بازدید 6970
۲
گفت‌وگو

قلعه‌نویی: به قول معینی من که پیشکسوت استقلال نیستم/لیدرهای استقلال هم بادیگارد من هستند؟

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: با این همه جامی که گرفته‌ام و عمل جراحی‌هایی که کرده‌ام، پیشکسوت استقلال نیستم.
کد خبر: ۶۳۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 08 November 2016
امیر قلعه نویی همیشه در صحبت هایش زبان کنایه را دارد. او باز هم به آن دسته از افرادی که وی را پیشکسوت استقلال نمیدانند کنایه گفت و از آنها با زبان بی زبانی انتقاد کرد. 
به گزارش تابناک ورزشی، امیر قلعه‌نویی درباره درگذشت منصور پورحیدری، حاشیه‌های مراسم تشییع پیکر پیشکسوت استقلال و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

منصور پورحیدری هم از میان ما رفت. چه صحبتی در این مورد دارید؟

پورحیدری زحمات زیادی برای استقلال کشید. نه اینکه بخواهم پس از مرگ او صحبت کنم و تعریف و تمجیدی داشته باشم. مصاحبه‌های قبلی‌ام و صحبت‌هایی که انجام داده‌ام، موجود است. همیشه از پورحیدری تعریف می‌کردم. پورحیدری پدر معنوی استقلال بود و از خود و خانواده‌اش به خاطر استقلال گذشت و هیچ ادعایی نداشت. به اعتقاد من باید همه پیشکسوتان‌مان را دوست داشته باشیم. هم از لحاظ اخلاقی و هم معنوی باید به این عزیزان محبت شود، نه اینکه دور از جان‌شان وقتی از میان ما رفتند، در شیرودی دور افتخار بزنیم و مردم حضور پیدا کنند. این کار درست نیست. آقای سلطانی‌فر که از جنس ورزش است، باید برنامه اساسی برای پیشکسوتان همه رشته‌ها ترتیب بدهد. هستند پیشکسوتانی که نسل فعلی فراموش‌شان کرده و باید به آنها توجه کرد. به قول بزرگی، وقتی انسانی به دنیا می‌آید همه از گریه او می‌خندند، امیدوارم ما با مرگ‌مان بخندیم و دیگران گریه کنند. این جمله مصداق پورحیدری بود.

بحث اصلی صحبت ما با شما به مراسم این مرحوم برمی‌گردد. چرا پیشکسوتان استقلال این همه با هم مشکل دارند و در مراسم خیلی کنار هم حضور نداشتند؟

از خودشان بپرسید که چرا این فضا ایجاد شده است. البته پیشکسوتان قدیمی با هم خوب هستند. افرادی مانند حاج‌محمد، حاج‌قاسم، نصرالله عبداللهی و علی جباری با هم ارتباط دارند. معنی پیشکسوت باید تعریف شود و به قول مسعود معینی «امیر قلعه‌نویی» که پیشکسوت نیست.

حرف‌های معینی را تأیید می‌کنید؟

حرف‌های او را تأیید می‌کنم. ما که کاری برای استقلال انجام نداده‌ایم که بخواهیم پیشکسوت باشیم! دیگر احترام کوچک‌تر و بزرگ‌تری از بین رفته و قداستی باقی نمانده است. من خودم را بزرگ استقلال نمی‌دانم، چون هیچ کاری نکرده‌ام. نه در دسته سوم برای استقلال بازی کردم، نه این همه جام برای تیم آوردم. هفت هشت بار هم عمل جراحی انجام ندادم و قهرمان آسیا هم نشده‌ام! من هیچ نقشی در استقلال نداشتم و به قول معینی پیشکسوت این تیم نیستم. حتماً دیگران پیشکسوت استقلال هستند. آقایان، ما به خاطر استقلال از خودمان گذشتیم.

 چنین صحبت‌هایی به این خاطر مطرح شده که شما و فرهاد مجیدی با دیدن هم روی‌تان را به سمت دیگری کردید.

من صحبت‌هایم را واضح بیان می‌کنم. در هر کاری خدا را در نظر گرفته و برای رضای او کاری انجام می‌دهم. وقتی چنین رفتارهایی می‌بینم، خوشحال هم می‌شوم. اگر قرار بود طور دیگری رفتار کنم، سیاه باز و شومن می‌شدم. باور کنید این رفتارها برای من مهم نیست. به روح مادرم، این مسائلی که می‌گویید در ذهنم جایی ندارد. شاید در عملکردم اشتباهاتی داشتم، اما کارم به خاطر رضای خدا بوده است. خداوند هم محبتش را به من نشان داده است. من منافع مردم را در نظر می‌گیرم و از خیلی چیزها می‌گذرم، اما اگر دیگران مردم را سیاه می‌کنند، مشکل خودشان است. این مسائل چه ربطی به من دارد؟ امام علی (ع) می‌گوید حق را بگو حتی اگر به ضررت باشد. به جان پسرم هوتن، بعضی کارها و رفتارها را می‌بینم، خوشحال هم می‌شوم. اگر طور دیگری رفتار می‌کردم، من منافق می‌شدم. قرار نیست کاری انجام دهی و دشمن نداشته باشی. راهم را درست رفته‌ام و همه برای خدا بوده است.
داستان سلفی گرفتن شماری از مردم با چهره‌ها به خاطر صفحات مجازی باعث ناراحتی اهالی فوتبال شده است. واکنش شما به این موضوع چیست؟

اینکه مردم حضور پیدا کرده‌اند، خیلی خوب است، اما فضای مجازی به خوبی تعریف نشده است. چاقو هم در آشپزخانه به کار می‌رود و هم در دعوا. فضای مجازی هم دو لبه است. کلیت فضای مجازی خوب است، اما از آن استفاده خوبی نمی‌شود. اینکه مردم عکس می‌گیرند، چیز بدی نیست. به هر حال پس از 20 سال این عکس‌ها برای‌شان خاطره می‌شود. وقتی عکسی از قهرمانی سال‌های دور تاج با پورحیدری منتشر شد، خیلی‌ها خوشحال شدند. بعضی از مردم مشکلات اقتصادی و معنوی زیادی دارند و نمی‌توانند ستاره‌ها را از نزدیک ببینند. در چنین مراسم‌هایی فرصت می‌کنند و با ستاره‌های خود عکس می‌گیرند. مثلاً فلان هوادار وقتی علی کریمی را می‌بیند، دوست دارد عکسش با او خاطره شود، چون شاید دیگر فرصت نکند کریمی را از نزدیک ببیند، اما برخی‌ها مراعات مراسم را نمی‌کنند.

 بحث آخر به حضور برادران عرب کنار شما در مراسم‌های مختلف از جمله مراسم تشییع پیکر مرحوم پورحیدری باز می‌گردد. در صفحات مجازی عکس‌های زیادی از حضور شما منتشر شده که قلعه‌نویی باز هم با بادیگاردهایش به مراسم رفته است.چه واکنشی به این موضوع دارید؟

این حرف‌ها برای من مهم نیست. برادران عرب، برادران من هستند. ما با هم صد مکان دیگر می‌رویم، از هیئت‌ها گرفته تا مراسم‌های مختلف. علاوه بر برادران تنی‌ام، برادران عرب هم برادران من هستند. در مراسم تشییع پیکر پورحیدری لیدرهای استقلال محبت داشتند و به سمت من آمدند تا سلام و علیک کنند. آیا آنها هم بادیگاردهای من هستند؟!

 صحبت‌های پایانی؟

بار دیگر درگذشت پورحیدری را به جامعه ورزش و به خصوص استقلالی‌ها تسلیت عرض می‌کنم. باز هم می‌گویم برادران عرب بزرگ‌های من هستند و این صحبت‌ها را کسانی انجام دادند که من درباره آنها حرف زده و جریمه‌اش را هم داده‌ام. افتخار می‌کنم که برادران خوبی دارم. من رفیق‌های زیادی دارم که مانند برادرانم هستند. اینکه بگویند اینها بادیگارد من هستند، برایم مهم نیست. کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که ارزش ندارد در مورد آنها صحبت کنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شما هیچ وقت در دل هواداران جایی ندارید. هزارتا جام هم برای استقلال می آوردید باز هم لمپن بازی و سیاه بازیهایتان نمود بیشتری دارد
خدا رو شکر از استقلال دور هستید. امیدوارم هیچوقت به استقلال بر نگردید
شما کاسب خوبی در این فوتبال بی در و پیکر هستید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار