بازدید 3324

اجلاس بی‌نتیجه اوپک قیمت نفت را دوباره کاهشی کرد

قیمت نفت در نخستین روز کاری بازارهای جهانی پس از نتیجه نافرجام نشست اوپک و غیراوپکی‌ها در وین در روز شنبه، با 36 سنت کاهش 49.35 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۶۳۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 31 October 2016
قیمت نفت در نخستین روز کاری بازارهای جهانی پس از نتیجه نافرجام نشست اوپک و غیراوپکی‌ها در وین در روز شنبه، با 36 سنت کاهش 49.35 دلار فروخته شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه نشست کشورهای غیراوپکی تولیدکننده نفت هیچ تعهد خاصی برای پیوستن به اوپک در محدود کردن سطح تولید با هدف افزایش قیمت ندادند، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

مقامات و کارشناسان کشورهای اوپک و غیر اوپک نظیر آذربایجان، برزیل، قزاقستان، مکزیک، عمان و روسیه شنبه در وین گردهم آمدند اما بر اساس بیانیه آنها، تنها توافق کردند تا دوباره در ماه نوامبر پیش از نشست اوپک در 30 نوامبر گردهم بیایند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 36 سنت کاهش 49.35 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 29 سنت کاهش 48.41 دلار معامله شد.

کامرزبانک طی یادداشتی نوشت: «پس از عدم موفقیت نشست کشورهای عضو اوپک و غیراوپک در رسیدن به توافق در آخر هفته، قیمت نفت در حال آغاز یک هفته جدید کاهشی است.»

در ادامه این یادداشت آمده است اواخر امروز می‌تواند فشارهای کاهشی بیشتری بر نفت وارد شود چراکه انتظار می‌رود برآورد اوپک نشان دهد که این سازمان به میزان چشمگیری بیش از نیاز در ماه اکتبر تولید داشته است.

کشورهای اوپک و غیراوپک در بیانیه مشترکی در روز شنبه اعلام کردند که نشست شنبه «پیشرفت مثبتی» برای رسیدن به قرارداد محدود کردن تولید جهانی در 30 نوامبر بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل