بازدید 8802
گزارش‌اختصاصی

آشنایی با ستاره‌هایی که برای تیم‌هایشان قهرمانی می‌خریدند!

شاید برای مخاطبان فوتبال جالب باشد که بدانند ۵ بازیکن در فوتبال اروپا بیشترین تاثیر را در قهرمانی‌تیمشان داشتند و این نفرات بودند که عوامل شکست ناپذیری و بردهای تیمشان را در راه قهرمانی تیمشان محسوب می‌شدند.
کد خبر: ۶۳۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ 05 November 2016
کانتونا،فن پرسی، کانته،لمان و فان پرسی 5 بازیکن تاثیر گذار در قهرمانی های تیم های اروپایی بودند.
به گزارش تابناک ورزش؛فاکتورهای زیادی در موفقیت یک باشگاه وجود دارد که یکی از مهمترین آنها جذب درست بازیکن است. همین بازیکن می‌تواند در لحظات حساس، 3 امتیاز بازی را برای تیمش بدست بیاورد و با همین 3 امتیازها قهرمان لیگ شوند.
قهرمانی در لیگ یکی از سخت‌ترین کارها در فوتبال است و از طرفی قهرمانی در لیگ در اروپا مشکل‌ترین وظیفه برای مربی و بازیکن می‌باشد. این نیاز به سطح ثُبات بالا و ذهنیت قوی دارد، اما مهمترین چیزی که یک تیم نیاز دارد فاکتور "ایکس" است.
فاکتور "ایکس" بعضی‌اوقات جذب یک بازیکن خوب است که وضعیت شکست را برای یک تیم با کسب 3 امتیاز در انتهای 90 دقیقه عوض می‌کند. این جذب، یک قطعه گمشده از پازل قهرمانی در بسیاری از تیم‌هاست.
این باشگاه‌ها هرگز بدون داشتن این فاکتور مهم به قهرمانی در لیگ دست پیدا نمی‌کردند.  در این گزارش به 5 انتقالی که در قهرمانی لیگ به صورت سریع تعیین‌کننده بودند، و فاکتورهایی که در بالا اشاره کردیم را داشتند می‌پردازیم:
5- اریک کانتونا – منچستریونایتد
منچستریونایتد هرگز به سلطه در لیگ جزیره دست پیدا نمی‌کرد اگر شیاطین‌سرخ اریک کانتونا را خریداری نکرده بودند. این فرانسوی کاریزماتیک به تنهایی طالع باشگاه را عوض کرد و اولین قهرمانی یونایتد را در لیگ جزیره به آنها هدیه داد.
او پس از اینکه سر الکس فرگوسن در جذب اولویت‌هایش شکست خورد از لیدزیونایتد به الدترافورد آمد. نوع این انتقال نیز به طور غیرمعمول سریع بود. لیدز احساس کرد که شخصیت دمدمی‌مزاج کانتونا باعث ایجاد تنش در رختکن خواهد شد.
اما این انتقال نتیجه معکوس داد و کانتونا با عملکرد خود و توانایی‌هایش باعث کامل شدن تیمش شد. یونایتد پیش از پیوستن او به تیم اول، در رده دهم لیگ جزیره جای داشت.
کانتونا به طور منظم شروع به گلزنی و همچنین موقعیت‌های گل فراوانی برای هم‌تیمی‌هایش فراهم کرد. کانتونا نهایتا در آن فصل در 22 حضورش 9 گل به ثمر رساند و یونایتد به راحتی توانست با 10 امتیاز اختلاف قهرمان شود.
این قهرمانی کاملاً یک چرخش برای یونایتد پس از شروع ضعیف در ابتدای فصل بود. کانتونا به کار خود ادامه داد و 3 قهرمانی لیگ جزیره دیگر بدست آورد و در 30 سالگی بازنشسته شد.
آشنایی با ستاره‌هایی که برای تیم‌هایشان قهرمانی می‌خریدند! 4- زلاتان ابراهیموویچ – پاریس‌سن ژرمن
به سختی می‌توان لیستی از شاهکارهای فوق‌العاده را پیدا کرد که نام زلاتان ابراهیموویچ در آن ندرخشد. این سوئدی برای بسیاری از باشگاه‌های بزرگ جهان بازی کرده و جام‌های بسیاری بدست آورده است.
پس از کمک به آث‌میلان برای فتح سری آ در 2011 و نایب‌قهرمانی در 2012، او تصمیم گرفت با پیوستن به پاریس‌سنت‌ژرمن پول هنگفتی بدست بیاورد. مثل منچسترسیتی، پی‌اس‌جی نیز به فکر سلطه بر فوتبال اروپا با هزینه‌های هنگفت و خرید بازیکنان برتر جهان بود.
اما اولویت اول آنان قهرمانی در لیگ 1 پس از حاکمیت لیون در دهه 2000 بود. گرچه غول‌های فرانسه خریدهای متعدد دیگری نیز داشتند، اما قطعاً زلاتان کلید موفقیت آنان در لیگ بود.
این توقف‌ناپذیر سوئدی در 34 حضورش برای پی‌اس‌جی 30 گل به ثمر رساند و این باشگاه را در سال 2013 با 83 امتیاز و 12 امتیاز اختلاف نسبت به مارسی تیم دوم جدول قهرمان کرد. برای سه فصل بعد نیز پی‌اس‌جی به همراه زلاتان حاکم بلامنازع فرانسه بود و در تابستان گذشته نهایتا ابراهیموویچ به منچستریونایتد پیوست.
آشنایی با ستاره‌هایی که برای تیم‌هایشان قهرمانی می‌خریدند! 
3- ان‌گولو کانته – لسترسیتی
قهرمانان زیادی در طول فصل باورنکردنی لسترسیتی که به قهرمانی مقتدرانه این تیم در لیگ جزیره انجامید، برای روباه‌ها بازی کردند. ریاض محرز در پایان فصل به عنوان بهترین بازیکن لیگ جزیره انتخاب شد.
اما آنها اکنون جای خالی کانته را پس از انتقال وی به چلسی احساس می‌کنند. سر الکس فرگوسن به او لقب بهترین بازیکن را در فصل گذشته داد و عملکرد او این تعریف و تمجید را تأیید کرد.
او فصل قبل بیشترین توپ‌ربایی را داشت و این دلیل سخت شکست خوردن آنان مقابل حریفان بود. او واقعاً به عنوان هافبک میانی عالی کار می‌کرد و به واری و محرز اجازه می‌داد در حمله خودنمایی کنند.
هنوز هفته‌های آغازین این فصل لیگ جزیره سپری می‌شود اما شما می‌توانید همین حالا هم تأثیر او را در چلسی ببینید.
آشنایی با ستاره‌هایی که برای تیم‌هایشان قهرمانی می‌خریدند!2- ینس لمان – آرسنال
فصل شکست‌ناپذیری آرسنال یکی از خاطره‌انگیرترین فصل‌ها در فوتبال انگلیس است. این تیم که بدون تحمل حتی یک شکست به قهرمانی در لیگ جزیره نائل آمد، شاهکاری کرد که هرگز در لیگ جزیره اتفاق نیفتاده بود و احتمالا به همین زودی‌ها نیز تکرار نیز نخواهد شد.
آرسنال به دنبال جایگزین مناسب برای دیوید سیمن بود اما جستجوی آنان تا سال 2003 جواب نداد تا اینکه ین سلمان را از بورسیادورتموند خریداری کردند.
اگرچه در خط حمله عالی کار کرد، اما ینس لمان نیز نقش حیاتی در شکست‌ناپذیری آرسنال در آن فصل داشت. توپچی‌ها در دفاع شخصیت فوق‎العاده‌ای داشتند اما لمان در طول فصل دریافت‌ها و حرکات بسیار مهمی داشت.
شاید سیمن بزرگترین دروازه‌بان تاریخ آرسنال باشد اما قطعا لمان یکی از ماندگارترین گلرها در خاطر هواداران آرسنال خواهد بود.
آشنایی با ستاره‌هایی که برای تیم‌هایشان قهرمانی می‌خریدند! 
1- روبین فن‌پرسی – منچستریونایتد
روبین فن‌پرسی پس از هشت سال حضور در آرسنال و عدم رضایت به دلیل کسب هیچ جامی، توپچی‌ها را ترک کرد و به تیم رقیب یعنی منچستریونایتد پیوست. بهترین عملکرد او در فصل 12-2011 بود و منچستریونایتد با هدایت الکس فرگوسن به قهرمانی در آن فصل دست یافت.
فن‌پرسی در آن فصل علاوه بر قهرمانی در لیگ جزیره، عنوان آقای گلی آن دوره را نیز بدست آورد. عملکرد او در کنار وین رونی بسیار مؤثر بود و براحتی می‌توان گفت او اصلی‌ترین دلیل بیستمین قهرمانی یونایتد بود. وی در آن سال جایزه بهترین بازیکن منچستریونایتد را از آن خود کرد و در لیست 10 نفره بهترین بازیکن اروپا نیز قرار گرفت.
فن‌پرسی در نهایت در سال 2015 از شیاطین‌سرخ جدا شد تا ادامه دوران فوتبالی خود را در تیم فنرباغچه ترکیه دنبال کند.
آشنایی با ستاره‌هایی که برای تیم‌هایشان قهرمانی می‌خریدند! 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار