بازدید 5445

فردا؛ آغاز مرحله سوم نبرد موصل

فرمانده نیروهای زمینی عراق گفت: در مرحله سوم عملیات موصل قرار است نیروهای عراقی وارد شهرهای محاصره شده شوند.
کد خبر: ۶۳۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶ 27 October 2016
 فرمانده نیروهای زمینی عراق گفت: در مرحله سوم عملیات موصل قرار است نیروهای عراقی وارد شهرهای محاصره شده شوند.

به گزارش شبکه خبر، در این مرحله نیروهای عراقی قصد دارند وارد شهرهای محاصره شده شوند. ارتش و نیروهای مردمی عراقی در یازده روز گذشته ضمن آزادسازی چندین منطقه در جنوب و شرق موصل ، به هشت کیلومتری شمال این شهر رسیده اند.
با ورود نیروهای امنیتی به شهر موصل، انتفاضه مردمی علیه تروریست های گروه تکفیری صهیونیستی داعش در داخل این شهر آغاز شود.

سرلشکر ریاض جلال توفیق فرمانده نیروهای زمینی عراق که فرماندهی محور جنوب شرق موصل را در عملیات آزاد سازی این شهر از اشغال داعش بر عهده دارد گفت:« با نزدیک شدن نیروهای عراقی به موصل و ورود به این شهر، انتفاضه مردمی در داخل موصل علیه عناصر داعش آغاز خواهد شد و ما برای نجات غیر نظامیان از ظلم و ستم تروریست ها تلاش خواهیم کرد ».

نیروهای عراقی برنامه کامل و مدونی برای مبارزه با عناصر داعش و تعقیب و نابودی آنان در داخل موصل دارند و شهروندان عراقی باید خود را از تروریست ها دور کنند.
جلال توفیق فرمانده عراقی همچنین از هماهنگی با نیروهای به اصطلاح ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا و نیروی هوایی عراق برای پشتیبانی هوایی از عملیات نظامی در موصل خبر داد.
ساکنان شهر موصل و منابع امنیتی گفتند: نیروهای مقاومت مردمی شهر موصل برای اولین بار از زمان تسلط داعش بر این شهر در ژوئن سال 2014 ، با تروریست ها درگیر شدند.
این در حالی است که برخی رسانه های عراقی از ظهور برخی گروه های مسلح مخالف داعش در شهر موصل در روزهای اخیر با هدف زمینه چینی برای آغاز انتفاضه مردمی ( حملات مسلحانه ) علیه این گروه خبر دادند.
همچنین روزنامه نیویورک تایمز پیش بینی کرد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عامل و سبب بروز جنگ های داخلی تازه و بی پایان در موصل منجر شود.
پایگاه العالم به نقل از روزنامه نیویورک تایمز نوشت: پس از دست کشیدن ناتو و آمریکا از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، وی تلاش می کند روابط خود را با روسیه، ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس تقویت و از این راه، نفوذ خود را بیشتر کند.

این روزنامه آمریکایی افزود، دولت ترکیه می خواهد بر شهر موصل و استان نینوای عراق سیطره یابد و آن را به خاک خود ضمیمه کند. این اقدام می تواند به جنگ هایی داخلی در این استان بیانجامد؛ زیرا نیروهای شیعه و کرد که در عملیات آزادسازی استان نینوا مشارکت دارند، چنین چیزی را نخواهند پذیرفت و همین به درگیری های بی پایان منجر خواهد شد.

ترکیه صدها نیروی نظامی خود را در پایگاه بعشیقه در نزدیکی موصل مستقر کرده است و تلاش دارد با حضور نظامی در عراق، هم نفوذ خود را در شمال عراق افزایش دهد و هم از نفوذ کردها در منطقه بکاهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان