بازدید 4843

مصر و عراق تفاهم نامه نفتی امضا کردند

وزیر نفت عراق روز دوشنبه اعلام کرد که در دیدار با وزیر نفت و منابع زیرزمینی مصر یک سند همکاری در زمینه همکاری برای تاسیس شرکتی مشترک در زمنیه حفاری، پالایش و پخش فرآورده های نفتی امضا کرده است.
کد خبر: ۶۳۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰ 31 October 2016
وزیر نفت عراق روز دوشنبه اعلام کرد که در دیدار با وزیر نفت و منابع زیرزمینی مصر یک سند همکاری در زمینه همکاری برای تاسیس شرکتی مشترک در زمنیه حفاری، پالایش و پخش فرآورده های نفتی امضا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوزعراق، جبار اللعیبی وزیر نفت عراق در یک کنفرانس خبری در بغداد با طارق الملا همتای مصری خود گفت: عراق یک تفاهم نامه همکاری در زمینه تاسیس شرکت های مشترک در حوزه سرمایه گذاری نفتی با مصر امضا کرده است.

وزیر نفت عراق افزود: این توافق شامل سرمایه گذاری در زمینه پالایشگاه های نفتی در بخش خصوصی نیز می شود.

اللعیبی گفت: مصر توانایی های زیادی در صنعت نفت و گاز دارد و عراق تاکنون چند سند همکاری با کشور مصر در حوزه نفت و گاز در سال 2015 و 2016 امضا کرده است.

طارق الملا وزیر نفت مصر نیز گفت: شرکت های مصری هم اکنون در مناطق جنوبی عراق حضور دارند و در چند طرح نفتی فعالیت می کنند و تاسیس شرکت های نفتی مشترک میان دو کشور با هدف توسعه صنایع نفتی انجام می گیرد.

وزیر نفت و منابع زیر زمینی مصر روز شنبه در دیداری رسمی به بغداد سفر کرد و در این دیدار با برخی از مقام های عراقی، از جمله حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت و گو کرد.

پیشتر نیز وزیر نفت مصر به اردن سفر کرده بود.

دیدار وزیر انرژی مصر از اردن و عراق،‌ تنها چند هفته پس از آن صورت می گیرد که شرکت آرامکو عربستان به مصر هشدار داد که محموله های نفت خود به قاهره را متوقف خواهد کرد. 

هفته گذشته،‌ ملا در واکنش به این خبر گفت: توافق نامه واردات مواد سوختی از شرکت آرامکوی عربستان هم چنان به قوت خود باقی است و هنوز متوقف نشده است اما مصر هیچ گونه اطلاعی ندارد که عربستان صادرات مواد سوختی خود به قاهره را چه زمانی از سر می گیرد

روابط قاهره و ریاض به دنبال اعلام حمایت مصر از طرح روسیه در شورای امنیت سازمان ملل در مورد حلب رو به تیرگی گذاشته است.
منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار