بازدید 2427

کاهش ۲۹ درصدی سود هیوندای در پی اعتصاب کارکنان

هیوندای موتور که بزرگترین خودروساز کره جنوبی است بدنبال اعتصاب کارکنانش که به تولید داخلی لطمه زد و نوسانات نرخ ارزی، از کاهش چشمگیر سود سه ماهه سوم خبر داد.
کد خبر: ۶۳۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 27 October 2016
هیوندای موتور که بزرگترین خودروساز کره جنوبی است بدنبال اعتصاب کارکنانش که به تولید داخلی لطمه زد و نوسانات نرخ ارزی، از کاهش چشمگیر سود سه ماهه سوم خبر داد.

به گزارش ایسنا، سود عملیاتی هیوندای موتور در سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر، ۲۹ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۷ تریلیون وون (۹۴۳ میلیون دلار) رسید. تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ سود این شرکت در مدت مذکور را ۱.۲۲ تریلیون وون پیش بینی کرده بودند. درآمد خالص این خودروساز برای یازدهمین سه ماهه متوالی کاهش یافت.

بزرگترین خودروساز کره جنوبی پس از یک سلسله اعتصابهای چند ساعته که در ژوییه آغاز شد، در سپتامبر با نخستین اعتصاب کامل کارکنانش بر سر دستمزد در ۱۲ سال گذشته روبرو شد. این اعتصاب به ضرر در تولید ۱۴۰ هزار خودرو به ارزش حدود سه تریلیون وون منجر شد. از سوی دیگر قوی‌تر شدن ارزش وون، درآمدهای خارجی هیوندای را کاهش داد.

این خودروساز که فروش ۵.۰۱ میلیون خودرو در سال جاری را هدف گذاری کرده بود، در ۹ ماهه امسال ۳.۵۴ میلیون خودرو تحویل داده است. هیوندای انتظار دارد با معرفی مدلهای جدید در بازارهای بزرگ شامل سدان ورنا یوئنا در چین و گراندور در کره جنوبی، فروش در سه ماهه چهارم را افزایش دهد.

تحویل خودرو در کره جنوبی ۱۹ درصد کاهش یافت و فروش در آمریکا که دومین بازار بزرگ هیوندای است، ۱۲ درصد اُفت کرد در حالیکه در چین که بزرگترین بازار این خودروساز کره ای است، ۲۰ درصد صعود کرد.

درآمد خالص هیوندای ۹.۶ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۶ تریلیون وون رسید که کمتر از رقم ۱.۲۳ تریلیون وون مورد پیش بینی تحلیلگران بود.

بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرده است اعتصابهای کارگری در هیوندای موتور، به کاهش تولید منجر شده و به رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه منتهی به سپتامبر آسیب وارد کرده است. تولید ناخالص داخلی کره جنوبی ۲.۷ درصد در سه ماهه سوم رشد کرد که در مقایسه با نرخ ۳.۳ درصد در سه ماهه دوم، کند شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هیوندای اخیرا اعلام کرد مدیران این شرکت به دلیل وضعیت مدیریتی دشوار در بازار خانگی، داوطلبانه با ۱۰ درصد کاهش حقوق موافقت می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل