز رای گیری در شش ایالت شرقی / پیشتازی دونالد ترامپ در ایالت نیوهمپشایر


***

15:07

با آغاز رای گیری در ایالات کارولینای شمالی، وست ویرجینیا و اوهایو فرماندار اوهایو جان کسیچ، که خود سابقا کاندیدای حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری بوده است، طی یک پیام توییتری از مردم این ایالت خواست تا به پای صندوق های رای بروند:

لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: آغاز رای گیری در شش ایالت شرقی / پیشتازی دونالد ترامپ در ایالت نیوهمپشایر


***

14:58

در حالی که رای گیری در تعدادی از ایالت های آمریکا از ساعت 2:30 به وقت تهران آغاز شده است، وب سایت نظر سنجی Five Thirty Eight شانس پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات آمریکا را تا 70 درصد افزایش داده است. شب گذشته این وب سایت شانس کلینتون را تا 65 درصد کاهش داده بود.

لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: آغاز رای گیری در شش ایالت شرقی / پیشتازی دونالد ترامپ در ایالت نیوهمپشایر

همچنین رویترز شانس پیروزی کلینتون را 90 درصد ارزیابی کرده است و نیویورک تایمز نیز اختلاف آرای کلینتون و ترامپ را به ترتیب 46 و 42.9 درصد اعلام کرده است.

در زیر تصویری از اولین حضور رای دهندگان در حوزه های رای در اولین ساعات رای گیری در انتخابات برخی ایالات را مشاهده میکنید:

لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: آغاز رای گیری در شش ایالت شرقی / پیشتازی دونالد ترامپ در ایالت نیوهمپشایر

***

14:50

از دقایقی قبل با اعلام ساعت 6 صبح، رای گیری در ایالت های نیویورک، کانکتیکوت، بخش هایی از ایالت ایندیانا و کنتاکی، ماین، نیوجرسی و ویرجینیا آغاز شده است.

همچنین تا دقایقی دیگر در ایالت های کارولینای شمالی، اوهایو، و وست ویرجینیا، حوزه های رای گیری باز خواهند شد. ساعت 7 صبح نیز به وقت محلی رای گیری در بسیاری دیگر از ایالات از جمله فلوریدا و جورجیاف پنسیلوانیا، کارولینای جنوبی و بخش هایی از تنسی آغاز میشود.

پایان رای گیری در ایالات مختلف متفاوت است و برای مثال در نیویورک رای گیری راس ساعت 9 شب به پایان خواهد رسید.


***

14:36

از شب گذشته و از نیمه های شب انتخابات در بخش های کوچک ایالت نیوهمپشایر آغاز شده است که نتایج آن بر خلاف انتظار به نفع دونالد ترامپ بوده. بر این اساس در بخش دیکسویل ناچ که به شکل تاریخی و سنتی اولین حوزه رای گیری در آمریکا است که نتایج انتخابات در آن مشخص میشود، هیلاری کلینتون توانست 4 رای، دونالد ترامپ 2 رای و گری جانسون از حزب لیبرتارین نیز 1 رای را به خود اختصاص دهند.

در بخش میلزفیلد این ایالت نیز ترامپ با 16 رای از هیلاری کلینتون با تنها 4 رای پیش افتاده است. در بخش هارتز نیز در ایالت نیوهمپشایر، هیلاری کلینتون با 17 رای توانسته از ترامپ با 14 رای و جانسون با تنها 3 رای پیشی بگیرد. بر اساس این آمار تا کنون در ایالت نیوهمپشایر تارمپ با 32 رای از هیلاری کلینتون با 25 رای پیشی گرفته است.

 

تعداد بازدید : 77
 دانلود با کیفیت بالا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۲۰۰
ای کاش ترامپ به قدرت می رسید.حیف شد واقعا حیف شد.
بطور قطعی صهیونیست ها می خواهند به نفع کلینتون کودتای انتخاباتی کنند همه نشانه ها از تقلب گسترده و هدفمند ضد ترامپ تنها در برابر جنگ طلبان و محافل صهیونیستی و دو گروه جمهوری خواه دمکرات و همه اروپا چون طرفداران ترامپ متعصب هستند می شود آمریکا را کاملا بهم ریخت از الان در بوق و کرنا ندای تقلب بدمید باید دنیا بفهمد در آمریکا تقلب گسترده داره صورت می گیره اگر چه ترامپ مورد تایید نیست ولی برای نابودی شیطان از خود شیطان استفاده کنید وگرنه پشیمانی سودی نداره بجای آوردن چند تا نادان و پیش بینی پیروزی کلینتون و گرا دادن تقلب به دشمن بر طبل تقلب بکوبید نه این آشغالی ترامپ را به زندان در تی وی ایران تهدید کنه روشنفکر ابله
امید به خداوند با این انتخابات روند فروپاشی ایالات متحده آمریکا تسریع خواهد شد.
مردم آمریکا هم دارند حماسه آفرینی می کنند...خخخخخخ
همه با هم برای پیروزی روحانی دعا کنیم
اگرترامپ راینیاورد برخی همچون دوم خرداد76 شکست دیگری نثارشان خواهدشد
آقایون داداشای آمریکایی به هیلاری رای بدین من سهام دارم بره بالا میخوام بفروشم عروسی کنم . مرسی اه
وای مگه آمریکایی ها هم رای میدن؟
پس ما تا حالا فقط فکر میکردیم مردم ولایت مدار فقط رای میدن
درود بر ترامپ
انشاالله هیلاری رئیس جمهور میشه
تابی جون خدایی نکرده پخش این اخبار باعث نشه بعضیا فک کنن الان امریکایی ها رفتن پای صندوق که مشت محکمی تو دهن روسیه و اروپا و سایر کشورهای دنیا بزنن
عجب صفي تشکيل داده اند منظم و طويل و فوق العاده.
من فکر میکردم صف طولانی انتخابات که صدا و سیما هم نشون میده فقط مربوط به ایرانه
امیدوارم به کوری چشم اعراب ترامپ انتخاب بشه
از الان باید تو دهن ملت امریکا انداخت که نتیجه انتخابات تقلب شده تا شاید بتوان اشوب در امریکا ایجاد کرد یکی از راههای اختلاف و تفرقه در امریکا همین میتونه باشه
دارن با این شلوغی رای دادن مشت محکمی بر دهان امریکای جنایتکار می زنن
حماسه حضور
رویاهای کودکی
فضانوردی
ریاست جمهوری
ظاهرا ترامپ واسه امنیت جهان بهتره
اگر ترامپ رای نیاره معلومه که تقلب شده
تابناك جان خبر 4:58 را جابجا نوشتي صحيح آن ترامپ : 66 و كلينتون : 68 ميباشد و كلينتون پيشتاز است اميدوارم تصحيح كنيد
ساعت به وقت ایران 60:10
آرای الکترال تا این لحظه :
دانولد ترامپ 137
هیلری کلینتون 104

به نظر میرسه ترامپ رییس جمهور آمریکا باشه
خوابت نبره تابناک
مسلما برای ایران انتخاب خوب وجود نداره
ولی باید از هر کدوم بیشترین استفاده رو ببریم
کلینتون مواضعش مثل ترامپ جنگ طلبانه نیست
ولی ترامپ اونقدری تندرو هست که اتحادش با اروپا رو هم زیر سوال میبره
و با توجه به اینکه الان که دارم این متن رو مینویسم ترامپ جلوئه بهتره از روابط سردش با اتحادیه استفاده کنیم و به اروپا نزدیک بشیم
تابناک بهتر نیست بجای اینکه هی خبرت رو ویرایش کنی یکبار از توسعه دهنده وبسایت بخوای که امکان درج اخبار لایو داشته باشی مثل سایر سایتهای خبری درست و حسابی؟
که کاربرها مدام مجبور نباشن براوزر رو بروزرسانی کنند
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خیلی دوست داشتین هیلاری ببره
ولی ضایع شدین:)))))))))))))))
ترامپ بردش قطعیه شما هنوز هیلاری رو جلوتر گذاشتین خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
تابناک
نکند قصد تقلب داری
197 در مقال 187 کلینتون برنده
7.38
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
تقلب شده
باز که خوابتون برد! ترامپ 232!!
توی گوگل سرچ کنید
USA Election
ثانیه ثانیه عوض میشه
به امید پیروزی ترامپ در انتخاب ریاست جمهوری آمریکا
هورا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
ایول به ترامپ
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
به دعای من رئیس جمهور شد
یا به حرفت عمل کن
برجام رو پاره کن
به روز کنید خبرهاتونو
همتای کیهانی ها در انتخابات آمریکا پیروز می شود . تبریک ! شاد باشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
اگر ترامپ قلدر و بی اخلاق همتای کیهانیها باشد نتیجه اخلاقی این است که کلینتون دروغگو و متقلب هم همتای آفتابیها و ... است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
کاسبان تحریم از امروز درآمد رانت ها را پیش خور می کنند
تابناک یک بسته شمع بخر ببر کنار سفارت سوییس مناجات بخوان
کامران جان از نیویورک دیشب گزارش میداد 90 درصد کلینتون پیروز می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
رسانه ملی از افعال معکوس زیاد استفاده میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
کامی احتمالا"در وضعیت معمولی نبوده
ما رو باش که فکر می کردیم مردم آمریکا شعور سیاسی دارند نگو که آنها هم احمق هستند .
دلواپسان امریکا
از اوباما ب ترامپ تغییر قبله دهید

خخخ
تقلب تقلب تقلب

رای مارو پس بدید

هیلاری هیلاری هیلاری

خخخ
خدا رحم کنه..... ترامپ رئیس جمهور شد دوره بعد بزارید احمدی نژاد هم رئیس جمهور بشه ....دنیا تموم بشه راحت بشیم
تعداد کارتهای الکترال ایالت کالیفرنیا برای برنده شدن هیلاری کلینتون کفایت میکند .
در دقیقه 90 آس هیلاری رو میشه .
از این آمار مسخره همیشه وجود داشته است حتی در شوتبال ما.
محمود کجایی؟ وقتشه بیایی .
بیچاره اصلاح طلبها وروزنامه هاشون تیترشرق راببینیدعجب عکسی ازهیلاری و روحانی گذاشته ههههههه
ولی من به ترامپ رای دادم چون به عربستان باج نمیده
و خداحافظ روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
و خداحافظ برجام یعنی خداحافظ روحانی
خودتان آماده کنید ترامپ ترمپد داره میاد همین امروز طلا گران شد هنوز نیومده خدا بداد ما حقوق بگیر برسد همين کم داشتیم فردا میگن این ترمپد بر جام مثل صدام قرداد پاره کرد و تحریم وجنگ و تهدید از جانب این ترمپد داریم گرانی و رکود و هزار بدبختی دیگه. هم بدنبالش بهانه گران کردن همه چیز.
من تو این رای گیری های جدید تو دنیا دارم بیدار شدن مردم رو میبینم اینکه دیگه اسیر تبلیغات نمیشن و فضای مجازی داره توسط خود مردم هدایت میشه و خارج از پیش بینی ها عمل میکنن تو انگلیس هم این اتفاق افتاد امیدوارم این بیداری ها منجر به برقراری دولت جهانی بشه
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
شناسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
امیدوارم ترامپ را مثل هوگو چاوز یار حضرت قائم ندانید یکوقت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
به همین خیال باش !!! خبر داری نژادپرست ها به ترامپ رأی دادند ؟
ترامپ 244 کلینتون 215
الان شد 264 به 215
خدا به خیر بگذرونه
پیش بسوی جنگ سوم جهانی
خوب شد. قرتي بازي هاي اين كلينتون جواب نداد. واقعا ترامپت خوب گفت كه به حمايطت هنرمندان نياز نداره.
عزا عزا است امروز روز عزا است امروز
دولت برجامیان صاحب عزا است امروز
عوام فريبي ايران و آمريكا نداره!
ترامپ 264 و کلینتون 215
چیزی برای کلینتون باقی نموند
بنظرم ترامپ بد اما رو هست درحالیکه کلینتون خباثت بیشتری داره
به نظرم برای ایران خیلی بهتره ترامپ رای بیاره، هیلاری کلینتون با سیاست سر میبرید ترامپ اهل باج دادن نیست مخصوصا به کشورای حاشیه خلیج فارس
ترامپ رییس جمهور شد تمام
جالبه از هفت تن از کارشناسان سیاسی رسانه ملی فقط یک نفر پیش بینی کرد که ترامپ پیروز میشه و درست پیش بینی کرد متاسفم که کارشناسان هنوز هم گول نظرسنجی های دروغین رسانه های غربی میخورند.
اینور هم جناب حسین شریعتمداری ریس جمهور بشه دیگه چه شود
متاسفم كه ترامپ برنده ميشود و طبق معمول بگفته سياسيون ايراندوست ما هميشه فرصت بدست امده را سوزانديم و بايد در زمان رياست جمهورى كلينتون كه وزير أمور خارجه اش بخاط كودتا از ما عذر خواهى كرد اما دلواپسان نگذاشتند كه اين دشمنى حل گردد و زمان اقاى اوباما هم فرصت را از دست داديم و برجام بى سرانجام را قبول كرديم و نميدانم كه ترامپ عقب نشينى خواهد كرد يا بقول خودش برجام را كان لم يكن ميكند. باور كنيد همسايه هاى ما كه سفيد پوست هستند اكثرا گريه ميكنند كه ترامپ برنده شده. نتيجه اين انتخابات نشان ميدهد كه اكثر مردم عادى به ترامپ راى دادند و حدود شانزده درصد از لاتين تبارها هم به ترامپ راى داده اند و اكثر مسيحيان طرفدار اسرائيل هم بايشان راى داده اند و من واقعا براى كشورم ايران نگران هستم و مسؤلين بايد خيلى مواظب باشند كه اتو دست اين شخص فاشيست ندهند و بطور مثال چند تا سرباز امريكائى را دوباره با ان وضع بنمايش در نياورند چونكه ايندفعه بقول أحمدى نژاد اون م م را لولو خورد و حتما واكنش نشان خواهند داد. البته من ترسو نيستم اما دوست دارم مشكلاتمان را با منطق و مذاكره حل كنيم نه با زورازمائى و هميشه مذاكره در برابر زور برنده بوده تا جنگ. فكر كنم تنها كسانيكه از اين موضوع خوشحال باشند همان ضد برجامى ها هستند كه منافع جناحى را بر منافع ملى ترجيح ميدهند ولى اميدوارم كه بزرگان مواظب يكعده جنگ طلب باشند كه منتظر زورازمائى در خليج هميشه فارس ايران هستند و مرتب دنبال دردسر هستند.
آمارتون اشتباهه . 274 و 218 از کجا اومده؟
پاسخ ها
نگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
دقیقا
لطفا یه سری به یاهوو بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
راست میگه... ترامپ هنوز 266 هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
سرچ بزن
usa election
خودش میاد
هیچکدوم خوب نبودن اما بنظرم برای ما بدتر شد ترامپ وحشیه. هیچی دیگه جنگ جهانی سوم رسما شروع شد و ایران بدبخت.
به نام خدا
امیدوارم خدای نکرده ترامپ دلواپس از صندوق بیرون نیاید تا باعث تحریک سایر سیاستمداران دلواپس در سایر اقصی نقاط جهان گردد چنانکه خدای نکرده با همراهی طرفداران خود قدرت را در کشورهای شان بدست گرفته و جهانی را به آتش کشند، خدای عز وجل را تمنای آن دارم جهان را از جنگ سوم در امان دارد و از ورود چنین آدمی در آخرین لحظات به کاخ سفید ( که با ترکیب ثروت وقدرت و حرف های ناپسند همراه است ) جلو گیری نماید..
ماهم احمدی نژادمیخایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
ایول گل گفتی
احمدی با ترامپ خیلی زوج خوشبختی میشن
رومانتیک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
اونا رسیدن به 11 سال قبل ما تا کی باشه به غلط کردن بیفتن
یکی مثل دکتراحمدی نژاد
شد رئیس جمهور آمریکا
تمام معادلات دنیا به هم خورد
دنیا مبهوت شد
بهتر بگیم مات شد
مثل انتخاب دکتر خودمان


فدات دکتر .
دقیقا توی همین لحظه سایت یاهوو که لحظه به لحظه به روزرسانی میشه تعداد آراء ترامپ را 266 اعلام کرده، اونوقت شما چطوری زدین 274!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلیها مجبورند دست و پای خودشون را منبعد جمع کنند.دوران چاق سلامتی با آمریکا تمام شد.
اي مردم مستضعف جهان؛ از حالا به بعد در شعارهايمان بايد بگيم مرگ بر ترامپ ديوانه. به جاي او با
بیار ناپلونی ره .. اعراب بدبخت شدند . یه کم زرنگ باشیم الان وقتشه .
به آقای شریعتمداری تبریک میگوییم................. عزا عزاست امروز
ایول به ترامپ
برجام رسما توسط ترامپ هوا خواهد شد
ترامپ برد. منتظر جنگ تحمیلی ورژن 2 بر علیه ایران باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
ترامپ غلط کرده بخواد به ایران حمله کنه
بیچاره اش می کنیم
ترامپ شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :( :( :( :( :(
يك ديوانه زن باره جاه طلب رئيس جمهور كشور آمريكا شد ، خداوند به مردم مظلوم دنيا رحم كند .
ولی چه لذتی میبرن برای شخص اول کشورشون رای میدن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
ماهم یه دوره ای میخاسیم از پیروزی رییس جمهورمون لذت ببریم یه عده بازی رو بهم زدن و ریختن تو خیابون.در ضمن خیلی هم لذت نمیبرن درصد مشارکت رو ببینی میفهمی
تابناک میدونم مخاف نظرت نظر دادم ولی چاپش کن
بورس سقوط آزادکرد
266 به 218 (رسمی)
نتایج پنسیلوانیا خیلی هیجان انگیز بود
از تغییر خوشم میاد و خوشحالم کلینتون خبیث رای نیاورد
درهرصورت برای ما فرقی نمیکنه چون امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه ;)
تازه رسیدن به 11 سال قبل ما
چه عقبن این ملت آمریکا
هنوز هم پوپولیسم جواب میدهد حتی در آمریکا با اون همه ادعا
چی شد پس اونایی که میگفتن انتخابات دو مرحله ای و الکتورال آمریکا واسه اینه که هر کی نیاد با چهار تا شعار عوامفریبانه رای مردم رو بچرخونه سمت خودش!!!!!
خیلی دوست داشتم ترامپ با پوپولیسمی که راه انداخته، برنده انتخابات آمریکا بشه تا با حماقت هاش سر آمریکا همون بلایی رو بیاره که احمدی نژاد هشت سال سر ایران آورد! ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
چقددددددددددددددددددددددر ساده اي بيچاره!!!!!!!!!!!!!!!!. بشين منتظر باش كه آمريكا رو بده هوا.. حتما...
همون ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
دوست عزیز تاسف شما وارد نیست. احمق یک شکل بیشتر نداره. چه تو جهان سوم باشه ، چه تو آمریکا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
احمدی نژاد منافع بعضیارو بدجور به خطر انداخت
با اینکه چندساله میگذره ولی هنوز یادشون نرفته و از هر فرصتی برای ضربه زدن بهش استفاده می کنند
ترامپ برای ایران بهترین گزینه است تبریک میگم
رای مارو پس بدید

رای مارو پس بدید

هیلاری هیلاری هیلاری

تقلب تقلب تقلب
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
هیچکس نمیتونه اتفاقات سال 88 رو مسخره کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
این چیزا برای کشورهای جهان سوم نه کشورهای پیشرفته عزیز من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
اونجا امریکاست گلم
محمد
| Germany |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
راست میگه واقعا کاندیدا های اونجا با اون همه بی اخلاقیشون شعورشون بیشتر از ما هست و به جای اتهام تقلب به هم تبریک میگن و به فکر منافع آمریکا هستن کاشکی ماهم از اونا یاد میگرفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
تقلب شده
بریزید سطل های آشغال رو آتش بزنید
خخخخخخخخخخخخخ
ترامپ علیه تمام مسلمانان جهان اقدام می کند تمام مسلمانان از ترامپ حمایت نمی کنند در حالیکه ایران و رسانه هایش شبکه خبر از خوشحالی دارند سکته میکنند نه به اون مرگ بر آمریکاتون نه به این همه ذوق و شوقتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
خیلی از کاسب های تحریم و دزد ها منتظر هستن تا ترامپ توافق هسته ای رو پاره کنه و بزنه زیر همه چیز تا دوباره بتوانند دزدی های خود را ادامه دهند این همه خوش حالی و بازار گرمی نه از روی امریکا دوستی بلکه از روی دزدی های چند صد میلیاری و چند هزار میلیاردی هست بابک های زنجانی منتظر این لحظه بودن تا دوباره این ملت رو سر کیسه کنن.
فارغ از اینکه ترامپ بیاد بالا یا کلینتون برای ملتهای جهان وسیاست خارجی امریکا فرقی نمیکنه .سیاست خارجی امریکا اصول تعریف شده ای داره که با هر مجری (چه جمهوری خواه چه دمکرات) باید اجرا بشه و صاحبان قدرت وثروت پشت پرده دستورها رو میدن و رییس جمهور در واقع یه پوسته وظاهر امر رو نشون میده.
در سیاست های داخلی کشور تاثیراتی داره . حالا باید دید تو این مدت هرچه مشکلات و مسائل توسط این دو تامزد شمرده شده ، قابل حل هست یا ترامپ هم مثل بقیه اسلاف خودش نگاه به بیرون داره و به فکر مدیریت جهان هست ،تا مدیریت امریکا.
در هرصورت چه مسولین چه مردم ما نباید فراموش کنن که دشمنی امریکا با ما و ملتهای آزادیخواه تمامی نداره و هرکی بخواد برای اونا شاخ بشه بی نصیب از توطئه هاشون نمی مونه. امریکا همیشه شیطان بزرگه چون شیاطین در اون حکمرانی و تصمیم سازی میکنن.
آمار رو از کجای ویارین! میخواین بگین شما زودتر از همه خبر دارین! 274 از کجا اومده!

جالبه واقعا!
الان 266 در برابر 218 تا ساعت 10:59 به وقت ایران اسلامی
به آقای ترامپ تبریک میگم به نظرم ایشون بهتر هستن تا خانوم کلینتون امیدوارم در مقابل بر جام یک موضع منطقی بگیرن و به تعهدات آمریکا در بر جام عمل کنن و یک فصل و تازه رو در مقابل ما شروع کنن فصلی که تغییر مواضع افراطی آمریکا شروع بشه و به مواضع انسانی در مقابل ما ختم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
گویا نظرات ایشون رو در مورد برجام در ایام رقابت های انتخاباتی نشیدید
تلاش های آقای ظریف بر باد رفت
پاسخ ها
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
تلاش های مردان وطن دوست ایران هرگز به باد نمیره . نه تا وقتیکه آنها در قلب مردم هستند . بزرگ مردان ایران از آقای رئیس جمهور تا مردمی که دل در گرو عشق وطن دارند همیشه پیروز هستند .
چقدر ملتهای ایران و امریکا شبیه همند؟؟؟!!
ایکاش دولتها و دولتمردانشان هم چنین شباهتی داشتند
مردم امریکا هم اکثرا نژاد پرستند هم تبعیض جنسیتی قائل میشن
حالا كه مادر داعش و القاده راي نياورده ؛ انشاء الله جهان غرب به خود بيايد و به سمت بهتري برود و به دنياي خود بدون مزاحمت براي كشورهاي ديگر خصوصاً از خاورميانه دست پلشت خود را دوركند و حمايت ابليسي خود را از جوجه هاي منطقه اي خود ( وهابيت و بهاييت و صهيونيسم غاصب) كم كند تا به اين طريق وهابيت و بهاييت و صهيونيسم جل و پلاس تفرقه افكني خود را جمع كنند؛ شايد مردم جهان و منطقه بتوانند نفسي بكشند. انشاء الله
ترامپ بزرگ ولی دیوانه
این باید چهار سال کار کنه تا سیاست رو بفهمه
یعنی چهار سال هرج مرج و جنگ و خرابی
خدا به خیر بگذرونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
احمدی نژاد خودمونه دیگه
خبر بدتر اینه که کنگره و سنا روهم جمهوری خواهان گرفتن
کلا اصلاح طلبا بدشانسن. هروقت که تو ایران یه مقدار به قدرت میرسن، آمریکا میفته دست جمهوری خواهان
ترامپ یادت باشه هیلاری باید باشه
یه عده هستن که از پیروزی ترامپ شادن همونا که روز 13 آبان مرگ بر آمریکا گفتن. یعنی بخاطر مخالفت با دکتر روحانی وطن رو هم باید فروخت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
هیچ فرقی بین این دو نیست ولی شما به نفعتونه که از هر زمینه ای در جهت منافع خودتون استفاده کنید و به بقیه توهین کنید
حیات شما و همفکران شما در پنهان کردن و وارونه کردن حقیقت است
حالا وقت معامله با ترامپ است این برای ایران بهترین است
انتخابات آمریکا هرچه نتیجه اش باشد برای ایران تفاوت زیادی نمی کند، چون آنها سیاستهایشان از پیش تعیین شده است، مخصوصا برای ایران که قصد و نیت آنها کاملا مشخص است.
قصد آمریکا از این همه تبلیغات انتخابات همان با اهمیت کردن آن برای مردم جهان و حاکمیت بر افکار عمومی دنیا بود و اینکه به دنیا بفهماند ما رئیس و کدخدای همه شما هستیم و مردم دنیا و همه خبرگزاریها و همینطور خبرگزاری و رسانه های ایران ثابت کردند که کاملا دست بسته حکومت آمریکا هستیم و بازیهای آنها برای ما مهم است. همه خبرهایمان را قطع کرده ایم و پرداخته ایم به انتخابات آمریکا، انتخاباتی که برای ما اصلا نباید مهم و با اهمیت باشد.
ای کاش همینقدر به فکر انقلاب خودمان، اتفاقات داخل کشور، فسادهای مقامات دولتی، بی اهمیت جلوه دادن خفت های برجام، توهین به روزنامه های منتقد و شکایت از آنها و از طرفی حمایت از روزنامه های زنجیره ای و تعیین یارانه برای آنها و.... تصمیم یک براندازی در راه است. تمامی این اتفاقات شبیه به اتفاقات مقدماتی تمامی انقلابهای کاذب و مخملی کشورهای دیگر است. غافل نباشید.
yellow dog brother of jackel.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
داداچ اشتباه ترجمه کردی The yellow dog is the jackal's brother.
trump is the best to world
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
داداچ داری اشتباه ترجمه می کنی The yellow dog is the jackal's brother.
ترامپ با پوتین رابطه خوبی خواهد داشت و این بسود ایران است چون پوتین تحت نفوذ سیاستهای ایران است
پاسخ ها
survey
| Germany |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
احیانا بر عکس که نگفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
پوتین تحت نفوذ سیاستهای ایرانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!! مطمئنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
از تخیلاتتون بیایید بیرون. .این روسیه هست که به ایران . دیکته میکنه چه کن و چه نکن
اورانوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
پوتين تحت نفوذ سياستهاي ايرانه!!!! داداچ داري اشتباه كامنت ميذاري.. جاي فاعل و مفعول رو عوض كن!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
واقعا فکر میکنی این آدمی که تعادل روانی نداره یک ساعت بعدش هم قابل پیش بینی هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
شما نه از سیاست چیزی میدونی نه روسیه رو میشناسی شما هم مثل خیلی های دیگه در ایران کور کورانه به همه چیز نگاه میکنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
چقدر شما با مزه ای :)
عرض تسليت من را به مادر بزرگ داعش القاعده وتكفيريها اعلام نماييد اميدوارم غم آخرش باشد وديگر زنده نباشد كه غم ديگري ببيند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
نگران نباش حالا یه پدربزرگ دارن که روی دست همه بلند خواهد شد
هیلاری که توسط عربستان و قطر و امارات و اسرائیل حمایت میشد!

هیلاری خوب بود؟!
تبریک میگم ایران و روسیه میخواستند ترامپ پیروز بشه چون در مقابل یک دیوانه میشه حربه ای صحیح اتخاذ کرد... اما با یک مارمولک (هیلاری)هرگزنمیتوان(چون پشت هیلاری یک چهره دوم مخفی شده هست)
بعضی رنگها را مردم سفید میبینند
اما رنگ آنها خونین است
بعضی خانه ها زیبا و ارزشمند به نظر میرسند
اما بی ارزشترین انسانها به آن راه میابند
چنانچه گرگ (فارسی جرج) بوش، صددام ، هیتلر(ضربه زننده) وارثان آنها هستند.

سحرگاهان ز سوی تو حدیثی میرسد ما را
که گفت و گوی عالم را برد از یاد ما یارا
هر آنکس که تو خواهی او برد عالم به کار خود
چه باک از اهرمن دارد میان قلزم و خارا
به این دنیا نهادندی هزاران دام و دیو و دد
چو گرگین بوش و صد دام و چو هیتلر هم چونان مارا
بباید کس رهد زینجا که بیند وجه عالم را
کشد زینجا برون هردم دل و عقل و سر و پا را
سکوت مردمان بنگر که هر کس خواهد او خواند
قیامت باشد هم اکنون در این عالم تو انگارا


امیرعلی(یا حــــق)
مشکل این بود که رقیبش یعنی کلینتون مریض بود وگرنه اگر انتخابات بین اوباما و ترامپ بود 10 درصد هم رای نمیاورد
هرچن من طرفدار هیلااااری بودم ولی بازم خدارو شکر حالا باید بعد این قدر دکتر احمدی نژاد و بیشتر و بهتر بدونیم همیشه هم کوتاه اومدن کارساز نخواهد بود بنظرم یه آزمون سخت و جدی مقابل ایران در 4 سال آینده وجود خواهد داشت و تنها یکی مث ترامپ میتونه ایران رو مقابل ترامپ جلو ببره .میشینیم و نظاره میکنیم عاقبت کار چه خواهد شد؟ منطقه خاورمیانه دستخوش تحولات عظیمی خواهد بود و شایدم کل جهان
دوستان ترامپ برای ایران بهتره چون کلینتون با منطق کار را بر ما سخت میکرد ترامپ با بیمنطقی آمریکا را منزوی میکنه
سلام
من از خیلی وقت پیش میگفتم ترامپ رییس جمهور میشه چون امریکایی ها تجربه یک احمدی نژاد رو نداشتن که ببینین چه بلایی قراره سرشون بیاد. ولی اینقدر این چند روز فضای خبری به نفع کلینتون بود که واقعا شک کرده بودم.
در هر حال برای ایران ترامپ که رو بازی میکنه خیلی بهتر از موزماری مثل کلینتون هست.
احتمالا زنان بزودی اجازه خواهند یافت به صورت کاملا برهنه در اماکن عمومی حضور پیدا کنند
ترامپ دشمن خونی عربستان خونی و داعش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
شما هم دلی داری زیبا
رسانه ملی میگفت مردم آمریکا نمیخوان تو انتخابات شکت کنن ولی عجب شرکتی کردن
رسانه ملی گفت مردم آمریکا میخوان بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنن بدتر انتخاب شد
کلا گزارشها رو هوا بود همش دروغ بود خواست خودشون رو با گزارش به مردم نشون میدادن
تابی مرد باش بچاپ
حالا باید منتظر احمدی نژاد یا فردی از جنس احمدی نژاد در انتخابات سال آینده باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
دقیقا"
این انتخابات یک چیز رو روشن کرد که هنوز مردم از افرادی که خودشان را برنده دارند بدشان می آید و ضمنا روی اعراب جاهل و نادان عربستان و قطر وووو کم شد اینان فکر می کردند با پول نفت ملتهای مسلمان هر جنایتی رو می توانند انجام دهند که انشاالله همان پول گورشان را کنده است
وای خدا باورم نمیشه!!!! اینا خوابه همش!!!!!
مردم امریکا چشون شده???? چی تو این ترامپ دیدن?????
این بابا اصلا سیاست نداره! چه برسه به اینکه بخواد سیاستمدار و مرد شماره یک سیاست یک کشور باشه.

متاسفم برای مردم امریکا.
متاسفم برای خودمون
داستان قشنگ شد. حالا اونایی که دلواپس مملکت بودن و کفن می پوشیدن و دم از خون شهدا می زدن ، بیان جلو. می خوام ببینم اولین موشک که خورد تو کشور ، اینها باز میان از کشورشون دفاع کنن یا فقط تا حالا از جیبشون دفاع می کردن. این دیدن داره.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
گاگول! کلینتون اگه می شد خیلی بدتر بود. اول از هم می خواست با روسیه شاخ به شاخ بشه. نوچه ی عربستان هم که بود با پول هایی که ازشون گرفته بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
نادان! اگه كور نيستي ببين كه همين حزب الهي ها هستن كه دارن هر روز براي اين مملكت شهيد ميدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
نه اتفاقا اونا كه شعر جانم فداي ايران ميدن و برا كوروش كبير يقه مي درونن بيان جلو ببينيم بالاخره اين قشر بيل به كمر خورده بر اين مملكت شهيدي ميدن يا نه
دوران امریکا هم به سر آمد !!
سلیت به آمریکاییها میگم . ولی امیدوارم سیستم سرمایه داری رو با حماقتهاش نابود کنه راحت بشیم
خیلی تندرو هست کاش ری نمی اورد اصلا حس خوبی ندارم بهش به شدت هم از مسلمانان بدش میاد
احمدی نژاد امریکا رای اورد. یعنی کلا دنیا برفنا رفت دیگه.تسلیت به تمام کشورها خخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
البته تبریک به کاسبان تحریم
چه حالی داد هیلاری نشد حالا باید ببینیم ترامپ غیر قابل پیش بینی چی میشه
مصوب اصلی سخترین تحریمهای تاریخ علیه ایران خانم هیلاری کلینتون بود!
آل سعود بای بای، داعش بای بای
در جواب کسی که ملل ایران و آمریکا رو عین هم دونسته:
لطفا تا این حد دچار خودبزرگ بینی به سبک آریایی نشین!
تابناک بهت تسلیت میگم برو به بقیه خبرگزاریهای مسخره هم مسلکت تسلیت بگو من وقت ندارم
ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند
حتما 8 سال سازندگی ..8 سال اصلاحات 8 سال اعتدال(!)

هم توی امریکا رای ریزی شده..ک میگید اونجا امریکاست و جهان اول


رای مارو پس بدید

:)
شاید حالا یکم مسلمانان وحدتشان بیشتر بشه!
خیلی برای ایران خوب شد. کلینتون معمار تحریم علیه ایران بود.
از رئيس جمهوري ايران تقاضا ميكنم كه به آقاي ترامپ تبريك بگويد .
یکی به من بگه انگیزه مردم امریکا از رای دادن به این ترامپ چی بوده??????
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
یک مشت احمق به ترامپ رای دادند
4دهه است این سگ و شغالها عوض شدند اینها مترسک هستند
درود برایران اسلامی که 8سال در مقابل دشمنانش ایستاد
مرگ برانگلیس خبیث
دمکرات هاهمیشه با پنبه سر میبرن جمهوری خواها یکمی سیاست های روشن تری دارن و اقای ترامپ یک تاجر حتما از کلینتون بهتر بوده
هورا هوراست امروز روز هوراست امروز
دلواپسان کاسب روز هوراست امروز
اصلاحات و رسانه هایش از زنی حمایت میکردند ک در تحریم ایران نقش اساسی داشت


کاسبان تحریم هیلاری رای نیاورد
:)
تبریک میگم به عمو دونالد...!! :) فقط لطفا زودتر مشخص که ما سانتریفیوژهامون رو از انبارا در بیاریم یا نه؟
در دوره اوباما خاورمیانه به دلیل تحریکات آمریکا سرتاسر دچار جنگهای خانمانسوز شد. اوباما در چهار سال اول وحشیهای داعش رو برای یرانداختن رژیم اسد تجهیز نظامی کرد و چهار سال بعد تلاش سست و نافرجام برای نابود کردنش کرد که شعلعه هایش نه تنها خاورمیانه بلکه به پایتختهای مهم اروپایی هم سرایت کرد.
در دوره اوباما و وزیر خارجه کلینتون بزرگترین معامله تسلیحاتی تاریخ آمریکا به ارزش 20 میلیارد دلار با افراطی ترین کشور دنیا و دشمن ایران عربستان سعودی بسته شد. عربستان این میزان اسلحه و تجهیزات مدرن نظامی را هم فقط برای یک مصرف انبار کرده و آن برای فرود آوردن بر سر ایرانیان و سایر ملل شیعه است و بس. اوباما و کلینتون قراردادهای سنگین نظامی مشابه دیگری را هم با قطر و امارات امضا کردند. در طرف مقابل آقای ترامپ در سخنرانیهای انتخاباتی از رابطه شرم آور و گرم آمریکا با نظام واپس گرا و افراطی عربستان انتقاد کرده اند.
قرارداد برجام هم که با ایران بسته شده همان بهتر است که توسط آقای ترامپ پاره شود، چون هر دو طرف قرارداد از آن ناراضی هستند. ایشات ناجرپیشه هستند و اهل معامله. با وجود ایشان قرارداد بهتری برای هر دو طرف قابل دستیابی است.

تنها نفعی که دولت اوباما برای ما داشت شکستن تابوی گفتگو با آمریکا در داخل بود و بس.
پیروزی آقای ترامپ را باید به فال نیک گرفت.
خوشم میاد .خوب سر کارین ها.
مراقب باشین چه آرزویی میکنین
به نظر من انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا باعث نزدیکی آمریکا و روسیه و ترکیه خواهد بود ، هر دو کشور ترکیه و روسیه خواهان انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور بودن ، این نزدیکی فکر نکنم به نفع ایران باشد
پس باید به زودی رستوران مک دونالد تو ایران باز شه
تسلیت به همه مردم جهان ....شروع جنگ جهانی سوم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
چه فرقی کرد ؟ الان مثلا اون خره میومد خوب میشد؟؟؟ به دنیا تبریک میگفتی ؟؟؟ انشالله در قبر و قیامت با هیلاری محشور بشی.
خیلی ماجراها اتقاق خواهد افتاد
راستی اگر کارگر مجرب در زمینه کندن سیمان و جابجایی سانتریفوژ خواستید من سراغ دارم
ظاهرا امريكا متوجه اهميت اقتصاد شده است و لذا
1-خواهان مهار چين با نزديكي به روسيه و تضعيف اقتصادي چين با محدود كردن منابع انر‍ژي اين كشور و بازار مصرف اين كشور است.
2-خواهان كنترل كامل خاورميانه است كه وقايع دهه 90 و دهه اول قرن بيستم ويكم مربوط به اين موضوع است
3-مساله بعدي مهاجرت و حضور ماشينهاي هوشمند در دهه اينده وعدم نياز به نيروي كار ساده و البته جذب متخصصين است كه اين موضوع را در مسائلي همانند احداث ديوار مابين مكزيك و امريكا مشاهده مي كنيم.
4-خواست بعدي امريكا حفظ پرستيژ خود در منطقه است قطعا بر خلاف زمان اقاي اباما هرنوع ماجراجويي در منطقه حساس خليج فارس بشدت و بي رحمانه پاسخ داده خواهد شد.
5- بر خلاف استراتژي خانم كلينتون هدف امريكا ايجاد اتحاديه هاي كوچك محلي(شبه ناتو) در برابر رقباي خود است. احيا ژاپن و آلمان (امپراطوريهاي اوايل قرن بيستم) را خواهيم داشت.
ظاهرا امريكا متوجه اهميت اقتصاد شده است و لذا
1-خواهان مهار چين با نزديكي به روسيه و تضعيف اقتصادي چين با محدود كردن منابع انر‍ژي اين كشور و بازار مصرف اين كشور است.
2-خواهان كنترل كامل خاورميانه است كه وقايع دهه 90 و دهه اول قرن بيستم ويكم مربوط به اين موضوع است
3-مساله بعدي مهاجرت و حضور ماشينهاي هوشمند در دهه اينده وعدم نياز به نيروي كار ساده و البته جذب متخصصين است كه اين موضوع را در مسائلي همانند احداث ديوار مابين مكزيك و امريكا مشاهده مي كنيم.
4-خواست بعدي امريكا حفظ پرستيژ خود در منطقه است قطعا بر خلاف زمان اقاي اباما هرنوع ماجراجويي در منطقه حساس خليج فارس بشدت و بي رحمانه پاسخ داده خواهد شد.
5- بر خلاف استراتژي خانم كلينتون هدف امريكا ايجاد اتحاديه هاي كوچك محلي(شبه ناتو) در برابر رقباي خود است. احيا ژاپن و آلمان (امپراطوريهاي اوايل قرن بيستم) را خواهيم داشت.
تسلیت باغداران گلابی
احتمالا باانتخاب ترامپ تحریمهای روسیه برداشته میشه.وروسیه به خاطر منافعشان پشت ایرانو خالی میکنه.وازاینیهم منزویترمیشود.به نظرم اختلاف روسیه وامریکا بهتر باشه تادوستی وهمراهی آنها
به نظر من و برخلاف برخي از تحليلگران انتخاب ترامپ و احمدي نژاد مشابه هم نيست چرا كه اين دو با هم قابل مقايسه نيستند. ترامپ يك مدير قدرتمند و كاربلد است در حالي كه بزرگترين ضعف احمدي نژاد مديريت است. به لحاظ سياسي احمدي نژاد باهوش و تحليلگر بود اما ترامپ در تحليلهايش مشكل دارد. به لحاظ شخصيتي هردو مردم دوست و صريحند اما ترامپ تودار و احمدي نژاد تمام باطن خودش را بروز ميداد.
آمریکایی های عوام بیسواد سفید پوست به ترامپ رأی دادند . بد نبست آنها هم بفهمند ما از دست احمدی نژاد چی کشیدیم .
وای یک دیوانه زنجیری رئیس جمهور آمریکا شده !
با بردن ترامپ جرج سورسی ها و راکفلری ها و تار و توله شان در امریکا و تمام جاهای دیگر دنیا (حتی در ایران) ضربه بدی خوردند امیدوارم کاری باشد، به هر حال خانه شیطان ترک برداشت و این امر مبارکی است و آن را به فال نیک میگیریم
فکر نکنم کسی برای گفت وگو با اقای ترامپ پیدا بشه؟
به نظر من پیروزی ترامپ نکات زیادی داشت از جمله قدرت فضای مجازی و شعارهای پوپولیستی و صداقت و عدم وابستگی به حمایت های دیگران.
دوباره نقطه سر خط .
عجب صف های طویلی دست ما رو از پشت بستند
برجام (BORJAM) دغدغه مشترک ترامپ و روحانی!!!
هیچ اتفاق به خصوصی نمی افته از شعار تا عمل خیلی راهه
نه برجامی پاره میشه و نه جنگی در کاره
الزامات دنیای امروز اجازه یکه تازی و ماجراجویی را به کسی نمیده
و هر که بخواد خلاف جریان آب شنا کنه خیلی زود خسته میشه و از پا میافته
ترامپ همه وقتی با واقعیات دنیای سیاست و بین الملل آشنا شد میدونه
که از این خبرا نیست
سیاستهای فریبکارانه رفت و جنگ شروع خواهد شد
امیدوارم که انتخاب ترامپ باعث بهبود روابط تهران و واشنگتن شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار