بازدید 3163

برنامه نشست سه جانبه ایران، روسیه و سوریه

کد خبر: ۶۳۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 27 October 2016
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفت: برنامه ریزی نشست سه جانبه وزیران خارجه روسیه، ایران و سوریه در مسکو، ابتکار محور مقاومت علیه تروریسم ضدسوری است.

به گزارش ایرنا، نشست سه جانبه سرگئی لاوروف و محمدجواد ظریف وزیران خارجه روسیه و ایران و ولیدالمعلم وزیر خارجه سوریه جمعه (فردا) برای بررسی آخرین تحولات این کشور، افزایش همگرایی های سه جانبه، اوضاع حلب و وضعیت ادامه حمایت گروه کشورهای غربی-عربی از تروریست های ضدسوری در مسکو برگزار می شود.

سخنگوی وزارت خارجه در مصاحبه تلفنی با خبرنگار ایرنا در مسکو، گفت: محور مقاومت ضدتروریستی و حمایت از دمشق متشکل از روسیه و ایران و همراهی های عراق با توجه به گسترش پدیده تروریسم به این کشور، دستاوردهای زیادی داشته است که نتایج آن و همچنین ادامه همگرایی ها در مذاکرات یک روزه ظریف در مسکو و همچنین نشست سه جانبه بررسی خواهد شد.

قاسمی افزود: شکست طرح براندازی دولت بشار اسد براساس سناریوی چند کشور غربی-عربی، تضعیف تروریست ها به ویژه داعش و جبهه النصره در یک سال گذشته از حالت هجومی به زمین گیری با تحمل شکست های پیاپی و محدود شدن کانون فعالیت گروههای تروریستی در سوریه، مهمترین دستاوردهای همگرایی های تهران، مسکو و دمشق به عنوان محور مقاومت ضدتروریستی در منطقه است.

وی افزود: تا چندی پیش گروه کشورهای ضدسوری به ویژه آمریکا هر گونه مذاکره در باره سوریه را رد و بر پیش شرط تغییر حکومت پافشاری داشتند، اما اکنون با ابتکارهای انجام شده از سوی محور مقاومت، پیگیری راهبرد حل سیاسی بحران و تعیین آینده سیاسی این کشور با اتکا به ارای مردمی، گزینه اصلی مذاکرات سوری است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه گفت: شش سال توطئه بزرگ علیه ملت سوریه شامل اهدای صدها میلیون دلار نفتی و کمک های مالی غربی به تروریست ها همراه انبوه تسلیحات اعطایی با ابتکارهای ایران و روسیه خنثی شد.

وی با اشاره به قربانی شدن دهها هزار غیرنظامی در سوریه و همچنین عراق به دلیل استفاده ابزاری غرب از تروریست ها، افزود: برای مقابله با خطرهای رو به گسترش تروریسم، محورهای نشست سه جانبه مسکو با حضور وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه، ادامه رویکردهای سیاسی برای حل بحران این کشور، تداوم مبارزه جدی با تروریسم تا نابودی کامل و همچنین همگرایی بیشتر مواضع است.

قاسمی در پایان تاکید کرد: نتایج مذاکرات این نشست با توجه به دستاوردهای قبلی می تواند، جبهه ضد تروریستی را تقویت و به مردم سوریه در مبارزه با تروریسم، رسیدن به ثبات و آرامش و بازگشت به خانه و کاشانه کمک کند.

روسیه و ایران از آغاز بحران سوریه تاکنون با پیگیری راهبرد مذاکرات سوری-سوری و همزمان لزوم اقدام بین المللی برای سرکوب گروههای تروریستی و قطع حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از تروریست ها، بر لزوم تعیین آینده سیاسی این کشور با رای مردم این کشور تاکید می کنند.

استفاده ابزاری گروه کشورهای ضدسوری از تروریست ها با هدف سرنگونی حکومت بشار اسد، تاکنون افزون بر کشتار دهها هزار نفر از سوی نظامیان آمریکا و کشورهای ائتلاف وابسته و همچنین تروریست ها به ویرانی سوریه و از سوی دیگر گسترش سلطه تروریسم به عراق منجر شده که در هر دو کشور نیز میلیون ها آواره بر جای گذاشته است.

همزمان با ادامه برنامه ریزی نظامی روسیه و سوریه برای آزاد کردن شرق شهر حلب از زیر سلطه تروریست های جبهه النصره، غرب به ویژه آمریکا فشار زیادی را به مسکو و دمشق وارد می کنند تا سرکوب این گروه تروریستی را متوقف کنند.

احتمالا وضعیت این منطقه نیز در دستور کار مذاکرات وزیران خارجه سه کشور در مسکو خواهد بود. 

از سوی دیگر مسکو از مهرماه سال گذشته با استفاده از بمب افکن های روسی مجموعه یگان هوافضای خود مستقر در سوریه، پرواز بمب افکن های قاره پیما به صورت رفت و برگشت از خاک روسیه و همچنین موشکباران از ناوها و زیردریایی ها، تروریست ها به ویژه داعش و جبهه النصره و همچنین گروههای مسلح مورد حمایت کشورهای غربی-عربی ضدسوری را از حالت پیشروی و هجومی به دفاعی و زمین گیری کشانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر