بازدید 16229
بنیانگذار ویکی لیکس؛ ژولیان آسانژ افشا کرد؛

عربستان، آمریکا و اسرائیل در سال 2006 طرح سرنگونی دولت سوریه را کشیدند / طرح آمریکا برای تضعیف ایران و حزب الله در منطقه

روز گذشته ژولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، در حالی که از درون سفارت اکوادور در لندن – جایی که اکنون برای چند سال است که تبدیل به تبعیدگاه و زندان وی شده است – سخن می گفت، افشا کرد که ایالات متحده آمریکا از مدت ها پیش در سال 2006 و قبل از آغاز جنگ داخلی در سوریه نقشه سرنگونی دولت سوریه را کشیده بوده است.
کد خبر: ۶۳۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 27 October 2016

روز گذشته ژولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، در حالی که از درون سفارت اکوادور در لندن – جایی که اکنون برای چند سال است که تبدیل به تبعیدگاه و زندان وی شده است – سخن می گفت، افشا کرد که ایالات متحده آمریکا از مدت ها پیش در سال 2006 و قبل از آغاز جنگ داخلی در سوریه نقشه سرنگونی دولت سوریه را کشیده بوده است.

به گزارش «تابناک»، ژولیان آسانژ این سخنان را در حالی بر زبان آورده است که اکنون برای بیش از چهار سال و از سال 2013 به اجبار در سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است و تیم بزرگی از پلیس لندن منتظر هستند تا او حتی یک قدم از سفارت اکوادور بیرون بیاید تا وی را دستگیر کنند. اتهامی که دولت سوئد به وی زده، اتهام آزار جنسی است که به واسطه آن خواهان استرداد وی به این کشور و محاکمه وی است؛ اتهامی که آسانژ بارها تکذیب کرده و هدف از مطرح کردن آن را تحویل دادن خود به دولت ایالات متحده برای افشاگری علیه مقامات این کشور می داند.

اما با این حال، این پناهندگی اجباری در سفارت اکوادور، مانع از آن نشده که آسانژ به فعالیت های افشاگرانه خود علیه اقدامات پشت پرده دولت ها ادامه ندهد. آخرین افشاگری وی در مصاحبه ای با خبرگزاری «راشاتودی» صورت گرفته که در اصل درباره کتاب جدید وی The WikiLeaks Files است که ماه گذشته منتشر شد.

عربستان، آمریکا و اسرائیل در سال 2006 طرح سرنگونی دولت سوریه را کشیدند / طرح آمریکا برای تضعیف ایران و حزب الله در منطقه

در حالی که بسیاری آمریکا و متحدان وی در منطقه از جمله عربستان سعودی و ترکیه را مسئول مستقیم بحران به وجود آمده از سال 2011 در سوریه می دانند، ولی بخشی از این کتاب که به مسأله سوریه اختصاص دارد بیان می کند که مستندات آرشیو شده در ویکی لیکس، حاکی از آن است که طرح و نقشه بی ثبات سازی عمدی منطقه و سوریه حداقل به شش سال قبل از شروع جنگ در 2011 بازمی گردد.

راشاتودی گزارش داده است که در این بخش از کتاب یک سند سری مربوط به سفیر آمریکا «ویلیام روباک» در دمشق وجود دارد که ظاهرا در باره طرحی برای سرنگون سازی دولت بشار اسد در سوریه است. ژولین آسانژ در این مصاحبه توضیحات بیشتری در مورد این ایمیل و جزئیات آن داده است.

به گفته وی: این طرح شامل استفاده از فاکتورهای متفاوتی بوده تا در دولت سوریه ـ دولت بشار اسد ـ ایجاد توهم کرده و تا با هراس از این باب که شاید کودتایی در کار باشد، اقدام به واکنش های خارج از حد و اندازه کند.

آسانژ ادامه می دهد: دولت آمریکا در این فکر بوده تا با وادار کردن دولت اسد به واکنش نامناسب در برابر اسلام گرایان افراطی که وارد مرزهای کشور وی می شوند، دولت سوریه را ضعیف و ناکارآمد جلوه دهد.

این سند حتی موضوعات و جزئیات بیشتری را از طرح آمریکا برای ایجاد یک نزاع فرقه ای در خاورمیانه نشان می دهد که در پی آن بوده تا ایران را به عنوان یک تهدید حتی جدی تر از اسد نشان دهد. آسانژ در این باره می گوید: هدف اصلی این طرح در واقع آن بوده که اقدام به شایعه پراکنی های عمده ای کند که در اصل همگی دروغ بوده اند. شایعاتی از این دست که ایران در پی تغییر مذهب سنی های فقیر در منطقه است، و بخشی از این عمل همکاری نزدیک با مصر و عربستان برای پرورش دادن و اشاعه این تصویر از ایران بوده تا اثرگذاری ایران در منطقه و توان این کشور برای اثرگذاری دولت ایران بر مردم خود را نیز کاهش دهد.

سند ویکی لیکس نشان می دهد که این طرح در اصل از سوی رژیم اسرائیل طراحی شده و همچنین حاکی از آن است که دولت آمریکا می خواسته تا با عربستان، ترکیه، قطر و مصر برای سرنگون سازی دولت بشار اسد و تضعیف ایران و حزب الله در منطقه استفاده کند.

به گفته آسانژ این سند به خوبی نشان می دهد که چگونه بحران فعلی در سوریه، بازتاب دهنده اثر گذاری ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه و به ویژه نحوه استفاده از متحدان این کشور برای فشار آوردن بر کشور سوریه است.

به گفته وی، بخش مهمی از مسأله فعلی سوریه این است که این کشور توسط چند مورد از متحدان آمریکا احاطه شده و عربستان و قطر نیز اقدام به ارسال سلاح به این کشور می کنند. آسانژ بیان می کند که این موضوع به خوبی نشان می دهد که چگونه آمریکا از شبکه 100 پایگاه نظامی و سفارت خانه های خود در منطقه برای منافع استعماری اش استفاده می برد.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۲
نیروهای پلیس انگلیس ومردم چجور از در دیوار سفارت اکوادر ببالانمی روند وبعد از تخریب سفارت این فرد رو دستگیر کنند حمله به سفارتخانها تو بعضی کشورها که چیزی مهمی نیست
مرگ بر امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
نه تاید داره نه ریکا
اسانژ و اسنودن اینها خاص هستند
روز گذشته؟ واقعا!! یه هفته س اینترنت آسانژ رو تو سفارت خونه قطع کرده ن. همه منتظرن یه ویدیویی ازش منتشر شه یا دم پنجره ی وزارت خونه بیاد تا بفهمن، ترور یا زندانی نشده. شما این خبر رو بفرستین واسه ویکی لیکس جایزه بگیرین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
قطع شده باشه، توی همین ممسنی که خودم الان هستم، ای دی اس ال قطع بشه با مودم سیم کارتیم به فور جی وصل میشم و اگه این یا حتی نسل سوم هم نبود به نسل دوم که تو جی باشه وصل میشم! باز هم نبود از آنتن رادیوم واسه نت استفاده میکنم! پول آنتن رادیو و مودم ای دی اس ال و مودم سیم کارتی سرجمع یه ملیون هم نمیشه! توهم زدی؟
سوال اینجاست که جرا افشاگریهای این آقا معمولا بعد از وقوع حوادث است ..این که دیگه افشاگری نیست ...
همین که چهار سال توی اون سفارتخانه حبس شده نشون میده که اتهام آزار جنسی فقط یک اتهام واهی هست و حرفهای دیگش هم درست هست، وگرنه اونقدر این اتهام برای پلیس و دولت انگلیس بزرگ نیست که چهار سال هزینه کنن و شب و روز پلیس در اطراف سفارتخانه بذارن طوری که نتونه با لباس مبدل و یا طور دیگری فرار کنه.
تلاش ترکیه از همه بیشتر است
اینا رو که ماهم می دونستیم
چند نفر خودسر بریزند سفارتخانه وکار این بابا را تمام کنند و اینهمه مامور برای چی اسیر شده اند مگه اینها خودسر ندارند
حالا فرظ کنید که اسم این جناب اسنودن(اف) بود، چه میشد! همه حرفاش از را بی بی سی و سی ان ان و.... قاب میگرفتند و میشد یک جایزه سالی یک بار مثل ساخارف
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر