بازدید 6660
۳

دفاع پزشکیان از تشکیل فراکسیون ترک‌زبانان

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با دفاع از تشکیل فراکسیون ترک‌زبانان در مجلس گفت که برخی به دنبال حذف یک قومیت هستند.
کد خبر: ۶۳۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 06 November 2016
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با دفاع از تشکیل فراکسیون ترک‌زبانان در مجلس گفت که برخی به دنبال حذف یک قومیت هستند.

مسعود پزشکیان با حضور در غرفه ایسنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات درباره واکنش‌ها به تشکیل فراکسیون ترک زبانان در مجلس گفت: هنوز این فراکسیون فعالیت خاصی انجام نداده و متاسفانه برخی تلاش می‌کنند ذهنیت‌هایی را در جامعه ایجاد کنند. هدف ما این بوده که نمایندگان ترک زبان دور هم جمع شوند تا بتوانیم در چارچوب قانون وظایف خود را از حاکمیت پیگیری کنیم.

وی افزود: هر اجتماعی اگر در چارچوب قانون شکل بگیرد و در جهت نظارت قانونی حرکت کند می‌تواند فرصتی قلمداد شود اما اگر بخواهد به چارچوب‌های قانونی عمل نکند هر اجتماعی با هر اسمی که باشد به عنوان یک تهدید به آن نگاه خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پاسخ به اینکه آیا تشکیل فراکسیون ترک زبانان به ایجاد تفرقه بین قومیت‌ها می‌انجامد یا خیر؟ گفت: قاعدتا نباید این اتفاق بیفتد. تشکیل این فراکسیون قدم اول بوده و ما باید نشست‌هایی را برگزار کنیم و تعاملاتی با یکدیگر داشته باشیم. هدف اصلی ما این است که کشور را به قدرت و عزت برسانیم. کشور ما از قومیت‌های مختلفی تشکیل شده که همه باید دست به دست هم برای رسیدن به توسعه پایدار تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن می‌گوید که من شما را در قبایل مختلف خلق کرده‌ام. این قبایل و قومیت‌ها برای شناخت یکدیگر است و البته کرامت انسان‌ها به تقواست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشکلی که از قدیم هم وجود داشته این است که متاسفانه گاهی قومیت‌ها مورد تمسخر قرار گرفته‌اند و این باعث تفرقه و عقده قومیتی شده است و گاهی حتی برخی در جهت انکار یک قومیت حرکت می‌کنند.

پزشکیان در پایان تصریح کرد: ما از قانون دفاع می‌کنیم و حاکمیت هم باید در چارچوب قانون اجازه فعالیت را به همه بدهد. هیچ کس حق ندارد کاری خلاف قانون انجام دهد اما نباید برای افراد هم ذهنیت‌سازی کنیم و بهانه به دست برخی افراد بدهیم تا فرصت‌های قانونی را به تهدید تبدیل کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۳
این ارتجاع محض و دامن زدن به مسائلی است که دور از شان مردم ایران و نمایندگان آنهاست.
دمکراسی واقعی در ایران چند قومی -زبانی بدون تحقق حقوق فرهنگی -زبانی قومیت های ایرانی محقق نخواهد شد. مسلما چنین چیزی به مذاق آریا پرستانی که به بهانه ملی گرایی، نژادرستی را پیشه خود ساخته اند خوش نخواهد آمد. نژاد پرستی سرانجامی جز توتالیتاریسم فاشیستی آنگونه که در دوره آلمان نازی دیدیم ندارد.
این کار یعنی تجزیه طلبی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار