بازدید 48406
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش عجیب دولت امریکا به شعار مرگ بر آمریکا/ هشدار آخر يك امام جمعه/ ۸ هزار میلیارد تومان فساد است یا معوقه؟/ روایت علم الهدی از فتنه امروز/ فرزند یکی از علمای اهل‌سنت کدام مرجع تقلید را عمو صدا می‌زند؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«حمله شبانه و ضرب و شتم بیماران درمانگاهی در تهران»،«انتقاد سعید قاسمی از بی تدبیری دولت»،«بدهی ۱۰ هزار میلیاردی بیمه ها به وزارت بهداشت»،«آمریکا به تعهداتش عمل نکند "برجام" را به موزه می‌فرستیم»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 04 November 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ترامپ در انتخابات پیروز نمی‌شود

آسانژ موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری راشاتودی گفت: تحلیل من این است که ترامپ نمی‌تواند در این انتخابات پیروز شود. بانک‌ها، کمپانی‌های تسلیحات سازی، پول‌های خارجی و نهادهای اطلاعاتی همگی از هیلاری کلینتون حمایت می‌کنند و شانسی برای پیروزی ترامپ نیست. حتی رسانه‌ها و خبرنگاران هم از هیلاری کلینتون حمایت می‌کنند. آفتا این خبر را منتشر کرد.


هشدار آخر يك امام جمعه

حسینی‌همدانی امام جمعه كرج در جمع نمازگزاران این شهر گفت: برای آخرین بار هشدار می‌دهم، از نجابت امت حزب‌الله سوءاستفاده نکنید. چرا اجازه دادند جلسه دولتی تبدیل به دفاع از سران فتنه شود. امروز نیاز به عمارهایی داریم که از اصول‌ها و ارزش‌ها دفاع کنند. در جلسه نشست فصلی احزاب در استانداری البرز یکی از افراد اقدام به نام بردن و دفاع از سران فتنه می‌کند و بقیه برای وی سوت و کف زدند. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

زمزمه سازش از برخی مسئولان به گوش می‌رسد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دولت در مذاکرات از بخشی از حق جمهوری اسلامی ایران گذشت و امتیازات گوناگونی به طرف مقابل داد اما غرب آن‌ها چه کردند؟ آن‌ها بلافاصله ۲میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را به یغما بردند و پس از آن ما را در پرونده کرسنت به پرداخت ۱۸ میلیارد دلار جریمه محکوم کردند و این روند هر روز علیه ایران ادامه دارد. سردار نقدی گفت: بعد از برجام هر ماه قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب شد. بنابراین پیش‌بینی رهبر حکیم‌مان در عدم خوش‌بینی به آمریکا به وقوع پیوست. وی گفت: زمزمه سازش از برخی مسئولان به گوش می‌رسد و باید مراقب باشیم تا زمزمه سازش با غرب و دشمن در ما اثر نگذارد. خبرگزاری دانشجویان این خبر را منتشر کرد.


واکنش وزیر جدید ورزش به درگذشت پورحیدری

فوتبال ایران یکی از پرافتخارترین مردان تاریخش را از دست داد سلطانی فر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: فوتبال ایران امروز یکی از پرافتخارترین مردان تاریخش را از دست داد و ورزش ایران یک الگوی تکرار نشدنی و انسانی شریفی که در میان هیاهوی اخبار طی چهل سال اخیر، هیچ گاه اخلاق را به خطر نیانداخت. از این پس آن مرد بزرگ را با خاطراتی شیرین به یاد خواهیم آورد و آرزو خواهیم کرد که نسل جدید قهرمانان ورزش ایران، یکی چون او را الگو قرار دهند.


۸ هزار میلیارد تومان فساد است یا معوقه؟

آیت‌الله حیدری عضو خبرگان رهبری گفت: دولت می‌خواهد در آستانه انتخابات فساد را لاپوشانی کند. پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: طبق گزارش‌هایی که به ما دادند، قراردادهای صندوق ذخیره فرهنگیان مبتنی بر رویکرد غیرواقعی و تخلفات عجیب در بیمه معلمان است. فضائلی کارشناس مسائل سیاسی گفت: ادعاهای بدون مبنای دولتمردان موجب بزرگنمایی فساد می‌شود. قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: ساده‌نمایی رئیس‌جمهور از اختلاس‌ها امید غارتگران را زنده می‌کند/ قوه قضائیه ورود کند. جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دولت یازدهم قصد دارد با ادبیات «معوقه» از بوی تعفن فساد ۸۰۰۰ میلیاردی جلوگیری کند. فارس این خبر را منتشر کرد.


حمله شبانه و ضرب و شتم بیماران درمانگاهی در تهران

شب گذشته جمعی از افراد ناشناس با حمله به درمانگاه خیریه شهید موسوی (مسجدالاقصی) تهران پارس به ضرب و شتم بیماران و پرسنل پرداختند و موجب رعب و وحشت شدند. مدیرعامل درمانگاه: مهاجمان ضمن تخریب اموال درمانگاه، اموال شخصی بیماران و پرسنل را نیز مورد دستبرد قرار دادند. این موضوع هنوز از سوی هیچ مقام رسمی بررسی و تأیید نشده است. فارس این خبر را منتشر کرد.


حضرتی: روحانی موضوع اختلاف بین اصلاح‌طلبان نیست

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی می‌گوید اگر اختلافی هم بین اصلاح‌طلبان باشد بخاطر حمایت یا عدم حمایت از حسن روحانی نیست.الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان همچنان روحانی را کاندیدای نهایی خود در انتخابات سال 96 می‌دانند، به خبرنگار خبرآنلاین گفت: اصلاح طلبان سکوت نکرده‌اند و بارها حمایت خود از آقای روحانی را بیان داشته‌اند.وی اظهار داشت: اگر هم اختلافی بین اصلاح طلبان باشد ربطی به حمایت از روحانی ندارد، آن اختلافات در رابطه با شکل کار است و اینکه شورای سیاست گذاری مبنای تصمیم گیری باشد یا احزاب. این مباحث ربطی به انتحابات ریاست جمهوری ندارد.این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: البته این اختلافات و انتقادات هنوز حل نشده است اما به حداقل رسیده است.


فرزند یکی از علمای اهل‌سنت کدام مرجع تقلید را عمو صدا می‌زند؟

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مقامات وزارت امور دینی اندونزی در پاسخ به سوال وی مبنی بر وضعیت اقلیت‌های مذهبی به ویژه اهل‌سنت، پاسخ داد: شما می‌توانید به منظور آشنایی بیشتر و آگاهی از وضعیت اهل‌سنت از مراکز، موسسات و فعالیت‌های اجتماعی و عمومی آنان بازدید کنید. علما و شخصیت‌های برجسته علمای اهل‌سنت در حال حاضر با ما در تماس هستند به‌طوریکه فرزندان یکی از علمای برجسته اهل‌سنت مرا عمو صدا می‌زند.وی افزود: امروز علمای بزرگ اهل‌سنت و شیعه در برابر جریان‌های تکفیری تعاملات و همکاری‌های علمی و پژوهشی متعددی داریم و در مجالس قانون‌گذاری و خبرگان ما دارای نماینده هستند.


نصب عکس ماری جوانا روی خودرو خلاف مقررات است

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در مورد نصب عکس گیاه «ماری جوانا» در برخی از خودروهایی که در سطح شهر تردد می کنند، گفت: نصب این گونه علائم خلاف قوانین آیین نامه راهنمایی و رانندگی است و پلیس با این گونه تخلفات برخورد می کند.سردار تقی مهری افزود: افرادی که بخواهند از هر گونه برچسب و «لوگو» بر روی خودروی خود استفاده کنند باید طبق آیین نامه رفتار کنند چرا که تمام این موارد در آیین نامه تعریف شده است.وی ادامه داد: شرکت هایی که مجوز قانونی دارند، می توانند لوگوی شرکت خود را با همان ابعاد طراحی شده، در خودروها نصب کنند.برابر قانون و کد تخلفاتی 2069 نصب هر نوع علائم یا الصاق هر نوع نوشته، آگهی و تصاویر به بدنه خارجی وسایل نقلیه و قسمت درونی وسایل نقلیه عمومی مسافربری بدون داشتن مجوز لازم، جریمه دارد.بر این اساس افرادی که علائم فاقد مجوز را در خودروهای خود نصب کنند در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی 300 هزار ریال، سایر شهرها و روستاها و راه های روستایی 200 هزار ریال جریمه می شوند.


روایت علم الهدی از فتنه امروز

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: حالا یک عده مدافع آمریکا شوند و از فتنه ۸۸ دفاع کنند، باید تا زمانی که قرآن می‌گوید از فتنه صحبت کنیم و بعد عده‌ای در مجلس می‌گویند تا کی باید از این واژه صحبت کنیم؟ امروز فتنه در مجلس است، امروز ما مسئله استکبارستیزی‌مان به اقتدار ملی تبدیل شده و در منطقه قدرت اول هستیم، ما این مقاومت را از محرم و عاشورا گرفته‌ایم.


مطهری:نحوه انتشار حرف‌هایم درباره کنسرت و امام رضا (ع) شیطنت‌آمیز بود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که از اظهارات وی در دانشگاه سمنان استفاده ابزاری شده است.جمله‌ای از من در سخنرانی دانشگاه سمنان به صورت نادرست و شیطنت‌آمیزی در شبکه‌های مجازی منعکس شد. از قول من گفتند که امام رضا (ع) هم بود در کنسرت شرکت می‌کرد درحالی‌که قضیه از این قرار بود: دانشجویی در ارتباط با ممنوعیت کنسرت در مشهد از من سوال کرد و من در پاسخ به او گفتم من هم دوگانگی اجرای قانون در استان‌های مختلف را قبول ندارم. این امر منجر به حکومت فدرالی و گاه خودمختاری استان‌ها می‌شود. بعد گفتم چه اشکالی دارد در گوشه‌ای از مشهد مثلا شعری از حافظ را آقای سراج بخواند؟ بعد از باب مزاح گفتم شاید اگر امام رضا (ع) بود در چنین کنسرتی شرکت می‌کرد ولی متاسفانه این جمله من را به شکل شیطنت آمیزی در شبکه‌های مجازی منتشر کردند و عده‌ای به عوام فریبی پرداختند.


واکنش عجیب دولت امریکا به شعار مرگ بر آمریکا

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به شعار «مرگ بر آمریکا» توسط ملت ایران در ۱۳ آبان گفت: فریادهای مرگ بر آمریکا که روز پنج‌شنبه در ایران سرداده شد چیزی جز اظهارات سیاسی نیست و مانعی بر سر راه همکاری آمریکا و ایران نیست.ما قرار نیست که همه روابط خود با ایران را بر پایه این شعارهای احساسی سیاسی پیش ببریم.دولت اوباما معتقد است سیاست رسمی ایران بر پایه «مرگ بر آمریکا» نیست.تا جایی که بتوانیم با ایران به طور سازنده در مسائل منطقه همکاری خواهیم کرد ولی به این مساله نیز توجه داریم که رفتار ایران تغییری نکرده است.


درخواست کمیسیون اقتصادی مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، درباره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در صحن علنی مجس که تعریف جدیدی از اختلاس صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان ارائه داد و مبلغ 8000 میلیارد را معوقه و نه اختلاس خواند،‌ اظهارداشت: موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان فقط به بانک سرمایه برنمی‌ گردد که در آنجا تسهیلات را به چه کسانی دادند، حجم تسهیلات به چه میزانی بوده و یا موضوع، معوقه است یا مرتبط با بخشی که باید درباره احتمال وصول یا سوخت شدن مطالبات بانک سرمایه به آن پرداخته شود که آن هم باید مورد بررسی قرار گیرد؛طبق پس فقط به بانک سرمایه برنمی‌‌گردد.وی افزود: طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، صندوق ذخیره فرهنگیان متاسفانه وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد. هم در حوزه بانک سرمایه آن که اکنون تمرکز اصلی بر این موضوع است اما فقط به آن مربوط نمی‌شود.


روزانه ۱۰۰ نفر در پایتخت دچار سکته مغزی می‌شوند

بابک زمانی رئیس انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به اینکه شیوع سکته مغزی در جهان 130 در 100 هزار است گفت: روزانه در پایتخت 100 نفر دچار سکته مغزی می‌شوند.


انتقاد سعید قاسمی از بی تدبیری دولت

سعید قاسمی عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما پیش از اربعین بین 250 تا 375 هزار تومان است، اما در ایام اربعین افزایش می‌یابد گفت: مگر دولت وعده خرید هواپیما در دوران پسابرجام را نداد پس جای مردم مستضعف در دوران پسابرجام کجاست.


بدهی ۱۰ هزار میلیاردی بیمه ها به وزارت بهداشت

دکتر سیدحسن هاشمی در پانزدهمین مجمع خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا با بیان اینکه مردم در بخش خدمات گرفتاری‌های زیادی دارند، اظهار کرد: در همه دولت‌ها و مجالس برای بهبود این شرایط اقداماتی انجام شد، اما این وضعیت در قد و قامت انقلاب نیست. مردم به خاطر نداری مجبور به چشم پوشی از مایحتاج زندگی خود می‌شوند و به ورطه فقر می‌افتند. وزیر بهداشت از تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات پزشکان و مراکز درمانی کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: بیمه ها ۱۰ هزار میلیارد تومان به ما بدهکار هستند.


آمریکا به تعهداتش عمل نکند "برجام" را به موزه می‌فرستیم

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان یوم‌الله 13 آبان در تهران، گفت: تسخیر لانه جاسوسی و مدفون کردن سیاست‌های آمریکا در ایران، انقلاب دوم که بزرگ‌تر از انقلاب اول است، توسط امام(ره) نامگذاری شد. جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما انتظار داریم مقامات آمریکایی به تعهدات خودشان در قبال ملت ایران عمل کنند. ملت ما ملت امر است و تا آخرین لحظه حقوق خود را پیگیری می‌کند و اگر آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نکنند برجام را به موزه خواهیم فرستاد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس