بازدید 17610
۲
پیمانه اقتصادی

از «تصمیم عجیب ثروتمندترین مرد جهان» تا «محصولی که 500 هزارتومان ارزان شد»

این پیمانه اقتصادی، موضوعاتی همچون: بورس در هفته اول آبان، رشد قیمت مسکن در تهران، رشد اقتصادی امسال و سال آینده ایران، دلار و سکه در پایان هفته، بازار جهانی نفت، طلا و نقره، تصمیم بیل گیتس، بازگشت هندی ها به آسمان ایران، شزایط بد مالی عربستان و فراخوان جهانی تویوتا برای 5.8 میلیون خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۶۳۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۳ 28 October 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، پیمانه اقتصادی ششمین روز از آبان، موضوعاتی همچون: بورس در هفته اول آبان، رشد قیمت مسکن در تهران، رشد اقتصادی امسال و سال آینده ایران، دلار و سکه در پایان هفته، بازار جهانی نفت، طلا و نقره، تصمیم بیل گیتس، بازگشت هندی ها به آسمان ایران، شزایط بد مالی عربستان و فراخوان جهانی تویوتا برای 5.8 میلیون خودرو را در بر دارد.


بورس در اولین هفته آبان‌ماه 

شاخص کل بورس که در آخرین روز مهرماه در ارتفاع 78 هزار و 91 واحدی قرار گرفته بود، در اولین روز معاملاتی هفته جاری، مسیر صعودی را در پیش گرفت به طوریکه طی انجام معاملات 295 واحد افزایش پیدا کرد. اما این مسیر در روز یکشنبه، ادامه پیدا نکرد بلکه با آرام‌تر شدن حرکت شاخص در این روز، در پایان معاملات افت اگرچه کم، اما 16 واحدی شاخص رقم خورد. به گزارش اقتصادنیوز، البته در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه بازهم شاخص به مدار مثبت بازگشت و طی انجام معاملات در این روزها به ترتیب 198 واحد، 240 واحد و 537 واحد افزایش پیدا کرد. 
از «تصمیم عجیب ثروتمندترین مرد جهان» تا «محصولی که 500 هزارتومان ارزان شد»


قیمت مسکن در تهران ۵،۹ درصد افزایش یافت

گزارش «تحولات بازار مسکن شهر تهران در مهرماه سال 1395» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی منتشرشد. متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 44.4 میلیون ریال است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 1.6 و 5.9 درصد افزایش نشان می دهد.

رشد اقتصادی‌ ایران‌ امسال‌ و سال آینده 5 درصد می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی ایران در سمیناری که با حضور فعالان تجاری بخش خصوصی کشورهای سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و استرالیا برگزار شد، اعلام کرد با لغو تحریم‌های هسته‌ای فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در ایران ایجاد شده و از شرکت‌های آسیایی خواست تا در ایران سرمایه‌گذاری کنند.به گزارش فارس وی همچنین اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی ایران امسال و سال آینده رشد 5 درصدی را تجربه می‌کند که بیش از رشد 3 درصدی دو سال گذشته است. به گفته رئیس کل بانک مرکزی ایران، نیروی کار ماهر و تحصیلکرده، جمعیت 80 میلیون نفری و دسترسی ارزان به منابع انرژی از مزیت‌های اقتصاد 450 میلیارد دلاری ایران است.

این هفته با دلار 3614 تومانی به پایان رسید

در پایان معاملات روز پنجشنبه ششم آبان ماه، قیمت هر دلار آمریکا با 90 ریال افزایش به رقم 36 هزار 145 ریال فروخته شد. همچنین هر یورو در بازار آزاد با قیمت 39 هزار و 779 ریال معامله شد که نسبت به روز قبل، 210 ریال گران تر شده بود. و هر درهم امارات در بازار آزاد امروز با افزایش 19 ریالی به رقم 9 هزار و 873 ریال رسید.


قیمت انواع سکه در پایان هفته

به گزارش «تابناک اقتصادی» در پایان معاملات روز پنج شنبه بازار داخلی سکه، نرخ سکه تمام بهار آزادی با کاهش 5 هزار و ششصد تومانی به رقم 1 میلیون و صد و شش هزار و ششصد تومان رسید.

 کالاقیمت (ریال) تغییر 
 تمام سکه بهار آزادی11,066,000  56,000
 تمام سکه طرح قدیم11,000,000  0 
 نیم سکه بهار آزادی5,590,000  10,000 
 ربع سکه بهار آزادی2,970,000  20,000 
 سکه یک گرمی1,850,000  20,000 

بازار جهانی طلا و نقره

در معاملات فلزات گران بها در بازار جهانی، هر اونس طلا با 3 دلار و 8 سنت افزایش به رقم 1270 دلار و 9 سنت رسید. همچنین هر اونس نقره در بازار جهانی با قیمت 17 دلار و 72 سنت فروخته شد که نسبت به روز قبل 3 سنت گران تر شده بود.

افزایش قیمت برای انواع نفت خام

در معاملات جهانی نفت خام، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا WTI با افزایش 44 سنت به قیمت 49 دلار و 58 سنت فروخته شد. همچنین هر بشکه نفت خام برنت با 50 دلار و 33 سنت قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل با افزایش 43 سنتی همراه بود. و هر بشکه نفت خام اوپک با افزایش 7 سنت به رقم 48 دلار و 15 رسید.

تصمیم عجیب ثروتمندترین مرد جهان

پولدار ترین مرد جهان، بیل گیتس که شرکت مایکروسافت را تأسیس کرده است در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که ثروتی که در این سال‌ها جمع کرده است، به سه فرزند خود نمی‌رسد.بیل گیتس در گفتگویی که در این برنامه تلویزیونی داشت، اعلام کرد که ثروت 70 میلیارد پوندی او که در این سال‌ها کار کرده است و جمع کرده است قرار نیست به دو دختر و یک پسر او برسد و افزود که بچه‌هایش دلیل این کار را می‌دانند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، بیل گیتس در ادامه صحبتش گفت بچه‌هایش به وی افتخار می‌کنند که تصمیم گرفته است بعد از مرگش ثروت 70 میلیارد پوندی‌اش صرف کارهای خیریه شود تا به ضعیف ترین اقشار جهان کمکی باشد.

بازگشت هندی ها به آسمان ایران

به نوشته لایو مینت، پروازهای شرکت دولتی ایر ایندیا که دو دهه گذشته پروازهای خود را به ایران به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران، لغو کرده بود اکنون فعالیت خود را از سر می‌گیرد. به گزارش فارس،‌ این پروازها دوبار در هفته از دهلی به تهران انجام خواهند گرفت و قرار است از ماه آوریل سال آینده میلادی آغاز به کار کنند.

عربستان با شرایط بد مالی مواجه است

صندوق بین المللی پول ضمن هشدار مجدد به دولتمردان سعودی، خواستار تلاش آنها برای جلوگیری از سقوط آزاد اقتصاد کشورشان و ایجاد راهکارهای مناسب و متنوع برای درآمدزایی در این کشور، تصریح کرد: عربستان در حال حاضر با شرایط بد اقتصادی روبه روست. ابراهیم العساف وزیر دارایی سعودی نیز با اذعان نسبت به بحران مالی کشورش به خبرنگاران گفت که ریاض تنها نسبت به چاپ اوراق قرضه در سطح بین المللی اکتفا نمی کند و تدابیر دیگری را برای حل مشکلات مالی خود اتخاذ خواهد کرد.

فراخوان جهانی تویوتا برای ۵.۸ میلیون خودرو

تویوتا موتور برای ۵.۸ میلیون خودرو در سراسر جهان که به ایربگهای معیوب تاکاتا مجهز هستند، فراخوان داد. به گزارش ایسنا، تویوتا اعلام کرد این فراخوان شامل ۱.۱۶ میلیون خودرو در ژاپن، ۱.۴۷ میلیون خودرو در اروپا و ۸۲۰ هزار خودرو در چین است که در فاصله آوریل سال ۲۰۰۶ تا دسامبر سال ۲۰۱۴ تولید شده اند.بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، فراخوانهای اخیر بخشی از تلاش ده‌ها خودروساز برای تعویض ده‌ها میلیون ایربگ معیوب تاکاتا بوده است که مجموع شمار آنها تنها در آمریکا به ۷۰ میلیون می رسد. تاکنون دستکم بیش از ۱۶ نفر بر اثر ترکیدن این ایربگها کشته شده و بیش از ۱۰۰ نفر در سراسر جهان مصدوم شده اند.

محصولی که 500 هزارتومان ارزان شد!

علی حسینی در گفتگو با مهر از آغاز برداشت رسمی زعفران در کشور خبر داد و اظهارداشت: برداشت زعفران نوبرانه از ۲۰ مهر و برداشت رسمی این محصول از ۲۵ مهرماه در  کشور آغاز شده است. وی با اشاره به نزدیک شدن روزهای اوج برداشت طلای سرخ افزود: از ۵ تا ۱۵ آبان‌ماه شاهد اوج برداشت این محصول در کشور هستیم. 

از «تصمیم عجیب ثروتمندترین مرد جهان» تا «محصولی که 500 هزارتومان ارزان شد»

عضو شورای ملی زعفران همچنین با بیان اینکه قیمت این محصول درحال متعادل شدن است، گفت: در حدود ۱۰ روز اخیر قیمت طلای سرخ حدود ۵۰۰ هزارتومان درهرکیلوگرم ارزان شده و درحال حاضر نرخ آن بین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان است. حسینی ادامه داد: روند نزولی قیمت زعفران همچنان ادامه دارد ضمن اینکه از پنجم آبان‌ماه به بعد نرخ این محصول متعادل‌تر می‌شود و به ۴ تا ۵ میلیون تومان خواهد رسید.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
رپیس محترم بانکمرکزی-جناب آقای سیف

جنابعالی موظفیدکه جلوی افزایش قیمت ارز را بجهت کمک به مردم وکشور بگیرید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
آقای سیف همون روزی که رئیس بانک مرکزی شد زمانی بودکه نرخ دلار رو به زیر 3000 تومن بود که با افاضه کلام ایشان مبنی بر نمی گذاریم دلار از 3000 تومان کمتر شود موضع خودش رو نسبت به اینکه ریال ایران ارزشش کمتر از این حرفاس . به اسمرونق یاذ صادراتی که نداریم دلار رو هرروز دارن بالا یا به عبارتی پولمونو بی ارزش میکنن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان