بازدید 2111
معاون زنگنه خبر داد:

برنامه جدید مقابله با دلالان نفتی

معاون وزیر نفت با تشریح برنامه جدید مقابله با دلالان و واسطه‌های کالاها و تجهیزات صنعت نفت از طرح جدید شفاف‌سازی معاملات در صنعت نفت خبر داد.
کد خبر: ۶۳۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 07 November 2016
معاون وزیر نفت با تشریح برنامه جدید مقابله با دلالان و واسطه‌های کالاها و تجهیزات صنعت نفت از طرح جدید شفاف‌سازی معاملات در صنعت نفت خبر داد.

به گزارش مهر، محمدرضا مقدم امروز در مراسم آغاز به کار هشتمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت در تشریح مهمترین سیاست های طراحی و ساخت کالاهای مورد نیاز صنایع نفت و گاز ایران گفت: هم اکنون مراحل طراحی سامانه یکپارچه کالای صنعت نفت به پایان رسیده و به زودی از این سامانه با اولویت انتقال و توسعه فناوری در صنعت نفت رونمایی خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف راه اندازی سامانه یکپارچه کالا در صنعت نفت، تکمیل زنجیره خدمات فنی و مهندسی و بومی سازی دانش طراحی و ساخت انواع کالا و تجهیزات نفتی است، تصریح کرد: شفاف سازی معاملات نفتی، تسریع در زمان ساخت و کاهش هزینه های ساخت خرید کالاهای نفتی و اعمال سیاست های متمرکز برای حمایت از تولید داخل از دیگر اهداف بهره برداری از این سامانه یکپارچه کالا در صنعت نفت به شمار می رود.

این مقام مسئول، با بیان اینکه برای نخستین بار در طول تاریخ صنعت نفت اولین وندورلیست دارندگان واقعی و داخلی کالا و تجهیزات در صنعت نفت با گردآوری حدود یک‌هزار و ۸۱۴ شرکت سازنده تهیه و تبیین شده است، تاکید کرد: علاوه بر این به زودی اولین وندورلیست سازندگان خارجی کالا و تجهیزات صنعت نفت هم تهیه خواهد شد.

مقدم با یادآوری اینکه هم اکنون حدود ۲۴ هزار و ۶۰۰ تامین‌کننده خارجی و داخلی کالا و تجهیزات در صنعت نفت ایران فعالیت می کنند، بیان کرد: تکمیل اطلاعات شرکت های تامین‌کننده کالا و شناسایی تامین‌کنندگان واقعی از دیگر اهداف راه اندازی سامانه یکپارچه کالا در صنعت نفت خواهد بود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه شناسایی تامین‌کنندگان واقعی منجر به کاهش فعالیت های دلالی و واسطه گری در سطح صنعت نفت به منظور خرید کالا و تجهیزات است، یادآور شد: از سوی دیگر همزمان با راه اندازی این سامانه، بومی سازی دانش فنی برخی از کالاهای پرمصرف هم در صنعت نفت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی هیچ مشکل و فقدانی در کیفیت، استاندارد و قیمت تمام شده تجهیزات سرچاهی در حیطه نفت و گاز در مقایسه با سازندگان داخلی وجود ندارد، گفت: با بهره برداری از سامانه یکپارچه کالا در صنعت نفت عملا برای انواع خرید کالاهای خارجی که نمونه مشابه آنها در داخل طراحی و تولید شده، محدودیت های جدی اعمال خواهد شد.

این مقام مسئول، با اشاره به برنامه ریزی به منظور ساخت بومی سازی ۱۰ گروه کالاهای اساسی و پرمصرف در صنعت نفت، تصریح کرد: مهمترین اولویت در ساخت این کالاها دست یابی به دانش طراحی و مهندسی آنها بوده و عملا در صورت دستیابی به این دانش، امکان تجاری سازی کالاهای نفتی با اولویت صادراتی در کشور فراهم می شود.

مقدم با بیان اینکه اخیرا چهار مناقصه تامین انواع کالاهای پرمصرف شامل لوله های CRA، پیگ هوشمند، اقلام اندازه گیری حفاری و الکتروموتورهای ضد انفجار برگزار شده است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه به زودی برنده مناقصه پیگ‌رانی هوشمند ۴ هزار کیلومتر خطوط لوله نفت و گاز مشخص خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار