بازدید 3503

حال و روز پرستاران گیلانی تب و دار و ملتهب است

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۶۳۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 28 October 2016
ذاکری: استان گیلان با داشتن مراکز درمانی دولتی و خصوصی متعدد و به طبع بدنه و کادر درمانی گسترده که بالغ بر ۴۵۰۰ نفر را شامل می شود، از جمله استانهایی است که تاثیر بسزایی در ارتقا کیفیت خدمات بهداشتی - درمانی در سطح کشور را دارا می باشد؛ اهمیت این موضوع با توجه به گردشگر پذیر بودن این استان و با توجه موقعیت جغرافیایی و موهبتهای خدادادی و طبیعی آن، بیش از پیش مورد توجه است، زیرا در اکثر فصول سال جز استانهای مهمان پذیر و مسافر خیز کشور میباشد و این در حالی است که مراکز درمانی، بالاخص بیمارستانهای آموزشی که صف اول پذیرش بیماران محسوب می شوند، همواره با وجود همه کاستی ها و مشکلات موجود، آماده ارائه خدمات درمانی مطلبوب به مددجویان و مراجعه کنندگان گرامی میباشند.

در این بین سهم گروه پزشکی و پیراپزشکی در ارائه خدمات شبانه روزی به مراجعه کنندگان غیر قابل انکار و چشم پوشی است...

گروه پیراپزشکی مورد اشاره شامل گروههای : پرستاری - مامایی - تکنسین اتاق عمل - بیهوشی - فوریتهای پزشکی - علوم آزمایشگاهی - فیزیوتراپی - رادیولوژی و سایر رده هاست، که هر یک به سهم خود در ارتقا کیفیت خدمات بهداشتی - درمانی به مردم و مراجعه کنندگان نقش بی دلیل و تاثیر گذار خود را ایفا میکنند.

گروهی که از حیث تاثیرگذاری و تعداد، همواره پیش قدم بوده است، گروه پرستاری است، که همواره در تمامی رویدادها و حوادث، در خط مقدم خدمت رسانی بوده و همواره با دانش و تعهد و صبر مثال زدنی خود، چه در صحنه خدمت رسانی در سالهای جنگ تحمیلی و چه در عرصه های گوناگون دیگر، نقش تاثیر گذار خود را به خوبی ایفا نموده است؛ در سالهای اخیر نیز با اجرای طرح تحول سلامت که با نیت ارتقای خدمات بهداشتی - درمانی؛ بدون کوچکترین تغییرات زیربنایی در ساختارها آغاز به کار نمود، تمام فشار و بار کاری این طرح، به سبب مراجعات بیش از حد ظرفیت مراکز درمانی، بر دوش کادر پرستاری مراکز بوده است، اما همچنان کمافی السابق به ارائه خدمت صادقانه و بی منت به مددجویان مشغول بوده است.

متاسفانه علی رغم گزارشات ارائه شده از سوی مسئولین ذی ربط، با آغاز این طرح و با وجود محاسن غیر قابل انکار برای بیماران، به سبب فراهم نمودن خدمات رایگان برای آنان، اما متاسفانه برای پرستاران، حقیقت تلخی جز شیفتهای فشرده و لود بالای پذیرش بیماران، بدون کوچکترین تغییری در تعداد پرستاران در هر کشیک و عدم استخدام پرستاران جدید الورود، عاید دیگری نداشته است...!

حقیقت تلخ طرح تحول سلامت برای پرستاران، تنها به فشردگی شیفتها، پذیرش بالای بیماران و کمبود شدید نیروی انسانی ختم نمی شود، تاخیر های چندین چند ماهه در پرداخت حقوق ابتدایی آنان، ازجمله اضافه کارهای اجباری و تحمیل شده و کارانه که ده ماه و بعضا به یک سال نیز می رسد از جمله دیگر مشکلات پرستاران گیلانی است...!

حال و احوال این روزهای پرستاران گیلانی به شدت ملتهب و تب دار است...

پرستاران گیلانی این روزها دغدغه و نگرانی همیشگی بیمارانی را دارند که چشم انتظار مراقبت و دستان گرم آنان اند، اما آنان زیر فشار مشکلات کمبود نیرو، شیفتهای فشرده و عدم پرداخت به موقع حقوقشان کمر خم کرده اند...

پرستار تب دار امروز نیازمند پرستاری و مراقبت است.... او سالها سکوت کرد و تیمار کرد اما دیگر توان ادامه این روند ناعادلانه را ندارد....

مژده پرداخت مبتنی بر عملکرد نیز برای پرستاران چندان خوشایند نبود و تنها محاسبات مکرر و بی نتیجه را برای آنان به ارمغان داشت...
طرحی که از اساس مشکلات و مسائل فراوانی را به زعم کارشناسان امر به همراه داشته است.
متاسفانه در این حوزه نیز نبود ساختارهای مربوطه در زمینه ثبت تایمکس، عدم شفافیت در اختصاص ضرایب مربوط به صندوق بخشها و نبود نظارت کافی بر واحد حسابداری و مالی بیمارستانها از جمله مشکلات مهم و تاثیر گذار در این حوزه است.

متاسفانه باید اذعان داشت، علی رغم تلاش های صورت گرفته در تیم های مختلف مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی از دوره های گذشته تا کنون، همواره گیلان جز استانهای انتهایی جدول پرداختها بوده است و این موضوع منجر به کاهش انگیزه و توان کاری کارکنان آن گردیده است.

پرستاران هم همچون سایر اقشار جامعه، خانواده و زندگی دارند، اما به سبب شیفتهای نامتعارف و به دلیل پیوستگی شبانه روزی در ارائه خدمات درمانی به مردم و مراجعه کنندگان، همواره در تعطیلات، اعیاد و مناسبتهای مذهبی و... که همه تمایل دارند در کنار کانون گرم خانواده خود باشند، همدم دستان سرد و نیازمند بیماران بوده و خواهند بود...

پس بهتر است دغدغه و نگرانی پرستاران گیلانی که به حق جز متعهدترین و کارآزموده ترین پرستاران این سرزمین اند و تنها خواهان حقوق ابتدایی شان هستند را شنوا باشیم تا انگیزه و توانی جهت ادامه این راه سخت و دشوار داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار