بازدید 3143

جزئیات‌توافق‌جدیدنفتی‌ایران،توتال‌فرانسه‌و CNPCI چین

موافقتنامه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی فردا بین شرکت ملی نفت ایران، توتال فرانسه، CNPCI چین و پترو پارس امضا می‌شود.
کد خبر: ۶۳۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 07 November 2016
موافقتنامه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی فردا بین شرکت ملی نفت ایران، توتال فرانسه، CNPCI چین و پترو پارس امضا می‌شود.

به گزارش مهر، موافقتنامه اصولی توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی فردا (سه‌شنبه ۱۸ آبان ماه) میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های توتال فرانسه، ICNPC و پترو پارس در حضور بیژن زنگنه وزیر نفت امضا می‌شود.

این موافقتنامه برای تنها فاز باقی‌مانده پارس جنوبی در حالی فردا امضا خواهد شد که اسفند ماه سال گذشته بیژن زنگنه وزیر نفت از امضای قرارداد محرمانگی توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با شرکت توتال فرانسه خبر داده و تاکید کرده بود امضای این قرارداد محرمانگی به منزله واگذاری قطعی توسعه این فاز مشترک گازی به شرکت فرانسوی نیست.

از سوی دیگر یکی دیگر از ویژگی‌های این موافقتنامه چهارجانبه آن است که شرکت ICNPC چین پیشتر قراردادی با شرکت ملی نفت ایران برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا کرده بود اما به دلیل  وقت‌کشی و تأخیرهای متعدد توسط مسئولان وقت شرکت ملی ایران در روزهای پایانی فعالیت دولت دهم، خلع ید شده بود.

در حال حاضر قرارداد توسعه تمامی فازهای پارس جنوبی با شرکت‌های ایرانی امضا شده و فاز ۱۱ تنها فاز دست‌نخورده این میدان مشترک گازی با قطر است که مسئولان شرکت ملی نفت، افزایش ضریب بازیافت را مهمترین محور قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در دوران پسابرجام اعلام کرده‌اند.

به گزارش مهر، پیش‌بینی می‌شود در صورت توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امکان تولید روزانه حدود ۵۰ میلیون مترمکعب گاز از این فاز مرزی فراهم شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار